تحول در صنعت عروسی از سال 2020 (برنامه ریزی مینی ودینگ در دوران پساکرونا)

تحول در صنعت عروسی از سال 2020 (برنامه ریزی مینی ودینگ در دوران پساکرونا)

فهرست عناوین

این روزها ویروس کرونا بازار جشن های عروسی و نامزدی و ... را تا حد بسیار زیادی کساد کرده است. همه ما اطرافمان زوج هایی را می بینیم که قرار بود چند ماه اخیر مراسم عروسیشان را برگزار کنند، اما این بیماری مسری، دست آن ها را بسته است. اگر برنامه ریزی های مراسم عروسی شما فعلا کنسل شده است، بهتر است کمی با مفهوم مینی ودینگ یا جشن عروسی کوچک آشنا شده تا شاید تغییراتی در برنامه های آتی مراسم ازدواجتان بدهید.
اگر شما دوست دارید در روز عروسیتان تمامی رسم ها از پوشیدن لباس عروس، رفتن به سالن زیبایی، آتلیه، دعوت کردن مهمان و پذیرایی به طور کامل انجام شود، اما به دنبال کاهش هزینه ها هم هستید، مینی ودینگ می تواند این خواسته های شما را به طور کامل برطرف کند. مینی ودینگ (mini wedding) سبکی مدرن از عروسی است که در بسیاری از کشورها، زوج ها آن را برای آغاز زندگی مشترک خود انتخاب می کنند. با ما همراه شوید تا با این جشن کوچک اما همه چیز تمام، بیشتر آشنا شویم.

یک باغ یا سالن عقد مناسب را برای روز جشن خود رزور کنید.

مینی ودینگ در خارج از ایران معمولا در فضای باز، حیاط پشتی خانه یا روف گارن برگزار می شود. در ایران مراسم ازدواج با تعداد کمی از آشنایان درجه یک، معمولا به جای سالن های بزرگ عروسی، در سالن عقد برگزار می شود. شاید فکر کنید که مانند چند سال پیش، سالن های عقد، تنها یک سالن کوچک با یک سفره ساده و چند صندلی برای پذیرایی از تعدادی کمی مهمان است. اما کافی است یک سرچ کوتاه سالن عقد در اینترنت کنید تا با بهترین سالن های عقد و ازدواج و امکانات آن آشنا شوید.
این سالن ها مانند یک سالن عروسی تمامی امکانات لازم را حتی به شکل زیباتر و لاکچری تر دارد. شما می توانید در این سالن ها یک مراسم جمع و جور با عزیزانتان داشته باشید، موسیقی زنده داشته باشید، پایکوبی کنید، از مهمانان خود در وعده های غذایی پذیرایی کنید و خلاصه یک مراسم همه چیز تمام داشته باشید. برای انجام همه این کارها مانند رزرو سالن عروسی، سالن عقد مورد نظرتان را نیز حداقل از یک ماه قبل رزور کرده و کارهایتان را تا موعد مقرر انجام دهید.

میکاپ عروس یا میکاپ مهمونی؟

همانند مراسم عروسی رسمی، عروس و داماد می توانند برای میکاپ و آماده شدن برای مینی ودینگ به سالن های زیبایی رفته و در بهترین روز زندگیشان، زیباترین شوند! درست است که مینی ودینگ یک مراسم کوچک و جمع و جور است اما شما تمامی کارهای یک عروسی بزرگ را انجام می دهید که یکی از آن ها میکاپ عروس در سالن زیبایی است. البته اگر به دنبال مدیریت هزینه ها هستید می توانید با مراجعه به سالنهای زیبایی، یک میکاپ شیک برای مهمانی تقاضا کنید و پس از خواندن مقاله آموزش نصب تاج و تور عروس در منزل نصب تاج و تور را خودتان انجام دهید.

حضور عکاس در مراسم و رفتن به آتلیه

در دوران کرونا با کنسل شدن عروسی ها، بازار آتلیه های عروسی کساد نشد زیرا بسیاری از زوجها عکاسی فرمالیته خود را انجام دادند و با ارسال عکس های خود برای اقوام و آشنایان، عروسی خود را اعلام کردند. در مراسم عروسی مختصر نیز شما می توانید قبل از ساعات شروع مراسم به آتلیه یا باغ عمارت عکاسی بروید و عکس هایی زیبا از خودتان بگیرید. همچنین گروه عکاسی و فیلم برداری در مراسم عروسی و عقد شما نیز حضور داشته تا بتوانید لحظات شیرین عروسیتان را در کنار عزیزانتان ثبت کنید. بسیاری از سالن های عقد، یا خود گروه های حرفه ای عکاسی داشته یا با آتلیه های معروف و معتبر همکاری دارند که می توانید با انتخاب آن ها تخفیف های ویژه نیز دریافت کنید.

لباس عروس یا هر لباسی که دوست دارید بپوشید!

در مینی ودینگ هیچ الزامی برای پوشیدن لباس عروس به سبک و شکل های کلاسیک وجود ندارد! با وجود آن که اغلب عروس خانم ها دوست دارند خود را در لباس عروسی ببیند، بعضی از دختر خانم ها نیز پوشیدن یک کت و دامن، پیراهن ساده اما شیک یا حتی جامپسوت یا اورال را برای این دورهمی دوستانه ترجیح می دهند.
اگر هم دوست دارید، لباس عروسی پر زرق و برق و زیبا بپوشید، دستتان برای انتخاب باز است. می توانید هر مدل لباسی عروسی که دوست دارید، انتخاب کنید و در جشن ازدواجتان بپوشید. این روز، روز شما است و همه چیز باید به میل و خواسته خودتان انجام شود!
اگر مراسم در سالن عقد، مراسم اصلی شما نیست و شما قصد دارید، جشن عروسی بزرگ تری بعدا بگیرید، می توانید در این مراسم یک لباس ساده یا فانتزی بپوشید و پوشیدن لباس عروس دلخواهتان را به آن روز واگذار کنید.

مهمانان درجه دو را مجازی دعوت کنید!

شاید مهم ترین ویژگی و تفاوت مینی ودینگ در مقایسه با جشن های عروسی کلاسیک، کاهش تعداد مهمان ها است. در مینی ودینگ شما لیست مهمانانتان را تنها به محدود به اقوام نزدیک و دوستان درجه یک خود می کنید. در واقع جشن شما یک دورهمی دوستانه خواهد بود. شاید برایتان جالب باشد که اخیرا در بسیاری از جشنهای عروسی اروپایی، عروس و داماد بسیاری از مهمانان خود را به صورت مجازی به جشن عروسی دعوت می کنند.
به لطف اینترنت و فضای مجازی، می توانید دوستانی که از شما دور هستند را به صورت زنده به جشن خود دعوت کنید. انجام این کار را به یکی از مهمانان حاضر در مراسم بسپارید. می توانید قبل از جشن یک گروه مشترک تشکیل دهید، مهمانان مجازیتان را به گروه دعوت کرده و هنگام شروع مراسم آن ها را به صورت مجازی کنار خود داشته باشید.

مینی ودینگ چه مزایایی برای شما دارد؟

بدون شک مهم ترین مزیتی که مینی ودینگ برای شما دارد، کاهش هزینه ها است. این روزها همه ما درگیر مسائل اقتصادی و هزینه های بالای مراسم عروسی هستیم. اگر شما بخواهید یک مراسم عروسی بزرگ مانند سابق برگزار کنید، شاید چندین برابر سال پیش باید هزینه پرداخت کنید. شما می توانید یک مراسم جمع و جور با همه تدارکات عروسی و کارهای آن را با هزینه ای بسیار کم تر در سالن عقد برگزار کنید.
مینی ودینگ جوی دوستانه تر و صمیمی تر دارد و مهمانان در این مراسم احساس راحتی می کنند. مدیریت کردن این مراسم با نظم و انسجام بیشتری انجام می شود و شما خیالتان بابت برگزاری یک مراسم شیک و منظم راحت خواهد بود.
شما می توانید از هزینه های باقی مانده یک سفر کوتاه چند روزه بروید. در واقع با یک تیر دو نشان می زنید، هم مراسم عروسی خود را همان طور که دوست دارید با هزینه ای کم تر برگزار کرده و هم به ماه عسل می روید.
همانطور که در این مقاله اشاره شد، مینی ودینگ ها در ایران معمولا در یک سالن عقد برگزار می شوند. این سالن ها همگی بسیار شیک و زیبا بوده و می توانند تمامی خدمات یک مراسم عروسی عالی را با تعداد کم تری از مهمانان به شما ارائه کنند. تعدادی از بهترین سالنهای عقد تهران را اینجا ببینید.
سالن عقد مروارید مشاهده این کسب و کار
دفتر ازدواج و سالن عقد اکسیر مشاهده این کسب و کار
سالن عقد درّین (سعادت آباد) مشاهده این کسب و کار
 
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت