100 ایده برای خرید جهیزیه شیک در سال 1401

100 ایده برای خرید جهیزیه شیک در سال 1401

فهرست عناوین

همه زوج های جوان دوست دارند خانه و وسایلی شیک و با قیمت مناسب داشته باشند. در کنار خرید وسایل و اقلام ضروری برای خرید جهیزیه شما می توانید با قرار دادن لیست متفاوت دیگری، جهیزیه شیک و عالی به خانه بخت ببرید. در این مطلب با ما همراه شوید تا با جدیدترین ایده ها برای خرید جهیزیه آشنا شویم.

لیست اقلام ضروری جهیزیه

قبل از آن که سراغ ایده های خرید جهیزیه شیک برویم، بهتر است نگاهی به وسایل ضروری مورد نیاز در جهیزیه بندازیم. برای آن که چیزی از قلم نیفتد، بهتر است قبل از خرید یک لیست آماده کرده و هر وسیله ای که تهیه می کنید را تیک بزنید. البته اگر وسیله ای نیز فراموش کنید، بعدا نیز می توانید آن را تهیه کنید. از جمله وسایل در لیست اقلام ضروری جهیزیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • تخت خواب دو نفره و تشک
  • مبلمان
  • فرش
  • پرده
  • تلویزیون
  • تلفن
  • یخچال فریزر
  • فرگاز
  • ماشین لباسشویی
  • جارو برقی
  • چرخ گوشت
  • وسایل آشپزخانه مانند ست قابلمه و ماهیتابه، ست قاشق و چنگال و لیوان، سرویس چینی
  • اتو
  • آبمیوه گیری
  • جاکفشی
  • و...

ایده هایی برای خرید یک جهیزیه شیک

بعد از آن که یک لیست بلند بالا برای خرید جهیزیه آماده کردید، بهتر است خرید خود را در دسته های مختلف قرار داده و هر روز را به خرید یک دسته اختصاص دهید. برای مثال یک روز را کاملا به خرید وسایل آشپزخانه و یا خرید مبلمان و سرویس خواب اختصاص دهید. با این کار تا حد زیادی در زمان خود صرف نظر خواهید کرد. ایده های زیر به شما کمک می کند که جهیزیه ای شیک تر داشته باشید.

مبلمان و سرویس ناهار خوری را ست بخرید

یکی از ایده هایی که می تواند زیبایی جهیزیه و خانه شما را زیباتر کند، خرید مبلمان و سرویس ناهار خوری ست کرد. از آن جا که اغلب آشپزخانه ها به شکل جزیره یا اپن یا بدون دیوار داخلی ساخته می شوند، ست کردن مدل و رنگ مبلمان و سرویس ناهار خوری می تواند جلوه ای خاص و زیبا به جهیزیه و چیدمان منزل شما بدهد.

مبل را مناسب با فضا و نوع دکوراسیون انتخاب کنید

برای خرید مبل جهیزیه شما دو انتخاب مبل راحتی و مبل استیل را پیش روی خود دارید. مبل های راحتی خود دارای انواع مختلفی مانند مبل چستر، مبل راحتی چوب و یا فلز هستند. مبل های استیل نیز معمولا کلاسیک بوده و هزینه ای بیشتری نسبت به مبل های راحتی دارند. از معروف ترین این مبل ها می توان به مبل سلطنتی اشاره کرد. انتخاب نوع و مدل مبل تا حد زیادی به سبک دکوراسیون مورد نظر، بودجه و البته فضای خانه شما بستگی دارد. برای مثال خرید مبل سلطنتی برای یک خانه کوچک 70 متری شاید انتخاب چندان هوشمندانه نباشد. در حال حاضر مبل هایی متنوعی در بازار و در کارگاه های تولیدی وجود دارد که می توانید با قیمت مناسب و طراحی و ساخت با کیفیت آن ها را تهیه کنید. رنگهای خاکستری و کرم جدیدا برای مبلمان با سبک مدرن بسیار ترند شده اند و به دلیل سادگی رعایت هارمونی با این رنگها، عروس خانمهای زیادی از این رنگها استقبال می کنند.

وسایل آشپزخانه را ست بگیرید

آشپزخانه را می توان قلب منزل دانست که باید بیش از هر محیط دیگری دارای انرژی و حس خوشایند باشد. یکی از ایده های جذاب و البته کم هزینه برای خرید جهیزیه شیک، خرید وسایل ریز آشپزخانه ست و رنگی است. می توانید ست دم کنی، ست جا ادویه و پاسماوری را با رنگ سرویس قابلمه خود ست کنید. رنگ های شاد مثل بنفش و زرد می تواند یک فضایی بسیار شاد و متفاوت به محیط آشپزخانه شما بدهد ولی اگر به دنبال سبک مینیمال هستید فقط رنگ سفید یا خاکستری را مدنظر قرار دهید.

آینه ها را در لیست جهیزیه خود قرار دهید

امروزه آینه ها جایگاه ویژه ای در معماری داخلی ایفا می کنند. آینه ها علاوه بر زیبایی باعث می شوند که محیط منزل شما بزرگ تر و روشن تر از چیزی که واقعا هست به نظر برسد. این روزها کافی است سری به لوازم وسایل خانگی و دکوری فروشی ها بروید تا از دیدن سبک های جذاب و مدرن و یا کلاسیک آینه هیجان زده شوید. اگر دوست دارید یک جهیزیه شیک و متفاوت داشته باشید، حتما یک یا چند آینه خاص و زیبا را در لیست خود قرار دهید.

برای خرید وسایل پالت رنگی انتخاب کنید

پالت رنگی به منظور انتخاب اولویت برای رنگ ها است. برای انتخاب پالت رنگی می توانید برای بخش های مختلف خانه مانند آشپزخانه، اتاق های خواب و پذیرایی رنگ های مختلف انتخاب کنید. پالت رنگ شامل یک رنگ اصلی و غالب و رنگ هایی به کار رفته در جزئیات می شود. برای مثال رنگ کابینت ها، رنگ های غالب در فرش ها، رنگ کوسن ها، رنگ پرده و رنگ کاغذ دیواری جزئی از پالت رنگی انتخابی شما باید باشد. از انتخاب رنگ های متفاوت و شاد نترسید. اجازه دهید جهیزیه و خانه جدید شما دیزاینی متفاوت و شاد داشته باشد.

پادری و موکت های فانتزی و شاد انتخاب کنید

دکوراسیون داخلی خانه شما هرچه که باشد، پادری و موکت جز جدایی ناپذیر از فهرست جهیزیه شما است. برای آن که یک جهیزیه شیک و یک چیدمان متفاوت داشته باشید، بهتر است پادری های خود را از میان طرح های فانتزی، متفاوت و شاد انتخاب کنید. طرح های شلوغ و کلاسیک شاید گزینه چندان مناسبی برای شما نباشد، از این رو سراغ طرح های ساده و مینیمال شوید.

یک ساعت دیواری گران قیمت و زیبا انتخاب کنید

ساعت یکی از وسایل جهیزیه است که بهتر است هزینه کافی برای خرید آن در نظر بگیرید. ساعت در دکوراسیون منزل بیشتر از چیزی که فکر می کنید، جلب توجه می کند، از این رو برای خرید آن خساست را کنار بگذارید. ساعت ها در مدل های بسیار متنوع و مختلف دیواری و ایستاده در بازار موجود هستند. شما می توانید متناسب سلیقه و نوع دکوراسیون منزل خود آن را خریداری کنید.

 از هنر دست خود استفاده کنید

کافی است کمی خلاق باشید تا بتوانید یک جهیزیه شیک و زیبا به خانه بخت خود ببرید. این روزها دنیای مجازی پر از ایده های جذاب برای کارهای دستی و هنری است. شما می توانید با پارچه ها و وسایلی ساده و نه چندان گران قیمت، وسایل تزئینی مختلفی آماده کرده و منزل خود را با آن تزئین کنید. کوسن ها، جا شمعی ها، روتختی های چند تکه، نقاشی ویترای و هر کار دستی دیگر که هنر خودتان است، هم می تواند خانه شما را زیباتر کرده و هم حس خوبی به شما منتقل کند.

قفسه، شلف و یا کتابخانه فراموش نشود

اگر نگاهی به تصاویر دکوراسیون های داخلی مدرن و جدید بیاندازید، شلف ها و کتابخانه ها جز اصلی آن ها به شمار می روند. این وسایل به شما کمک می کنند که بتوانید از حداقل فضا بیشترین استفاده را برده و از طرف دیگر با قرار دادن اکسسوری ها و وسایل تزئینی مختلف در آن دیزاین شیک ترین به جهیزیه و وسایل منزل خود دهید.

ست چایخوری و ماگ های خاص را انتخاب کنید

اگر می خواهید سلیقه خود را به خوبی به نمایش گذارید، ست چای خوری یا ماگ هایی خاص و متفاوت بخرید! حتما سینی متناسب با فنجانها و لیوانها تهیه کنید.

از فرش های خاص و مینیمال استفاده کنید

فرش نیز جز جدایی ناپذیر جهیزیه عروس خانم ها است. یک فرش زیبا می تواند محیط خانه شما را گرم و متفاوت کند. برعکس این ماجرا نیز برقرار است. انتخاب یک فرش نامناسب حتی در کنار وسایل تزئینی زیبا و گران قیمت، جلوه چندانی به دیزاین شما نخواهد داد. فرقی نمی کند که دکوراسیون منزل شما مدرن یا کلاسیک باشد، فرش های شلوغ شاید گزینه چندان مناسبی برای دیزاین های امروزی به شمار نرود. می توانید با توجه به پالت رنگی که در نظر گرفته اید، یک فرش زیبا با رنگ های گرم یا خنثی بگیرید.

اکسسوری ها را فراموش نکنید (جاشمعی، خوش بو کننده ایفل، جاعودی و گلدان)

در نظر داشته باشید که این جزئیات است که می تواند جهیزیه شما را شیک و متفاوت کند. بعد از خرید وسایل اصلی و بزرگ، خرید اکسسوری ها و وسایل تزئینی را به هیچ وجه فراموش نکنید. مجسمه ها، تابلو های بزرگ و کوچک، دیوار کوب ها، مکرومه بافی، گلدان با طرح های خاص و متفاوت و وسایل تزئینی دیگر می تواند یک جهیزیه متفاوت و تمام عیار را آماده کند. البته با توجه به فضا و مساحت منزل و بودجه خود در خرید اکسسوری ها افراط نکنید.

در ادامه ایده هایی برای خرید جهیزیه و چیدمان منزل نوعروسان می بینیم.


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت