طرحهای کلاسیک و مدرن گل کت داماد

طرحهای کلاسیک و مدرن گل کت داماد

فهرست عناوین

گل یقه یا گل کت داماد به عنوان تزئینی بر روی کت شلوار داماد قرار می‌گیرد و نشان‌دهنده آمادگی و آراستگی وی برای مراسم عقد یا عروسی است.معمولاً از گل‌های تازه و زیبا انتخاب می‌شود و به طور سنتی به عنوان بخشی از لباس رسمی داماد در طول مراسم عقد و عروسی استفاده می‌گردد. این گل نماد زیبایی، تازگی و آمادگی داماد برای این لحظات مهم زندگی است.

بوتونیز چیست؟ 

این گل ظریف به عنوان کرساژ مردانه بر روی لباس داماد قرار می‌گیرد و به عنوان بوتونیز نیز شناخته می‌شود. کرساژ سازه های با ظرافتی هستند که از گل و برگهای طبیعی یا مصنوعی برای دیزاین مو، جیب کت یا مچ دست استفاده می شوند.
بوتونیز در ایران برای مراسم عروسی کاربرد دارد و در سمت چپ یقه کت داماد یا جیب سمت چپ نصب می شود.

چه گلهایی برای گل یقه داماد مناسبند؟

گل کالام کوا یا آستر (ستاره ای) یکی از انتخاب‌های رایج برای این منظور است. همچنین رز مینیاتوری، میخک مینیاتوری و گل عروس هم اگر با گل‌های دسته گل عروس هماهنگی دارند انتخاب خوبی هستند.

گل یقه داماد نماد چیست؟

گل یقه داماد نه تنها به زیبایی ظاهری کت شلوار داماد کمک می‌کند، بلکه نماد اتحاد و پیوند میان عروس و داماد نیز محسوب می‌شود. بنابراین انتخاب گل یقه با دقت و تامل صورت می گیرد تا پیام مناسبی را به همسر آینده منتقل کند. 
گل یقه داماد نماد بسیار مهم و معنادار دیگری نیز هست. این گل نشان دهنده عشق، احترام و تعهد داماد به همسر آینده اش است. انتخاب گل مناسب با رنگ و طرح خاص، می تواند احساسات و عواطف داماد را به زیبایی منتقل کند. گل رز سفید نماد پاکی و صلح، رز قرمز نشانه عشق شدید و گل لاله نمادی از شادابی و طراوت است. 
چند نمونه از طرحهای کلاسیک و مدرن گل کت داماد را در ادامه با هم می بینیم.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت