نکات مهم انتخاب ساعت مچی عروس و داماد

نکات مهم انتخاب ساعت مچی عروس و داماد

فهرست عناوین

بعد از خرید حلقه نوبت آن می رسد که به سراغ خرید ساعت مچی ست بروید. انتخاب ساعت مچی هم بیشتر بنا به سلیقه دو طرف انجام می شود. چه طرفدار مدل های اسپرت باشید و چه طرفدار مدل‌ های کلاسیک همیشه انتخاب های بسیار متفاوتی پشت ویترین ساعت فروشی ها برای شما وجود دارد! حال چگونه ساعت مورد نظر را انتخاب کنید؟ ادامه مقاله را بخوانید.

اندازه قاب ساعت

انتخاب اندازه قاب ساعت بیشتر از اینکه قابل توصیه باشد، تابعی از طرح کلی ساعت و علایق شخصی شماست و تنها موضوع در اینجا رعایت تناسب است. یعنی اگر استخوان‌بندی شما ظریف و لاغر است هرگز از ساعت‌های بزرگ استفاده نکنید و اگر استخوان‌بندی درشتی دارید سعی کنید خیلی سمت ساعت‌های ظریف نروید.

مدل ساعت

برای انتخاب ساعت در قدم اول باید اسپرت و یا کلاسیک بودن آن را تعیین کنید. مدل‌های اسپرت معمولا برای استفاده روزمره طراحی می‌شوند و با لباس‌های غیر رسمی و اسپرت ست می‌شوند. در عوض ساعت‌های کلاسیک که در مناسبت‌های خاص استفاده می‌شوند، با کت و شلوار و لباس‌های رسمی ست می‌شوند.

جنس ساعت

علاوه بر مدل در انتخاب ساعت به جنس آن نیز باید توجه کافی داشته باشید. ساعت‌هایی که از جنس فلز ضد زنگ ساخته می‌شوند جز پرفروش‌ترین ساعت‌های بازار هستند که در عین زیبایی در گذر زمان کمترین تغییرات را تجربه می‌کنند. در عوض ساعت‌هایی که از جنس پلاستیک و چرم مصنوعی ساخته می‌شوند به راحتی خط و خش می‌افتند و بیش از 1 یا 2 سال برای استفاده روزمره مناسب نیستند.

جنس شیشه محافظ ساعت

همانطور که از اسمش پیداست سابقاً جنس شیشه محافظ ساعت از شیشه‌های نشکن بوده است. اما با پیشرفت فناوری در ساعت‌های جدید از تلق‌های پلاستیکی، کریستال‌های شفاف معدنی و ... نیز برای محافظت از قاب ساعت استفاده می‌شود. البته جنس شیشه محافظ ساعت به راحتی قابل تشخیص نیست. نکته مهمی که در مورد شیشه‌های پلاستیکی وجود دارد این است که این نوع پوشش‌ها با وجود سبکی و مقاومت بسیار خوب در مقابل ضربه به مرور زمان خش می‌افتند و کدر می‌شوند. در مقابل کریستال‌های شفاف معدنی در برابر خط و خش بسیار مقاوم هستند اما گران‌تر هم هستند.

مقاومت ساعت

مهم‌ترین بحث به ویژه در انتخاب ساعت‌های ضدآب توجه به مقاومت اجزای ساعت در مقابل مواد شوینده و بهداشتی است؛ زیرا تجربه ثابت کرده که برخورد مواد شوینده مهم‌ترین دلیل از بین رفتن رنگ و لعاب ساعت‌ها و از کار افتادن آنهاست. در بحث مقاومت در برابر خوردگی ساعت‌های استیل، آلومینیوم، نقره و طلا در اولویت قرار دارند.

شکل قاب ساعت

هم در ساعت‌های کلاسیک و هم در ساعت‌های اسپرت شکل قاب‌های ساعت دارای تنوع فراوانی است، برای مثال ساعت‌های دایره، مربع، مستطیل، لوزی و بیضی وجود دارند که همگی طرفداران خاص خود را دارند. انتخاب شکل قاب ساعت بیشتر بسته به سلیقه فردی است؛ بنابراین نمی‌توان توصیه خاصی را برای انتخاب شکل ساعت داشت. تنها مسئله این است که سعی کنید برای استفاده روزمره، بیشتر از ساعت‌های دایره و بیضی استفاده کنید تا گوشه‌های قاب ساعت به اینجا و آنجا گیر نکند.


مکان استفاده از ساعت

مورد دیگری که در خرید ساعت باید مدنظر داشته باشید مکان‌ها و موقعیت‌هایی است که می‌خواهید ساعت را استفاده کنید. برای استفاده روزمره بهتر است از ساعت‌های استیل با کیفیت و دارای ویژگی ضدآب استفاده کنید؛ در غیر این صورت باید مرتبا ساعت را از دست خارج کنید. برای خانم‌ها نیز سعی کنید از ساعت‌های نگین‌دار استفاده نکنید؛ چرا که نگین‌ها به مرور زمان می‌افتند و جلوه بدی به ساعت می‌دهند. استیل‌های رنگ نشده (نقره ای) به استیل‌های رنگی (طلایی، خاکستری، خاکی و ..) ارجحیت دارند؛ زیرا هر قدر هم که فروشنده اصرار کند بالاخره رنگ به کار رفته بر روی ساعت از بین خواهد رفت.

قیمت ساعت

در نهایت آخرین اما مهمترین موردی که باید برای خرید ساعت مدنظر داشته باشید، قیمت آن است. بهتر است برای تخمین بهتر قیمت بعد از جستجوی کافی در اینترنت به نمایندگی‌های رسمی و ساعت فروشی‌های معتبر در سطح شهر سری بزنید تا از نزدیک با جنس و کیفیت ساخت ساعت‌ها نیز آشنا شوید. برای مراسم عروسی پیشنهاد ما رعایت اعتدال در انتخاب ساعت است؛ زیرا ساعت‌های ارزان بعد از مدتی به کلی از کار می‌افتند و بخشی از خاطرات شب عروسی شما از بین می‌رود. از طرف دیگر نیز خرید ساعت‌های گران قیمت برای عروسی ضرورت زیادی ندارد و بهتر است بودجه خود را در جای مناسب‌تری (مثلا لباس عروس و داماد و ...) خرج کنید؛ اما اگر محدودیتی در بودجه ندارید، می‌توانید ساعت های خوبی از برندهای معروف خریداری کنید.

جمع‌بندی:

برای استفاده ساعت در مراسم رسمی، محدودیت خاصی وجود ندارد و با توجه به سلیقه و بودجه‌تان می‌توانید شیک‌ترین ساعت را انتخاب کنید. برای مراسم عروسی بهترین انتخاب از میان ست ساعت‌های مردانه و زنانه است. اما اگر ست مناسبی پیدا نکردید سعی کنید اصل سادگی و آراستگی را در انتخاب ساعت مردانه و ظرافت و مجلسی بودن را در مورد ساعت زنانه رعایت کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت