تزئین میز تولد و نامزدی

تزئین میز تولد و نامزدی

فهرست عناوین

در جشن‌های تولد و نامزدی معمولا میزی را تزئین می‌کنند تا مراسم به مرکزیت آن میز برگزار شود. به این معنا که اکثر خوراکی‌ها روی آن میز سرو شود، کیک تولد یا نامزدی بر روی آن قرار می‌گیرد و عکس‌ها در پشت این میز گرفته می‌شود. بنابراین بهتر است که این میز بیش از سایر جاهای سالن تزئین شود. در این مقاله تیم بزمینه چند مورد کاربردی برای تزئین میز تولد و نامزدی بیان کرده اند.

بادکنک آرایی

با آوردن اسم جشن تولد و تزئینات مربوط به آن اغلب مردم به یاد بادکنک‌های رنگی می‌افتند. از این رو در مقاله‌هایی تحت عناوین چند مدل بادکنک آرایی جالب برای جشن تولد کودکان و بادکنک آرایی ساده برای تولد به تفصیل ایده‌هایی برا بادکنک آرایی جشن تولد بیان کرده ایم. رنگ بادکنک‌ها بستگی به تم تولد شما دارد و نحوه تزئین آن به سلیقه شما وابسته است. بهتر است تمرکز بادکنک آرایی شما بالای میز و یا اطراف آن باشد. بقیه سالن کمتر در عکس و فیلم‌ها دیده می‌شود. بادکنک‌های هلیوم دست شما را بیش از سایر بادکنک‌ها برای تزئین باز می‌گذارد ولی خیلی زود کم باد می شوند. بادکنک آرایی به شکل طاق با رنگهایی زنده و متناسب با تم تولد بیش از سایر مدلها رواج دارد. برای جشن نامزدی بهتر است صرفا چند بادکنک هلیومی به شکل قلب تهیه کنید یا فقط با گل آرایی مراسم را تزئین کنید.

گل آرایی

علاوه بر بادکنک، گل‌ها نیز زیبایی خاصی به فضا می‌بخشند. چیدن گل‌های طبیعی و مصنوعی بر روی میز می‌توانند سبب زیباتر شدن میز شما شوند. آویزان کردن گل‌های توپی یا قرار دادن آن‌ها روی پایه، گذاشتن گلدان‌های گل روی میز و یا ریختن گلبرگ‌های رز روی آن ایده‌های زیبایی برای تزئینات شما می‌باشد. شاید گل آرایی برای تولد کودکان چندان لازم نباشد ولی برای مناسبتهای نامزدی یا سالگرد ازدواج بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

بزمینه این طراحان دکوراسیون تولد را به شما پیشنهاد می دهد.

شمع آرایی

شمع‌های روشن در زمانی که نور فضا با خاموش کردن چراغ‌ها کم می‌شود عکس‌های جذابی را نتیجه می‌دهد. بنابراین با چیدن شمع‌های وارمر یا شمع‌های تزئینی بر روی میز می‌توانید چنین عکس‌های جالبی را بگیرید. ایده دیگر چیدن شمع‌های وارمر به شکل قلب، گل یا هر شکل خلاقانه دیگری است که هنگام روشن شدن شمع با روشن کردن این شمع‌ها زیبایی خاصی ایجاد می‌کند. از این ایده در مراسم نامزدی خود حتما استفاده کنید و از حلقه های نامزدی خود در میان گلها و شمعها عکسبرداری کنید. 

رو میزی

شما می توانید بر روی میز اصلی یک رو میزی رنگی یا سفید بیندازید. به این‌‌ترتیب هم رنگ جالبی به فضا می‌دهد و هم سادگی رنگ میز را پوشش می دهید. رنگ رو میزی را با تم جشن ست کنید یا رنگ سفید را که در کنار همه رنگ‌ها به زیبایی قرار می‌گیرد انتخاب کنید. یک رومیزی سفید ساتن بهتر از رو میزی هم رنگ ظروف و وسایل تزئینی روی آن است. زیرا اگر رومیزی به صورت هم رنگ انتخاب شود وسایل تزئینی زیبایی خودشان را خوب نشان نمی‌دهند.

ظروف تولد

یکی از مهم‌‌ترین وسایلی که روی میز قرار می‌گیرد ظروف سرو هستند. اگر این ظروف با طرح زیبایی انتخاب شوند به عنوان یک وسیله تزئینی نیز به کار گرفته می‌شوند. برای تولد کودکان استفاده از ظروف یکبار مصرف هیچ اشکالی ندارد و با توجه به تم تولد می توانید از بشقاب کیک، لیوان، چنگال و چاقو و سایر وسایل یک بار مصرف با تم تولد استفاده کنید. لیوان‌ها با تم تولد را به صورت پله‌ای بچینید تا گوشه‌های میز نیز با آن‌ها تزئین شود. برای جشن نامزدی به هیج وجه از ظروف یکبار مصرف حتی برای سرو شربت استفاده نکنید. یکی از مهمترین المانها در جشن نامزدی، کیک است پس پایه برای کیک و تاپر کیک را فراموش نکنید. در کنار میز شام می توانید قاشق ها و چنگاها را هم تزئین شده بچینید. از ظرفهای چند طبقه برای سرو شیرینی نامزدی استفاده کنید و با استفاده از برج های ماکارون و توت فرنگی های شکلاتی که به تازگی مد شده است، جلوه ای زیبا به میز نامزدی خود ببخشید.

عکس آرایی

شاید عنوان عکس آرایی به اندازه بادکنک آرایی و گل آرایی متداول نباشد اما باید بدانید که با عکس نیز می‌توانید میز جشن خود را بیارایید. عکس‌های یادگاری که به آن علاقه دارید یا چند عکس از فردی که تولد اوست را به بادکنک‌هایی که از سقف آویزان است ببندید. یا ریسه‌ای از عکس‌ها تهیه کنید و بالای میز یا روی دیوار پشت میز قرار دهید.

عدد سن در روز تولد

در روز تولد خود چند ساله می‌شوید؟ این عدد را یا با گلبرگ بر روی میز بنویسید یا به وسیله بادکنک روی قسمتی از دیوار درست کنید و یا با بادکنک‌هایی که به شکل عدد طراحی می‌شوند به دیوار وصل کنید.

خوراکی های متداول تولد

پاپکورن و چیپس همیشه طرفداران زیادی دارند. ظروف مقوایی مخصوص پاپکورن برای میز تولد به عنوان یک تزئین حساب می‌شوند. معمولا این ظروف با شکل‌های زیبا و رنگارنگی همراه هستند که سبب می‌شوند با وجود آن‌ها میز تولد خود به خود تزئین شود.
از پاستیل‌ها و شکلات‌های رنگی هم برای تولد غافل نشوید.این خوراکی‌های خوشمزه نه تنها طعم خوبی دارند بلکه اگر در ظرف‌های شیشه ای ریخته شوند می‌توانند ظاهر میز تولد را نیز زیباتر کنند.

دستمال سفره

دستمال سفره‌های با تم تولد یا با رنگ‌های زیبا را به صورت پاپیون یا هر شکل خلاقانه دیگری در‌آورید و برای استفاده در کنار میز قرار دهید. نه تنها یک وسیله کابردی محسوب می‌شود بلکه با رنگ و شکل خود میز را نیز تزئین می‌کند.

فینگر فودها

اگر جشن تولد یا نامزدی شما به صرف عصرانه یا شام است در بخش‌هایی از تولد که به سرو غذا می‌پردازید می‌توانید فینگرفود‌ها را روی میز قرار دهید تا به مرور زمان مهمان‌ها از آن‌ها استفاده کنند. در مقاله «فینگرفود‌های مناسب برای همه جشن ها» به تفصیل به آموزش چند نوع فینگر فود محبوب و زیبا پرداخته‌ایم. با تزئین این فینگرفودها گویی میز تولد را تزئین کرده اید. 

کوکی های خلاقانه

امروزه کوکی‌ها و بیسکوییت‌هایی توسط قنادی‌ها به حدی هنرمندانه درست می‌شوند که با مجسمه اشتباه گرفته می‌شوند. این کوکی‌ها، پاپ کیک‌ها و بیسکوییت‌ها به شکلی حرفه ای تزئین می شوند که می توانید آن‌ها را در ظرفی قرار داده و روی میز بگذارید تا علاوه بر طعم بی‌نظیر آن‌ها از زیبایی‌شان برای تزئین میز تولد استفاده کنید. 
در نهایت امیدواریم با کمک ایده های بزمینه جشنی به یادماندنی داشته باشید و شادی همیشه مهمان خانه شما باشد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها :
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

لیلی | 1398 دي 09


مرسی از مطلب خوبتون
میتونم برای همراهی بیشتر با ما هم همرا بشید.
https //www.aramchoob.com/