چی بپوشم؟ (جدیدترین مدلهای لباس مجلسی)

چی بپوشم؟ (جدیدترین مدلهای لباس مجلسی)

فهرست عناوین

به عنوان مهمان یا میزبان شما باید در آراسته ترین ظاهر خود در مهمانی ها و مجالس حضور داشته باشید. به این منظور باید با توجه به چند نکته کلیدی در مورد پوشش خود تصمیم بگیرید. در این مقاله نکات کلی برای آراستگی بیشتر و پوشش مناسب برای مجالس و مهمانی ها برای بانوان بیان شده است. پس با بزمینه همراه باشید و علاوه بر خواندن این نکات، جدیدترین مدلهای لباس مجلسی و مانتو مجلسی را هم ببینید و ایده بگیرید.

نکات مهم در انتخاب لباس مناسب مهمانی

همیشه گرانترین انتخاب بهترین انتخاب نیست. جنبه های مختلفی برای انتخاب لباس مجلسی یا مانتو مجلسی وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

1.  پوشش متناسب با استایل شخصی و سن

سعی کنید در مهمانی ها از استایل روزمره خود خیلی فاصله نگیرید. چون باعث جلب توجه زیادی می شوید. اگر استایل روزمره شما رسمی است، پوشیدن کت و دامن یا کت و سارافون در مهمانی برای شما بسیار مناسب است. اگر استایل شما به سبک نمایشی نزدیک است و معمولا با کتهای اورسایز و شلوارهای ریش ریش بیرون می روید می توانید از پیراهنهای دکلته یقه چین کش در رنگهای نود یا پاستلی استفاده کنید.

معمولا در انتخاب لباس مناسب، سن و سال نیز معیار مهمی است. رنگ، جنس پارچه و فرم لباس نوجوانان تفاوت بسیار زیادی با لباس میانسال ها دارد. به عنوان مثال لباس های چسبان با رنگهای نئونی یا پیراهنهای عروسکی برای سنین زیر 22 سال مناسب است و پارچه های گیپور و کرپ برای سنین بالای 45 سال.

2. پوشش متناسب با فرم اندام

اینکه شما چاق هستید یا لاغر، استخوان بندی ریزی دارید یا درشت، قد بلند هستید یا قد کوتاه مهم نیست. مهم این است که لباسی که انتخاب می کنید شما را در بهترین وضعیت خود نشان دهد. یعنی اگر چاق هستید چاقتر نشان ندهد و اگر ریز نقش هستید کوتاهتر به نظر نرسید.  

3. پوشش متناسب با نوع مهمانی

در یک مهمانی عصرانه دخترانه اگر لباس شب پولک دوزی بپوشید همانقدر عجیب است که در تابستان با چکمه بیرون بروید! اگر مهمانی تم خاصی ندارد، بهتر است با پوششی که خیلی از لباس های روزمره شما دور نیست و با تیپ و شخصیت شما همخوانی دارد ظاهر شوید. 

در مجالس خاص مانند مراسم حنابندان مهمانها در انتخاب لباس آزادند ولی عروس معمولا رنگ قرمز می پوشد و با آرایش موها و تاجی کوتاه از بقیه مهمانان متمایز می شود. در مجلس عروسی نیز به عنوان مهمان تنها محدودیتی که باید رعایت کنید پوشیدن لباس پفی سفید است! 

برخی از مهمانی های رسمی نیز پوشش خاص خود را می طلبند. مثلا در مهمانی های سازمانی باید با ظاهری آراسته و رسمی ظاهر شوید. جو سازمانی را حتما در نظر بگیرید و حرفه ای اقدام کنید تا از انتخاب پوشش خود پشیمان نشوید.

4. پوشش متناسب با فصل سال

لباس های چهارخانه یا لباسهایی با رنگهای گرم خردلی، نارنجی و قرمز حتی اگر جنس گرمی هم نداشته باشند برای فصل تابستان مناسب نیستند. بهتر است در فصل بهار لباسهای گلدار و رنگی پوشیده شود و در فصل پاییز لباسهایی با رنگهای خنثی و گرم. استفاده از شال، کلاه، دستمال گردن، کیف دستی و زیورآلات هماهنگ با رنگ لباس نیز می تواند مکمل یک استایل شیک در هر فصلی باشد.

5. پوشش متناسب با فرهنگ و عرف

اگر در یک مهمانی بر خلاف عقاید میزبان لباس بپوشید احتمالا چندان به شما و میزبان خوش نمی گذرد! پس سعی کنید به عقاید میزبان احترام بگذارید و مطابق عرف لباس بپوشید.

همچنین اگر به تازگی نامزد کرده اید حتما در مورد پوشش متداول خانواده همسرتان در مهمانی ها از نامزدتان سوال کنید. شاید لباسی که از نظر شما کاملا مناسب یک مهمانی عصرانه است، از نظر خواهر همسر شما کاملا در تضاد با فرهنگ خانواده باشد!

6. انتخاب رنگ مناسب لباس

در انتخاب رنگ مناسب حتما به رنگ پوست و موهای خود دقت کنید. مقاله انتخاب رنگ لباس شب بر اساس رنگ پوست و مو  و مقاله قوانین مربوط به استفاده از رنگ ها در دکوراسیون و لباس پوشیدن را بخوانید و با در نظر گرفتن همه موارد رنگ مناسب لباس را انتخاب کنید.

در ادامه جدیدترین مدلهای لباس مجلسی و مانتو مجلسی را با هم می بینیم.


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت