دعای گشایش بخت ( احادیث و سوره های قرآنی)

دعای گشایش بخت ( احادیث و سوره های قرآنی)

فهرست عناوین

خواندن دعا، اذکار و آیات قرآن می تواند تاثیر شگرفی بر روی زندگی داشته باشد. برخی از این ادعیه و آیات قرآن مخصوص گشایش بخت دختران و پسران بوده و در سخنان معصومین نیز آورده شده است. این روزها مشکلات زیادی برای ازدواج جوان ها وجود دارد و از سن ازدواج دخترتان و پسران زیادی گذشته است. دعاهای زیادی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد که مانند آب روی آتش همه چیز را حل می کند. در این متن تعدادی از این ادعیه و آیات قرآن آورده شده است.

دعای شماره یک بخت گشایی

از آیت الله بهجت نقل شده که آیه 74 سوره فرقان بر بخت گشایی دختران مجرد بسیار تاثیرگذار است که باید به دفعات زیاد و در ساعات مختلف روز خوانده شود. متن و ترجمه آیه به صورت زیر است:
"رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا"
«پروردگارا! به ما از جانب همسران و فرزندان مان مایه روشنى چشم عطا بفرما (آنچه مایه شادى است) و ما را پیشواى پرهیزگاران قرار بده. «

دعای شماره دو بخت گشایی

در کتاب معراج الذاکرین از آیت الله حاج سید عزیز الله امامت کاشانی دعا و اعمال بخت گشایی برای دختران مجرد به صورت زیر آورده شده است:
برای بخت گشایی دختر ابتدا دو رکعت نماز خوانده و بعد از آن رو به قبله ایستاده و 100 مرتبه یا لطیف بگوید.

دعای سوم بخت گشا

بسیاری معتقدند این دعا می تواند در عرض یک هفته باعث بخت گشایی دختران و پسران مجرد شود. به این روش روش ختم سوره الرحمن نیز گفته می شود که باید در طول یک هفته، هفت سوره قرآن خوانده شود. در هر روز یک سوره خوانده می شود. ترتیب خواندن سوره های قرآن در هر روز به صورت فتح، یاسین، واقعه، الرحمن، جن، ملک و سجده خواهد بود. هنگام قرائت سوره الرحمن هر زمان که به آیه "فبایّ آلاء ربّکما تکذّبان" رسیدید، باید متن "لا بِشَیْء مِنْ آلائِکَ رَبِّ اُکَذِّبْ" را بخوانید.

دعای چهارم بخت گشا

این روش بخت گشایی در کتاب زادالعماد آورده شده است. در این روش شما باید در هر روز هفته به ترتیب سوره های زیر را خوانده و بعد از خواندن هر آیه به سجده بروید و از خداوند طلب یک همسر خوب و متدین کنید. ترتیب خواندن سوره ها در ادامه آورده شده است: هفت مرتبه سوره فلق، هفت مرتبه سوره ناس، هفتاد و یک مرتبه سوره اخلاص، دو مرتبه سوره طه، یک مرتبه سوره کافرون

دعای پنجم بخت گشا

دعای چهل کلید یکی از موثرترین دعاها برای رفع مشکلات خانوادگی، ایجاد انس و الفت میان زن و شوهر و بخت گشایی دختران و پسران است. بانو فضه خاتون نقل می کند که در روز جمعه متوجه می شود حضرت زهرا بر روی ظرف آب دست خود دعایی خوانده و به آن ظرف می دمد. علت انجام آن را از حضرت پرسید. ایشان فرمودند: هرکس روز جمعه غسل کند و این دعا را بر آب خوانده و آن را بخورد، بخت 50 ساله اش باز می شود. همچنین این دعا می تواند باعث ایجاد محبت و انس میان زن و شوهر شود.

دعای ششم بخت گشا

آیه 74 سوره فرقان از جمله آیات قرآنی است که محتوای آن درباره پیدا کردن همسر مناسب و تشکیل یک زندگی خوب است. در این دعا شما از خود خداوند می خواهید یک شخص متدین و خوب را سر راه زندگی شما قرار دهد. می توانید این آیه را نوشته و همراه خود داشته باشید، یا روزانه آن را بخوانید. متن و ترجمه آیه در ادامه آورده شده است.
“وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا”
“و کسانی که می‌گویند: پروردگارا، همسران و فرزندانی را برای ما عنایت بفرما که چشم‌انداز دل‌هایمان باشند و ما را از متقیان رهنمون قرار ده.”

دعای هفتم بخت گشا

سوره احزاب یکی از مهم ترین سوره های قرآن است که خواندن آن می تواند منجر به برکات زیادی در زندگی شود. این سوره 73 آیه دارد و درباره موضوعات مختلفی مانند تاریخی، احکام اجتماعی، دفاع از پیامبر و عقیدتی صحبت می‌کند. در روایات بسیاری آورده شده که خواندن آیه 56 این سوره می تواند در پیدا کردن همسر مناسب برای دختران و پسران مفید باشد. متن و ترجمه این آیه به صورت زیر است:
“إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا”
 “به خدا و فرشتگانش قسم می‌خوریم که بر پیامبر خدا صلوات فرستاده و ایمان آوردگان را نیز برای فرستادن صلوات بر او ترغیب می‌کنیم.”

دعای هشتم

یکی از دعاهای زیبا برای بخت گشایی که منجر به آرامش قلب ها نیز می شود، دعای یا لطیف است. برای خواندن این دعا وضو بگیرید و با خلوص نیت رو به قبله آن را بخوانید. متن دعا و ترجمه آن به صورت زیر است:
“یا لَطِیفُ، یا وَدُودُ، یا رَفیعُ، یا سَمیعُ، یا مُجیبُ، یا کَریمُ، یا مَلِکُ، یا حَیُّ، یا قَیّومُ، یا وَهَّابُ، یا غَفُورُ، یا رَحِیمُ، یا حَلیمُ، یا عَظِیمُ، یا جَبَّارُ، یا مُتَکَبِّرُ، یا ذُوالجَلالِ وَالإِکرامِ، أسألُکَ بِحَقِّ هذِهِ الأسماءِ الحُسنی وَ بِحَقِّ منْ أَنْتَ وَ بِمَنْ عَلَیْکَ أَنْ تُفَرِّجَ هَمِّی وَ تَکْشِفَ کُرْبَتی وَ تُسِرّ أَمْری وَ تَغْفِرَ ذَنْبِی وَ تَقْبَلَ أَعْمالی وَ تُعِینَنِی عَلَیْها وَ لا تَجْعَلْنِی فِتْنَةً لِلْمُسْلِمِینَ وَ لا تَحْرِمْنی رَحْمَتَکَ یا أرْحَمَ الرَّاحِمِینَ”
ای خدای لطیف و مهربان، ای خدای دوست داشتنی، ای خدای بلندمرتبه، ای خدای شنوا، ای خدای پاسخ‌دهنده، ای خدای کریم، ای خدای پادشاه، ای خدای زنده، ای خدای برپایه‌ی هستی، ای خدای بخشنده، ای خدای آمرزنده، ای خدای بردبار، ای خدای بزرگ، ای خدای قهار، ای خدای بلندپایه و بزرگوار، با حق این نام‌های زیبا و با حق من که در پناه تو هستم، التماس می‌کنم که مشکلاتم را برطرف کرده، دل خودم را شاد کن.

دعای شماره ده

برای بخت گشایی دختران سن بالا کافی است دعای زیر را بر روی کاغذ سفید نوشته، با گلاب آن را بشویید و بخورید. توجه داشته باشید نوشتن ادعیه حتما باید در زمان سعد و در شرایط خاص خود انجام شود. ایام سعد را می توانید با جست و جو در اینترنت پیدا کنید. متن دعا به صورت زیر است:
«وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلا اَصْحابَ الْقَرْیَةِ اِذْ جائَهَا الْمُرْسَلوُنْ»
( خواهران عزیز دقت بنمایند که نوشتن ادعیه باید در زمان سعد و با یک شرایط خاص نوشته شود)

دعای شماره یازده

اگر دخترخانمی خواستگار ندارد یا موارد ازدواج او بی دلیل به هم می خورد، باید این اعمال را به مدت چهل شب انجام دهد. بعد از هر نماز واجب بلافاصله یک صلوات فرستاده و هفت مرتبه متن زیر را بخواند. متن آیه 89 سوره انبیا است که خواندن آن برکات را به زندگی شما روانه خواهد کرد. در صورتی که در این بازه 40 روزه به دلایل عادت ماهیانه نتوانستید نماز بخوانید، دعا را هم نخوانده و ادامه آن را بعد از نماز بعدی بخوانید.
«رَبِّ لا تَـذَرنی فَـرداً وَ اَنتَ خَیرُا لوارثـین»

دعای شماره دوازده

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، سوره احزاب از جمله سوره های پر خیر و برکت قران است که خواندن آن یا داشتن آن در خانه می تواند منجر به رفع مشکلات زیادی شود. اگر در یک خانه دختر مجرد باشد، می توان سوره احزاب را بر روی کاغذ سفید یا پوست آهو نوشته، آن را در کوزه ای کوچک قرار داده و در خانه ای که دختر در آن زندگی می کند، نگه داری کنند. با انجام این کار تعداد خواستگاران دختر به لطف خدا بسیار زیاد می شود.

دعای شماره سیزده

یک آیه بسیار مجرب برای بخت گشایی دختران و پسران سن بالا آیه 41 سوره فاطر است. در روایات آورده شده که به منظور بخت گشایی باید این آیه 40 مرتبه در روز به مدت 40 روز خوانده شود. متن آیه در ادامه آورده شده است.
«إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَ لَئنِ زَالَتَا إِنْ أَمْسَکَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ کاَنَ حَلِیمًا غَفُورًا»

دعای شماره چهارده

این دعا از حضرت علی نقل شده و می تواند به لطف خداوند چنان گره از مشکلات ازدواج بازکند که خودتان هم متعجب شوید. از ایشان نقل شده برای بخت گشایی ابتدا دو رکعت نماز خوانده و در هر رکعت سوره حمد و یاسین بخوانید. در پایان نماز دعای ذیل خوانده شود.
«اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَهً صَالِحَهً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَی أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِی.”
فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ ثُمَّ إِذَا زُفَّتْ إِلَیْهِ وَ دَخَلَتْ عَلَیْهِ فَلْیُصَلِّ رَکْعَتَیْنِ ثُمَّ لْیَمْسَحْ یَدَهُ عَلَی نَاصِیَتِهَا وَ لْیَقُلِ:اللَّهُمَّ بَارِکْ لِی فِی أَهْلِی وَ بَارِکْ لَهَا فِیَّ وَ مَا جَمَعْتَ بَیْنَنَا فَاجْمَعْ بَیْنَنَا فِی خَیْرٍ وَ یُمْنٍ وَ بَرَکَهٍ وَ إِنْ جَعَلْتَهَا فُرْقَهً فَاجْعَلْهَا فُرْقَهً إِلَی خَیْر«

دعای شماره پانزده

این دعا نیز از امام صادق نقل شده و برکات زیادی از جمله ازدواج خوب را به زندگی شما جاری خواهد کرد. امام صادق به ابوبصیر در مورد تسریع ازدواج و بخت گشایی فرمود: ابتدا دو رکعت نماز بخوان و در پایان نماز و بعد از سلام دادن دعای زیر خوانده شود.
«اللَّهُمَّ إِنِّی أُرِیدُ أَنْ أَتَزَوَّجَ فَقَدِّرْ لِی مِنَ النِّسَاءِ أَعَفَّهُنَّ فَرْجاً وَ أَحْفَظَهُنَّ لِی فِی نَفْسِهَا وَ فِی مَالِی وَ أَوْسَعَهُنَّ رِزْقاً وَ أَعْظَمَهُنَّ بَرَکَهً وَ قَدِّرْ لِی وَلَداً طَیِّباً تَجْعَلُهُ خَلَفاً صَالِحاً فِی حَیَاتِی وَ بَعْدَ مَمَاتِی«
«خدایا من می‌خواهم ازدواج کنم، برای من از بین زنان، پاکدامن‌ترین آن‌ها را مقدر کن؛ زنی که درباره خود و اموال شوهرش حفیظ‌ترین باشد و رزقش زیادترین و برکتش بزرگ‌ترین باشد و فرزندانی برایم مقدر کن که بازماندگانی صالح برای من باشند در زندگی و پس از وفاتم«

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها : دعا ازدواج
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت