چند مدل برای طراحی و چیدمان سفره عقد

چند مدل برای طراحی و چیدمان سفره عقد

فهرست عناوین

یک جشن عقد ایرانی دلنشین با چیدن سفره عقد کامل می شود؛ به خصوص اینکه هر کدام از المان های آن معانی خاص خود را دارند که می توانید در مقاله «همه چیز در باره سفره عقد ایرانی» آنها را بخوانید. البته قدیم تر ها همه چیز ساده تر بود، اما در حال حاضر هنگامی که می توانید با استفاده از امکانات جدید از تزئینات چشمگیر استفاده کنید، چرا نباید در چیدن سفره عقدتان دقت به خرج دهید؟ اینگونه عکس هایتان نیز زیباتر از آب در خواهد آمد. حال چه سفره عقد را در خانه برپا کنید و چه به فکر برگزاری مراسم در محضر باشید، باید انتخاب کنید که سفره عقد شما چگونه باشد. در این مقاله چند مورد از ایده هایی که می توانید برای طراحی و چیدمان سفره عقدتان از آن استفاده کنید، نشان داده شده است.

سفره عقد آینه ای

یک ایده جالب برای انعکاس دادن نور در فضای بسته، چیدمان سفره عقد به صورتی است که در تزئین پس زمینه سفره از آینه استفاده شده باشد. این مدل‌های سفره عقد همراه با شمع‌آرایی و گل‌آرایی زیبا، طرحی شیک، رویایی و در عین حال مدرن برای سفره عقد خلق می کند.

سفره عقد بلور کریستال

ظرف های بلور و کریستال بسیار زیبا هستند و معمولا با پارچه های ساتن رنگی در پس زمینه، بسیار جذاب و شیک خواهند شد. برای چیدمان سفره عقد کریستالی معمولا از ظروف پایه بلند با اشک های آویزان استفاده می شود تا به سفره عقد چهره‌ای شکیل و زیبا ببخشد. علاوه بر پارچه می توانید آنها را روی سکو های آینه ای قرار دهید.

سفره عقد آب و آکواریوم

آب نشانه پاکی زلالیست و این نماد بهتر از هرچیز می تواند برای یک پیوند زیبا خوش یمن باشد. به همین دلیل بسیاری از تالارها یا به عبارت بهتر باغ تالارهای عروسی، حوض ها و استخر های زیبایی دارند که می توان با چیدن سفره عقد کنار آنها فضایی رویایی ایجاد کرد. با این حال چیدمان این سفره عقد باید به دقت انجام شود.

سفره عقد سنتی با ترمه

بافت ترمه جز زیباترین دکورهاییست که استفاده از آن هیچ گاه قدیمی نمی شود؛ حتی در سفره عقد! بهترین ترکیب برای سفره عقد سنتی این است که روی ترمه از ظرف هایی با ترکیب رنگهایی چون طلائی و فیروزه ای یا نقره ای و فیروزه ای استفاده کرد.

سفره عقد ترکیبی با آینه و پارچه

اگر فضایی که در آن مراسم عقد را برگزار می کنید، رنگ و آب خوبی دارد، به شما پیشنهاد می کنیم که از ترکیب زیبای پارچه ساتن سفید یا نباتی همراه با تکه‌هایی از آینه در بخش‌های مختلف سفره، استفاده کنید. گل آرایی با گلهای قرمز و صورتی نیز برای تکمیل این سفره عقد زیبا توصیه می شود.

سفره عقد هم‌سطح

طرفداران عروسی های سبک قدیم خوب می دانند که چیدمان اصلی سفره عقد، به صورت کاملا ساده بر روی زمین بوده است. بنابراین کلیه وسایل سفره عقد بر روی پارچه و یا آینه و در یک سطح قرار می گیرند که بسیار زیبا و در عین حال آسان نیز هست.

سفره عقد غیر هم‌سطح

در سبک‌ها و طراحی های مدرن تر سفره عقد، با استفاده از سکوها و پس زمینه های مختلف اما هماهنگ، چیدمان زیبایی را ایجاد می کنند که در واقع از سبک های قدیم بسیار هزینه بر تر خواهد بود.

سفره عقد با تزئین گلبرگ

اگر ظروف کریستالی، نقره ای و یا مسی را برای دکوراسیون سفره عقد در نظر گرفته اید، با استفاده از بوته های گل به صورت گرد و گلبرگهای زیبای فصل یا برگ‌های رنگارنگ در فصول مرتبط سال، سبکی رمانتیک و جذاب را در سفره عقد ایجاد کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 08


هزینه ی طراحی یه سفره عقد تقریبا چقدر هست ؟ تو سایتتون کسی هست این کار رو انجام بده؟ هزینه ش چقدر هست

بهار | 1397 مهر 08


مراسم عقدم رو میخوام توی خونه داشته باشم، ولی به نظرم تزئین سفره عقد خیلی زمان میبره، به نظرتون میتونم خودم انجامش بدم؟

farid | 1397 مهر 09


بابا این کارها چیه برید محضر عقد کنید و تمام
بخدا تو این شرایط بازار ، به نفع خودتون خرج زیاد نکنید

افسانه | 1397 مهر 09


اقا فرید شاید همسرتون بخواد مراسم عقد مجلل برگزار شه از ایشون نظر بخواید

مهسا | 1397 مهر 15


خوشم میاد آقایون مخالف این چیزها هستند چون پای پول وسط هست ولی موافق جهیزیه خوشگلن -)
حالا این که شوخی بود ولی در کل دیگه این چیزها گاهی اضافی هست اونم در شرایطی که الان جوون ها به سختی ازدواج می کنند ولی اگر کسی واقعا یه پول اضافه ای داشته باشه خیلی هم خوشگل میشه که متناسب با تم مورد علاقه هر شخص واسش سفره عقد طراحی بشه