چک لیست خرید جهیزیه - دستشویی، حمام و شستشوی

چک لیست خرید جهیزیه - دستشویی، حمام و شستشوی

فهرست عناوین

آخرین قسمت از خریدهای جهیزیه به وسائل نظافت و شستشوی مربوط می شود. البته معمولا خرید ماشین لباسشوئی و جاروبرقی با لوازم برقی آشپزخانه مثل یخچال و ماشین ظرفشویی انجام می شود، اما سایر لوازم جز خریدهاییست که با یک بار مراجعه به فروشگاه ها می توان آنها را تهیه کرد. بنابراین جایی برای نگرانی وجود ندارد، فقط قبل از  خرید یکبار چک لیست را با ما مرور کنید.

ماشین لباسشویی

اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید لباسشویی توجه به استاندارد بودن و رتبه برچسب انرژی آن است. با توجه به میزان لباسهای قابل شستشو در هر بار ظرفیت لباسشویی را انتخاب کنید. وجود برنامه‌های متنوع در ماشین لباسشویی به شما اجازه می‌دهد که برنامه شست‌و‌شو را متناسب با نوع و جنس لباس‌ها انتخاب کنید و نتیجه بهتری نصیبتان شود. بعضی از دستگاه‌های جدید علاوه بر برنامه‌های از پیش تعیین شده، این امکان را برایتان فراهم می‌آورند که به دلخواه خود برنامه‌ای را برای شستشو تنظیم کنید. در صورتی که توانایی و حوصله چنین کاری را دارید، بدانید که خرید لباسشویی با این ویژگی ها خالی از لطف نیست.

در صورتی که محل قرار گیری ماشین لباسشویی به شیر آب گرم نزدیک باشد ، پیشنهاد می کنیم که دستگاه‌های دارای دو ورودی آب یا در اصطلاح دو شیر را خریداری نمایید. با این کار در صورتی که شستشوی لباسها در دمای بالاتر انجام شود ، مقداری از آب گرم از طریق شیر آب گرم تامین و انرژی کمتری مصرف می شود؛ چرا که در غیر این صورت المنت دستگاه می بایستی دمای مطلوب آب را تامین کند. سرعت خشک کن که با واحد دور در دقیقه مشخص می‌شود از دیگر مشخصه‌های یک ماشین لباسشویی است. اگر برای خشک کردن لباس‌ها محدودیت دارید یا ترجیح می‌دهید که آن‌ها را به صورت نیمه خشک یا خشک از لباسشویی خارج کنید، بهتر است ماشین لباسشویی با دور خشک کن بیشتر انتخاب کنید.

جارو برقی

بهترین جاروبرقی به لحاظ قدرت جاروبرقی‌ای است که میزان توان و قدرت آن بین 1300تا 2200وات باشد. بهتر است از انتخاب جاروبرقی هایی با توان 1000 خودداری کنید. همواره جارو برقی‌ای را انتخاب کنید که طول دسته آن قابل تنظیم با قد شما باشد. به این صورت در زمان استفاده از آن کمتر دچار کمردرد یا گرفتگی عضلات پشت می‌شوید. هنگام خرید جاروبرقی حتما از میزان صدای آن نیز مطمئن شوید. انتخاب یک جاروبرقی کم‌صدا و بی‌صدا در مواقعی که اعضای خانواده خواب هستند به شما کمک می‌کند تا از این فرصت برای تمیز کردن منزل استفاده کنید. اما همیشه به یاد داشته باشید با کوچک‌ترین تغییر در صدای جاروبرقی، آن را به تعمیرکار نشان دهید. برخی از جاروبرقی‌ها قابلیت ضدعفونی و ضدباکتری کردن محیط را دارند. این جاروبرقی‌ها در مقایسه با انواع دیگر کمی گران هستند اما به دلیل وجود مخزن و فیلتر ضدعفونی‌کننده می‌توانند برای افراد حساس، مبتلا به آلرژی و بیماران مبتلا به آسم بسیار مفید باشند.

اتو پرسی

چنانچه قصد خرید یک دستگاه اتوپرس را دارید بهتر است بدانید وجود نمایشگر دیجیتال علاوه بر زیبایی بیشتر اتوپرس، انجام تنظیمات شروع به کار و مشاهده وضعیت عملکردی دستگاه را آسان تر می کند. این مقدار که با واحد گرم بر دقیقه اندازه گیری می شود، نشان دهنده قدرت بخاردهی دستگاه بوده و بیشتر بودن این معیار موجب از بین رفتن راحت تر و سریع تر چروک ها از سطح لباس ها خواهد شد. هرچه ظرفیت مخزن آب بیشتر باشد مدت زمانی که به صورت مداوم می توانید به عملیات اتوکشی ادامه دهید بیشتر خواهد شد. هرچه عرض کفی دستگاه اتوپرس بیشتر باشد سطحی از پارچه ای که برای اتوکشی روی آن قرار می گیرد بیشتر است و این امر کار را راحت تر می کند. ولی بهتر است این معیار متناسب با فضای موجود برای قراردادن دستگاه و نیاز کاربر درنظرگرفته شود. به‌علاوه هرچه قدرت بخار دستگاه بیشتر باشد چروک پارچه ها راحت تر و سریع تر برطرف می شود.در صورت مجهز بودن به سیستم قطع کن اتوماتیک چنانچه در حین استفاده از دستگاه دو صفحه ی بخارده و کفی بیش از مدت زمان معینی روی یکدیگر قرار گیرند، سیستم به طور اتوماتیک قطع شده و مانع آسیب رسیدن به پارچه می شود.

بخارشوی

دستگاه‌های بخارشوی معمولا در سه مدل می باشند. مدلهای بخارشوی دستی که بسته به لوازم همراه عمدتا برای تمیز کاری در، دیوار، سینک ظرفشویی، اجاق گاز، شیشه و پنجره و قسمتهایی که با راحتی در دسترس هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. مدل‌های طی بخار که صرفا جهت تمیز کاری سنگ ، سرامیک و پارکت طراحی شده و از آنها نمی توان برای تمیز نمودن اجاق گاز، و یا شیشه و پنجره استفاده نمود. مدلهای چند منظوره که دارای سری های متنوع جهت تمیز کاری کف و همچنین در و پنجره ها می باشد. بخارشوها فقط مناسب تمیز نموده سطوح صاف و صیقلی هستند ولی شاید بتوان از دستگاه‌های بخارشوی جهت اتوکشی پرده و ... استفاده کرد اما استفاده از این دستگاه جهت تمیز نمودن پارچه و الیاف و فرش اصلا کارایی ندارد. قبل از هرچیز به میزان هزینه ای که برای خرید بخارشوی کنار گذاشته اید توجه کنید. ضمنا باید بدانید که  این دستگاه چه کاربردی دارد. همیشه خرید بخارشوی گران تر به معنای خرید بهترین کالا نمی باشد.

اتو بخار

اتو ها معمولا قدرتی بین  ۹۰۰ تا ۳۰۰۰ وات دارند و هر چقدر توان دستگاه شما بالاتر باشد، سرعت گرم شدن و بخار دهی دستگاه بیشتر می شود. به طور کلی کف اتو ها از جنس هایی چون استیل، سرامیک و تیتانیوم تولید می شود. کفه های استیل بیشتر در ساخت اتوهای بدون بخار یا به اصطلاح اتوهای خشک به کار می رود که در حال حاضر چندان طرفدار ندارد، پس کاملا از دور خارج شده است. اتویی با کفه سرامیک یا تیتانیوم بهترین کف اتو بخار محسوب می شوند و بزرگ ترین مزیت این کفه ها این است که به لباس های نازک و یا پلی استر نمی چسبند و آنها را نمی‌سوزانند. اگر اتو خیلی سبک باشد اتو کشی خوبی نخواهید داشت و اگر خیلی سنگین باشد، فرآیند اتوکشی را برای شما خسته کننده می‌کند؛ پس وزن مناسب اتو بخار باید براساس قدرت بدنی شما تعیین شود. در زمان خرید اتو، توجه داشته باشید که سیم اتو طول مناسب و متعادلی داشته باشد؛ نه چندان کوتاه و نه چندان بلند باشد. همچنین سری متصل سیم برق و اتو به راحتی بچرخد تا هنگام اتو کشی سیم اتو مزاحمتی برای شما نداشته باشد.

میز اتو

بهتر است میز قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد. بهتر است میز اتوی شما سبک باشد تا به راحتی به هر نقطه از خانه که خواستید میز را ببرید. میز اتوی محکم، فرآیند اتو کشیدن را ساده می کند و از بروز حوادث احتمالی مانند سقوط میز روی افراد کوچک جلوگیری خواهد کرد. برای گرفتن نتیجه خوب از اتو کشی، روکش میز با لایه مناسب ضروری است. هرچه لایه روکش ضخیم تر باشد بهتر است. لایه روکش ها معمولا از جنس نمد هستند و ضخامتی بین ۴ تا ۸ میلی متر دارند. بهتر است پارچه روکش ها از جنس نخ، متالیک یا سیلیکون باشند تا خاصیت نچسب یا بازتابی را دارا باشند.

بند لباس فلزی پایه‌دار

با جایگزینی آپارتمان‌ها به جای خانه های حیاط دار بند‌ رخت‌های فلزی هم جای بند رخت های سنتی را گرفته اند. این بند رخت‌ها قابلیت جمع شدن را دارند که زمانی که به آن نیازی ندارید می‌توانید در گوشه ای از حمام یا اتاق خواب قرار دهید.

وسایل حمام

لوازم جانبی حمام مانند آویز لباس و قفسه‌ی نگه‌داری مواد شوینده باعث می‌شوند تا لوازم مورد استفاده در حمام در دسترس باشند و محیط حمام تمیز و مرتب بماند. لوازم حمام با توجه به کیفیت‌شان، هر چند وقت یک بار نیاز به عوض‌شدن دارند.

تشت حمام

بد نیست در کنار لوازم حمام خود یک تشت هم تهیه کنید تا در صورت لزوم از آن برای مخلوط کردن موادشوینده یا شستن لباس استفاده کنید.

چهارپایه حمام

یک چهارپایه کوچک در حمام یک وسیله ضروری و چند منظوره است که هم کاربردهای معمولی چهارپایه را دارد و هم می‌توانید از آن به عنوان میز کوچکی برای قرار دادن وسایل استفاده کنید. مهم نیست چه جنس و رنگی را انتخاب می‌کنید، فقط دقت داشته باشید که ضد آب بوده و نسبت به رطوبت زیاد مقاوم باشد.

آینه دیواری

هنگام انتخاب اندازه ی آینه حمام، نه تنها عملکرد آینه، بلکه اندازه آن را هم باید در نظر گرفت. ظاهر متعادل در اندازه آینه، باعث ایجاد یک غرور خاص در طراحی داخلی حمام می‌شود. می‌توان اندازه‌ی آینه حمام را دقیقاً به اندازه دو خط برابر باهم انتخاب کرد. البته، استفاده از یک آینه سفارشی پیش ساخت، اندازه گیری برای انتخاب آینه حمام را آسان تر می‌کند، چون ممکن است نتوانید یک آینه با اندازه ی دقیق مورد نظرتان پیدا کنید. با توجه به ارتفاع، یک آینه حمام کاربردی، باید پایین تر از خط چشم افرادی که از آن استفاده می‌کنند باشد. اما هر چه ارتفاع بیشتر باشد، می‌توانید از آینه بهتر استفاده کنید، چرا که زاویه دید بیشتری به شما می‌دهد.

ست سرویس بهداشتی

براي تميز و منظم جلوه دادن فضاي سرويس بهداشتي مي‌توان از چيدن وسايل يك دست و ست استفاده كرد. ست سرویس بهداشتی در کاملترین نوع شامل يك سطل زباله درب دار، يك جاي صابوني براي استفاده از شوينده هاي مايع، يك جا صابوني براي استفاده از صابون هاي جامد، يك عدد جامسواكي، یک عدد لیوان و همچنين يك عدد فرچه‌ی نظافت مي باشد.

حوله حمام و دستشویی

برای حمام بهتر است حوله‌ی پالتویی تهیه کنید. حوله های تن پوشی که از پنبه تولید می شوند، از لحاظ وزنی سبک هستند و برای استفاده در فصول گرم مناسب می باشند. حوله های تن پوش تولید شده از موادهای ترکیبی پنبه و پلی استر بسیار نرم، لطیف و سبک هستند. این نوع حوله ها دارای ضخامت بالایی هستند. به همین دلیل هم قدرت جذب بالایی دارند و سریع هم خشک می شوند. حوله های تن پوش تولید شده از الیاف بامبو بسیار برای افرادی که از آلرژی رنج می برند و مستعد ابتلا به عفونت هستند، مناسب است. این حوله های تن پوش بسیار سبک هستند و قدرت جذب بالایی دارند. اما صرفا برای فصول گرم مناسب می باشند چون دارای ضخامت کمتری هستند. حوله های پشمی بسیار جذاب و انعطاف پذیر هستند. از این جهت انتخاب خوبی برای فصول سرد به شمار می روند. این گونه حوله ها چروک نمی شوند و می توان آنها را در دمای پایین شستشو کرد. پشم دارای خواص ضد باکتریایی است. قدرت آب گیری بالایی هم دارد. قیمت این حوله ها گران است و زمان زیادی هم طول می کشد تا خشک شوند. حوله های تن پوش میکروفیبر بسیار برای افرادی که دارای پوست های حساس هستند مناسب است. این حوله ها بسیار سبک و نرم هستند. در برابر لکه ها بسیار مقاوم هستند. حوله های تن پوش میکروفیبر ظاهر زیبایی دارند و به ندرت پس از شستشو و خشک کردن تغییر اندازه می دهند. یک حوله کوچک مخصوص دستشویی بخرید و دقت کنید حوله ای که در دستشویی قرار می‌گیرد باید مدام شستشو شود. یک حوله هم مخصوص حمام مهمان تهیه کنید تا در صورتی که مهمانی در مواقع اضطراری خواست از حمام استفاده کند بتوانید یک حوله در اختیارش  قرار دهید.

جاصابونی

یک جاصابونی خوب آب را در خودش نگه ‌نمی‌دارد و باعث ازبین‌رفتن صابون نمی‌شود.

چوب رختی

بهترین آویزها برای حمام‌های کوچک، آویزهای افقی و باریک هستند که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. جنس قلاب‌های آویز لباس باید در مقابل رطوبت مقاوم باشند.

سبد رخت حمام

وجود سبدی در حمام برای ریختن لباس های کثیف جزو ضروریات می باشد. جنس و مدل این سبد را می توانید متناسب با دکور حمام انتخاب کنید. این سبد ها به طور معمول در جنس های پلاستیک، حصیری، پارچه ای و ... در بازار به فروش می رسند.

ست سطل زباله و فرچه حمام و دستشویی

تعیین جنس بدنه سطل زباله به سلیقه و دکوراسیون آشپزخانه، اتاق‌ها یا حتی سرویس بهداشتی منزلتان بستگی دارد اما به طور کلی، بهتر است برای محیط‌های مرطوب مانند حمام و دستشویی از سطل‌هایی با بدنه استیل استفاده نکنید. این سطل‌ها در اثر کوچک‌ترین تماسی با قطره‌های آب یا حتی بخار آب، لک می‌شوند و ظاهر نامناسبی پیدا می‌کنند. سطل‌های پلاستیکی یا سرامیکی برای سرویس‌های بهداشتی مناسب‌تر هستند

سطل زباله اتاقها

برای اتاق‌ خواب اصلی بهتر است سطل‌های چوبی که نمای زیباتری دارند را انتخاب کنید و با جای دستمال کاغذی ست کنید. برای اتاق های دیگر می توانید از سطلهای مدرنی که در جنس ها و طرح های گوناگون وجود دارند تهیه کنید.

گیره لباس

هرچند در خانه های آپارتمانی برای خشک شدن لباسها اغلب از بند رخت‌های فلزی استفاده می شود اما بعضی افراد هنور هم اصرار به استفاده از بند رخت‌های طنابی در بالکن خود دارند. وجود چند عدد گیره لباس خالی از لطف نیست.

تی

این روزها کف‌پوش خانه‌ها مانند گذشته پوشیده از فرش و موکت نیست. دیگر خبری از فرش‌های بزرگ 12متری هم نیست و بیشتر فضای خانه خالی از پوشش است. حال نیاز به یک زمین‌شوی کاربردی دارید تا هر زمان که نیاز داشتید، با آن کف را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید. تی و زمین شوی ها در مدلهای مختلف وجود دارند تا پاسخگوی نیاز شما باشند.

مسواک

بدون شک مسواک‌های برقی کار شمارا راحت‌تر کرده و حس بهتری را القا خواهند کرد. دلیل اصلی افزایش بهداشت دهان و دندان با استفاده از مسواک‌های برقی، استفاده مداوم و منظم‌تر در مقایسه با مسواک‌های معمولی بود. اما اگر تمایلی به استفاده از مسواک های برقی ندارید براي انتخاب يك مسواك مناسب توجه کنید که اگر سر مسواك بزرگ باشد امكان دسترسي به همه نواحي دهان را محدود مي‌نمايد. موهاي مسواكتان را از نوع نرم (soft) انتخاب كنيد. استفاده از مسواك‌هاي سخت(Hard) به لثه شما آسيب مي‌رساند. جنس موهاي مسواك بايد از نايلون و سر موهاي آن گرد باشد. برای خرید مسواک رنگ و طرحي را انتخاب نماييد كه حس خوبي به شما منتقل و تمايل بيشتري براي مسواك زدن در شما ايجاد نمايد.

دمپایی 

دمپایی مناسب حمام باید پلاستیکی و جلو باز باشد.

گاز پاک کن 

اجاق گاز، دیوارهای مجاور آن و سطوح کف آشپزخانه به دلیل کار با مواد غذایی ممکن است چرب، روغنی و یا چسبناک گردد. از این رو برق انداختن و تمیز کردن اجاق گاز برای خانم‌های خانه یکی از سخت‌ترین کارها می‌باشد. استفاده از شوینده‌های شیمیایی خطرات و مضرات بسیاری برای سلامتی شما دارد. شوینده های شیمیایی به نظر کار بزرگی انجام می دهند و سخت‌ترین لکه‌های سوخته را از بین می‌برند. دلیلش این است که آن ها از عناصر شیمیایی بسیار قدرتمندی استفاده می‌کنند که برای سلامت شما و محیط زندگی شما مضر است. اکثر پاک کننده‌های اجاق گاز نیازمند این هستند که در مکان‌هایی با تهویه مناسب استفاده شوند و بویی که از خود به جا می‌گذارند می‌تواند بیماری‌زا باشد. بهتر است اجاق گاز با مایع گاز پاک کن که عاری از مواد شیمیایی خطرناک و مخصوص انجام این کار است پاک شود.

مایع دستشویی

صابون های مایع در رنگ های زیبا و عطر های مختلف وجود دارند؛ می‌توانید مطابق سلیقه ی خود تهیه کنید.

مایع ظرفشویی

شستشو و ضدعفونی ظرفها یکی از مهمترین کارهای منزل است. ظروف غذاخوری باید کاملا تمیز و عاری از میکروب ها باشند. برای خرید مایع ظرفشویی بهتر است از برند های آشنا و معتبر خرید کنید.

نرم کننده لباس

نرم كننده ها با نرم و لطیف نمودن حوله و لباس، استفاده و پوشیدن آنها را راحتتر می‌نمایند. این محصولات همچنین می‌توانند با از بین بردن الكتریسته ساكن مانع از جذب ذرات گرد و غبارشده و باعث كاهش چین و چروك پارچه شوند. از دیگر خواص مطلوب آنها می‌توان به مراقبت از رنگ و بافت پارچه اشاره كرد كه در صورت استفاده مداوم، طول عمر البسه زیاد تر خواهد شد. یكی دیگر از خواص قابل توجه برخی نرم كننده ها تثبیت و ماندگاری بیشتر اسانس بر روی پارچه است. تنوع رنگ و اسانس برخی از این محصولات باعث شده كه مصرف كننده طبق سلیقه خود بتواند به‌راحتی یكی از آنها را انتخاب نماید. از مهمترین خواص برخی از نرم كننده ها كه بیشتر به آن توجه شده است، افزایش جذب آب توسط حوله‌ها و خاصیت آسان كنندگی اطو كشی است كه موجب صرفه جوئی در وقت و انرژی مصرف كننده خواهد شد.

پودر لباسشویی دستی

پودر ماشین در صورتی که با پوست دست تماس داشته باشد معمولا باعث سوزش یا خارش ویا حساسیت می‌شود . همچنین اگر کف حاصل از آن به صورت به ویژه به چشم پاشیده شود، ممکن است خطراتی ایجاد کند از همین رو بهتر است حتی با دستکش هم از پودر ماشین استفاده نشود. بهتر است برای مواقعی که می‌خواهید لباسی را با دست بشویید از پودر دستی استفاده کنید.

شوینده های ماشین ظرفشویی 

در صورتی‌که به استفاده راحت تر از ماشین ظرف شویی تان فکر می‌کنید استفاده از قرص را به شما پیشنهاد می‌کنیم. می توانید از انواع قرص هایی که در بازار موجود است استفاده کنید، قرص های معمولی کوانتوم و همه کاره معمولا دردسر کمتری دارند و شویندگی قوی دارند. برای ماشین ظرفشویی به مایع شفاف کننده کریستال هم نیاز دارید.

پودر ماشین لباسشویی

گاهی عدم اطلاع از پودر ماشین لباسشویی باعث می‌شود که به اشتباه برای پوشاک رنگی از پودر ویژه ی البسه سفید استفاده کنند؛ که این کار باعث صدمه زدن به رنگ پارچه می‌شود. پودرهای ویژه پارچه های سفید دارای قدرت پاک کنندگی بیشتری هستند. این مدل از پودرها حالت درخشندگی ویژه­ایی به البسه سفید می‌دهند . تفاوت شستشو لباس‌های سفید با این نوع پودر در دراز مدت روی تثبت رنگ سفید لباس مشخص می‌شود.

پايه رول دستمال دستشویی

یکی از مهمترین اجزای سرویس بهداشتی رول دستمال کاغذیست که معمولا جای آن به دیوار پیچ می شود. اما می‌توانید با توجه به سلیقه خود از مدلهای رو میزی خریداری کرده و کنار روشویی قرار دهید.

روفرشی

روفرشی پارچه ای ضخیم (قالی مانند) که بر روی قالی اتاق پهن می‌کنند تا از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود یا عیب قالی پوشیده بماند. روفرشی های کلاسیک شامل طرح های خشتی، افشان، لچک و ترنج و می‌باشند و بدلیل ضخامت کمتر مناسب حمل جهت زیرانداز در سفر و گردش می‌باشند. روفرشی های مدرن ابریشمی که یکی از طرح های روفرشی مدرن به شمار می آید که از الیاف مصنوعی ابریشم بافته شده که به  لحاظ لطافت و شفافیت نخ، زیبایی خاصی به روفرشی می دهد. روفرشی های مدرن برای منازل و دکوراسیون های مدرن مناسب می باشند و بیشتر از الیاف شانل (مخمل) تولید شده و زیبایی چشم گیری دارند، بعضی از این روفرشیها دو رو (دو طرفه) بوده و در صورت آلوده شدن یک طرف آن شما می توانید از روی دیگر آنها استفاده کنید. روفرشی های مدرن ترک کش‌دار هم یکی دیگر از طرح های روفرشی مدرن و ساخت کشور ترکیه می باشد که دور تا دور پشت كار كش دوزي شده، سر نمي‌خورد و جمع نمي شود.

دستمال گردگیری

بیشتر دستمال‌ها پرز می‌دهند و بعد از گردگیری روی سطح پرز باقی می‌گذارند. بعضی از آن‌ها هم خوب آب را به‌خودشان جذب نمی‌کنند و لکه روی سطح باقی می‌گذارند. بهتر است برای گردگیری از دستمال های مخصوص این کار که بعضی از آنها به دستمال جادویی معروف هستند خریداری کنید.

شیشه پاک کن

پاک‌کردن شیشه‌‌ها می‌تواند کار سختی باشد اما با استفاده از اسپری های شیشه‌ پاک‌کن این کار بسیار آسان‌تر خواهد شد. شیشه‌ پاک‌کن ها قابلیت پاک و درخشان کردن سطوح شیشه‌ای را دارند.

واکس

برای آن که زیبایی ظاهری کفش ها را حفظ کنیم و دوام و مقامت کفش را بالا ببریم، نیاز به لوازم جانبی داریم ، مانند انواع تمیز کننده های کفش: برس های کفش، اسپری های کفش ، واکس های براق کننده و تمیز کننده ی کفش ، ژل های براق کننده و تمیز کننده ی کفش ، فوم ها و غیره. با توجه به غالب جنس کفشهایی که استفاده می‌کنید می توانید مطابق نیازتان انواع این اقلام را خریداری کنید.

پادری درب ورودی و سرویس بهداشتی 

برای سرویس های بهداشتی بزرگ از دو پادری استفاده می شود. پادری اول که داخل سرویس بهداشتی قرار می‌گیرد باید جنسی از پلاستیک داشته باشد که نسبت به رطوبت مقاوم بوده، اما پادری که در بیرون قرار می‌گیرد باید از جنسی استفاده شود که قابلیت جذب آب در آن بالا باشد. توجه داشته باشید اگر سرویس بهداشتی و حمام در نزدیکی نشیمن قرار دارد، طرح و رنگ پادری انتخابی باید تابعی از فرش های منزل شما باشد تا حس یکپارچگی و زیبایی به خانه شما بدهد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

rahil | 1397 مهر 08


خیلی خوبه اما کاش در قالب مقاله نمیذاشتید چون دونه دونه خوندن مقاله ها وقت میبره...کاش یه طوری بود که همه توی یه مقاله جمع می کردید ....البته میدونم چک لیست زیاده ....

رزیتا | 1397 مهر 21


جارو برقی جزو شست و شوی هست؟؟