کاربردها و انواع شنل لباس عروس ( 30 مدل زیبا از شنل لباس عروس )

کاربردها و انواع شنل لباس عروس ( 30 مدل زیبا از شنل لباس عروس )

فهرست عناوین

شنل لباس عروس یکی از پوشیدنی هایی است که بسیاری از عروس خانم ها آن را به دلایل مختلف انتخاب می کنند. شنل لباس عقد و عروسی مدل ها و جنس های مختلفی داشته و عروس خانم باید با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف این بخش زیبا از لباس خود را انتخاب کند. با ما همراه شوید تا با این پوشیدنی جذاب و زیبا لباس عروس بیشتر آشنا شویم. 

  کاربردهای شنل لباس عروس چیست؟ 

شاید اولین چیزی که از شنل لباس عقد و عروسی به ذهنتنان برسد، عروس خانم های مذهبی است که دوست دارند لباس آن ها کاملا پوشیده باشد. اما شنل تنها کاربرد پوشش برای افراد مذهبی نداشته و به دلایل مختلف دیگری نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.  
یکی دیگر از کاربردهای استفاده از شنل، رفت و آمد در محیط داخل شهر است. در کشور اسلامی ما که پوشش خانم ها همراه با روسری و شال است، بیرون آمدن عروس خانم بدون پوشش سر هم عجیب بوده و هم چندان خوشایند نیست. این روزها بسیاری از خانم ها زمانی که از سالن زیبایی بیرون می آیند، شنل می پوشند.
تنوع در لباس برای گرفتن عکس های مختلف، می تواند دلیل دیگری برای انتخاب شنل عروس باشد. در صورتی که لباس عروس شما یقه بازی دارد، مثلا دکلته است، می توانید هم با شنل و هم بدون آن عکس هایی زیبا و متفاوت بگیرید.
در فصل زمستان و سرما، پوشیدن شنل لباس عروس تا حد بسیار زیادی می تواند عروس را از سرمای هوا حفظ کند. کافی است یک لحظه یک عروس زیبا را با یک پالتوی زمستانی تصور کنید! فاجعه است! نه؟! از این رو بسیاری از عروس خانم هایی که مراسم عروسی آن ها در فصل های سرد سال است، از شنل های ضخیم و زیبایی که مخصوص لباس عروس است، استفاده می کنند.
شنل لباس عروس همچنین مدل های مختلفی داشته که می تواند زیبایی لباس عروس و لباس عقد را چند برابر کند. از این رو یکی دیگر از کاربردهای شنل لباس عقد، طراحی یک لباس زیبا، متفاوت و به روز است.

انواع شنل لباس عقد 

شنل های لباس عقد و عروسی در مدل های مختلف کوتاه و بلند طراحی و دوخته می شوند. این شنل ها ممکن است مستقیما به لباس وصل شده و یا قابل جدا شدن از آن باشند. همچنین این پوشش ها می توانند همراه با کلاه و یا بدون آن باشند. این بخش از لباس هم می تواند از جنس تور و نازک بوده و هم می تواند ساتن و یا ضخیم باشد.

مدل های مختلف شنل لباس عروس 

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، شنل های لباس عروس در مدل ها و طرح های مختلفی طراحی شده و شما می توانید متناسب با سلیقه و لباستان آن را انتخاب کنید. در ادامه با این مدل های مختلف بیشتر آشنا خواهیم شد.

شنل کتی

شنل کتی یکی از قدیمی ترین انواع شنل عروس است که به شکل کت طراحی شده و به صورت جداگانه روی لباس عروس پوشیده می شود. از این شنل معمولا بر روی لباس هایی که خیلی پف دار نیستند، استفاده می شود.

شنل معمولی

از دیگر انواع شنل لباس عروس، می توان به شنل معمولی اشاره کرد که روی شانه، گردن و دست ها را معمولا تا ساعد می پوشاند. این شنل ها بدون آستین بوده و یک انتخاب مناسب برای خروج از آرایشگاه، خارج شدن از ماشین و پوشیدن آن زمانی است که افراد نا محرم وارد سالن می شوند.

شنل کوتاه و کلاه دار

شنل کلاه دار همان طور که از نامش پیدا است، علاوه بر شانه و گردن، موهای سر را نیز می پوشاند. بلندی این شنل ها معمولا تا روی کمر بوده و دست ها را آرنج می پوشاند. جنس این شنل ها در ابتدا ساتن بوده اما سپس از تور، مروارید، سنگ و غیره استفاده شده است.

شنل تنگ آستین دار

یکی از مدل های قدیمی شنل لباس عروس، شنل تنگ آستین دار است که معمولا از جنس توری بوده و برای لباس های دکلته استفاده می شود. از این شنل معمولا برای لباس های پفی با یقه باز استفاده می شود.

  شنل کلوش 

یکی از زیباترین مدل های شنل لباس عروس، شنل کلوش است که از جنس های مختلف و با طرح های گوناگونی طراحی و دوخته می شود. جنس این شنل لباس عقد معمولا توری بوده و بیشتر جنبه زیبایی دارد.

شنل پر

اگر دوست دارید لباس عروس و یا عقد شما ظاهری متفاوت و شیک داشته باشد، شنل پر یک انتخاب خاص و زیبا برای شما خواهد بود. از این شنل ها معمولا برای لباس هایی که بالا تنه آن ساده است استفاده می شود.

  شنل توری آستین بلند 

اگر لباس عقد و یا عروسی شما کمی تنگ است، اورال است و یا مدل ماهی دارد، می توانید زیبایی آن را با یک شنل عروس توری آستین بلند دو چندان کنید. این شنل ها نیز جنبه مد و زیبایی داشته و جلوه بیشتری به لباس عروس می دهد.

شنل دنباله دار

اگر از جمله افرادی هستید که به لباس های دنباله دار علاقه مندید، شنل های بلند دنباله دار می تواند انتخاب مناسبی برای شما به شمار رود. این شنل ها معمولا از روی شانه شروع شده و مانند یک لباس دنباله دار روی زمین کشیده می شود.

شنل بدون آستین

شنل بدون استین از مدل های جدید شنل لباس عروس است که امروزه در طراحی دیگر لباس های مجلسی یا مانتو و پالتو نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این شنل ها دو درز برای خارج شدن دست باز شده و معمولا روی آن سنگ کاری و یا مروارید کاری می شود.

شنل خز (پوست خرگوش و سمور)

در فصل زمستان برای گرمای عروس خانم و هم برای هارمونی در عکس ها می توان از شنل های زمستانی استفاده کرد. گاهی فقط یقه شنل و آستینها خزدار هستند و گاهی کل شنل از این جنس است.

شنل جلو کوتاه، پشت بلند

از دیگر انواع شنل لباس عقد می توان به شنل هایی اشاره کرد که از جلو کوتاه تر از پشت آن هستند. از این شنل ها می توانید روی لباس های ماکسی و بلند استفاده کرده و روی آن ها را سنگ دوزی کنید.

30 مدل زیبا از شنل لباس عروس 

در ادامه 30 مدل از جدیدترین شنل لباس عروس و لباس عقد را با شما به اشتراک می گذاریم تا بتوانید از آن ها ایده گرفته و بتوانید لباس عروسی و یا عقد خود را به زیباترین شکل ممکن انتخاب کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت