صفر تا صد آموزش رنگ مو (به همراه آموزش ساخت رنگ های ترکیبی)

صفر تا صد آموزش رنگ مو (به همراه آموزش ساخت رنگ های ترکیبی)

فهرست عناوین

اگر شما بخواهید برای هر بار رنگ زدن موهای خود به آرایشگاه بروید، باید هزینه سالیانه زیادی برای آن کنار بگذارید. از طرف دیگر در بسیاری از سالن های زیبایی با وجود آنکه هزینه زیادی با نام رنگ موی طبیعی و با کیفیت از شما گرفته می شود، اما رنگ موی واقعی که به کار می رود چندان با کیفیت نیست. با خواندن این مقاله شما می توانید به راحتی خودتان در خانه موهایتان را رنگ کنید. در این بخش صفر تا صد آموزش رنگ مو و هر آنچه باید از رنگ مو بدانید را در اختیار شما قرار خواهیم داد. 

  چطور موهای خود را در خانه رنگ بزنم؟ 

برای بسیاری از خانم ها سخت است که خودشان موهایشان را رنگ کنند، اما باور کنید تنها کافی است چند بار این کار را انجام دهید تا در آن حرفه ای شوید. البته برای مراسم عقد و عروسی پیشنهاد ما این است که حتما کار رنگ و هایلایت و آرایش عروس را به آرایشگاه بسپارید ولی در سایر موارد به راحتی می توانید با کمی مطالعه و دقت خودتان دست به کار شوید.
نکته مهم آنکه همیشه از قسمت پشت سر رنگ زدن موهایتان را شروع کنید. کافی است با استفاده از یک کلیپس ابتدا موهای خود را بالای سر ببندید، و تکه تکه آن ها را از کلیپس بیرون آورده و فرچه رنگ را روی آن بکشید.
حواستان جمع باشد که حتما رنگ روی ریشه موهایتان قرار بگیرد. اگر بخش هایی از موی سر شما سفید است، قبل از این مرحله اول آن ها را رنگ بزنید.
از آن جا که ریشه های مو در قسمت جلو سر نازک تر از قسمت های دیگر است و زودتر رنگ می گیرد، برای جلوگیری از دو رنگ شدن موها، رنگ آن ها را به انتهای کار بسپارید. بعد از رنگ زدن کامل موها با فرچه، با دستکش و دست موهای خود را ماساژ دهید. تا رنگ به طور کامل با موهای شما آغشته شود. در انتهای کار موهای خود را با یک نایلون فریزر باز شده یا سفره یک بار مصرف بپوشانید. بعد از حدود یک ساعت می توانید موهایتان را بشوئید.

  رنگ زدن موهای جلوی سر 

آموزش رنگ موی جلوی سر با رنگ زدن کل موها متفاوت است. موهای بسیاری از افراد در سنین جوانی و حتی نوجوانی شروع به سفید شدن می کند و برای پوشاندن آن از رنگ مو استفاده می شود. تنها حدود دو هفته بعد از رنگ زدن مو، ریشه های آن کم کم سفید می شود و باید آن را رنگ کنید. برای آنکه آسیب کم تری به موهای شما وارد شود، می توانید در این حالت تنها ریشه مو را رنگ کنید.
نکته مهم آنکه حتما رنگ موی ریشه را مانند رنگ قبلی انتخاب کنید تا موهایتان دو رنگ نشود. برای آغاز رنگ مو با استفاده از یک شانه دم باریک موهای خود را از یک قسمت فرق کرده و ریشه آن را رنگ بزنید. تکه تکه موهایتان را اضافه کرده تا از فرق یک سمت به سمت دیگر برسید. بعد از پایان کار باز هم موهای خود را بپوشانید و بعد از حدود یک ساعت آن ها را بشویید. برای مطالعات بیشتر مقاله چگونه در 12 مرحله در منزل موهای خود را رنگ کنیم؟ را هم بخوانید.

آموزش انتخاب شماره رنگ مو و اکسیدان 

شما برای تهیه رنگ مو باید رنگ مورد نظرتان را با اکسیدان مناسب ترکیب کنید. معمولا نسبت رنگ مو و اکسیدان باید یکسان باشد تا ترکیب به دست آمده رقیق یا غلیظ نباشد. هرچه نسبت اکسیدان به رنگ مو بیشتر باشد، رنگ روشن تر خواهد شد‌. اکسیدان ها دارای انواع مختلفی هستند که قبل از خرید باید به آن توجه کنید‌.
اکسیدان ها در درجه های یک تا سه یا ۶، ۹ و ۱۳ درصد موجود هستند که درجه های بالاتر باعث می شود رنگ مو بیشتر باز شده و قدرت روشن کنندگی بالایی داشته باشد. اگر رنگ انتخابی شما تیره است، بهتر است از اکسیدان درجه پایین و اگر رنگ مورد نظرتان روشن است از اکسیدان درجه بالاتر استفاده کنید. البته اکسیدان های با درجه بالا آسیب بیشتری به موهای شما وارد خواهد کرد.
کاتالوگ هر رنگ مو معمولا از شماره یک تا شماره ده است که هرچه عدد رنگ بالاتر باشد، رنگ روشن تر است. یعنی رنگ شماره یک در هر کاتالوگ تیره ترین و رنگ شماره ده روشن ترین رنگ است.

  چه رنگ مویی به چه رنگ پوستی می آید؟ 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از انتخاب رنگ مورد نظرتان و رنگ کردن موهایتان از نتیجه کار راضی نشده باشید. در واقع رنگ مو چندان به رنگ پوست شما نیامده است. در این بخش از آموزش رنگ مو به شما خواهیم گفت برای هر رنگ پوست، مناسب ترین رنگ مو چیست؟
اگر پوست شما گندمگون یا برنزه است، رنگ های مسی، قهوه ای، عسلی، فندقی یا شیری بسیار به شما خواهد آمد.
اگر پوستی تیره و سبزه دارید، می توانبد از رنگ های شاه بلوطی، فندقی، شرابی، آجری و یا مسی استفاده کنید.
برای پوست های روشن، بلوند مات، بلوند دودی، عسلی، شرابی و مشکی بسیار شیک و زیبا خواهد بود.
اگر رنگ پوست شما صورتی یا سرخ است، می توانید با انتخاب رنگ هایی مانند زیتونی، قهوه ای تیره یا عسلی زیبایی خود را دو چندان کنید.

استفاه از واریاسیون در رنگ مو 

بدون شک شما هم بارها نام واریاسیون های مختلف را از دوستان و اطرافیانتان شنیده اید. برای آنکه بدانید واریاسیون دقیقا چه کاری انجام می دهد باید با مفهوم تناژ رنگ آشنا شوید. اگر روی موهای رنگ شده خودتان یا دوستانتان دقت کنید، علاوه بر رنگ اصلی هاله ای از رنگ دیگری هم خواهید دید. مثلا روی رنگ موی بلوند ممکن است هاله ای از رنگ یا تناژ نارنجی ببینید.
واریاسیون یک رنگ کمکی است که با رنگ اصلی شما ترکیب شده و می تواند تناژ ایجاد شده را حذف کرده یا به شدت آن بیافزاید. شما می توانید برای هر رنگ مو از واریاسیون های خاصی استفاده کنید. برای آنکه رنگ انتخابی دقیقا مشابه شماره رنگ مو مورد نظرتان شود، از این واریاسیون ها طبق فرمول زیر استفاده کنید.
  • از واریاسیون نقره ای زمانی استفاده کنید که می خواهید زردی رنگ را کم کنید.
  • واریاسیون زرد به همه رنگ ها تناژ طلایی می دهد.
  • واریاسیون آبی ضد تناژ نارنجی است.
همچنین هیچ وقت واریاسیون سبز را با رنگ قرمز و برعکس مخلوط نکنید، زیرا این رنگ ها با یکدیگر ترکیب نشده و ظاهر جالبی به موهای شما نخواهند داد. برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه در منزل رنگ موی مورد نظر خود را بسازیم؟ را هم بخوانید.

  راهنمای انتخاب شماره رنگ مو 

اگر به کاتالوگ رنگ های مو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هر رنگ معمولا با یک حرف انگلیسی و دو عدد بعد از آن شناخته می شود‌. همانطور که در بالا نیز اشاره شد درجه رنگ ها از یک به ده روشن تر خواهد شد. ترتیب آن ها ۱-مشکلی پرکلاغی، ۲- مشکی طبیعی، ۳- قهوه ای سوخته، ۴- قهوه ای متوسط، ۵- قهوه ای روشن، ۶- بلوند تیره، ۷- بلوند متوسط، ۸- بلوند روشن، ۹- بلوند خیلی روشن، ۱۰- پلاتینه می باشد.
حرف اول در کاتالوگ رنگ مو نیز بیس رنگ را نشان می دهد، مثلا رنگ موی N سری طبیعی، M زیتونی و Ash خاکستری است.
عدد دوم در شماره رنگ مو انعکاس آن را نشان می دهد. یعنی علاوه بر رنگ اصلی، موهای شما یک انعکاس نیز خواهد داشت. در ادامه جدول نوع رنگ را در اختیار شما قرار می دهیم تا راحت تر بتوانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بسیاری از آرایشگران معتقدند چندان به رنگ های کاتالوگ توجه نکنید و معمولا یک رنگ روشن تر نسبت به رنگ کاتالوگ انتخاب کنید. مثلا اگر شما رنگ M5 را روی کاتالوگ پسندیدید، بهتر است شماره M6 ان کاتالوگ را انتخاب کنید‌.

  ساخت رنگ های ترکیبی و حرفه ای در خانه 

معمولا آرایشگران برای تهیه یک رنگ خاص و زیبا، چند رنگ مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده و فرمول آن را به شما نمی گویند. شما می توانید با ترکیب چند رنگ با فرمول های ویژه به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید. در این بخش از آموزش رنگ مو، نحوه تهیه چند رنگ ترکیبی زیبا و پرطرفدار را به شما خواهیم گفت.
نکته مهم انکه برای آنکه بتوانید بسیاری از رنگ های فانتزی و زیبا را روی موهای خود داشته باشید باید قبل از رنگ، موهای خود را دکلره کنید. همانند فرایند رنگ، خودتان هم در منزل می توانید این کار را انجام دهید، ولی قبل از آن حتما اطلاعات لازم را به دست آورید زیرا کوچک ترین خطا در تعیین زمان ماندن مواد روی سر و یا اشتباه در ترکیب می تواند آسیب جدی به موهای شما وارد کند‌.

رنگ بلوند عسلی 

یکی از رنگ موهای بسیار پرطرفدار در میان خانم ها، رنگ بلوند عسلی است که قبل از آن باید دکلره کنید. سپس رنگ بلوند طلایی و بلوند شکلاتی را به نسبت مساوی با هم ترکیب کرده و به آن اکسیدان شماره یک اضافه کنید.

  رنگ بلوند دودی 

اگر دوست دارید موهای خود را روشن کنید و علاقه ای به تناژ زرد ندارید، می توانید رنگ بلوند روشن یا تیره را همراه با یک سوم واریاسیون دودی و اکسیدان درجه یک ترکیب کنید.

  رنگ مسی 

رنگ مسی هم از جمله رنگ های بسیار شیک و با کلاس است که هیچ وقت از مد نمی افتد. برای تهیه این رنگ کافی است رنگ بلوند عسلی پایه ۶ را با رنگ مسی پایه ۶ به نسبت مساوی ترکیب کرده و به آن یک بند انگشت واریاسیون بنفش اضافه کنید. رنگ ها را با اکسیدان ۶ درصد ترکیب کرده و روی موهای دکلره شده بزنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت