چرا قرار دادن تاج گل بر روی سر برای عروس خانم ها مرسوم است؟

چرا قرار دادن تاج گل بر روی سر برای عروس خانم ها مرسوم است؟

فهرست عناوین

بر خلاف آنچه که بسیاری فکر می‌کنند، تاج گل عروس یک وسیله تزیینی جدید برای آرایش و زیبایی عروس نیست و ریشه در یونان باستان دارد. در این مقاله به تاریخچه‌ای کوتاه درباره تاج گل عروس پرداخته خواهد شد.

تاج گل در یونان باستان

در زمان یونان باستان و در مراسم شکرگزاری از خداوند، این تاج گل‌ها روی سر قرار داده می‌شد و پوششی آیینی به حساب می‌آمد. در همان دوران و با امپراطوری جولیوس سزار، این تاج گل به عنوان هدیه به برندگان مسابقات ورزشی اهدا می‌شد. با توجه به این باور نیز در مسابقات المپیک 2004 آتن، تاجی از برگ درخت زیتون به برندگان مسابقات اهدا شد.

تاج گل در قرون وسطا

در این دوره تاج گل از مد افتاد؛ زیرا بسیاری از مذاهبی که به چندخدایی باور داشتند؛ از آن برای تزیین خدایانشان در مراسم مذهبی خود استفاده می‌کردند. از این رو تاج گل بین مردم عادی که مسیحی بودند تا حدی از مد افتاد و استفاده از آن جذابیت چندانی برای مردم نداشت.

تاج گل در اوکراین

تاج گل یکی از پوشش‌های آیینی بسیاری از نقاط اوکراین است و بسیاری از دخترانی که به سن ازدواج می‌رسند، آن را بر سر می‌نهند. همچنین در مراسم ازدواج در بعضی از نقاط این کشور نیز از این وسیله زینتی استفاده می‌شود و آن را بر سر نوعروسان قرار می‌دهند.

تاج گل در چین باستان

در چین باستان از تاج گلی استفاده می‌شد که با برگ درخت پرتقال تزیین شده بود. استفاده از این نوع تاج در بین مردم بسیار مرسوم بود. این تاج نماد باروی و فرزندآوری زن بود.

تاج گل در دوران ویکتوریا

همزمان با آوردن لباس توری سفید، ملکه ویکتوریا تاج گل درست شده با برگهای پرتقال را نیز برای جشن ازدواجش در سال 1840 وارد مد اروپا کرد. از آن پس جمعکردن غنچه‌های درخت پرتقال به معنی ازدواج و همسرگزینی بود. او این ایده را از چین باستان الهام گرفته بود. 

تاج گل در دهه 60 میلادی

در این دهه که دوران نفوذ مد هیپی در آمریکا بود، از تاج گل به عنوان نماد صلح و عشق استفاده شد و بعدها با نفوذ این مد در این کشور، از تاج گل در عروسی‌ها نیز استفاده شد.

تاج گل در مد امروز

با وجود قدیمی بودن تاج گل به عنوان یکی از ابزارها مد خانم‌ها، همچنان از این وسیله استفاده می‌شود، زیرا از سویی نماد عشق، صلح و دوستی میباشد و از طرف دیگر وسیله‌ای است که به راحتی قابل تهیه و سفارشی‌سازی است. نمونه های زیباترین تاج های عروسی را می توانید اینجا ببینید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

بهار | 1397 مهر 08


برای مراسم عقدم دنبال جایی هستم که یک تاج ظریف از گل طبیعی سفارش بدم ولی نه تاج هایی که همه جا میبینم، میشه معرفی کنین سمت غرب کجا برم؟

افسانه | 1397 مهر 15


روز عروسی که جالب نیست تاج گل بزنیم فکر کنم واسه عکاسی فرمالیته خوب باشه