معرفی بهترین و مناسب ترین شیرینی‌های عروسی

معرفی بهترین و مناسب ترین شیرینی‌های عروسی

فهرست عناوین

شیرینی جزء جدا نشدنی مراسم‌ جشن و شادی است. افراد برای شیرین کامی مهمان‌ها همیشه در پذیرایی خود از انواع شیرینی استفاده ‌می‌کنند. شیرینی در عروسی‌ها نیز از ابتدای مراسم در کنار میوه و آب میوه ظرف شیرینی روی میز مهمانان قرار داده ‌می‌شود تا مهمانان بتوانند تا زمان ظرف شام، از آنها میل کنند. سوالی که در این زمان برای عروس و داماد‌ها پیش ‌می‌آید، این است که شیرینی‌های مناسب عروسی کدام‌ها هستند و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند. در مقاله پیش رو ویژگی‌های شیرینی مناسب عروسی را بیان کرده و سپس به معرفی بهترین شیرینی‌های مناسب مجلس عروسی ‌می‌پردازیم.

ویژگی‌های شیرینی مناسب عروسی

شیرینی‌هایی که در عروسی سرو ‌می‌شود بهتر است کوچک باشند تا هم خوردن آن‌ها برای افراد راحت‌‌تر باشد و هم اگر کسی قصد خوردن تنها یک تکه کوچک شیرینی را داشت بقیه شیرینی هدر نرود. به علاوه بهتر است روی شیرینی‌ها پودر قند وجود نداشته باشد؛ زیرا غالبا خوردن این شیرینی‌ها برای مهمانان دردسر ساز است و لباس آن‌ها را کثیف ‌می‌کند.

برای عروسی شیرینی خشک مناسب‌‌تر است یا تر؟

شاید شیرینی تر مورد استقبال بیشتر افراد باشد اما این شیرینی‌ها تنها برای یک یا دو بار چرخاندن در سالن توصیه ‌می‌شود. مخصوصا در فصل تابستان قرار دادن شیرینی‌های تر روی میزها ریسک آب شدن و خراب شدن خامه را دارد. در فصول سرد سال شاید این مشکل کمتر به چشم بخورد اما مشکل دیگری وجود دارد. معمولا بعد از هر عروسی مقدار زیادی شیرینی از مراسم باقی ‌می‌ماند که خانواده‌ها به منزل ‌می‌برند. از آن جا که شیرینی تر باید در یخچال قرار داده شود با وجود میوه و غذای باقی مانده از عروسی ممکن است جایی برای نگه داری شیرینی نماند. همچنین به این علت که در عروسی کیک و انواع دسر سرو ‌می‌شود، ممکن است طعم مشابه شیرینی تر کمی تکراری به نظر ‌می‌رسد و استفاده از شیرینی خشک بهتر باشند.

برای عروسی چه مقدار شیرینی بگیریم؟

مانند سایر ابزار پذیرایی برای شیرینی نیز باید مقدار را با توجه به شناختی که به اشتهای مهمانان خود دارید و ساعت سرو شام تعیین کنید. معمولا برای هر مهمان، 100 تا نهایت 150 گرم شیرینی سفارش ‌می‌دهند.

برای عروسی چند نوع شیرینی بگیریم؟

شما باید با توجه به جمعیت حاضر در عروسی مقدار معینی شیرینی تهیه کنید. ‌می‌توانید همه شیرینی‌ها را از یک نوع تهیه کنید یا ده نوع شیرینی با مجموع وزن شیرینی اولیه سفارش دهید. در مورد اول ممکن است درصدی از مهمان‌ها شیرینی منتخب شما را دوست نداشته باشند و در مورد دوم هم ظرف شیرینی جلوه خوبی پیدا نمی‌کند. همچنین ممکن است بعضی از انواع شیرینی که تهیه کرده‌اید از محبوبیت کمتری داشته باشند و مقدار زیادی از آن باقی بماند. توصیه ‌می‌شود سه تا پنج نوع شیرینی که تقریبا همه افراد آن‌ها را دوست دارند تهیه کنید.

شیرینی‌های مناسب در مراسم عروسی کدامند؟

1- ساق عروس: شیرینی ساق عروس همه ویژگی‌های یک شیرینی مناسب برای مراسم عروسی را دارد. همه افراد آن را ‌می‌پسندند، از نوع شیرینی خشک است، کوچک است و شکل شکیلی دارد. ‌می‌توانید همه شیرینی‌ها را از انواع ساق عروس سفارش دهید.
2- دانمارکی: شیرینی دانمارکی را ‌می‌توان از محبوب‌‌ترین شیرینی‌ها بین ایرانیان دانست. طعم این شیرینی مورد پسند همه ایرانیان قرار دارد. در گذشته شیرینی‌های دانمارکی پای ثابت جشن‌ها و مهمانی‌ها بوند، اما امروزه بیش از پیش از سایر انواع شیرینی در پذیرایی عروسی استفاده ‌می‌شود.
3- تارت: تارت نوعی شیرینی است که حالتی ترد و بیسکوییتی دارد و داخل آن با مواد مختلفی پر ‌می‌شود. انواع تارت با میوه‌ها، کنجد، شکلات، مغز پسته و... پر ‌می‌شود. استفاده از این شیرینی‌ها برای پذیرایی مجالس امروزه مورد استقبال زیادی قرار ‌می‌گیرد. ‌می‌توانید از انواع شیرینی تارت برای پذیرایی مراسم عروسی سفارش دهید.
4- شیرینی گردویی ونارگیلی: شیرینی‌های گردویی و نارگیلی معمولا در کنار هم سرو ‌می‌شوند. این شیرینی‌ها با سلیقه ایرانی‌ها جور است. اگر بتوانید این شیرینی‌ها را در اندازه‌های کوچک سفارش دهید، با وزن مشابه تعداد بیشتری شیرینی خواهید داشت و خوردن آن نیز راحت‌‌تر خواهد بود.
5- شیرینی مارمالادی: شیرینی مارمالادی اولین بار در قرن هفدهم میلادی، در کشور اتریش تهیه شد. این نوع شیرینی تنوع زیادی دارد که همه آن‌ها ظاهر مشابهی دارند. این شیرینی از قرار گرفتن دو بیسکویت کره ای روی هم و مارمالاد بین دو بیسکویت تشکیل ‌می‌شود. شیرینی‌های مارمالادی به علت وجود مربا یا مارمالاد ممکن است با سلیقه همه افراد منطبق نباشد، اما در صورت تمایل ‌می‌توانید در پذیرایی از آن‌ها سفارش دهید.
6- پای میوه: پای میوه یکی از دسرها و شیرینی‌های شیک مناسب مهمانی‌ها و مجالس است. از بین این پای‌ها، پای آناناس بسیار پرطرفدارتر است. اگر در میز دسر عروسی شما پای میوه قرار ندارد، به عنوان شیرینی در قسمت پذیرایی ‌می‌توانید روی آن فکر کنید.
علاوه بر شیرینی‌هایی که در بالا ذکر شد با توجه به منطقه و شهر خود ‌می‌توانید از شیرینی‌های محلی خود همچون باقلوا در تبریز و لوز پسته ای در یزد و ... در پذیرایی خود استفاده کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت