با چه دستورالعملهایی در دوران کرونا عروسی بگیریم؟

با چه دستورالعملهایی در دوران کرونا عروسی بگیریم؟

فهرست عناوین

اگر پای درد دل عروس دامادهایی که مراسم عقد یا عروسی شان از اسفندماه به تعویق افتاده است بنشینید، می بینید که بلاتکلیفی و فشار عصبی و فشار خانواده ها بیشتر باعث آزار آنها شده است. شیوع بیماری کووید 19 از انتهای سال 1398 باعث کنسل شدن دورهمی ها و جشنها شد و از همان زمان بسیاری از عروس و دامادها به خیال پایان این بیماری در ماههای آتی، مراسم خود را به ماههای گرم خرداد، تیر و مرداد منتقل کردند.
در حال حاضر پایان این همه گیری به دلیل تجاری نشدن واکسن کرونا، هنوز مشخص نیست ولی روانشناسان تاکید دارند زوج‌های جوان نباید منتظر پایان شیوع کرونا برای شروع زندگی خود باشند. اثرات روانی نامزدی های طولانی و شرایط بلاتکلیفی می تواند باعث صدمات به روابط عاطفی زوجین شود.

عروسی های عجیب در دوران کرونا

راه حل های مختلفی طی این مدت توسط عروس دامادها در سراسر جهان اتخاذ شده است، گاهی این راه حلها فانتزی و طنز هم بوده است. به عنوان مثال در چین، یک زوج جوان تصمیم گرفتند که در دوران قرنطینه، مراسم ازدواج خود را به صورت آنلاین برگزار کنند؛ اما عروسی آنها صد هزار مهمان غریبه از طریق اینترنت داشت. این مهمانان غریبه، برای آنها پیام تبریک و حتی هدیه ازدواج (واریز نقدی) فرستادند.
در کشور امارات دولت سایتی را به منظور ثبت رسمی عقد و ازدواج به صورت مجازی ایجاد کرده است و زوج هایی که قصد ازدواج دارند می توانند فرم ثبت نام را آنلاین پر کنند و دیگر منتظر پایان کرونا نمانند. عاقد در زمان تعیین شده، از طریق تماس ویدیویی خطبه عقد را جاری می کند. سپس زوجین سند ازدواج را به صورت آنلاین امضا می کنند و به مراجع مربوطه ارسال می کنند و نهایتا خبر ثبت رسمی ازدواج خود را با یک پیامک رسمی دریافت می کنند.
در ایالت لووزیانا زوج پرستار، مراسم عروسی خود را در کلیسا در کنار عکس مهمانان خود برگزار کردند! آنها عکس مهمانان را پرینت کرده و بر صندلی ها چسبانده بودند. پس از آنها، چندین زوج دیگر هم این اقدام را انجام دادند تا هم به اقوام خود اعلام کنند که به یاد آنها هستند و هم هرچه زودتر پیمان عشق به همدیگر را رسمی کنند.
کرونا حتی چهارمین ازدواج جنیفر لوپز را هم به تاخیر انداخت! البته او اعلام کرده است شاید عروسی خود را سوار بر خودرو برگزار کند! شیوه ای متفاوت و احتمالا بسیار کم خرجتر!

دستورالعملهای دوران کرونا برای برگزاری مراسم جشن و عروسی

زوج های جوان می توانند بسته به روحیات خود در مورد جشن عروسی خود تصمیم بگیرند. بعضی از زوج ها مراسم عقد خود را در سالن عقد شیک برگزار می کنند و سپس به زیر یک سقف می روند. بعضی دیگر منتظر می مانند بعد از پایان کرونا، شاید در سال آینده مراسم عروسی خود را بگیرند. برخی از زوجهای جوان مراسم عکاسی خود را برگزار می کنند و با ارسال عکس به اقوام، پیوند ازدواج خود را اطلاع رسانی کرده و زندگی خود را شروع می کنند. برخی نیز برای مراسم سالگرد ازدواج خود برنامه ریزی می کنند و بدون مراسم خاصی به خانه بخت می روند. در این میان برخی از عروس و دامادها که تصمیم دارند جشن عروسی را هرچند مختصرتر برگزار کنند، می بایست پروتوکلهایی را رعایت کنند تا جان عزیزان خود را با دورهم جمع شدن به خطر نیاندازند.
بعد از حدود 4 ماه تعطیلی تالارهای پذیرایی، در 25 خرداد ماه مقرر شد تالارهای پذیرایی در نقاطی که شرایط قرمز ندارد در چارچوب دستورالعمل‌ها بازگشایی شود به نحوی که بیشتر از 50 درصد ظرفیت آن پذیرش نداشته باشد.
رعایت موارد ذیل می تواند از شیوع بیماری میان مهمانان عزیزتان پیشگیری کند:
• قرار دادن یک مامور تب‌سنج در ورودی سالن و هدایت افراد با تب بالای 38 به مراکز درمانی
• سالن‌ها با نصف یا یک سوم ظرفیت اسمی خود فعالیت کنند و میزها و صندلی‌های خود را متناسب با اصل فاصله‌گذاری اجتماعی بچینند.
• ضدعفونی کردن لباس، کفش و دست میهمانان در بدو ورود
• مراسم تا جای ممکن کوتاه و در فضای باز برگزار شود و از تجمع بلندمدت مهمان‌ها در محیط سربسته جلوگیری شود.
• رقص دسته‌جمعی برگزار نشود.
• مواد ضدعفونی کننده باید به وفور و در تمامی اماکن سالن‌های عروسی در دسترس مهمان‌ها باشد.
• ورود مهمان‌ها به اماکن مسقف سالن عروسی بدون زدن ماسک درست نیست. در سالن‌ها باید به تعداد مهمان‌ها ماسک تهیه شود و هنگام ورود در اختیار آنها قرار دهند.
• در چیدمان میز و صندلی فاصله حداقل 1.5 متری بین میزها و 60 سانتی‌متری بین صندلی‌ها رعایت شود
• ممنوع بودن در آغوش گرفتن و بوسیدن یکدیگر از سوی مهمان‌ها
• عکس دسته‌جمعی مهمان‌ها با عروس و داماد صحیح نیست و مهمان‌ها در صورت زدن ماسک و با رعایت فاصله مناسب و به صورت تکی یا خانوادگی با عروس و داماد عکس بگیرند
• ترجیح این است که غذا و خوراکی را در پاکت‌های بسته‌بندی شده و با ظروف یکبار مصرف سرو کنند. در غیر اینصورت، تمامی ظروف و قاشق و چنگالها باید با دستگاههای مکانیزه شستشو و ضدعفونی گردد.
• دریافت کارت بهداشت و استفاده از دستکش و ماسک برای تمامی پرسنل پذیرایی
• دریافت کد رهگیری برگزاری مراسم از اداره اصناف
• مقررات حفظ فاصله اجتماعی لازم نیست در بین اعضای یک خانواده در سالن رعایت شود.
امیدواریم با رعایت این موارد چه در مراسم عروسی، چه در مراسم عزا و چه در بازارها و رستورانها و سایر مکانها، بتوانیم هر چه زودتر با مهار این ویروس به آرامش خاطر دست پیدا کنیم.
در پایان لازم به ذکر است که شما به عنوان میزبان باید این حق را به مهمانها بدهید که در جشن شما حاضر نشوند. البته مهمانانی که تمایل به شرکت در مراسم جشن را ندارند منطقا باید به شما اطلاع دهند تا در پذیرایی شما اسراف صورت نگیرد. توصیه ما به زوج های جوان استفاده از کارت دعوت آنلاین بزمینه است. این کارتها که به صورت رایگان در اختیار شما دارند و باید لینک آن را از طریق شبکه های اجتماعی یا ایمیل برای مهمانان ارسال کنید و آنها با پر کردن فرم در انتهای کارت به شما اطلاع دهند که در جشن شرکت می کنند یا خیر.
آرزوی ما خوشبختی شماست. در نظرات برای ما بنویسید که شما چه برنامه ای برای جشن عروسی یا نامزدی خود در دوران کرونا دارید؟
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت