خوراکی‌‌‌های مناسب برای مهمانی عصرانه

خوراکی‌‌‌های مناسب برای مهمانی عصرانه

فهرست عناوین

همیشه مهمانی‌‌‌ها و دورهمی‌ها به صرف شام و ناهار برگزار نمی‌شود، عصرانه نیز گزینه مناسبی برای یک دور همی خانوادگی و دوستانه است. در این مقاله خوراکی‌‌‌های پیشنهادی برای مهمانی عصرانه بیان کرده‌ایم. با استفاده از این لیست و ذائقه مهمانان خود منوی مورد نظر خود برای مهمانی را تهیه کنید.

1. انواع اسنک و پیراشکی

یکی از غذاهای مناسب عصرانه انواع اسنک و پیراشکی هستند. برای تهیه اسنک از نان تست و برای تهیه پیراشکی از خمیر پیراشکی استفاده کنید. درون خمیر یا بین دو تکه نان را با مواد دلخواه پر کنید و در نهایت برای تهیه اسنک از اسنک میکر و برای تهیه پیراشکی از فر یا سرخ کردن در یک تابه استفاده نمایید.

2. فینگرفودها

انواع فینگرفودها برای مهمانی‌‌‌های عصرانه بسیار مناسب هستند. ‌‌می‌توانید از نان تست با محتوای پنیر و خیار و گوجه فرنگی یا پنیر و مربا به عنوان فینگر فود از مهمانان پذیرایی کنید یا دستور تهیه فینگر فودها را از مقاله «بهترین فینگر فودهای مناسب برای همه جشن‌‌‌ها» بیاموزید و برای مهمانی خود استفاده کنید.

3. ذرت مکزیکی یا ذرت بو داده

این دو خوراکی از محبوب‌‌‌‌ترین خوراکی‌‌‌های افراد در سنین مختلف است. برای تهیه پاپکورن روغن را در قابلمه ‌‌می‌ریزید بعد از آن که روغن داغ شد ذرت‌‌‌ها را درون قابلمه ریخته و در قابلمه را بگذارید و آن را تکان دهید تا ذرت‌‌‌ها شکفته شوند. برای درست کردن ذرت مکزیکی ‌‌می‌توانید از کنسرو ذرت یا ذرت شیرین استفاده کنید. ابتدا ذرت را درون ماهیتابه ای بریزید و با نمک و فلفل و بدون روغن تفت دهید. قارچ‌‌‌ها را به صورت ورقه ای خرد کرده و در ماهیتابه دیگری تفت دهید. یک قابلمه پر از آب را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. یک ظرف شیشه ای مقاوم به حرارت را درون آب قرار دهید. کره را داخل ظرف شیشه ای بگذارید. وقتی کره کاملا ذوب شد، ذرت و قارچ را اضافه کنید. کمی‌که گرم شدند، برای تهیه سس ذرت مکزیکی، سس مایونز و پنیر پیتزا را اضافه کنید. سپس کامل هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

4. شیرینی ‌‌‌‌تر و کیک

شیرینی ‌‌‌‌تر و کیک از بهترین خوراکی‌‌‌های مهمانی عصرانه برای سرو در کنار نوشیدنی‌‌‌ها هستند.

5. اسموتی یا شیر کاکائو

با توجه به فصلی که در آن قرار دارید اسموتی یا شیرکاکائو گزینه‌‌‌های خوبی برای سرو و پذیرایی هستند.

6. چای و قهوه

چای و قهوه جزء جدا نشدنی مهمانی‌‌‌ها در سراسر دنیا هستند. در بعضی کشورها چای و برخی دیگر قهوه به صورت روتین در مهمانی‌‌‌ها سرو ‌‌می‌شود.

7. شیر برنج، فرنی، آش

در عصرانه باید خوراکی‌‌‌هایی سرو شود که باعث سیری کامل مهمانان پیش از شام نشود. از این رو غذاهایی مثل آش و فرنی و شیر برنج که معمولا محبوب ایرانیان است در مهمانی‌‌‌های عصرانه ‌‌می‌توانند در منوی شما جای بگیرند. آش رشته در فصول سرد سال محبوب همه است و زمانی که از هوای سرد بیرون وارد منزل شما ‌‌می‌شوند از پذیرایی شما با آش رشته داغ خوشحال خواهند شد.

8. ژله‌‌‌های رنگی

ژله‌‌‌های رنگارنگ در تزئینات و طعم‌‌‌های مختلف میز عصرانه شما را زیبا و خوشمزه ‌‌می‌کند. ژله از محبوب‌‌‌‌ترین دسرهاست که کسی نمی‌تواند بگوید که دوست ندارد.

9. تیرامیسو

تیرامیسو با طعم دلخواه شما با بیسکوییت‌‌‌های پتی‌بور یا لیدی‌فینگر و یا تی‌تاپ دسری خوشمزه و لذیذ برای مهمانی‌‌‌های عصرانه است. در ظرف‌‌‌های یک نفره تهیه کنید تا برای سرو راحت باشید.

10. الویه و سالاد ماکارونی

الویه و سالاد ماکارونی غذاهای سردی هستند که ‌‌می‌توانید از صبح آماده کرده، در یخچال قرار دهید و در وقت مناسب از یخچال خارج کرده و سرو کنید.

11. بستنی

چه در فصل سرما چه در فصل گرما، بستنی طرفداران خاص خود را دارد. ‌‌می‌توانید بستنی را با ژله نیز سرو کنید. فالوده بستنی نیز بین ایرانیان بسیار محبوب است. گزینه بعدی کیک بستنی است که باعث سیر شدن مهمانانتان نیز ‌‌می‌شود.

12. انواع سالاد

سالادها نیز خوراکی‌‌‌های خوشمزه و مناسب برای سرو در مهمانی‌‌‌های عصرانه هستند. سالاد سزار با مرغ سوخاری یا گریل، سالاد تن ماهی، سالاد یونانی، سالاد سیب زمینی و .... را نیز در منوی خود قرار دهید.

13. پان اسپانیا

پان اسپانیا یکی از محبوب‌ترین دسرهاست که همه از خوردن آن لذت ‌‌می‌برند. برای تهیه پان اسپانیا به نشاسته ذرت، شیر، مغز گردو، آرد، کره و ... نیاز دارید.

14. کرم کارامل، پودینگ، پاناکوتا

کرم کارامل و پاناکوتا به صورت نیمه آماده در فروشگاه‌‌‌های مواد غذایی وجود دارند و پودینگ‌‌‌ها در طعم‌‌‌های گوناگون در بازار مواد غذایی عرضه ‌‌می‌شود.

15. میوه

در مهمانی‌‌‌های خود، میوه را از منو حذف نکنید. خوراکی خوشمزه و سالمی ‌به اسم میوه بهترین قسمت منوی شما در مهمانی‌‌‌های مختلف است.

16. میوه‌‌‌های خشک

میوه‌‌‌های خشک مثل برگه‌‌‌های هلو، زردآلو، آلبالو خشک همیشه مورد توجه بوده است.

17. کرپ و پنکیک

با آرد و تخم مرغ و شکر و شیر معجزه خوشمزه‌ای به اسم پنکیک درست ‌‌می‌شود که ‌‌می‌توانید با موز و شکلات و سایر میوه‌‌‌ها تزئین کنید و در میز عصرانه خود قرار دهید.
بیشتر بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت