انواع شینیون مو برای عقد و عروسی را بشناسید (به همراه 30 مدل شیک)

انواع شینیون مو برای عقد و عروسی را بشناسید (به همراه 30 مدل شیک)

فهرست عناوین

اهمیت زیبایی و آراستگی خانم‌ ها بر هیچ کس پوشیده نیست. هر بانویی دوست دارد در هر موقعیت و هر مکانی، به بهترین و زیباترین شکل ممکن ظاهر شود. میکاپ و شینیون از جمله کارهایی است که اغلب خانم‌ ها در مراسم جشن و عروسی انجام می‌ دهند. برای انتخاب شینیون شما در دنیایی از مدل و طرح غرق خواهید شد و می ‌توانید بهترین و مناسب‌ترین شینیون را برای خود انتخاب کنید. با ما همراه شوید تا با این لاین از زیبایی بیشتر آشنا شویم.

شینیون چیست و در انتخاب آن به چه مواردی توجه کنیم؟

شینیون به روش‌هایی گفته می ‌شود که در آن مو معمولا در پشت و یا بالای سر جمع شده و به یک طرح و مدل زیبا درخواهد آمد. از آن جا که شینیون‌ ها دارای مدل‌های مختلفی هستند، شما باید مدل موی خود را با توجه به فاکتورهای مختلفی انتخاب کنید. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

انتخاب شینیون با توجه به فرم صورت

همان طور که می ‌دانید فرم صورت در هر شخص می‌ تواند با فرد دیگر متفاوت باشد. برای مثال ممکن است فرم صورت شما گرد، بیضی یا مستطیلی باشد.
• برای صورت‌ های بیضی شکل بهترین شینیون مدل‌ هایی است که در پایین سر جمع می‌ شود. مدل ‌های موی بالای سر به خصوص همراه با تاج باعث می ‌شود سر شما کشیده تر دیده شود.
• برای صورت های مستطیل شکل بهتر است سراغ مدل های پر حجم تر و مدل هایی که مو در آن جلوه بیشتری دارد، بروید. این مدل ها فرم مستطیلی صورت شما را کمتر نمایش خواهد داد.
• اگر صورت شما گرد است، می توانید از شینیون های نیمه باز و شینیون هایی که مو از دو سمت صورت آویزان هستند، استفاده کنید.
• اگر فرم صورت شما قلبی است، بهتر است از شینیون های همراه با فرق وسط خودداری کنید. مدل هایی همراه با موی چتری و یا شینیون هایی که در بالای سر بسته می شوند، برای شما گزینه مناسبی خواهد بود.
• اگر فرم صورت شما مربعی است، یک مدل موی ساده انتخاب کنید. همچنین بهترین انتخاب برای شما شینیون هایی همراه با فرق کج است که تعادل را به چهره شما خواهد آورد.

انتخاب شینیون با توجه به مدل لباس

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید در انتخاب شینیون مناسب به آن توجه کنید، مدل لباس به خصوص یقه آن است.
• اگر یقه لباس شما باز یا دکلته است، بهتر است شینیون‌ هایی با موی باز یا نیمه باز را انتخاب کنید تا قرار گرفتن مو در اطراف گردن، زیبایی و جلوه لباس شما را دو چندان کند.
• اگر لباس شما دارای بند است، شینیون‌ هایی که در یک سمت صورت جمع می شوند، برای شما مناسب خواهد بود.
• اگر لباس شما یقه دار است، برای آن که زیبایی یقه و بالا تنه لباس خود را نپوشانید، بهتر است از شینیون هایی که در بالای سر بسته می شوند، استفاده کنید.
• انتخاب شینیون را با توجه به طرح و سادگی لباس نیز انجام دهید. اگر طرح لباس شما بسیار شلوغ و پر زرق و برق است، انتخاب یک شینیون ساده و کلاسیک می‌تواند نمای آن را دو چندان کند.

انتخاب شینیون با توجه به رنگ مو

شاید برایتان جالب باشد که رنگ مو نیز می تواند بر انتخاب مدل مو تاثیر بگذارد. اگر موهای شما تیره است، شینیون های پیچیده و یا خطی شاید بر روی آن جلوه چندانی نداشته و نتواند زیبایی مدل انتخابی را به خوبی نشان دهد. مدل های شلوغ و خطی بیشتر برای موهای رنگ روشن مناسب هستند. برای موهای تیره مدل کلاسیک بهترین گزینه خواهد بود.

انواع شینیون

در بخش بالا با فاکتورهایی که به شما در انتخاب مدل مو کمک خواهد کرد، آشنا شدیم. در این بخش می‌خواهیم بدانیم به طور کلی چند طرح و مدل برای شینیون وجود دارد.

مدل بافت

یکی از مدل های پرطرفدار شینیون همراه با بافت است. این مدل مو بیشتر مناسب افرادی است که موهای پرپشتی دارند، زیرا بافت برای موهای کم پشت می تواند باعث شود کف سر شما بیش از اندازه پیدا شده و جلوه زیبای خود را از دست بدهد. این مدل مو معمولا برای دختران جوان مناسب بوده و می تواند همراه با موی باز و یا بسته استفاده شود. 

شینیون موی کرلی

اگر به موهای فر و کرلی (curly) علاقه مند هستید، می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند اتو و بابلیس، موهای خود را حالتدار کرده و یک شینیون خاص و متفاوت داشته باشید. موهای فر نیز معمولا به صورت باز یا نیمه باز مورد استفاده قرار می گیرند.

مدل شینیون شلوغ

یکی دیگر از مدل‌ها مو که بیشتر مناسب مراسم‌های عروسی و نامزدی است، مدل شلوغ است. این مدل مو بیشتر مناسب خانم‌های جوان است. در این مدل از طرح‌های پیچیده و شلوغی استفاده می‌شود که می‌توان آن را با یک لباس ساده ست کرد.

شینیون کلاسیک

اگر ساده پسند هستید، مدل موی کلاسیک می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در این مدل از طرح‌های ساده استفاده می‌شود و تنها موها را در بالای سر و یا پایین آن جمع می‌کنند. این شینیون در عین سادگی و زیبایی، هزینه مناسبی نیز داشته و اگر بودجه محدودی برای میکاپ خود دارید، می‌توانید از شینیون کلاسیک استفاده کنید.

شینیون فرانسوی

یکی از مدل‌های زیبا و ساده شینیون، مدل فرانسوی است. در این مدل کل موها درپشت سر جمع شده و مانند حلزون یک پیچ و تاب یک تیکه و بلند به موها داده می‌شود. این مدل در میان خانم‌های ساده پسند بسیار رواج دارد.

شینیون رومی

این شینیون را می توان جزئی از شینیون‌های بافت با طرح و مدل خاص دانست. در این مدل موها از کناره سر بافته شده و تا انتهای پشت موها بافت ادامه پیدا می‌کند. اگر نگاهی به فیلم‌های مربوط به رم باستان بیاندازید، تمامی شاهزاده‌های رومی از این مدل مو استفاده کرده‌اند.

شینیون اروپایی

مانند میکاپ اروپایی که شما سادگی را در کنار زیبایی می بینید، این نوع مدل مو نیز ساده اما بسیار زیبا است. در این شینیون از ابزارهایی مانند پروتز و یا موی اضافه استفاده نمی‌شود و اساس کار بر سادگی است. در این مدل معمولا تمامی موها پشت سر و پایین آن جمع می شود.

شینیون روسی

اگر دوست دارید بافت و مدل ساده اروپایی را همزمان با یکدیگر داشته باشید، مدل موی روسی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این مدل معمولا موهای کناره مو بافته شده و در قسمت پشت سر با بقیه موها تلاقی پیدا کرده و با یک مدل ساده بسته می شوند.

شینیون خطی

یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین مدل‌های میکاپ مو که هم برای عروس خانم ها و هم افراد دیگر استفاده می شود، مدل خطی است. در این حالت شینیون کار با انگشتان دست و یا با کمک گرفتن از ابزارهایی مانند سنجاق مویی و یا شانه درشت، خطوطی بین موها ایجاد کرده و با استفاده از اسپری حالت دهنده به مو حالتی خطی و بسیار زیبا می دهد.

شینیون با تور

اگر سبک‌های کلاسیک را می پسندید، مدل مو همراه با تور می تواند ظاهری زیبا به شما بدهد. این مول به خصوص برای خانم هایی که موهای مشکی و تیره دارند یک گزینه عالی به شمار می رود. در این مدل تمامی مو یا بخشی از آن داخل یک تور مشکی رنگ قرار گرفته و به آن فرم می دهند. شینیون های گل و حلقه با استفاده از تور به خوبی از آب در خواهند امد. hair stylist های ماهر در آرایشگاههای عروس می توانند با اتصال مناسب تور و اکسسوری به شینیون، جلوه زیبایی برای عروس بیافرینند.

شینیون با پروتز گرد

این مدل مو شاید در میان مدل های جدیدی که این روزها در ژورنال های مختلف می بینیم، کمی قدیمی به نظر می رسد، اما هنوز طرفداران خود را دارد. خانم هایی که موهای کم پشت دارند، از این پروتز برای حجیم تر نشان دادن موهای خود استفاده می کنند. یکی از پرطرفدارترین مدل مو با استفاده از پروتز مدل موی گوجه ای است که هزینه شینیون آن در مقایسه با مدل های دیگر بسیار کمتر است.

شینیون مواج

یکی دیگر از مدل های موی پرطرفدار در میان خانم های جوان تا میانسال، مدل موی مواج است. همان طور که از نام این شینیون پیدا است، با استفاده از ابزار، موج هایی روی مو ایجاد کرده و با کمک تافت آن را به همان حالت نگه می دارند. این شینیون در عین سادگی زیبایی خاصی نیز دارد.

شینیون نیمه باز

اگر مراسمی که به ان دعوت شده اید، چندان رسمی نیست و یا دوست دارید یک شینیون ساده داشته باشید، مدل موی نیمه باز برای شما گزینه مناسبی به شمار خواهد رفت. همان طور که از نام این مدل مو پیدا است، بخشی از مو در بالای سر جمع شده و بخش دیگر آن معمولا در دو سمت صورت باز خواهد بود. در این حالت معمولا موهای باز شده را پیچ و تاب می دهند تا زیبایی آن دو چندان شود. یک آرایش ژورنالی هم در کنار این مدل شینیون زیبایی شما را دوچندان می کند.

شینیون کنار سر

برخی از مدل های مو همان طور که در بالا نیز اشاره شد، بالای سر و برخی دیگر در پایین سر بسته می شوند. یکی از مدل های جدید برای جمع کردن موها، جمع کردن آن ها در کنار سر و دقیقا پایین گوش است. این مدل مو نیز معمولا طرحی ساده و کلاسیک داشته و به هر خانم با هر سن و سالی می آید.

شینیون جلوی مو

برخی از خانم ها تنها بر روی جلوی موهای خود حساس هستند و ترجیح می دهند پشت آن را ساده ببندند و یا روی آن روسری بیاندازند. از این رو تنها به دنبال حالت دادن قسمت جلویی موهای خود هستند. در این حالت معمولا موهای جلوی سر ابتدا حجم داده شده و سپس به صورت موج دار و یا فر دار حالت داده می شود.

شینیون همراه با تل، گل و دیگر اکسسوری ها

برخی از بانوان دوست دارند که شینیون آن ها جلوه ای بیشتر از موهای طبیعی خودشان داشته باشد. از این رو در قسمت های مختلف مو از اکسسوری ها و گیرسرهایی که جلوه زیادی دارند، مروارید ها و تاج های گل استفاده می شود. این مدل مو برای دختران جوان می تواند بسیار زیبا و مناسب باشد.
در ادامه مدلهای متنوعی از شینیون را می بینیم.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت