وظایف خواهر عروس و داماد در برگزاری مراسم عقد و عروسی

وظایف خواهر عروس و داماد در برگزاری مراسم عقد و عروسی

فهرست عناوین

خواهر عروس و داماد از نزدیک‌ ترین افراد به زوج ها هستند که در برگزاری مراسم عقد و عروسی وظایف بسیار بیشتری نسبت به دیگر مهمانان برعهده دارند. همچنین این افراد بیشتر از دیگران با مهمانان برخورد داشته و لباس و ظاهر آن ها بیشتر از دیگران جلب توجه می کند. از این رو خواهر داماد و عروس علاوه بر آن که به دنبال آن هستند که مراسم به بهترین شکل برگزار شود، دوست دارند در این روز به زیباترین و بهترین حالت خود میکاپ کرده و لباس بپوشند. اما طبق آداب و رسوم ما ایرانی‌ ها وظایف خواهر عروس و داماد در برگزاری مراسم عقد و عروسی چیست؟ اگر شما نیز مراسم ازدواج خواهر یا برادرتان نزدیک است، با ما همراه شوید تا بیشترین با این موضوع آشنا شویم.

وظایف خواهر عروس و داماد در مراسم عقد و عروسی

شما به عنوان خواهر عروس یا داماد باید بتوانید مانند یک مدیر برنامه همه چیز را بررسی کرده و به خواهر یا برادرتان کمک کنید بهترین روز زندگی خود را بدون استرس و به بهترین شکل سپری کند. کارهای زیر به عنوان خواهر عروس و داماد برای همیشه در ذهن او باقی می ماند.

مراقب خستگی او باشید

عروس و دامادها در روزهای قبل از برگزاری مراسم عقد و عروسی بسیار شلوغ هستند و بسیار خسته خواهند شد. شما به عنوان نزدیک ترین افراد به عروس و داماد مراقب باشید خواهر یا برادرتان بیش از اندازه خسته نشود. وعده های غذایی را خودتان آماده کنید، برایشان میوه و تنقلات کنار بگذارید و سعی کنید تا حد ممکن از خستگیشان کم کنید.

به عروس داماد دلگرمی بدهید

روزهای قبل از برگزاری مراسم عقد و عروسی برای زوج ها بسیار پر تنش و استرس زا است. وجود شخص یا اشخاصی که در این دوران به عروس و داماد دلگرمی بدهد بسیار کمک کننده و امید بخش است. با خواهر یا برادر خود صحبت کنید و به او این اطمینان را بدهید تا پایان مراسم در کنار او خواهید بود تا همه چیز به بهترین شکل برگزار شود.

در انتخاب و پوشیدن لباس به او کمک کنید

هر عروس و دامادی دوست دارند در روز عقد یا عروسی خود بهترین لباس و ظاهر را انتخاب کنند. انتخاب لباس عروس چون معمولا اولین تجربه برای دختر خانم ها است، معمولا به سختی و با وسواس زیاد انجام می شود. انتخاب کت و شلوار داماد نیز تقریبا همین سختی را برای آقایان دارد. یکی دیگر از وطایف خواهر عروس و داماد آن است که آن ها را در انتخاب یک لباس زیبا و مناسب همراهی کنند.

در کل روز مراسم حواستان به عروس و داماد باشد

در روز مراسم هر مساله پیش بینی نشده ای ممکن است بیفتد. از پاره شدن تور عروس تا خراب شدن شینیون و هر اتفاق دیگر. شما به عنوان خواهر عروس یا داماد باید بیشتر از هر شخص دیگری حواستان به آن ها باشد تا بروز هر مشکلی را قبل از خودشان متوجه شوید. همچنین باید حواستان به عروس و داماد باشد تا اگر چیزی نیاز داشتند برایشان فراهم کنید.

از مهمانان پذیرایی کنید

یکی از وظایف اصلی خواهر عروس و داماد پذیرایی و استقبال از مهمانان است. خواهر عروس و داماد باید به پیشواز مهمانان خود رفته و به آن‌ها خوش آمد بگویند. همچنین با وجود آن که پذیرایی از مهمانان بر عهده کادر و پرسنل تالار است، بهتر است شما نیز مراقب پذیرایی مناسب از مهمانان باشید.

کیف همه کاره همراهتان باشد

شما به عنوان خواهر عروس یا داماد باید آماده باشید هر اتفاقی را مدیریت کنید. برای این منظور یک کیف دستی همراه خود داشته باشید و وسایلی که فکر می‌کنید مورد نیاز خواهد شد را همراه ببرید. نخ و سوزن، چسب زخم، آینه و هر وسیله دیگری که در موارد بحرانی می‌تواند به کمک شما و عروس و داماد بیاید را همراه داشته باشید.

تصمیم گیریهای مختلف را به خود عروس و داماد بسپارید

مراسم عقد و عروسی ما ایرانی‌ها پر از مراسم‌ های مختلف مانند پخش کردن گیفت های عروسی، رقص حنا، رقص چاقو، ساییدن قند و مراسم های دیگر است. ممکن است شما به عنوان خواهر عروس و داماد بخواهید انجام این کارها را بر عهده بگیرید اما بهتر است خودتان خودسرانه این تصمیم را نگرفته و انتخاب شخص و نحوه انجام کارها را به عروس و داماد بسپارید.

مجلس را شاد و گرم نگه دارید و مدیریت بحران کنید

هیچ چیز مانند یک شادی و هیجان از ته دل نمی‌تواند عروس و داماد را در روز عقد و عروسی شاد کند. شما به عنوان نزدیک‌ترین افراد به عروس و داماد باید کمک کنید مراسم آن‌ها شاد و گرم برگزار شود. سعی کنید با شوخی، کل کشیدن و رقصیدن مجلس را شاد و گرم نگه دارید. اگر اتفاقی خارج از برنامه رخ داد سعی کنید بدون ایجاد تشویش آن را سریعا حل کنید.

دعوت از مهمانان برای رقص

معمولا در یک مراسم عقد و عروسی به جز مهمانان درجه یک مهمانان دیگر ترجیح می‌دهند برای رقصیدن از آن‌ها دعوت شود. دعوت از این مهمانان نیز برعهده خواهر عروس یا داماد است. شما باید برای احترام به مهمانان و برای گرم نگه داشتن مراسم از دیگران بخواهید شما را در رقص و جشن و پایکوبی همراهی کنند.

کمی عکاسی کنید

با وجود آن که در مراسم عقد و عروسی از گروه عکاسی حرفه ای دعوت می شود، شما به عنوان خواهر عروس و داماد ممکن است صحنه هایی را ببینید که از نگاه عکاس دور مانده و بخواهید آن ها را ثبت کنید. بنابراین بهتر است شما نیز یک دوربین عکاسی یا گوشی با کیفیت بالا همراه خود داشته باشید تا بتوانید خاطراتی زیبا از بهترین روز زندگی خواهر یا برادرتان ثبت کنید.

ظاهری شیک و زیبا داشته باشید

همانطور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، ظاهر شما به عنوان خواهر و برادر عروس در مراسم عقد و عروسی آن‌ها بیش از هر کس دیگر دیده می‌شود. بنابراین سعی کنید یک لباس شیک اما مناسب انتخاب کنید. برای خرید لباس و انتخاب سالن زیبایی برای میکاپ خساست به خرج ندهید و سعی کنید بهترین ها را انتخاب کنید.

برای شاباش و هدیه عقد و عروسی دست و دلباز باشید

یکی از رسم های ایرانی ها هنگام مراسم عقد و عروسی شاباش عروس و داماد هنگام رقص آن ها و هدیه دادن به آن ها هنگام رقصیدن است. شما به عنوان خواهر عروس و داماد باید پیشتاز این کار باشید و برای هدیه دادن به عروس و داماد هنگام رقص خسیس نباشید. همچنین سعی کنید برای هدیه عقد و عروسی نیز بهترین انتخاب را داشته باشید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها : عروسی عقد
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت