رنگ مورد علاقه شما نشان از شخصیت شما دارد! (روانشناسی رنگ ها، قسمت اول: رنگ قرمز)

رنگ مورد علاقه شما نشان از شخصیت شما دارد! (روانشناسی رنگ ها، قسمت اول: رنگ قرمز)

فهرست عناوین

در سال 1666 ایزاک نیوتن، دانشمند انگلیسی تبار کشف کرد که اگر نور سفید از درون یک منشور بگذرد به طیف 7 تایی از رنگ های مرئی تجزیه می شود. هم چنین آزمایشات پس از آن نشان داد که ترکیب این 7 رنگ با هم رنگ های جدید و متنوعی را خلق می کند. به عنوان مثال رنگ قرمز با رنگ زرد درآمیخته و رنگ نارنجی را به وجود می آورند.
روانشناسی رنگ ها از نظر علمی هنوز یک موضوع ناشناخته و مرموز برای انسان هاست. این که رنگ ها چه تاثیری بر روح و روان افراد می گذارند یا علاقمندی به یک رنگ خاص نشان از چه واکنش های فیزیولوژیکی و روانشناختی در مغز دارد، موضوعی است که دانشمندان هنوز در حال تحقیق و بررسی آن هستند. اما به هر حال روانشناسی رنگ ها امروزه به یک بحث داغ در صنعت مد و فشن، تبلیغات و طراحی دکوراسیون تبدیل شده است. کارشناسان بزمینه در تلاش هستند تا در سری مقالات روانشناسی رنگ ها در استایل، تاثیر انتخاب هر رنگ در لباس و اکسسوری را بر شخصیت و خلق و خوی افراد بررسی نمایند. با بزمینه همراه باشید.

رنگ قرمز نشانه چیست ؟

در باور عموم و در فرهنگ های متفاوت، رنگ قرمز سمبل معانی متفاوتی قرار می گیرد، اولین نشانه رنگ قرمز شور و عشق و هیجان است البته این ویژگی ها مختص رنگ قرمز خالص است و با تغییر در تیرگی یا روشنی یا ترکیب آن با رنگ های دیگر این معانی روانشناختی نیز دچار تغییر می شوند.
با وجود همه این تفاسیر، رنگ قرمز همیشه به عنوان یک رنگ پر انرژی، هیجان انگیز و محرک تلقی می شود. علاوه بر انرژی و هیجان رنگ قرمز به هر محیطی که وارد شود، عشق، نشاط، امید به زندگی، اشتیاق به فعالیت، تحرک و جنب و جوش، اعتماد به نفس و اراده را به همراه می برد.

تاثیر فیزیولوژیک پوشیدن رنگ قرمز روی جسم

رنگ قرمز جزو رنگ‌های گرم محسوب می‌شود که باعث تحریک سیستم عصبی و تشدید احساسات می‌شود.
در معرض رنگ قرمز قرار گرفتن موجب افزایش ترشح آدرنالین در خون و بالا رفتن سطح انرژی می گردد. ضربان قلب زیاد شده و فشار خون افزایش می یابد. رنگ قرمز به دلیل تحریک سیستم عصبی، رنگی اشتهاآور است به همین دلیل در اکثر رستوران ها برای دکوراسیون و لباس فرم کارمندان از رنگ قرمز استفاده می شود، اما در صورت کنترل این اشتهای کاذب، قرار گرفتن در برابر رنگ قرمز با افزایش متابولیسم بدن به روند لاغری و کاهش وزن کمک شایانی می کند. افزایش تنفس، افزایش میل جنسی و بالارفتن اعتماد به نفس از دیگر تاثیراتی است که ممکن است رنگ قرمز روی افراد داشته باشد.
اما در استفاده بیش از حد از رنگ قرمز باید محتاط بود زیرا با همه این خصایص زیبا، رنگ قرمز باعث تحریک سیستم عصبی شده و گاهی باعث می شود تا واکنش های عصبی به صورت مضاعف بروز نمایند. به عنوان مثال در برابر یک مساله ناراحت کننده یا عصبی کننده بیش از حد معمول ناراحت یا عصبی و خشمگین شوید.

اکسسوری های قرمز رنگ جشن عروسی و جشن تولد

طیف رنگ قرمز و سرخ شامل رنگ های گسترده ای است که هر یک به صورت جداگانه طرفداران خاص خود را دارد. به عنوان مثال از پرده‌های رنگ سرخ می‌توان به  سرخ مرجانی، صورتی، اناری، یاقوتی، روناسی، تاج خروسی، سرخ عقیق، گیلاسی، گردویی، زرشکی، صورتی سیر، سرخ آتشی، سرخابی، گردویی روشن، تمشکی، آلبالویی، ارغوانی روشن، سرخ لاکی، فندقی، بادمجانی روشن، عنابی، آجری، سرخ گرم، شنگرفی اشاره نمود که متناسب با لباس خود، می توانید از این طیف رنگی برای کیف دستی، تاج، گیره مو، جواهرات و سایر اکسسوری ها استفاده نمایید.
سنگ های قرمز، در اکسسوری ها طرفداران بسیار زیادی دارد و برای کسانی که در فکر اکسسوری های فاخر و شیک هستند، سنگ های قرمز جزو اولین انتخاب ها قرار می گیرند.
اگر برای طراحی استایل خود به دنبال اکسسوری های قرمز رنگ هستید می توانید از جواهراتی با سنگ های عقیق قرمز، یاقوت کبود، الماندین، پیروپ، رودونیت و گروسولار استفاده نمایید.
هم چنین در عکاسی فرمالیته و کلیپ های اسپرت استفاده از رنگ قرمز بسیار جذاب و زیبا است مخصوصا در لوکیشن های طبیعت یا پاییزی. دسته گل قرمز، کیک عروسی و کاپ کیک ها و شیرینی های قرمز رنگ، تاج عروس، لباس تولد، دکوراسیون عروسی و تولد قرمز نیز می توانند انتخاب های خوبی برای انواع مراسم ها باشند.

علاقمندان به پوشاک و استایل قرمز چه شخصیتی دارند؟

اکثر کسانی که در پاسخ به سوال "چه رنگی را دوست دارید؟" فورا می گویند قرمز، افراد سلطه جو و تشنه قدرت هستند و دوست دارند همیشه رهبر باشند تا زیردست و مطیع. این افراد به همان اندازه که به قدرت علاقمند هستند افراد بسیار حساس و احساساتی هستند که خیلی زود تحت تاثیر قرار می گیرند.
علاقمندان به این رنگ، افراد بسیار پر تحرک و پر جنب و جوشی هستند و نسبت به دیگران آرامش و سکون کمتری را تجربه می کنند و در بیشتر موقعیت ها بی قرار هستند.
اگر جزو افرادی هستید که معمولا برای طراحی استایل خود رنگ قرمز را انتخاب می کنید یا به اکسسوری های قرمز علاقه زیادی دارید،  می توان در نگاه اول شخصیت شما را اینگونه تفسیر نمود: افرادی با قدرت ریسک و اعتماد به نفس بالا. به ظاهر جدی هستید اما درونی پر از عشق و شور و هیجان دارید.
هر چه طیف تیره تر این رنگ را دوست دارید کمی جدی تر و قوی تر هستید و هر چه طیف روشن تر این رنگ را دوست دارید، قلبی مهربان تر و روحیه ای شادتر دارید.
سخن آخر:
در مراسم نامزدی، حنابندان و پاگشا رنگ قرمز یکی از رنگ هایی است که انتخاب آن بسیار هوشمندانه است. چون رنگ قرمز به صورت ذاتی باعث هیجان و نشاط می گردد و هم چنین رنگی بسیار جذاب و جلب توجه کننده است، پس در چنین میهمانی هایی که دوست دارید نگین درخشان جمع باشید و در نگاه ها بیش از بقیه افراد جلوه کنید، رنگ قرمز انتخاب مناسبی است.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت