توجه به اجرت ساخت هنگام خرید طلا

توجه به اجرت ساخت هنگام خرید طلا

فهرست عناوین

در هنگام خرید طلا و جواهرات، توجه به اجرت ساخت طلا از مهم‌ترین نکاتی است که افراد از کنار آن کاملاً بی‌تفاوت عبور می‌کنند؛ زیرا زرق و برق و تراش‌های طلایی که مقابل چشمان آن‌ها قرار دارد، هوش از سرشان می‌برد و می‌خواهند هر چه سریع‌تر طلا را برای مراسم نامزدی، عقد یا عروسی خریداری کنند و با یک لباس زیبا و جواهراتی هیجان انگیز جلوه گری بیشتری در مجلس مورد نظر داشته باشند.

اما بی توجهی به اجرت ساخت طلا در خریدن طلا سبب می‌شود که سرویس طلا، انگشتر و حتی النگوی مورد نظر را به قیمت بیشتری بخرید و زمانی که قصد فروش یا تعویض طلای مد نظر را داشته باشید، تازه متوجه می‌شوید که طلا فروش چه نکاتی را به شما نگفته است و طلای زیبا و هیجان انگیزتان چقدر پول ساخت داشته و شما بدون توجه به این گزینه آن را انتخاب کرده‌اید.

نحوه محاسبه اجرت ساخت طلا در خریدن طلا

هنگامی که قصد خرید طلا را داشته باشید، اجرت آن مطابق فرمول خاصی محاسبه و دستمزد سازنده نیز در فاکتور طلا لحاظ می‌شود. در این فرمول طلافروش علاوه بر قیمت وزن طلا و 9% مالیات بر ارزش افزوده، 7% را نیز به عنوان سود در نظر می‌گیرد و علاوه بر موارد ذکر شده دستمزد سازنده نیز مد نظر قرار می‌گیرد؛ بنابراین مطابق این فرمول شما باید مبلغ بیشتری از وزن طلا را مطابق قیمت روز برای خرید پرداخت کنید.

اجرت ساخت طلاهایی که با استفاده از دستگاه‌های مشخصی ساخته می‌شوند کمتر است و تا هر اندازه طلا زیباتر و خوش تراش‌تر باشد، به نسبت اجرت ساخت آن بیشتر خواهند بود؛ بنابراین هنگام انتخاب یک سرویس طلا یا النگو و دستبند به طراحی و ساخت آن توجه داشته باشید و طلاهایی را انتخاب کنید که به نسبت ساده‌تر هستند؛ زیرا اجرت ساخت طلا در خریدن طلا برای این گزینه‌ها کمتر است و بیشتر هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید برای وزن طلا می‌باشد.

بررسی فاکتور طلای خریداری شده

جهت اطمینان از محاسبه دقیق پول ساخت و قیمت روز طلا سعی کنید از فروشنده‌های قابل اعتماد طلا و جواهرات مد نظرتان را خریداری کنید. همچنین هنگام خرید میزان وزن طلا را از فروشنده سوال کنید و با توجه به قیمت روز طلا هزینه آن را تخمین بزنید. با بررسی قیمت می‌توانید اجرت ساخت طلا در خریدن طلا را محاسبه کنید و طلاهایی را بخرید که پول ساخت کمتری دارند.

همچنین حتماً فاکتور رسمی طلای خریداری شده را که وزن طلا در آن قید شده است دریافت کنید؛ زیرا موقع فروش و تعویض طلا ارائه فاکتور فروش الزامی خواهد بود.

اجرت ساخت طلا در خریدن طلا به عنوان سرمایه

اگر شما هم در رده افرادی قرار دارید که به طلا به عنوان سرمایه نگاه می‌کنند و خرید طلا را نوعی سرمایه گذاری میدانند، باید به این نکته توجه داشته باشید که اجرت ساخت طلا به نوعی تمام معامله را به سود فروشنده تمام می‌کند؛ زیرا هنگام خرید طلای مورد نظر شما باید 9% مالیات را به همراه 7% سود فروشنده و اجرت ساخت پرداخت کنید و حتی اگر طلای سبک و ساده‌ای خریداری کرده باشید موقع فروش نمی‌توانید به مبلغی که هزینه کرده‌اید دست پیدا کنید و مبلغی که پرداخت می‌شود به اندازه وزن طلای خالص است.

همچنین بازار طلا به شدت دارای نوسان است و احتمال دارد قیمت طلا ظرف چند روز یا چند ماه آینده کمتر شده باشد؛ بنابراین با توجه به نوسانات بازار طلا و اجرت ساختی که فروشندگان در نظر می‌گیرند، به هیچ عنوان طلا را نمی‌توان به عنوان یک سرمایه گذاری منطقی و مناسب در نظر گرفت.

اجرت ساخت طلا در خریدن طلاهای نگین‌دار

شاید در نظر اول طلاهایی که نگین‌دار هستند و زیبایی آن‌ها بیشتر است جذاب به نظر برسند؛ اما هنگام خرید این نمونه از طلاها وزن نگین نیز به همراه طلا و هم قیمت با آن در نظر گرفته می‌شود؛ اما هنگامی که قصد فروش طلا را داشته باشید، نگین از آن خارج می‌شود و علاوه بر اجرت ساخت طلا باید ضرر پرداخت هزینه اضافی برای نگین را نیز مد نظر داشته باشید؛ بنابراین هنگام خرید طلا سعی کنید انگشتر و گردنبندی را که نگین‌های ساده و اتمی دارند، انتخاب نکنید و طلاهای بدون نگین را بررسی نمایید.

توجه به اجرت ساخت هنگام خرید جواهرات

جواهراتی که نگین‌های برلیان و زمرد در آن‌ها وجود دارد، دارای تراش‌های ویژه‌ای هستند و از طلا شکننده‌تر بوده و قیمت بیشتری دارند؛ بنابراین علاوه بر توجه به اجرت ساخت طلا در خریدن طلا باید به اجرت ساخت جواهرات نیز هنگام خرید توجه ویژه‌ای داشته باشید.

فرمولی که قیمت جواهرات با آن محاسبه می‌شود با فرمول خرید طلا متفاوت است و هنگام خرید جواهرات باید هزینه بیشتری برای پول ساخت در نظر بگیرید. همچنین دستمزد فروشنده هنگام خرید جواهرات 15 تا 20 درصد خواهد بود و قیمت سنگ‌های به کار رفته در جواهر نیز در قیمت آن تاثیرگذار می‌باشد.

سنگ‌هایی که در ساخت جواهرات استفاده می‌شوند باید دارای شناسنامه بوده و جذابیت و درخشندگی خاصی داشته باشند و فاکتور آنها باید جداگانه توسط طلا فروش ارائه شود تا هنگام فروش یا تعویض جواهرات دچار مشکل نشوید.

با توجه به نکات بیان شده در صورتی که قصد خرید جواهرات خوش تراش را داشته باشید باید هزینه بیشتری در نظر بگیرید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت