فرمالیته در استانبول ترکیه

فرمالیته در استانبول ترکیه

فهرست عناوین

بعضا آتلیه‌‌ها و عروس و دامادها برای تهیه عکس و کلیپ مراسم عروسی به کشورهای همسایه، خصوصا ترکیه مراجعه ‌می‌کنند. در این مقاله کارشناسان بزمینه به لوکیشن‌‌های مناسب برای فیلمبرداری و عکاسی در استانبول پرداخته‌اند. با مراجعه به این لوکیشن‌‌ها با یک لباس ساده سفید و یک دسته گل کوچک ‌می‌توانید زیباترین عکس‌‌ها را خلق کنید.

خیابان استقلال

خیابان استقلال در محدوده میدان تقسیم استقلال جایی است که بیش از مردم ترکیه ایرانی‌‌ها تردد دارند. هنرمندان کشورهای مختلف قدم به قدم در این خیابان به نوازندگی ‌می‌پردازند. بدون شک اگر با لباس عروس و دسته گل توسط ایرانی‌‌های حاضر در خیابان استقلال دیده شوید دور شما را خواهند گرفت و نوازنده‌‌های فارسی زبان به افتخار شما آهنگ‌‌های شاد خواهند نواخت. این صحنه در کلیپ عروسی شما لحظاتی فوق‌العاده را به وجود خواهد آورد.

ساحل اورتاکوی

ساحل زیبای اورتاکوی با دیدی وسیع از دریای مرمره، واقع در منطقه بشیکتاش محلی مناسب برای ثبت عکس و کلیپ ‌می‌باشد. این ساحل نزدیک‌ترین مکان به پل بغاز است که با قرارگیری در آن ‌می‌توانید در بک گراند خود هم زمان تصویر ساختمان‌‌های قدیمی، مدرن و پل زیبای بغاز را داشته باشید. برای استراحت نیز از کافه‌های محلی موجود می توانید استفاده کنید.

قلعه دختر

قلعه دختر (Kız Kulesi) در دریای مرمره و روی یک جزیره کوچک واقع شده است. از منطقه کاباتاش با قایق ‌می‌توانید به این قلعه برسید. علت اصلی مشهور بودن این قلعه یا برج افسانه‌‌های عاشقانه ای است که پیرامون آن نقل ‌می‌شود. از این رو این برج به یکی از نمادهای عشق تبدیل شده است. کافه‌ای در طبقه پایین این برج قرار دارد که به مکانی رمانتیک برای خواستگاری و درخواست ازدواج تبدیل شده است. با یک سرچ ساده ‌می‌توانید شاهد عکس‌‌های زیبا و خلاقانه‌ای که با این برج گرفته شده است باشید.

تنگه بسفر

تنگه بسفر محل اتصال دریای مرمره و دریای سیاه است که دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا ‌می‌کند. کشتی‌‌های گردشگری شبانه از این منطقه عبور ‌می‌کنند و مسافران این کشتی‌‌ها در هوایی مطبوع در عرشه کشتی با چشم‌اندازی منحصر بفرد عکس‌‌های زیبایی از خود ‌می‌گیرند. چنین فضایی یک عروس و داماد ‌می‌طلبد با یک عکاس حرفه‌ای! اگر کشتی تفریحی شما دارای موزیک هم باشد یک مراسم عروسی کوچک در کنار هم‌وطنان خود خواهید داشت. کمتر کسی با دیدن عروس و داماد آن هم در چنین فضایی به وجد نمی‌آید. بنابراین حضور در کشتی تفریحی خصوصا در تاریکی شب را برای عکاسی فرمالیته از دست ندهید.

بهترین آتلیه های عروسی

آتلیه عروس ملورین مشاهده این کسب و کار

جزایر پرنس

جزایر پرنس مجموعه 9 جزیره واقع در دریای مرمره ‌می‌باشد. علت نام‌گذاری این جزایر به این نام این است که در گذشته شاهزادگان طرد شده را به این جزایر تبعید ‌می‌کردند. از میان ۹ جزیره، تنها ۴ جزیره بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا، و کینالی آدا برای عموم باز است. بکر بودن این جزایر گردشگران را به خود جذب ‌می‌کند و افرادی که دوست دارند مدتی از هیاهوی شهر دور باشند به سکوت این جزایر پناه ‌می‌برند. جنگل‌‌های زیبای این مناطق، گونه‌‌های گیاهی گوناگون و دریای که دور تا دور این جزایر را گرفته همگی لوکیشنی زیبا و منحصر بفرد را برای عکاسی و فیلمبرداری فراهم ‌می‌کند. برای رسیدن به این جزایر باید با قایق از دریا عبور کنید. از لحظه ورود به قایق با پرواز مرغ‌‌های دریایی عکاس ‌می‌تواند از شما عکس‌‌های فوق‌العاده‌ای ثبت کند.

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه با فضایی سرسبز و پوشیده از گیاهان سبز در جوار دریا در منطقه زیبای بشیکتاش واقع شده است. با حضور در این قصر ‌می‌توانید علاوه بر استفاده از محیط باغ از فضای ساحلی آن برای عکاسی فرمالیته استفاده کنید. با پرداخت ورودی و تهیه بلیط بازدید از این کاخ ‌می‌توانید دیدن کنید اما اجازه عکاسی از داخل کاخ داده نمی‌شود. ‌می‌توانید از نمای باشکوه ساختمان‌‌ها و برج ساعتی که در باغ موجود است برای عکاسی فرمالیته با لباس عروس استفاده نمایید. برای استفاده از فضای باغ نیازی به پرداخت ورودی نیست و به صورت رایگان ‌می‌توانید از فضای خارجی استفاده نمایید.

برج گالاتا

در انتهای خیابان استقلال به برجی ‌می‌رسیم که مربوط به 700 سال پیش بوده و یکی از نمادهای شهر استانبول است. برج گالاتا تا مدت‌‌ها مرتفع ترین نقطه استانبول بوده است. با پرداخت ورودی ‌می‌توانید از آسانسور برج استفاده کنید و به ارتفاع 70 متری بروید. با نمای 360 درجه از شهر استانبول ‌می‌توانید عکس‌‌های زیبایی با لباس عروس بر فراز شهر زیبای استانبول بگیرید.

پله‌‌های رنگین کمان

پله‌‌های رنگارنگ واقع در منطقه آرتی سیهنگر، یکی از بهترین لوکیشن‌‌های عکاسی است که با مراجعه به آن ‌می‌توانید به عکس‌‌های جالبی برسید. این لوکیشن را از دست ندهید چرا که یکی از معروف‌ترین پله های دنیاست.
در ادامه توصیه می کنیم حتما مقاله مربوط به لوکیشنهای عکاسی در شمال ایران را هم مطالعه کنید.
برای مطالعه در مورد کشورهای مختلف و سفر ماه عسل اینجا کلیک کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت