پرو لباس عروس و نکات مهمی که باید بدانید

پرو لباس عروس و نکات مهمی که باید بدانید

فهرست عناوین

لباس عروس شما بر خلاف سایر لباس‌ها بلافاصله پس از خرید قابل استفاده نخواهد بود. در واقع طی چندین جلسه باید کار اندازه کردن لباس خود را انجام دهید. نکات ذیل مواردی هستند که شما باید پس از خرید لباس، انجام دهید:

قبل از اولین پرو

حتما کفش عروسی و لباس زیر مناسب را از قبل تهیه کنید، چرا که تغییر این موارد (برای مثال تغییر پاشنه کفش) می‌تواند از تناسب لباس شما بکاهد. همچنین در مورد سایر ملزومات مانند جواهرات، کیف، تاج و هرچه که می‌خواهید با لباس خود استفاده کنید تصمیم بگیرید و آنها را سفارش داده و خریداری کنید.

اولین پرو

اولین پرو معمولا 6 هفته قبل از عروسی اتفاق می‌افتد. حتما سعی کنید که از یکی از دوستان یا نزدیکان خود درخواست کنید که برای نظر دادن همراه شما باشد. همچنین حتما ملزوماتی مانند کفش و ... را که خریداری کرده‌اید، همراه داشته باشید تا تناسب لباس خود را با آنها ببینید. در اولین پرو شما باید از سایز، رنگ و طرح لباس (شامل یقه، دنباله، آستین‌ها و ... ) اطمینان حاصل کنید. در این مرحله خیاط شما متوجه می‌شود که چه تغییراتی باید در لباس ایجاد کند. هنگامی که خیاط مشغول اندازه کردن لباس شما است، به جزئیات لباس دقت کنید. جمع‌شدگی و یا کشیدگی بر روی لباس وجود دارد؟ دوخت‌ها، گلدوزی و منجوق‌های روی لباس همگی مناسب هستند؟ لباس را در تن‌ خود در آینه‌های سه طرفه ببینید و در مورد هر چیزی که در آن دوست ندارید، با خیاط خود صحبت کنید. در آخر به یاد داشته باشید که در این جلسه قرار بعدی را با خیاط خود تنظیم کنید.

دومین پرو

حدودا یکماه قبل از عروسی، باید پرو دوم لباس خود را انجام دهید. در این مرحله نیز باید ملزومات لباس خود مانند کفش، جواهرات و ... را همراه داشته باشید. اگر برای انتخاب برخی ملزومات بین چند گزینه مانده‎‌اید، آنها را با خود ببرید. از هرکدام عکس بگیرید تا بتوانید بر اساس تناسب بیشتر با لباس، تصمیم نهایی را بگیرید.


همچنین در پرو دوم از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

  • تمام تغییراتی که در پرو اول درخواست کرده بودید، انجام شده باشد.
  • به‌راحتی می‌توانید با لباس خود حرکت کنید.
  • وضعیت لباس با جابجایی شما تغییر نمی‌کند.
  • هیچ چروک، کشیدگی و یا جمع‌شدگی قابل توجهی در لباس وجود ندارد.
  • اگر قرار است بلندی لباس تا روی پای شما باشد، لبه‌های پایینی آن روی کفش‌تان را لمس می‌کند.
  • در آخر اگر باز هم لباس‌تان مشکلی دارد، حتما با خیاط خود در مورد آن صحبت کنید.

پرو نهایی

در آخرین پرو که معمولا خیلی نزدیک به پرو دوم است، از تناسب همه جانبه لباس خود اطمینان حاصل کنید. از خیاط خود در مورد شرایط اتوی لباس بپرسید تا در صورت لزوم بتوانید از چروک‌های لحظه آخری لباس خلاص شوید. همچنین در مورد روش‌های پاک کردن لکه‌های احتمالی از خیاط سوال کنید.

دریافت لباس

پس از انجام تغییرات آخرین پرو، بازه زمانی حداقل دو هفته قبل از عروسی را برای دریافت لباس خود تنظیم کنید. در روز دریافت لباس باز هم آن را امتحان کنید، خصوصا اگر از آخرین پرو شما زمان قابل توجهی گذشته باشد. بنابراین در صورتی که لباس شما بخاطر نوسانات وزن نیاز به تغییرات اندکی داشته باشد، خیاط فرصت کافی برای انجام آنها را خواهد داشت.

نگهداری لباس

پس از دریافت لباس باید آن را تا زمان عروسی سالم و تمیز نگهدارید. بنابراین دقت لازم را در این کار به خرج دهید تا در روزهای نزدیک مراسم برای آماده کردن لباس‌تان به دردسر نیافتید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت