لوکیشن‌های خاص عکاسی عروسی و فرمالیته در شمال ایران

لوکیشن‌های خاص عکاسی عروسی و فرمالیته در شمال ایران

فهرست عناوین

شهر‌های شمالی ایران همواره مورد توجه مردم ساکن شهر‌های دیگر کشور بوده‌اند. شهر‌ها و روستاهای شمالی در روز‌های تعطیل و غیر تعطیل میزبان خیل عظیمی از مسافران هستند. طبیعت بکر و زیبای شمال لوکیشن‌های مناسبی برای عکاسی بخصوص عکاسی عروس و داماد فراهم می‌کند. در این مقاله تیم بزمینه به معرفی و بررسی محل‌های بکر، دیدنی و مناسب عکاسی و فیلمبرداری عروسی در شمال ایران پرداخته است.

دالیخانی

دالخانی یا دالیخانی، دهکده ای در نزدیکی شهر زیبای رامسر است. این جنگل در سی کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده است و دارای طبیعت بکر و زیبایی جهت عکاسی است. در صورتی که پیش از این از سایر مناطق جنگلی شمال کشور بازدید کرده باشید متوجه تفاوت بارزی در جنگل دالخانی از جهت پاکیزگی خواهید شد. این جنگل با نام دالان بهشت نیز شناخته می‌شود.

فیلبند

فیلبند روستایی زیبا در شهر بابل است. افراد بومی این روستا را فلبن می‌نامند. این روستا از شمال شرق به روستای سنگچال آمل نزدیک است که بهترین مسیر دسترسی از طریق جاده هراز و این روستاست. فیلبند یکی از زیباترین ییلاق‌های ایران است که بر فراز ابرها واقع شده است. عکاسی اسپرت و عروسی در میان ابرها می‌تواند بسیار رویایی و رمانتیک باشد. در روزهای گرم تابستان که سایر اهالی دیگر شهرهای کشور از فرط گرما آشفته هستند، اهالی روستای فیلبند وزش نسیم‌های خنک را تجربه می‌کنند. در پاییز و زمستان تحمل سرمای این منطقه برای هرکسی راحت نیست و افراد غیر بومی را اذیت می‌کند.

قلعه رودخان

دژ رودخان یا قلعه حسامی نام قلعه‌ای است متعلق به دوره سلجوقیان که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای رودخان ساخته شده است. در سمت راست این قلعه، رودخانه ای به همين نام از شمال به جنوب جریان دارد كه از ارتفاعات سرچشمه می‌گیرد و زندگی را در این فضا جریان می‌دهد. بازدید از این منطقه در فصل‌های بهار و تابستان به شدت توصیه می‌شود. در فصل زمستان نیز زیبایی خاص خود را به نمایش می‌گذارد اما جاده‌ها لغزنده و خطرناک است. گفتنی است مسیر رفتن به قلعه رودخان نیاز مند کفش مناسب است از این رو تمهیدات لازم را بیاندیشید.

اولسبلنگاه

روستای اولسبلنگاه، از جاذبه‌های شناخته‌شده‌ استان گیلان، ییلاقی دیدنی و شگفت‌آور است. این روستا در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. شگفتی‌های مسیر رسیدن به این ییلاق چشم نواز تنها در مسیر پای کوه تا روستا ختم نمی‌شود. درختان درهم تنیده، انبوهی از تونل‌های سبز جنگل و بی انتها در جاده اصلی روح آدمی را نوازش می‌دهد. صدای رودخانه خالکایی که از قله مرتفع شاه معلم سرچشمه گرفته است تا نیمه مسیر، شما را در جاده همراهی می‌کند. در مسیر رسیدن به این روستا آلاچیق‌هایی وجود دارد که می‌توانید در آن جا بمانید و عکاسی کنید. این روستا و مسیر رسیدن به آن یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی عروسی است. جایی متفاوت که سبب متمایز شدن عکس‌های اسپرت و عروسی شما خواهد شد.

آبشار ویسادار

ویسادار آبشاری در پره سر رضوانشهر در استان گیلان است، که می‌تواند لوکیشن زیبا و متفاوتی برای کلیپ اسپرت، عروسی و عکاسی شما باشد. آبشار ویسادار سومین آبشار مرتفع استان گیلان می‌باشد. جاده منتهی به این آبشار که از دوسو با درختان سر به فلک کشیده احاطه شده است، منظره ای روح‌نواز را ایجاد می‌کند. این مناظر می‌تواند بک گراندی شگفت انگیز برای عکس‌های شما باشد و چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره کند.

جنگل کبودوال

کبودوال آبشاری واقع در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر علی‌آباد کتول از توابع استان گلستان است. کبودوال تنها آبشار خزه‌ای ایران است و در ابتدای جاده آن سد مخزنی کبودوال و سد انحرافی زرین‌گل می‌باشد. آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی در امتداد رودخانه‌ی کبودوال خودنمایی می‌‌کنند که در زیر هر آبشار حوضچه‌های جالبی بوجود آمده است. این منطقه از معتدل‌‌ترین مناطق ایران به شمار می‌رود و در همه فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد اما در بهار و تابستان به دلیل طبیعت سرسبز و آب و هوای مناسب گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند. در فصل پاییز پوشش رنگارنگ درختان این جنگل را به یک لوکیشن چشم نواز برای عکس‌های رمانتیک تبدیل می‌کند.

جنگل ابر

جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی است که با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از زیباترین نقاط ایران و شمال شرق کشور می‌باشد. ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما و وجود چشمه‌سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع از شاخصه‌های این جنگل است. به طور کلی جنگل ابر در محل تلاقی سه‌ جریان اقلیمی اصلی غرب و جنوب آسیا، یعنی پرفشارهای سیبری «جریان خشک و سرد»، پرفشار جنب حاره «جریان گرم و بیابان‌زا» و زبانه‌های اطلس و مدیترانه «جریان معتدل و مرطوب» است. ترکیب این اقلیم‌های متفاوت و متضاد در یک منطقه کوچک جغرافیایی، در جهان کم‌نظیر است. اگر از جمله افرادی هستید که به لوکیشن‌های خاص برای عکاسی علاقه دارید سختی رفت و آمد را به جان بخرید و در نقطه تلاقی آسمان و زمین در میان جنگل رویایی ابر عکس‌های خود را ثبت کنید.
همانطور که در بالا مشاهده کردید، در کشورمانم ایران مکانهای بسیار زیبا و دیدینی ای وجود دارد که می توانید آنها را به بهترین لوکیشن ها برای تهیه عکس و کلیپ عروسی تان تبدیل کنید. اگر تصمیمتان را گرفتید، قبل از انجام عکاسی مناسب ترین لباس برای عکاسی فرمالیته و بهترین ژست های عکاسی را اینجا ببینید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت