6 اشتباه رایج در انتخاب لباس عروس که ممکن است مرتکب شوید!

6 اشتباه رایج در انتخاب لباس عروس که ممکن است مرتکب شوید!

فهرست عناوین

یکی از زودهنگام ترین مسائلی که ممکن است بلافاصله پس از بله گفتن در ذهن یک نوعروس به وجود بیاید انتخاب لباس عروسی است که از جمله کارهای جذاب و هیجان انگیز و در عین حال سخت و چالش برانگیز در برنامه ریزی مراسم عروسی به شمار می رود. انتخاب استایل متناسب با سلیقه و فرم اندام، جنس پارچه و متریال مورد استفاده در لباس و فروشگاه یا مزونی که لباس را از آن تهیه می کنیم از چالش های بزرگ انتخاب لباس عروس است. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا اشتباهاتی که ممکن است در روند انتخاب و خرید لباس عروس مرتکب شوید را به شما یادآوری نماییم تا از انجام آنها دوری کنید.

به تعویق انداختن کارها

اشتباه اول در تهیه لباس عروس تاخیر در انجام آن است. انتخاب، اجاره یا خرید لباس عروس را برای یکی دوماه آخر قبل از مراسم عروسی نگذارید. خرید لباس عروس مانند سایر خریدها نیست و زمین تا آسمان با آنها متفاوت است. حداقل 5 الی 6 ماه قبل از تاریخ مراسم عروسی باید شروع به بررسی مدل ها و بازدید از مزون ها و مشاوره با طراحان لباس عروس کنید. یکی از دلایلی که باعث می شود برای تهیه لباس عروس به زمان زیادی نیاز داشته باشید، زمان طولانی پروسه انتخاب مدل و طراحی لباس و سفارش دوخت آن می باشد و در این بین شما به چندین جلسه حضوری برای پرو لباس نیاز دارید.

غافل شدن از تعیین بودجه

اشتباه دوم در انتخاب لباس عروس یک تفکر نادرست است، اینکه یک لباس عروس رویایی حتما و مطمئنا یک لباس عروس بسیار گران قیمت است. قبل از مراجعه به مزون ها و فروشگاه ها بودجه مورد نظر خود برای خرید لباس عروس را تعیین نمایید تا در هنگام بررسی لباس ها دچار سردرگمی نشوید. شاید در نگاه اول این نکته بدیهی به نظر برسد اما زمانی که بدون تعیین بودجه به مزون می روید و عاشق یک لباس بسیار گران قیمت تر از سطح بودجه خود می شوید و در مقابل وسوسه خرید آن به هیچ وجه توانایی مقابله ندارید متوجه می شوید که این نکته چقدر حائز اهمیت بوده است.

مشورت با یک کاروان آدم!

با توجه به این که لباس عروس یکی از المان های اصلی مراسم عروسی است و عروس خانم ها بیش از همه چیز به آن توجه دارند و در مورد آن فکر می کنند معمولا طرح و جزئیات دوخت آن را قبل از هر کسی و قبل از هر گونه مراجعه به مزون در ذهن خود ترسیم می نمایند اما یک اشتباه بزرگ که بسیاری از افراد در هنگام پروسه انتخاب لباس عروس، مرتکب آن می شوند خرید دسته جمعی است. بعضی از عروس خانم ها علاوه بر آقا داماد، مادر، خواهر، خواهرشوهر، مادرشوهر، خاله، عمه، دخترخاله و ... را به دنبال خود از این مزون به آن مزون می برند و نظر همه آنها را برای لباسی که قرار است در رویایی ترین شب زندگی خود بپوشند می پرسند. مشورت با افراد همیشه و در همه کارها خوب است اما به شرطی که با افراد کارشناس، باتجربه و دلسوز مشورت نماییم! این نظرخواهی های متعدد شما را در انتخاب لباس عروس سردرگم می کند و باعث می شود که در انتها انتخابی داشته باشید که خودتان آن را نمی پسندید و این یعنی یک فاجعه در مراسم عروسی! شب عروسی، شب شماست و همه چیز باید بر وفق مراد باشد! یادتان باشد تنها کسی که قرار است این لباس عروس را بپوشد خود شما هستید پس مشورت با افراد غیر کارشناس را به حداقل برسانید و نظرخواهی و مشاوره با طراحان حرفه ای لباس عروس را جایگزین آن نمایید.

بهترینها را در بزمینه بیابید.

مزون عروس بهارک اخلاقی مشاهده این کسب و کار

از یاد بردن اکسسوری ها

این توصیه از کارشناسان بزمینه را آویزه گوش خود نمایید! "اکسسوری ها برای یک عروس مانند آیسینگ برای یک کیک هستند!!" اما با این وجود متاسفانه اشتباهی که بسیاری از عروس خانم ها مرتکب می شوند در انبوه کارهای مربوط به برنامه ریزی مراسم عروسی از اکسسوری ها غافل می شوند. با هر سبکی که دوست دارید و به هر نحوی که می توانید اکسسوری ها را با مدل لباس و آرایش خود هماهنگ نمایید. اکسسوری ها تکمیل کننده استایل شما هستند. گزینه ها و انتخاب های متعددی برای اکسسوری ها وجود دارد حتی یک گردبند مروارید ساده می تواند بالاتنه شما را با شکوه تر و جذاب تر نماید. انواع حجاب مانند کت ها و شنل ها و همچنین کفش عروسی را فراموش نکنید.

اصرار بی مورد برای انتخاب رنگ سفید

هیچ قانون کلی برای این که حتما باید برای لباس عروسی رنگ سفید را انتخاب کنید وجود ندارد. رنگ های دیگری مانند شامپاینی، نقره ای و کرمی هم می توانند رنگ های مناسبی برای لباس عروس باشند. این روزها برای طراحی بهترین و شاخص ترین لباس عروس های دنیا هیچ اصراری برای رنگ سفید وجود ندارد. می توانید برای دیدن شاخص ترین لباس عروس های دنیا به مقاله لباس عروس های اوت کوتور الی صعب را بیشتر بشناسید مراجعه نمایید.
گاهی برای بعضی افراد که رنگ پوست سردی دارند، لباس سفید یخچالی باعث سردی بیش از اندازه چهره آنها می شود و شاید حتی تا جایی پیش برود که صورت آنها بیمارگونه به نظر برسد. پس در انتخاب لباس عروس، خود را از بند بایدها و نباید های معمول برهانید و آزادانه آن چیزی که دوست دارید و برای شما مناسب است را انتخاب نمایید.

تبعیت بی چون و چرا از ترند سال

انتخاب لباس عروس بر مبنای ترند که معمولا مدهایی زودگذر هستند هم یکی دیگر از اشتباهات عروس خانم هاست. در انتخاب لباس عروس اول به سلیقه شخصی، فرم اندام و استایل های مورد علاقه خود اهمیت دهید سپس به سراغ مد روز و ترند بروید. البته یادتان باشد که گاهی بعضی از مدل هایی که برای لباس عروس در یک برهه زمانی مد می شوند مدل های زیبایی هستند که حتی با گذشت زمان نیز از زیبایی آنها کاسته نمی شود به عنوان مثال لباس عروس های آستین بلند یا دامن های اسکارلتی مدل هایی هستنند که چندین سال است در راس انتخاب های عروس خانم ها قرار دارند و به این زودی ها قرار نیست از عرصه مد پا پس بکشند! اما گاهی مدل هایی به عنوان ترند معرفی می شوند که عمر آنها بسیار کوتاه است و کمتر کسی این مدل ها را انتخاب می کند. شاید با انتخاب این مدل ها در ابتدا رضایت داشته باشید اما 10 سال بعد به هیچ عنوان از دیدن آلبوم عکس های عروسی خود لذت نمی برید.
سخن آخر:
خرید لباس عروس یکی از تجربه های جذاب نوعروسان است. هیچ دختری وجود ندارد که حداقل یک بار خود را در لباس عروسی رویایی تصور نکرده باشد. وقتی بدانید کدام مدل و چه پارچه ای را برای خرید لباس عروس انتخاب کنید این کار خاطره انگیز و بدون استرس خواهد بود. 
قبل از این که لباس خاصی را انتخاب کنید مدل های مختلف لباس عروس مثل مدل ماهی (پری دریایی)، پفی، امپایر و راسته را بررسی نمایید بدین ترتیب می توانید یک شمای کلی از لباسی را که می خواهید و برای شما مناسب است، متصور شوید. وقتی در مورد طرح کلی لباس به نتیجه رسیدید به سراغ جزئیات و خرجکارها بروید. با در نظر گرفتن موارد مهمی که در این مقاله بدان اشاره شد و دقتی که روی جزئیات و فرم اندام خود دارید شاید مدلی که در نهایت انتخاب می کنید با مدلی که همیشه در ذهن داشتید متفاوت باشد اما مطمئن هستید که این بهترین انتخابی است که می توانستید داشته باشید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت