قیمت سالن عقد در تهران در سال 1402

قیمت سالن عقد در تهران در سال 1402

فهرست عناوین

این روزها بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای برگزاری مراسم عقد در دفترخانه، مراسم عقد خود را در یک سالن مخصوص این مراسم همراه با پذیرایی از مهمانان انجام دهند. سالن های عقد بسیاری در تهران و شهرستان ها وجود دارد که دیزاینی بسیار شیک و زیبا داشته، امکان پخش موسیقی زنده و دیجی در آن ها وجود دارد، جایگاه مخصوص رقص دارند و منوهای پذیرایی مختلفی برای پذیرایی از مهمانان در اختیار شما قرار خواهند داد. بنابراین شما می توانید یک مراسم عقد کوچک و جمع و جور اما به بهترین شکل برگزار کنید. اما قیمت سالن عقد در تهران در سال 1402 چقدر است؟ این مبلغ به چه عواملی بستگی دارد؟ اگر مراسم عقد شما نزدیک است و می خواهید مراسم خود را در یک سالن شیک برگزار کنید، خواندن این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

انواع سالن عقد

یکی از عوامل بسیار مهمی که بر قیمت سالن عقد تاثیرگذار خواهد بود، نوع سالن عقد است.

سالن عقد در دفاتر عقد و ازدواج

یکی از روش‌های مرسوم در برگزاری مراسم عقد، استفاده از سالن های عقد موجود در دفاتر عقد و ازدواج است. این دفاتر معمولا یک اتاق مخصوص همراه با سفره عقد و دیزاین دارند تا زوج های جوان هنگام خواندن خطبه عقد پشت سفره نشسته و عکس های خود را در محیطی زیبا و دیزاین شده بگیرند. این سالن ها ظرفیت پذیرایی از مهمان به صورت محدود داشته و شما حداکثر می توانید حدود 20 تا 30 نفر مهمان دعوت کنید. برخی از دفاتر عقد به شما این اجازه را می دهند که دیزاین سفره عقد و اتاق عقد را به سلیقه خودتان تغییر دهید اما در اغلب آن ها شما اجازه انجام این کار را ندارید. هزینه برگزاری مراسم عقد در این حالت بسیار کمتر از انواع دیگر سالن عقد خواهد بود. در این مراسم پذیرایی شما محدود به شیرینی و شربت و میوه خواهد بود و نمی‌توانید از مهمانانتان به صرف ناهار یا شام دعوت کنید، مگر این که رستورانی را برای این کار از قبل رزرو کنید.

سالن عقد روف گاردن

یک انتخاب جذاب برای برگزاری مراسم عقد، استفاده از روف گاردن است. روف گاردن ها دیزاینی اروپایی و مدرن دارند و برگزاری مراسم عقد در آن ها به شکلی بسیار زیبا انجام خواهد شد. روف گاردن ها لوکیشن بسیار زیبایی برای عکاسی و فیلم برداری دارند. پذیرایی در این مراسم معمولا همراه با فینگرفودها، میوه و شیرینی انجام می شود. با توجه به ان که روف گاردن اغلب سالن های عقد کوچک بوده و تعداد محدودی مهمان گنجایش دارد، برخی از زوج های جوان ترجیح می دهند که روف گاردن های بزرگ و مستقل را اجاره کنند تا بتوانند مهمانان بیشتری دعوت کرده و محدودیت های برگزاری مراسم عقد در دفاتر عقد و ازدواج را نیز نداشته باشند.

عقد در فضای باز

انتخاب بسیار پرطرفدار دیگر برای برگزاری مراسم عقد، عقد در فضای باز است. این روزها بسیار از سالن های عقد و عروسی فضای باز بسیار زیبا با دیزاین هایی مانند دریاچه، پل یا چیزهای دیگر دارند که ظاهری بسیار خاص و زیبا به آن داده است. در این سالن های عقد و عروسی صندلی مهمانان به همراه سفره عقد به سبکی اروپایی و بسیار زیبا در فضای باز طراحی و چیده شده اند. هزینه سالن عقد فضای باز در مقایسه با انواع دیگر معمولا بیشتر است اما زیبایی خاصی به مراسم شما خواهد داد.
عمارت عقد اختصاصی
عمارت عقد سالنی بزرگ با دیزاین مناسب مراسم عقد است که در سانهای نهار یا شام مراسم عقد را به همراه پذیرایی کامل از مهمانها تا سقف معمولا 100 نفر انجام می دهند. علی رغم فضای اختصاصی و لاکچری، قیمت عمارت عقد از تالارهای عروسی اطراف شهر مقرون به صرفه تر است.

بهترین سالن عقدهای تهران

عمارت عقد بارگه مشاهده این کسب و کار
دفتر ازدواج و سالن عقد اکسیر مشاهده این کسب و کار
سالن عقد تخت جمشید (عقد لاکچری در شرق) مشاهده این کسب و کار

عقدهای خاص 
این مراسم مخصوص افرادی است که می خواهند مراسم عقدشان را به شکلی لوکس و بسیار متفاوت از دیگران برگزار کنند. برای مثال برخی از زوج های جوان دوست دارند مراسم خود را بر روی کشتی یا کلبه های چوبی و محیط های خاص دیگر مثلا کنار دریا برگزار کنند. در این حالت باید شرکت های تشریفات عقد و عروسی هماهنگ کنید تا بتوانید مراسم خود را دقیقا مشابه با رویاهایتان برگزار کنید. طبیعی است که در این حالت باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

عوامل موثر بر قیمت سالن عقد

بعد از آن که با انواع سالن عقد و مقایسه قیمت آن ها با یکدیگر آشنا شدیم، می خواهیم بدانیم که چه عواملی بر قیمت نهایی سالن عقد تاثیر خواهد گذاشت؟

اجرای مراسم عقد آریایی

این روزها برگزاری مراسم عقد ایرانی و آریایی در میان زوج های جوان بسیار محبوب شده است. تلفیق احساس و ادبیات هنگام بستن پیمان احساسی خوشایند و خاص به عروس و داماد می دهد که باعث افزایش محبوبیت آن خواهد شد. اگر بخواهید در کنار مراسم عقد اسلامی، مراسم عقد آرایی نیز برگزار کنید، هزینه سالن عقد شما بیشتر خواهد شد.

نوع دیزاین و طراحی

در اغلب سالن های عقد و عروسی چند مدل دیزاین برای سفره عقد و سالن عقد در نظر گرفته می شود تا عروس و داماد بتوانند مطابق با سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنند. همچنین شما می توانید از طراحان سالن عقد بخواهید ایده و نظر شما را در طراحی پیاده و اجرا کنند. گل آرایی و گل های به کار رفته، شمع ارایی، بادکنک آرایی، استفاده از وسایل تزئینی لوکس و گران قیمت و نوع دیزاین تاثیر زیادی بر هزینه سالن عقد در تهران و هر شهر دیگر خواهد گذاشت.

منو پذیرایی

فاکتور دیگری که بر قیمت مراسم عقد و عروسی تاثیر مستقیم و چشمگیری خواهد گذاشت، منو پذیرایی است. شما می‌ توانید از مهمانان خود تنها با میوه و شیرینی پذیرایی کرده یا شام یا ناهار بدهید. همچنین در وعده غذایی می توانید نوع و تعداد غذاها و دسرها را نیز انتخاب کنید. البته منو پذیرایی در هر سالن عقد با سالن دیگر می تواند متفاوت بوده و تنوع یکسانی نداشته باشند. بنابراین هنگام انتخاب سالن عقد به این موضوع توجه کنید.

مدت زمان رزرو سالن

هرچه شما مدت زمان بیشتری در سالن عقد بمانید، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. برای مثال اگر شما بخواهید مراسم خود را با پذیرایی عصرانه برگزار کنید، شاید رزرو حدود دو تا سه ساعته سالن عقد برای شما کافی باشد، اما برای برگزاری مراسم عقد همراه با شام و ناهار حداقل 3 تا 4 ساعت باید سالن را رزرو کنید.

پکیج عقد و آپشن های اختیاری

هنگام برگزاری مراسم عقد شما می توانید آپشن های مختلف را به صورت جداگانه تهیه کرده یا همگی را به صورت پکیج با سالن عقد قرارداد کنید. برای مثال می توانید عکاسی عقد را در قرارداد با سالن عقد بیاورید یا در قرارداد خود عنوان کنید که آتلیه، دیجی و موسیقی نیز با مدیریت سالن عقد باشد. انتخاب هرکدام از این آپشن ها تاثیر قابل توجهی بر هزینه های شما خواهد گذاشت. در نظر داشته باشید که تهیه این آپشن ها به صورت پکیج و یکجا معمولا تخفیف های مناسبی نیز به همراه خواهد داشت.

زمان برگزاری مراسم عقد

هزینه رزرو یک سالن عقد با امکانات یکسان برای زمان های متفاوت می تواند با یکدیگر فرق کند. برای مثال هزینه برگزاری مراسم عقد در اعیاد مذهبی و تعطیلات آخر هفته معمولا از روزهای غیر تعطیل بیشتر خواهد بود. بنابراین هنگام رزرو سالن عقد این موضوع را در نظر داشته باشید.

نوع سالن عقد و امکانات آن

برای رزرو سالن عقد در تهران و هر شهر دیگر انتخاب های زیادی برای شما وجود دارد. در هر شهر سالن های عقد بسیاری وجود دارد که دیزاین و امکانات برخی از آن ها بسیار لوکس و اعیانی و برخی دیگر ساده تر و کم تجمل تر است. طبیعی است که هر چه سالن عقد لوکس تر بوده و امکانات بیشتری داشته باشد، برای رزرو آن باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

هزینه سالن عقد در تهران در سال 1402 چقدر است؟

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا نمی توان هزینه و رنج یکسانی را برای رزرو سالن عقد در تهران یا شهرهای دیگر عنوان کرد. ولی با توجه به بررسی منوهای مختلف، می توان گفت سالن های عقد اختصاصی (عمارت عقد، روفگاردن و عقد فضای باز) معمولا یک هزینه ورودی جداگانه دارند که برای ایام آخر هفته و روزهای تعطیل بیشتر از روزهای دیگر است. این ورودی همچنین معمولا برای وعده شام بیشتر از وعده ناهار خواهد بود.
به طور میانگین ورودی سالن های عقد از حدود شش میلیون تا 30 میلیون و بیشتر متغیر خواهد بود. البته دفاتر ازدواجی که پذیرایی هم انجام می دهند (سالن عقد اختصاصی نیستند) معمولا ورودی نمی گیرند و فقط هزینه پذیرایی را محاسبه می کنند.
همچنین هزینه ثبت عقد و هزینه عاقد در سال 1402 حدود 4 تا 5 میلیون تومان است.
هزینه منو پذیرایی به صورت جداگانه محاسبه می‌شود و شما باید به ازای هر نفر هزینه پرداخت کنید. با توجه به این که منو شما عصرانه، شام یا ناهار باشد، و اینکه چند نوع و چه غذاهایی سرو خواهید کرد، هزینه هر نفر از حدود 500 هزار تومان تا سه میلیون تومان متغیر است.
امکانات و آپشن های دیگر مانند نوع دیزاین، آتلیه، موسیقی زنده و دف نوازی، دیزاین ماشین عروس و غیره نیز هزینه های جداگانه ای است که هر سالن با توجه به کیفیت کارهای خود بر قرارداد نهایی اضافه می کند.

نمونه منوی پایه با قیمت 800 هزار تومان در عمارت عقدی در تهران

پلوها: باقالی پلو با گوشت، مرصع پلو، زرشک پلو با مرغ، ته چین، پلو زعفرانی

کباب: جوجه کباب زعفرانی

خورشت: فسنجان (کاری، خلال)

سالاد: فصل، اندونزی، روس

دسر: ژله، کارامل، موس شکلات

تشریفات: پذیرایی 4 مدل میوه فصل، 4 مدل آبمیوه فصل، شیرینی تارت، چای و نسکافه، گل آرایی

نمونه منوی تاپ با قیمت 2،200،000 تومان در عمارت عقدی در تهران

پلوها: باقالی پلو با ماهیچه، مرصع پلو، زرشک پلو با مرغ، آلبالو پلو، ته چین، پلو زعفرانی

کباب: جوجه کباب زعفرانی، لقمه، فیله، شاندیز، بختیاری

خورشت: فسنجان، کرفس، خلال

غذای تزیینی: بره درسته، بوقلمون با سس پرتقال، ماهی شیر 

خوراک: بیف استروگانف، چیکن استروگانف، میگو پفکی، رولت مرغ، ژیگو، زبان

سالاد: فصل، اندونزی، روس، الویه، بار ترشی، بار زیتون

دسر: ژله، کارامل، موس شکلات، تیرامیسو، پاناکوتا

تشریفات: پذیرایی 6 مدل میوه فصل و دو مدل میوه دیزاینی، 7 مدل آبمیوه فصل و 2 مدل شیک، شیرینی تارت، لوندر، چای و نسکافه، گل آرایی، کیک عروسی 3 طبقه، شمع آرایی، بار گل 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها : عقد سالن عقد
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت