جشن بیبی شاور چیست و چه تفاوتی با جشن تعیین جنسیت دارد؟

جشن بیبی شاور چیست و چه تفاوتی با جشن تعیین جنسیت دارد؟

فهرست عناوین

در خارج از ایران، بیبی شاور قبل از تولد اولین فرزند یک زوج و توسط نزدیکان و یا دوستان آنها برگزار می‌شود. هدف این جشن عموما کمک به پدر و مادر آینده برای تهیه وسایل مورد نیاز نوزاد و کاستن از هزینه‌ تامین آنها است.

در واقع بدلیل ماهیت این جشن است که عموما خود زوج اقدام به برگزاری آن نمی‌کنند چرا که به نوعی درخواست کادو از مهمان‌ها تلقی می‌شود.

بیبی شاور معمولا در ماه هفتم بارداری برگزار می‌شود تا پدر و مادر آینده بعد از آن زمان کافی برای تهیه سایر وسایل مورد نیاز نوزادشان را داشته باشند.  علاوه بر آن در این زمان، مادر آینده در شرایط امن‌تر و راحت‌تری نسبت به ماه‌های ابتدایی قرار دارد و همچنین سنگینی ماه‌های آخر را ندارد.

از رسوم این جشن عموما زنانه، درست کردن کیک با لوزام بهداشتی نوزاد و تزئین آن، انجام بازی‌های مختلف و همچنین خاطره‌نویسی مهمان‌ها برای مادر آینده و فرزند او است.

علاوه بر بیبی شاور در خارج از ایران، جشن دیگری به نام جشن تعیین جنسیت (Gender reveal) مرسوم است که بعد از مشخص شدن جنسیت جنین برگزار می‌شود. این جشن توسط خود زوج برگزار می‌شود و هدف آن اعلام جنسیت جنین به دوستان و نزدیکان است. معمولا تا اواسط جشن، جنسیت جنین برای همه به‌ جز پدر و مادر آینده نامشخص است و با ایده‌هایی مثل رنگ خامه داخل کیک، کاپ کیک‌ها و یا رنگ بادکنک‌های داخل یک باکس و ... برای مهمان‌ها مشخص می‌شود.

بر خلاف بیبی شاور، این جشن یک مراسم زنانه نیست و پدر و مادر آینده هر دو در آن حضور دارند. همچنین معمولا در ابتدای مراسم از مهمان‌ها خواسته می‌شود تا حدس خود را در مورد جنسیت جنین بر روی تکه‌های کاغذ بنویسند تا در پایان مراسم به قید قرعه به تعدادی از افرادی که درست حدس زده‌اند، جایزه بدهند. برخی ترجیح می‌دهند این دو جشن را با یکدیگر ترکیب کنند و جنسیت فرزند آینده خود را در بیبی شاور اعلام کنند که در ایران نیز، بیبی شاور به همین صورت شناخته می‌شود.

در رسوم جدید ما معادل بیبی شاور، مراسمی به نام جشن سیسمونی وجود دارد که تعدادی از دوستان و نزدیکان را برای دیدن سیسمونی نوزاد دعوت می‌کنند. هرچند این جشن به‌تازگی باب شده است، کارکرد بیبی شاور را ندارد چرا که سیسمونی نوزاد از قبل تهیه شده و عملا برگزاری این جشن کمکی به تکمیل وسایل مورد نیاز نوزاد نمی‌کند. علاوه بر آن طبق رسوم قدیمی ما، بعد از تولد نوزاد معمولا یکی از جشن‌های 10 روزه (10 روزگی نوزاد) و دندانی (بعد از رویش اولین دندان نوزاد) برگزار می‌شود. 


برای برگزاری یک جشن بیبی شاور یا یک جشن تعیین جنسیت بی نظیر، اینجا کلیک کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

نیلوفر | 1397 ارديبهشت 25


عالی بود ممنون