عید نوروز و انتخاب عیدی برای اشخاص مختلف!

عید نوروز و انتخاب عیدی برای اشخاص مختلف!

فهرست عناوین

عید نوروز بزرگترین عید ما ایرانیها محسوب میشه، که وقتی میاد با خودش کلی حال و هوای خوش میاره. یکی از رسوم زیبا و پسندیده ی نوروز که هنوز هم پابرجاست، عیدی دادن و عیدی گرفتنه. 
توجه کردین که هر وقت می خوایم برای کسی هدیه بگیریم مدتها فکر می کنیم که چه چیزی بدیم تا اونی که داریم رو خوشحال کنیم؟
حالا تصور کن چهره همسر، نامزد یا دوستت رو زمانیکه هدیه ای رو که بعد از مدتها فکر و تلاش، خریدی و بهش میدی و اون سعی می کنه با یه لبخند زورکی نشون بده که از هدیه خوشش اومده در حالیکه اصلا اینطور نیست.
خب اگه می خوای هدیه خریدن برات راحت بشه و دقیقا متناسب با شخصیت طرفت چیزی رو انتخاب کنی که هم خودت راضی باشی و هم اون با دیدن هدیه هیجان زده بشه در ادامه این مطلب همراه ما باش:

بهترین عیدی برای سختگیرها 

انسانهایی با شخصیت جدی و سختگیر تقریبا در زندگی خود روی یک خط ثابت حرکت کرده و یک هدف را دنبال می کنند. اگر به این افراد مسئولیتی را بسپارید مطمئنا تا آن را به بهترین نحو انجام ندهند دست از کار نمی کشند.
این افراد قبل از انجام هر کاری خوب فکر کرده، مسائل را ارزیابی می کنند و ابراز احساسات نمی کنند.
بسیار مودب هستند و همچنین از اطرافیان خود انتظار ادب و احترام دارند.
پس برای هدیه دادن به این افراد نباید سراغ وسایل فانتزی و جالب رفت. بهتر است با توجه به علایق آنها هدیه را انتخاب نمود، مثلا اگر ورزشکار است یک وسیله ورزشی، اگر اهل مطالعه است یک کتاب، اگر هنرمند است یک اثر هنری و یا اگر فکر می کنید هیچکدام از این علایق را ندارد می توانید یک کارت هدیه به او هدیه دهید تا هر آنچه را که دوست دارد از طرف شما برای خودش تهیه کرده و هدیه کند.
هدیه نامناسب برای این افراد زیورآلات، لباس و وسایل منزل می باشد، چون ممکن است مطابق با سلیقه آنها نباشد.

بهترین عیدی برای خجالتی ها 

این افراد کم صحبت می کنند و معمولا اعتماد به نفس بالایی ندارند، در هنگام صحبت کردن با دیگران ارتباط چشمی برقرار نمی کنند یا به جای دیگری چشم می دوزند.
همچنین این اشخاص به سختی می توانند ارتباط عمیق با دیگران داشته باشند.
پس هدیه گرفتن در این افراد حس خوبی به وجود آورده و به بالا بردن اعتماد به نفس آنها کمک می کند. بنابراین حتما نباید به مناسبتهای مختلف به آنها هدیه داد، گاهی خوب است که این افراد را غافلگیر کرده و بی مناسبت هدیه ای به آنها داد.
چون افراد خجالتی به فعالیتهای گروهی کمتر علاقمند هستند بهترین هدیه برای آنها می تواند کتاب یا رمانی باشد که بتواند تنهایی او را پر کند.
همچنین اگر ورزشکار باشند، وسایل ورزشی می تواند گزینه مناسبی باشد.
یا اگر به موسیقی علاقه دارند هندزفری یا موزیک پلیر نیز هدیه خوبی می باشد.

بهترین عیدی برای جسورها

این افراد هم رک فکر می کنند و هم رک و صریح صحبت کرده و احساسات خود را بروز می دهند. این اشخاص اگر به مشکلی بربخورند به راحتی از آن عبور نکرده و تلاش می کنند تا آن را حل نمایند. 
افراد جسور بسیار سخت کوش و پر تلاش هستند، پس هدیه ای کاربردی که آنها را به هدفهایشان نزدیک کند می تواند برای آنها بسیار هیجان انگیز باشد.
هدایایی مثل گوشی، لپ تاپ و ابزار کار می تواند برای آنها بسیار خوشحال کننده است.
جالب است بدانید که اگر یک فرد جسور از هدیه شما هم خوشش نیاید اصلا به روی خود نیاورده و طوری وانمود می کند که شما حس کنید این همانی هست که او می خواست.

بهترین عیدی برای خودشیفته ها 

این افراد خود را بسیار خاص، قوی، شایسته و همه چی تمام می دانند، پس توقع دارند که هدیه ای خاص دریافت کنند.
از همین ابتدا می گوییم کارتان سخت است چون تنها هدیه ای که کاملا با سلیقه او جور باشد باعث خوشحالیش خواهد شد، البته اگر سرکیسه را شل کرده و مبلغ زیادی جهت خرید هدیه در نظر بگیرید به احتمال زیاد او را راضی می کنید.
هدایایی از قبیل طلا، جواهر، ساعت، لباسهای مارک دار و برند یا عطر اورجینال می تواند گزینه مناسبی برای خودشیفته ها باشد.

بهترین عیدی برای حسابگرها 

اگر می خواهید این فرد از هدیه شما خوشحال شود، سراغ هدیه گرانقیمت نروید چون او به تنها چیزی که فکر می کند این است که چگونه هدیه با ارزش شما را جبران کند.
این افراد بیشتر به فکر امنیت مالی هستند و کمتر از خرید کردن لذت می برند.
توجه کنید که مناسبترین هدیه برای اشخاصی با خصوصیت حسابگرا می تواند محصولات آرایشی، بهداشتی، لباس، کیف و لوازم منزل باشد.
قطعا با این هدایا او را خوشحال کرده اید، چون هم به او هدیه ای داده اید و هم اینکه او را از خریدن بعضی چیزها که باید هزینه می کرد، خلاص کرده اید.
فقط مطمئن شوید که حتما این وسایل به کارش می آید در غیر اینصورت او از اینکه چیزی بدون استفاده باقی بماند حس خوبی نخواهد داشت.

بهترین هدیه برای ولخرج ها

این افراد بسیار هیجانی و بی حساب و کتاب خرج می کنند. آنها از روی نیاز خرید نمی کنند و فقط برای احساس آرامش و رضایت خود چیزی را می خرند.
پس هدیه ای که به آنها می دهید باید هجان انگیز باشد و حس هیجان را در او ایجاد نماید.
عروسک های خیلی بزرگ، دسته گل بزرگ، وسایل تزئینی جالب، و یا یک کادوی بزرگ که در بسته بندی شیک به او هدیه دهید می تواند باعث خوشحالیش شود.

بهترین هدیه برای ساده ها

این افراد معمولا صادق، خوش بین و تقریبا زود باور هستند. آنها حساس نبوده و در صحبت هایشان ساده و بی آلایش می باشند. 
پس هدیه گرفتن برای این افراد خیلی سخت نیست، از آنجا که همه چیز را راحت می گیرند هر آنچه مطابق سلیقه شان باشد از خوردنی، پوشیدنی و لوازم کار و منزل می تواند آنها را خوشحال نماید.
جالب است که حتی اگر هدیه شما را دوست نداشته باشند هم با لبخند از شما تشکر می کنند.

بهترین هدیه برای سرزنده ها

افراد پر انرژی و شاداب بسیار برونگرا و اجتماعی هستند و نسبت به افراد دیگر از زندگی خود رضایت بیشتری داشته و خوشحال ترند. آنها در روابط با دیگران موفق بوده و می توانند بر روی دیگران تاثیر گذار باشند. 
اگر بتوانید هدایایی انتخاب کنید که کودک درون آنها را فعال کند بسیار خوشحال می شوند. مثلا سی دی بازی رایانه ای، عروسک هایی با شخصیت کارتونی، لوازم تزئینی قدیمی، لباسهایی با رنگهای شاد، کیف یا کفش ست، تابلوی نقاشی یا دسته گلی زیبا و رنگی می تواند برای این افراد بسیار مناسب باشد.

بهترین عیدی برای احساساتی ها

این افراد بسیار رمانتیک و احساسی بوده و در تصمیم گیری از احساسشان بیشتر از منطق و عقل بهره می گیرند.
آنها بر احساسات دیگران نیز بسیار توجه داشته و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا رضایت دیگران را جلب نمایند.
اشخاص رمانتیک تمرکز زیادی روی جزئیات دارند و می توانند در کارها دقت و سرعت داشته باشند.
جالب است بدانید آداب هدیه دادن بیشتر از خود هدیه برای این افراد اهمیت دارد، همچنین سعی کنید در کنار هر هدیه ای که تهیه می کنید یک شاخه یا یک دسته گل نیز بگذارید.
یک عطر خوشبو، شکلات، سی دی موزیک های عاشقانه، رمان عاشقانه، کتاب شعر، یا زیور آلاتی که سمبلی عاشقانه دارند نیز برای این افراد هدیه ای مناسب می باشد.

بهترین عیدی برای خودنماها

این افراد همیشه به دنبال جلب توجه هستند و هر کاری انجام می دهند که در کانون توجه باشند. 
آنها هدیه ای را می پسندند که چشمگیر باشند. اگر می خواهید آنها را خوشحال کنید بهتر است در حضور دیگران آنها را سورپرایز نمایید.
هدیه هایی پوشیدنی و تزئینی که شلوغ و پلوغ باشد مناسب است، همچنین عطری که بوی گرم و تند داشته باشد، یا زیورآلاتی که دارای نگین بزرگ باشد یا ساعت مچی بزرگ و طرحدار نیز برای این افراد مناسب و خوشحال کننده می باشند.
البته به بسته بندی هدیه توجه خاصی کنید چون هر چه این بسته بندی جذاب تر و چشمگیرتر باشد برای آنها هیجان انگیزتر خواهد بود.

بهترین هدیه برای افراد مهربان

این افراد تاریخ تولد عزیزانشان را فراموش نمی کنند، آنها وقت خود را صرف کسانی که دوستشان دارند می کنند و برای او از جان و دل مایه می گذارند.
این افراد به دیگران محبت می کنند تا آنها نیز دوستشان بدارند و از آنها تشکر کنند، پس برای هدیه دادن به آنها باید دقت کرد.
اگر او هنرمند است یک اثری هنری، اگر اهل فیلم یا تئاتر است بلیت کنسرت یا تئاتر، یا سینما، اگر اثل کتاب است یک کتاب می تواند او را خوشحال نماید.
توجه کنید که به این افراد کارت هدیه و یا وجه نقد ندهید، چون حتما از این بابت که برای او وقت و انرژی نگذاشته اید ناراحت خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

شاهد | 1397 اسفند 26


به نظر من بهترین عیدی وجه نقد چون طرف اونچیزی که خودش دوس داررو تهیه میکنه........@!