قیمت تشریفات عروسی در تهران چقدر است؟

قیمت تشریفات عروسی در تهران چقدر است؟

فهرست عناوین

تقریبا همه ما برای برگزار کردن یک مراسم عقد یا عروسی بی تجربه هستیم و ممکن است نتوانیم همه کارها را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم. استفاده از تشریفات عروسی در این شرایط می تواند به شما کمک کند که بدون دغدغه از فراموش کردن چیزی، همه کارها را به بهترین شکل برگزار کنید. نکته مهمی که همه ما قبل از برگزاری مراسم به ان فکر می کنیم، قیمت تشریفات عروسی در تهران و شهرستان است. طبیعی است که قیمت تشریفات عروسی در تهران در مقایسه با شهرهای دیگر بیشتر است. در این مقاله با این هزینه ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

قیمت تشریفات عروسی در تهران به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

برای آن که بتوانیم یک تخمین مناسب از قیمت تشریفات عروسی در تهران داشته باشیم، در ابتدا باید بدانیم که تشریفات عروسی شامل چه چیزهایی شده و هزینه آن ها در حالت حداقل و حداکثری چقدر است؟


انتخاب تالار و سالن

یکی از فاکتورهای مهمی که بر قیمت تشریفات عروسی در تهران و شهرهای دیگر تاثیرگذار است، انتخاب تالار و سالن عروسی است. همان طور که می دانید در تهران سالن های عقد بسیار زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را برای مراسم عقد و عروسی خود انتخاب کنید. برخی از این تالارها به صورت فضای باز بوده و شما می توانید سفره عقد خود را در یک باغ کوچک و در فضای باز برگزار کنید.
برگزاری مراسم عقد در سالن های فضای باز معمولا بیشتر از تالار است. همچنین تالارها با توجه به بزرگی، لوکیشن و دکوراسیون و دیزاین از شما به ازای هر فرد ورودی های مختلفی دریافت می کنند.
طبق تحقیقات بزمینه، در باغ ها و تالارهای مختلف شما برای ورودی هر فرد باید تقریبا هزینه ای بین 80 تا بیش از 200 هزار تومان پرداخت کنید. البته گاهی تیم تشریفات یک هزینه ثابت مثلا بین 5 میلیون تا 20 میلیون تومان بدون توجه به تعداد مهمانها برای ورودی دریافت می کند. این مقدار برای باغ های بزرگ لاکچری در اطراف تهران به 50 میلیون تومان در اعیاد می رسد. و گاهی نیز هزینه ورودی در روزهای هفته غیر از پنجشنبه جمعه و اعیاد، رایگان است.

موسیقی مراسم و دیجی

فاکتور دیگری که بر قیمت تشریفات عروسی در تهران تاثیر می گذارد، انتخاب گروه موسیقی یا دی جی است. در صورتی که به دنبال یک گروه موسیقی درجه یک هستید یا می خواهید در کنار خواننده از گروه های نوازندگی نیز دعوت کنید، هزینه شما بیشتر خواهد شد. اگر موسیقی مراسم چندان برای شما در اولویت نیست، می توانید از پخش کننده های موسیقی با صدای بلند استفاده کنید. در این حالت شما باید هزینه هایی بین 3 تا 12 میلیون تومان را کنار بگذارید.


هزینه آرایشگاه عروس و داماد

یکی دیگر از چیزهایی که شاید در لیست قیمت تشریفات عروسی در تهران و شهرستان ها بیاورید، هزینه آرایشگاه عروس و داماد است. البته این آیتم معمولا به صورت مستقل می آید و گاهی تیم تشریفات طبق قراردادی که با میکاپ آرتیستها دارد، با معرفی عروس به آرایشگاه، کار انتخاب را برای عروس و داماد راحتتر می کند.
در صورتی که شما یکی از سالن های زیبایی مشهور تهران را انتخاب کنید، بدون شک هزینه شما می تواند چند برابر آرایشگاه های کوچک تر و معمولی تر باشد. برای میکاپ عروس و انتخاب سالن زیبایی های معروف باید چیزی بین 4 تا 15 میلیون تومان کنار بگذارید. هزینه آرایشگاه مردانه مناسب است و شما با هزینه ای حدود 300 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان می توانید یک داماد خوش تیپ شوید!

هزینه سفره عقد

تقریبا همه دختر خانم ها دوست دارند سفره عقد آن ها به زیباترین شکل ممکن دیزاین و طراحی شود. برای طراحی سفره عقد ایده های مختلفی وجود که با توجه به نوع طراحی و وسایل استفاده شده در آن، هزینه متفاوتی از عروس و داماد گرفته می شود. در صورتی که می خواهید سفره عقد شما به شکلی ساده و معمولی چیده شود می توانید با پرداخت هزینه ای حدود 2 میلیون تومان، سفره عقد خود را بچینید. برای دیزاین یک سفره عقد لوکس و زیبا شاید هزینه های شما تا بیش از 10 یا 12 میلیون تومان نیز برسد. و البته هزینه عاقد در مراسم جداگانه دریافت می شود و معمولا پانصد هزار تومان است.

هزینه پذیرایی از مهمانان

مراسم عقد و عروسی بدون پذیرایی از مهمانان برگزار نمی شود و البته کیفیت پذیرایی چیزی است که تا مدت ها در ذهن مهمانان شما باقی می ماند! بنابراین سعی کنید کیفیت را فدای کمیت نکرده و به دنبال ان باشید که پذیرایی شما از یک کیفیت متوسط رو به بالا برخوردار باشد. انتخاب منوی پذیرایی به شما و بودجه ای که در نظر گرفته اید بستگی دارد. این که چند نوع غذا سرو کنید و این غذاها چه باشد؟ از چند نوع دسر و چه خوراکی هایی استفاده کنید، از چه نوع شیرینی و نوشیدنی استفاده کنید و هر انتخاب دیگری که در منوهای پذیرایی در اختیار شما قرار می گیرد. پس در انتخاب نوشیدنی مناسب با فصل دقت کنید و چای و قهوه و شیرینی را به نحوی در دسترس عموم در مراسم قرار دهید که به وفور در دسترس باشد. انتخاب بره کامل و ماهی معمولا به هزینه های شام شما اضافه می کند . منوی دیس پرس یا سلف سرویس نیز دو انتخاب با هزینه های مختلف هستند. در این بخش از قیمت تشریفات عروسی نیز باید به ازای هر فرد چیزی حدود 80 تا بیش از 350 هزار تومان هزینه کنید.


هزینه گل آرایی سالن و ماشین عروس و تزئین آن

چند وقتی است که بسیاری از زوج‌های جوان ترجیح می‌دهند به جای استفاده از ماشین‌های خودشان برای جشن عروس، ماشین‌های لوکس و گران قیمت را اجاره کنند و از آن به عنوان ماشین عروس استفاده کنند. در صورتی که شما نیز دوست دارید ماشین عروسی‌تان لوکس باشد با توجه به نوع ماشینی که اجاره می‌کنید هزینه‌ای بین 1 تا بیش از 3 میلیون باید پرداخت کنید. انتخاب شما هر ماشینی که باشد باید آن را تزئین کنید. تزئین ماشین عروس این روزها به سبکی ساده انجام می‌شود و هزینه مناسبی بین 800 هزار تا 2 میلیون تومان از شما گرفته می شود. هزینه گل آرایی مراسم هم معمولا اگر در حد عرف باشد اضافه گرفته نمی شود ولی اگر بیش از حد به گل آرایی سالن بپردازید و یا گلهای خارج از فصل سفارش دهید گاهی تا چند ده میلیون به هزینه شما اضافه می کند.


هزینه آتلیه و فیلم برداری

یکی دیگر از کارهایی که نمی توانید آن را از لیست هزینه عروسی در تهران و هر شهر دیگر درآورید، هزینه آتلیه و فیلم برداری است. هزینه ای که هر عکاس از شما دریافت می کند با توجه به فاکتورهای مختلف مانند تعداد دوربین های مورد استفاده، تهیه کلیپ های اسپورت و فرمالیته، آلبوم دیجیتال، لوکیشن عکاسی، تعداد شات و غیره متفاوت است. تشریفات مراسم می تواند خود عکاس و فیلمبردار را برای شما نهایی کند و پکیج مورد نظر شما را طبق بودجه برای شما ببندد. برای این بخش از قیمت تشریفات عروسی در تهران حداقل باید 4 میلیون تا بیش از 30 میلیون تومان را پرداخت کنید.

هزینه آتش بازی و مراسم بعد از تالار!

اگر به جز تالار، در منزل نیز مراسم عروسیتان تا نیمه شب ادامه دارد، باید پذیرایی مانند فینگرفود در منزل تدارک ببینید و فیلمبردار و عوامل تدارکات را هم هماهنگ کنید که این کار را هم تشریفات مجالس برای شما انجام می دهد. همچنین اگر در ودود به منزل و تالار آتش بازی دارید حتما نکات ایمنی را رعایت کنید، کاری که یک تیم تشریفات به خوبی انجام می دهد.

هزینه کیک عروسی

این روزها تقریبا در تمامی مراسم های عقد و عروسی، کیک به یکی از اجزای جدایی ناپذیر تبدیل شده است. در صورتی که بخواهید از همه مهمانان خود با کیک پذیرایی کنید، باید تقریبا به ازای هر نفر هزینه ای بین 30 تا 50 هزار تومان با توجه به نوع کیکی که سفارش داده اید پرداخت کنید. در صورتی که دنبال صرفه جویی کردن در هزینه ها هستید، می توانید یک کیک کوچک تر انتخاب کرده و آن را در انتهای مراسم بین مهمان ها پخش کنید.


دیزاین، گل آرایی، بادکنک آرایی و شمع آرایی

یکی از خدماتی که شرکت‌های برگزار کننده تشریفات عروسی به شما ارائه می‌دهند، دیزاین فضا یا سفره عقد است. در صورتی که شما بخواهید مراسم عقد و عروسی خود را در خانه برگزار کنید و یا برای دیزاین اتاق عقد در سالن ایده خاصی دارید، می‌توانید آن را شرکت‌های برگزار کننده تشریفات عروسی درمیان گذاشته تا همه چیز دقیقا مطابق سلیقه شما برگزار شود. هزینه این بخش نیز مبلغ قابل توجهی از هزینه تشریفات عروسی در تهران را به خود اختصاص می‌دهد. خانواده‌های بسیاری ترجیح می‌دهند که تزئین کادوهای مراسم عقد و عروسی را نیز به دیزاینرهای تشریفات عروسی بپسارند. در صورتی که شما نیز قصد انجام این کار را دارید، هزینه آن به قیمت تشریفات عروسی در تهران اضافه می شود.
توصیه می کنیم مقالات زیر را هم مطالعه کنید:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت