6 راهکار برای عروسی های کنسل شده در دوران کرونا

6 راهکار برای عروسی های کنسل شده در دوران کرونا

فهرست عناوین

این روزها ویروس کرونا، نظم زندگی همیشگی ما را گرفته و شکل آن را تغییر داده است. این تغییر را همه ما در سیستم آموزش، ورزش، خرید، دید و بازدید و موارد دیگر می بینیم. جشن های عروسی از دیگر مواردی است که کرونا به طور مستقیم روی آن ها تاثیر گذاشته است. تالارها تا مدت طولانی بسته ماند و مراسم عروسی زوج های بسیاری کنسل شد. خیلی از دختر خانم ها و آقا پسرها حتی منزل خودشان را نیز اجاره کرده بودند و قرار بود چند ماه قبل زندگی مشترک خودشان را آغاز کنند که این بیماری پیش بینی نشده تمام برنامه های آن ها را خراب کرد! در این شرایط شما چه تصمیمی می گیرید؟ در ادامه ما راهکارهایی به شما پیشنهاد می دهیم که مربوط به عروسی های کنسل شده دوران کرونا می باشد. 

  راهکارهایی برای عروسی های کنسل شده دوران کرونا 

متاسفانه هنوز خیلی ها این بیماری منحوس را جدی نگرفته اند، رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی باعث می شود نه تنها جان خود بلکه جان عزیزانمان و افراد دیگر را نیز به خطر بیندازیم. بارها همه ما در اخبار و رسانه ها دیده ایم که یک مراسم عروسی باعث شده چندین نفر از اعضای یک خانواده و فامیل به بیماری مبتلا شوند. درست است که هر دختر و پسری دوست دارد، بهترین روز زندگی خود یعنی روز عروسی را تجربه کند، اما این روزها بهتر است شرایط موجود را درک کرده و تصمیم های درست تری بگیرید.

عکاسی فرمالیته خود را انجام دهید. 

درست است که بسیاری از تالارهای عروسی هنوز تعطیل هستند، اما آتلیه ها و آرایشگاه های عروسی خدمات خود را ارائه می کنند. اگر شما دوست دارید لباس عروسی بپوشید، آرایشگاه و آتلیه بروید، فیلم و کلیپ فرمالیته داشته باشید، کرونا مانع شما نخواهد شد. 
اگر شما نیز از آن جمله افرادی هستید که ماه ها است مراسم عروسیتان عقب افتاده اما منزل مشترکتان را کامل چیده اید و چند ماه است کرایه خانه می دهید، بهتر است دیگر شروع زندگی مشترکتان را به عقب نیاندازید. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، شما می توانید لباس عروس و سرویس طلای خود را بگیرید و عکس های دو نفره زیبایی در باغ عمارتهای عکاسی یا در محیط آتلیه داشته باشید. برای اینکه شروع زندگی مشترکتان را هم به دوستان و اقوامتان اطلاع دهید، می توانید یکی از عکس های آتلیه خود را برای آن ها بفرستید.

  به فکر یک سالگرد عروسی مجلل باشید. 

این ایده یکی از دوستان خود من بود که کرونا برنامه عروسی آن ها را از نوروز تا چند ماه عقب انداخت. دوست من و همسرش تصمیم گرفتند بدون هیچ تشریفات خاصی به منزل مشترکشان بروند و تمامی برنامه ها و جشن عروسی را به سالگرد آن به تعویق بیاندازند. اگر مراسم عروسی شما هم به دلیل کرونا کنسل شده یا عقب افتاده است، می توانید از این راهکار استفاده کنید.
اگز خیلی دوست دارید، جشن عروسی و دورهمی داشته باشید، خودتان و همسرتان باهم برنامه ریزی کنید که اگر سال بعد این ویروس از بین رفته بود، به جای مراسم عروسیتان سالگرد آن را به طور مجلل و ویژه جشن بگیرید.

مراسم آنلاین برگزار کنید 

احتمالا در صفحات مجازی مختلف مراسم های عروسی و یا تولد آنلاین دیده باشید. کرونا باعث شده که به جای دورهمی های واقعی و فیزیکی، افراد در دنیای مجازی دور هم جمع شوند. چند روز پیش یک کلیپ در اینترنت پخش شد که یک زوج جوان تصویر دوستان و آشنایان خود را روی صندلی های کلیسا نصب کرده بودند و مراسم خود را تنها با حضور والدینشان برگزار کردند!
درست است که عروسی و دورهمی آنلاین نمی تواند جای دورهمی واقعی را بگیرد اما در این روزها و شرایط انتخاب آن خالی از لطف نیست. شما می توانید کارت عروسی خود را هم به صورت دیجیتالی طراحی کرده و برای مهمانان خود بفرستید.
سایت بزمینه با داشتن طراحان متخصص در این زمینه، به شما کمک می کند بتوانید یک کارت شیک و زیبا با قیمت مناسب و در زمان کوتاهی آماده کنید. می توانید در این کارت یک تاریخ مشخص را تعیین کرده، یک گروه مشترک با مهمانانتان تشکیل دهید و در روز عروسی مجازی، همگی آنلاین شوید. شاید در نگاه اول این مساله کمی برایتان بی معنی باشد اما مطمئن باشید همین دورهمی مجازی می تواند یک شروع متفاوت و جذاب برای زندگی مشترکتان باشد.

  یک سفر کوتاه بروید 

روزهای اول کرونا، بسیاری سفر کردن را برای جلوگیری از انتقال بیماری منع کردند، البته هنوز هم بهتر است از سفرهای غیر ضروری و طولانی مدت خودداری کنید. یک ماه عسل کوتاه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی می تواند جایگزین مناسبی برای عروسی های کنسل شده در دوران کرونا باشد.
اگر برگزاری جشن، پوشیدن لباس عروس و دیگر تشریفات آن چندان هم برایتان اهمیت ندارد، می توانید خرج عروسی که کنار گذاشته اید را هزینه یک سفر خوب و چند روزه کنید. همان طور که همه ما می دانیم، ماه عسل یکی از شیرین ترین و بهترین سفرهای هر زوج است که برای همیشه خاطره آن در ذهنشان باقی می ماند. بنابراین اگر عروسی شما به خاطر کرونا کنسل شده است، به جای آنکه آن را مدام عقب بیاندازید، زندگیتان را با سفر و ماه عسل شروع کنید.

مینی ودینگ بگیرید 

مینی ودینگ همان طور که از نام آن پیدا است، یک مراسم عروسی کوچک و جمع و جور است. اگر با همه راهکارهای بالا باز هم نمی توانید دل از جشن عروسیتان بکنید، مینی ودینگ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در مینی ودینگ تمام تشریفات عروسی از رفتن به آتلیه و آرایشگاه، پوشیدن لباس عروس و دامادی، دعوت مهمانان، موزیک زنده یا پخش موسیقی و غیره در تعداد کم تر انجام می شود.
مینی ودینگ ها معمولا به جای تالارهای بزرگ عروسی، در سالنهای عقد که بسیار زیبا و لاکچری هم هستند برگزار می شود. این تالارها سفره های عقد بسیار زیبا و شیکی دارند، آمادگی پذیرایی از مهمانان شما معمولا تا 70 نفر را برای شیرینی، شام یا ناهار دارند، عکاس می تواند در محیط شیک آن عکاسی کند و خلاصه تمامی کارهایی که در عروسی های پرجمعیت قبلی انجام می شد را می توانید در مینی ودینگ خود انجام دهید.
علاوه بر مینی ودینگ در دوران کرونا، شما می توانید این سبک عروسی را برای کاهش هزینه ها انتخاب کنید. با این روش هزینه های شما برای هر موردی حداقل نصف شده و شما می توانید با هزینه ای بسیار کم تر جشن عروسی لاکچری و عالی داشته باشید.

  به دوستان و اقوام درجه یک خود شام یا ناهار دهید 

مراسم عروسیتان را در دوران کرونا می توانید بدون مراسم رقص و پایکوبی برگزار کنید. این مساله کمک می کند مهمانان شما بتوانند تا حد ممکن فاصله های مورد نیاز از هم دیگر را حفظ کرده و پروتکل ها را رعایت کنند.
ابن دورهمی می تواند در یک رستوران رزرو شده برای چند ساعت باشد و نیازی به دعوت همه اعضای هر خانواده نیست. کافی است تنها بزرگ ترهای اقوام درجه یک خود را دعوت کنید و با این دورهمی کوچک شروع زندگی مشترکتان را در دوران کرونا جشن بگیرید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت