نامزدی‌های منجر به طلاق کدامند؟

نامزدی‌های منجر به طلاق کدامند؟

فهرست عناوین

هیچ کس دوست ندارد فکر کند رابطه عاشقانه‌ای که در آن حضور دارد ممکن است روزی به پایان برسد. از این رو بسیاری از افراد چشمان خود را بر روی حقیقت می‌بندند تا از خواب شیرینی که در آن فرو رفتند بیدار نشوند. اما روزی که چشمان خود را باز کنند زندگی حقیقی خود را می بینند. حال آن که برای جبران خیلی از چیزها دیر شده است.
توصیه افراد بالغ، با تجربه، روانشناس‌ها و مشاوران به همه جوانان این است که آگاهانه رفتار کنند و عاقلانه تصمیم بگیرند. بزمینه در این مقاله به شما نامزدی‌های ناموفق را معرفی می‌کند. اگر این خصوصیات در رابطه شما مشاهده می‌شود و نامزد شما هیچ تلاشی برای برطرف کردن این مشکل نمی‌کند بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

1- نامزد شما خود کم‌بین است.

اگر فکر می‌کنید با کسی روبرو هستید که خودش را کافی نمی‌داند و مدام می‌خواهد از شما و دیگران تایید بگیرد و در نهایت هم این تایید‌ها را باور نمی‌کند این فرد اعتماد بنفس بیار پایینی دارد و به اصطلاح خود کم بین است. این ویژگی به اندازه خود بزرگ بینی می‌تواند دردسر ساز باشد. چنین فردی قطعا شما را خسته خواهد کرد و شما را به جایی می‌رساند که احساس می‌کنید او واقعا برای شما کافی نیست.

2- نامزد شما شکاک است.

بعضی از افراد در شروع رابطه از این که طرف مقابلشان اندکی غیرت به خرج دهد خوشحال می‌شوند و این را ناشی از علاقه زیاد طرف مقابل می‌دانند. اما پس از مدتی متوجه بددلی، بدبینی و شکاکی نامزد خود می‌شوند. این ویژگی یکی از غیر قابل تحمل‌‌ترین ویژگی‌های فرد حاضر در یک رابطه است. شما به هیچ طریقی نمی‌توانید اعتماد کسی که به صورت ذاتی و بر اثر مشکلات روحی روانی شکاک است را به خود جلب کنید. این تلاش‌های بی‌ثمر شما را خسته خواهد کرد و در نهایت به جدایی منجر می‌شود.

3- نامزد شما کنترل‌کننده است.

افرادی که این ویژگی را دارند فکر می‌کنند باید از همه چیز خبر داشته باشند و در همه چیز سرک بکشند. نامزد کنترل کننده از شما می‌خواهد به او احساس امنیت دهید و او را از ریز مکالمات و کارهای خودتان آگاه کنید. مشکل این افراد به اندازه مورد قبل حاد نیست. چنین فردی با مراجعه به یک مشاور و کمک گرفتن برای تغییر سبک زندگی می‌تواند مشکل خود را برطرف کند.

4- نامزد شما فردی وابسته است.

فرد وابسته باید سعی کند مستقل شود. حال این وابستگی به نامزدش باشد یا خوانواده. بعضی از افراد بدون نامزد خود قادر به انجام هیچ کاری نیستند و این ویژگی نامزدشان را خسته خواهد کرد. برخی دیگر وابستگی شدیدی به خانواده دارند. احترام به خانواده با وابستگی تفاوت دارد. اطاعت بی چون و چرا از خانواده و عدم استقلال فکری و مالی می‌تواند باعث مشکلات متعددی شود. چنین فردی فرزندان خوبی را نیز پرورش نمی‌دهد، چرا که این ویژگی را به آن‌ها نیز منتقل خواهد کرد.

5- نامزد شما خودشیفته است.

بعضی از افراد با موقعیت اجتماعی بالا، تحصیلات خوب و درآمد مناسب، در نگاه اول یک ایده‌آل به حساب می‌آیند. اما هرچه جلوتر روید می‌بینید خودشیفتگی بیش از حد آن‌ها اجازه نمی‌دهد احساسی راحتی کنید و این ویژگی باعث می‌شود شما به خودتان احساس بدی پیدا کنید. یک فرد خودشیفته معمولا در کلام و رفتار خود به گونه ای رفتار می‌کند که گویا از دیگران برتر است و دیگران در حد و اندازه‌ای نیستند که با او معاشرت کنند.

6- نامزدی که برای شما جذابیتی ندارد.

شاید موقعیت اجتماعی، وضعیت مالی، خانواده و سایر معیارها را در کسی ببینید اما هیچ میل و کششی نسبت به او در خود احساس نکنید. از طرفی از سایر معیارها نمی‌توانید بگذرید از طرفی نامزدتان برای شما هیچ جذابیتی ندارد. اگر چنین رابطه ای را به مدت طولانی ادامه دهید یا با او ازدواج کنید به خیانت کرده اید. چرا که او نیز دوست دارد همسرش از بودن با او لذت ببرد اگر با او ادامه دادید و متوجه شدید جذابیتی برای شما ایجاد نمی‌شود این ارتباط را قطع کنید و به او خیانت نکنید. فهمیدن این که به کسی کشش جنسی دارید یا خیر نیاز به رابطه طولانی مدت ندارد.
جمع بندی
ازدواج را می‌توان مهم‌‌ترین انتخاب زندگی یک فرد دانست. مطمئن باشید ازدواج نکردن از ازدواج اشتباه خیلی بهتر است. اگر وارد رابطه ای شدید که یکی از این ویژگی‌ها را در نامزد خود مشاهده کردید، از او بخواهید که این مشکلات را برطرف کند. اگر تلاش‌های او جواب داد به آینده رابطه امیدوار باشید در غیر این صورت به فکر چاره اساسی باشید!
خواندن این مقالات را به شما توصیه می کنیم:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ایرانیان | 1398 بهمن 11


کاملا درسته بخصوص مورد شکاکی که به نظر من در ایران خیلی ها به این دلیل جدا میشن