بهترین دکوراتورهای کیک در ایران

بهترین دکوراتورهای کیک در ایران

فهرست عناوین

در خارج از ایران دکوراتور کیک یک حرفه تخصصی محسوب می شود. در سالهای اخیر این حرفه در ایران نیز طرفداران خود را پیدا کرده و امروزه آقایان و خانمهای هنرمندی در زمینه دکوراسیون کیک در ایران فعال هستند. در ادامه با بزمینه همراه باشید تا بیشتر با هنر دکوراتورهای کیک آشنا شوید.

توانمندی های یک دکوراتور کیک حرفه ای

یک دیزاینر کیک باید دید هنری داشته باشد و بتواند مستقل عمل کند. نیازی نیست در پخت کیک، حرفه ای باشد و می تواند پخت کیک را به فرد دیگری بسپارد ولی معمولا دکوراتورهای حرفه ای کیک پایه را خودشان درست می کنند.

دیزاینر کیک، با روشهای مختلف برای تزئین کیک آشنایی دارد. به عنوان مثال، در تهیه رویال آیسینگ، استفاده از ماسوره ها و تراز کردن کیک متبحر است. باتر کریم و نحوه تهیه گلهای زیبا با باترکریم را می داند. با فوندانت، گام پیست و ابزار فوندانت آشنایی دارد و گلهای فوندانت برای کیکهای عروسی را با دقت و سرعت بالا تهیه می کند. تهیه گلهای شکری جذاب برای کیک عروسی و نامزدی، هنری است که فقط از عهده بهترین دکوراتورهای کیک بر می آید. همچنین کیک های معلق یا ضدجاذبه هم از مواردی هستند که فقط یک دکوراتور حرفه ای می تواند در تهیه آنها موفق عمل کند.

برای تهیه کیک های عروسی با طرح کلاسیک، طرز تهیه گیپور خوراکی یکی دیگر از مواردی است که یک دکوراتور کیک در آن توانمندی دارد. در مرحله پیشرفته، مجسمه سازی با مواد خوراکی (باست کیک) را آموزش دیده است و اشکال حیوان و پیکره های انسان را می تواند با تزئینات کیک ایجاد بکند. همچنین کار بر روی استایروفوم (ماکت) نیز از جمله کارهایی است که لازمه این حرفه در سطح پیشرفته است.

محل کار دیزاینرهای کیک کجاست؟

متخصصین دیزاین کیک معمولا در کارگاههای کیک و شیرینی پزی، کیترینگهای تخصصی، هتل ها و رستورانهای طراز اول یا حتی در کارگاههای خانگی خودکار می کنند. 

عامل موفقیت یک دکوراتور کیک

می توان گفت مهمترین عوامل موفقیت یک دکوراتور کیک، توجه به جزئیات و هنر ارتباطات با مشتری است. آرزوهای مشتری به زبان خودش بیان می شود ولی استخراج آن به طور کامل و با جزئیات دقیق و پیاده سازی رویای مشتری کار یک دکوراتور حرفه ای است.

قوه تخیل بالا و الهام گرفتن از ایده ها از دیگر رموز موفقیت یک دیزاینر حرفه ای است. هنر خطاطی و طراحی نیز از عوامل توانمندساز در این حرفه هستند.

سختی های کار

شاید فکر می کنید تزئین کیک کاری لذت بخش و در نتیجه ساده است! ولی یادتان باشد شرایط کاری این شغل معمولا کار فشرده در آخرهفته ها، ایستادن مداوم و توانایی بلند کردن کیک های سنگین 15 کیلویی را می طلبد! در ضمن ریسک آسیبهایی مانند بریدن دست یا سوزاندن پوست هم در این شغل وجود دارد.  

بهترین دکوراتورهای کیک در ایران

مطمئنا این لیست بسیار طولانی خواهد بود ولی ما در بزمینه با توجه به تجربیات خود بهترین دکوراتورهای کیک در ایران را معرفی می کنیم. 

جناب آقای مسعود عمرانی

سختترین مجسمه سازی ها با کیک و ساخت کیک های تجسمی خاص قطعا از عهده مسعود عمرانی بر می آید. ایشان آکادمی آموزشی خود را راه اندازی کرده و دوره های مختلف آموزشی گاناش كشي و كاور فوندانت، چيدمان كيك هاي چند طبقه اي با تزيينات تركيبي، كيکهای سه بعدي و ... را به هنرجویان آموزش می دهند.

نازلی کنعانی زاده

این بانوی هنرمند که در تبریز مشغول به فعالیت هستند در تهیه عروسکهای دستساز و گلهای شکری بسیار متبحر هستند. ایشان از اعضای هیئت داوران مسابقه کشوری دکوراتوری کیک نیز بودند. 

کیک هانالند 

استودیو کیک هانالند با مدیریت خانم نجفی و تجربه 10 ساله، کیک های خاص و خوشمزه را در طرح های مختلف از کیک سابله گرفته تا کیکهای فوندانت و خامه ای آماده می کند. همچنین دوره های آموزشی متنوعی نیز ارائه می دهند.

کیک و شیرینی یگانه

خانم یگانه ارشاد از بانوان جوان و هنرمند در زمینه دکوراسیون کیک و شیرینی هستند. ایشان دوره های آموزشی متنوعی پیش اساتید بنام گذرانده اند و هم اکنون با ارائه نمونه کارهای بسیار شیک و مجلل توانسته اند نظر مخاطبان بسیاری را جلب کنند. فیگورسازی و دکور کیکهای فوندانت مجالس عروسی و تولد از تخصص های اصلی ایشان است.

کیک کوروش 

انواع كيك هاي دكوراتيو، كندي بار، ماكت كيک و کوکی های جذاب در بوتیک کیک کوروش با مدیریت خانم خاکی ارائه می شود. ظرافت کار خانم خاکی و طعم خاص کیک های ایشان وجه تمایز کار ایشان است.

کیک الی

كيك الي با مديريت خانم دکتر الهام بذرگر در زمينه طراحی، مهندسی و پخت کیک های منحصر به فرد، فانتزی و لوکس فعالیت می کند. ایشان دوره های مختلف آموزشی را در ایران و خارج از ایران سپری کرده اند.

استودیو کیک لاویا

تیم استودیو کیک لاویا با مدیریت خانم خواجه پور از کیک های عروسی گرفته تا مینی کیکهای هالووینی را با ظرافت تمام پیاده سازی می کنند. 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت