راهنمای کامل خرید کیک عروسی

راهنمای کامل خرید کیک عروسی

فهرست عناوین

کیک عروسی یکی از خوراکی‌های موجود در مراسم عروسی است که علاوه بر طعم آن باید ظاهر زیبایی نیز داشته باشد تا در هماهنگی با دکوراسیون و تم مراسم عروسی، در عکس و فیلم نیز نمای زیبایی ایجاد کند. در این مقاله کارشناسان بزمینه راهنمای کاملی برای انتخاب کیک عروسی ارائه کرده‌اند که با مطالعه آن می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

سنت کیک عروسی

بسیاری از سنت‌های عروسی از گذشته تاکنون دچار تغییرات زیادی شده‌اند و حتی بسیاری از آن‌ها از مراسم عروسی حذف شده‌اند، اما سنت کیک عروسی همچنان به قوت خود باقی است. لحظه برش کیک یکی از بخش‌های اصلی مراسم را تشکیل می‌دهد. با شمارش مهمانان برش کیک انجام می‌شود و برای اولین بار پس از دوران نامزدی عروس و داماد تکه‌ای کیک برای شیرین‌کامی‌ وارد دهان یکدیگر می‌کنند. مهمانان مراسم نیز دوست دارند پبش از خداحافظی از عروس و داماد از این کیک میل کنند سپس مجلس را‌ ترک کنند.

طراحی کیک عروسی

طراحی کیک عروسی شما بستگی به خودتان و پس از آن به قنادی یا فردی که کیک را به او سفارش دادید دارد. در مجموع دیزاین کیک باید متناسب با مراسم باشد. برای مثال اگر مراسم شما یک مجلس ساده و خودمانی است دلیلی وجود ندارد کیک عروسی شما یک کیک 5-6 طبقه بزرگ باشد. در این صورت کیک شما بسیار تجملاتی به نظر می‌رسد و با مراسم اشتراکی ندارد.
کیک‌های عروسی می‌توانند با روکش‌های مختلفی از جمله فوندانت، خامه، کره، کاستارد و موس تزئین شوند که با توجه به دمای هوا می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای انتخاب تزئینات کیک اول از همه گلی که خودتان و همسرتان دوست دارید را انتخاب کنید. این گل‌ها می‌تواند با گل‌آرایی مراسم یا چاقوی برش کیک هم‌خوانی داشته باشد.

انواع استایل کیک عروسی

کیک عروسی معمولا از طبقات مختلفی تشکیل می‌شود. این طبقات می‌توانند به وسیله میله از هم جدا شوند یا بر روی هم قرار گرفته باشند.

1-    کیک‌های کلاسیک

این کیک‌ها در اشکال مربعی یا دایره‌ای هستند که در نهایت با فوندانت سفید یا کرم تزئین می‌شوند. کیک‌های کلاسیک بر روی خود طراحی‌های ظریف سفید رنگ می‌توانند داشته باشند و با ربان‌های رنگی یا گل‌های زیبا تزئین شوند. کیک‌ سنتی انگلستان و آمریکا کیک میوهای است. در این کشورها در گذشته از این نوع کیک در مراسم‌های عروسی استفاده می‌شده است چرا که نیازی به قرار دادن در یخچال نداشتند.

2-    کیک عروسی مدرن

در کیک‌های مدرن یکسانی طبقات مختلف رعایت نمی‌شود، بلکه کیک‌های طبقات می‌توانند شکل‌های گوناگونی داشته باشند. یک طبقه به شکل دایره طبقه بعد به صورت چند ضلعی و دیگری مربعی باشد.

طعم کیک عروسی

انتخاب طعم کیک یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بخش‌های انتخاب کیک عروسی است. انتخاب طعم کیک به شما دو نفر بستگی دارد. اگر به طعم‌های جدید و عجیب و غریب علاقه دارید می‌توانید حداقل یک طبقه از طبقات کیک را به طعمی‌ جالب و جدید اختصاص دهید تا سلیقه و استایل شخصی خودتان را در کیک عروسی‌تان نیز به نمایش بگذارید.
در هنگام انتخاب طعم کیک از قنادی بخواهید که یک منو در اختیار شما قرار دهد. کیک عروسی معمولا در کنار دسر‌های شام سرو می‌شود. بنابراین سعی کنید طعم کیک را به گونه‌ای سفارش دهید که مکمل سایر دسر‌ها باشد و تکراری نباشد.
اگر در بین میوه‌های مراسم شما موز وجود دارد لزومی ‌ندارد فیلر یا مواد لای کیک شما نیز موزی باشد. بلکه بهتر است طعم متفاوت‌تری انتخاب کنید. برای مثال یک کیک نارگیلی یا گردویی می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

روکش کیک

برای انتخاب روکش کیک نمی‌توانید تنها طعم آن را معیار انتخاب قرار دهید. زیرا اگر تنها به این موضوع تکیه کنید ممکن است روکش کیک شما در دمای موجود ذوب شود و شما یک کیک برهنه داشته باشید! در ادامه روکش‌های کیک مناسب کیک عروسی آورده شده است.

1-    رویال آیسینگ

پیش از مراسم عروسی ملکه ویکتوریا، در کیک‌های عروسی انگلستان از میوه‌های خشک استفاده می‌شد. کیک بسیار بزرگی که مد نظر ملکه بود باید ساعاتی قبل از مراسم آماده می‌شد. آشپز فرانسوی ملکه مجبور شد روکشی برای کیک عروسی ملکه ویکتوریا ابداع کند که امروز بنابر پیشینه تاریخی آن به رویال آیسینگ شناخته می‌شود. برای درست کردن این روکش از سفیده تخم مرغ، آب و پودر قند استفاده می‌شود. می‌توانید برای تزئین کیک خود از این روکش مقاوم استفاده کنید سپس آن را با گل‌های زیبا تزئین کنید.

2-    فوندانت

یکی از پوشش‌های مناسب برای کیک مورد استفاده در فضای باز یا هوای گرم فوندانت است. فوندانت از اشباع کردن شکر در آب ایجاد می‌شود.‌ترکیبات فوندانت شامل شکر، آب، ژلاتین و گلیسیرین است. به وسیله روکش فوندانت می‌توانید طرح‌های زیبایی ایجاد کنید ولی با همه این‌ها مردم، اغلب، طعم خامه را‌ ترجیح می‌دهند.

3-    مارسیپان

مارسیپان در گذشته همان خمیر بادام بوده است اما با استخراج شکر از چغندر قند و اضافه شدن آن به خمیر بادام، مارسیپان شکل جدیدی به خود گرفت و قیمت معقول‌تری پیدا کرد. خمیر مارسیپان طعم خیلی خوبی دارد و پس از تزئین می‌توان آن را با رنگ غذا رنگ‌آمیزی کرد.

4-    باتر کرم

باتر کرم کره، خامه، شکر و وانیل درست می‌شود و طعم بسیار خوبی دارد. هرچند این روکش مورد استقبال همه افراد قرار می‌گیرد ولی اگر مراسم عروسی شما در فضای باز و در هوای گرم انجام می‌شود باتر کرم را از گزینه‌های خود حذف کنید چرا که کره با بالا رفتن دمای هوا خیلی زود ذوب می‌شود.
سخن آخر
بنابر آن چه در بالا گفته شد، برای انتخاب کیک بیش از هر چیز ابتدا به سلیقه خودتان و پس از آن به شرایط مراسم عروسی توجه کنید و کیک مناسبی تهیه کنید. بزمینه بهترین ها را برای شما آرزو دارد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت