انتخاب مدل مو بر اساس لباس عروس

انتخاب مدل مو بر اساس لباس عروس

فهرست عناوین

خانم‌هایی که مراسم عروسی آن‌ها نزدیک است اغلب با مراجعه به سایت‌ها و ژورنال‌ها به دنبال شینیون و مدل موی مورد علاقه خود می‌گردند تا با نشان دادن آن به آرایشگر، در روز عروسی موهایشان را به آن شکل شینیون کنند. اما بهتر است بدانید مدل موی شما تنها بستگی به سلیقه شما ندارد. فاکتورهایی چون فرم صورت، قد موها و طرز کوتاه شدن آن همگی بر انتخاب شما تاثیرگذار است. نکته ای که غالبا عروس‌ها و متاسفانه برخی آرایشگرها به آن توجه نمی‌کنند، تاثیر لباس عروس در انتخاب مدل مو است. فاکتورهایی چون قد لباس، یقه و آستین‌ها برای انتخاب مدل موی مناسب مهم است. در این مقاله قصد داریم تاثیر لباس بر شینیون را بررسی کرده و مدل موهای مناسب را معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

لباس‌های نرم و افتان

اگر لباس عروس شما از دسته لباس‌هایی است که دارای پارچه‌های نرم و لخت هستند و پف ندارند و در زیر آن‌ها از ژیپون (شیفون) استفاده نشده است، باید به دنبال مدل موهای دخترانه باشید. موهایی که به ظاهر نامرتب هستند و شینیون سخت و محکمی ‌ندارند. در این مدل‌ها از تافت و چسب مو استفاده نمی‌شود، تا مطابق لباستان حس لطافت و نرمی را منتقل کند.

یقه‌های یک طرفه

اگر یقه لباس شما کج و یک طرفه است بهترین انتخاب برایتان دم اسبی کردن موهاست. موهای دم اسبی با چنین لباسی یک استایل ساده و شیک را رقم می‌زند.

یقه‌های وینتیج

اگر لباس عروس شما از این نوع است، انتخاب یک مدل موی مدرن بدترین انتخاب به حساب می‌آید. در مقابل انتخاب مدل مویی متناسب با دهه 1920 انتخاب هوشمندانه ای برای شماست. موهای موج دار و جمع شده تا کناره‌های گوش‌ها و حتی موهای کوتاه با فرهای درشت برای این لباس بسیار مناسب هستند.

یقه هفت

شاید بتوان یقه هفت را محبوبترین یقه برای لباس عروس و لباس‌های مجلسی دانست. یقه هفت به گونه ای طراحی می‌شود تا گردن زیباتر به نظر برسد و استخوان‌های ترقوه دیده شود. موهای سشوار شده، بلند و رها بهترین انتخاب برای لباس‌های یقه هفت است. یک لباس یقه هفت با آستین‌های بلند و موهای باز بهترین تناسب را ایجاد می‌کند. از طرفی موهای شینیون شده به بالا سبب می‌شود استخوان ترقوه بهتر دیده شود.

یقه‌های هالتر

افرادی که شانه‌های باریکی دارند غالبا این یقه به آن‌ها توصیه می‌شود. اگر یقه لباس شما نیز مانند تصویر زیر، دور گردنتان قرار می‌گیرد، باید موهای خود را از روی صورتتان جمع کنید. مدل موهایی را انتخاب کنید موها روی صورت و جلوی شانه نریزد تا شما را کلافه نشان نداده و شانه‌های تان را پهن تر نشان دهد.

آستین‌های کلاهی

در مورد لباس‌هایی صحبت می کنیم که در قسمت شانه تکه‌ای آستین، مانند کلاه بر روی شانه قرار می‌گیرد. اگر لباس شما از این نوع است، باید موهای خود را از صورت جمع کنید. در این مورد منظور ریختن مو پشت سر نیست بلکه در این حالت باید موها را شینیون کنید. شینیون‌های کلاسیک با این مدل یقه زیباتر هستند.

آستین حلقه ای

این نامی است که بر روی لباس‌های یقه باز و آستین‌هایی به شکل نخ می‌گذارند. برای لباس‌های با این فرم که در نیمه بالایی ساده هستند و روی آنها کار نشده است، موهای آشفته بدون تافت و چسب بهترین انتخاب است.

یقه دکلته

یقه دکلته به یقه‌هایی می‌گویند که هیچ بند و آستینی در بالاتنه لباس به کار نرفته باشد. اگر موهای خود را کامل جمع کنید و لباسی با یقه دکلته به تن کنید چیزی که دیده می‌شود، شانه‌ها و گردن است. اگر گردن باریک و بلندی دارید، جمع کردن موها در این مدل توصیه نمی‌شود. اگر قصد دارید لباسی با یقه دکلته بپوشید، بهتر است مقداری از موهای خود را پایین نگه دارید. موهای جمع و باز بهترین گزینه برای افرادی هستند که لباس دکلته را انتخاب می کنند.
در این مدل یقه، شما انتخاب‌های بیشتری می‌توانید داشته باشید و محدودیت‌های شما کمتر است. شینیون‌های پایین و موهای کاملا باز نیز می‌تواند زیبایی خیره کننده ای به شما ببخشد.
برای انتخاب شینیون با این مدل یقه، فرم صورت و گردن خود را در نظر بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید. اگر گردن بلندی دارید شینیون پایین و اگر گردن کوتاهی دارید شینیون بالا توصیه می‌شود.

یقه بسته

برای لباس‌های کاملا پوشیده با یقه‌های بسته مانند یقه مربعی و گرد، بهتر است موهای خود را به سمت بالا کامل جمع کنید. اگر با این مدل لباس موهای خود را باز بگذارید نتیجه جالبی به دست نمی‌آید.

بهترین میکاپ آرتیستها و سالنهای زیبایی را در بزمینه ببینید.

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار
در پایان لازم به ذکر است که حتما لباس خود را به آرایشگر و شینیون کار نشان دهید تا بتواند بهترین مدل مو را برای شما انتخاب کند. مدل‌های گفته شده در بالا تنها نمونه ای از تناسب مدل مو و لباس بود تا بدانید برای انتخاب مدل موی خود باید به یقه لباس نیز توجه کنید. برای انتخاب دقیق تر باید با آرایشگر خود مشورت کرده و همانطور که گفته شد مواردی چون فرم صورت و فرم موهای خودتان را در نظر داشته باشید.
اگر دوست دارید تا انتخاب هوشمندانه تری برای لباس عروس خود داشته باشید، حتما مقاله تناسب فرم اندام با مدل لباس عروس را بخوانید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت