100 ایده سنتی و مدرن برای تزئین سفره یلدا

100 ایده سنتی و مدرن برای تزئین سفره یلدا

فهرست عناوین

یلدا مانند چهارشنبه سوری و عید نوروز یکی از جشن های قدیمی ایرانیان است. مراسم این شب از غروب آخرین شب پاییز شروع شده و گاهی تا طلوع آفتاب روز بعد ادامه پیدا می کند. در این شب اعضای خانواده دور یک سفره زیبا به نام سفره یلدا می نشینند، خوراکی های مخصوص می خورند، با یکدیگر صحبت کرده و حافظ می خوانند. این روزها افراد برای تزئین سفره یلدا از ایده های مختلفی استفاده می کنند تا سفره ای خاص و متفاوت داشته باشند. اگر شما نیز به دنبال ایده برای تزئین سنتی یا مدرن سفره یلدا خود هستید، این متن می تواند ایده های متفاوت و زیبایی به شما بدهد.

سفره یلدا کوچک با سینی های مسی

اگر به سبک های سنتی علاقه مند هستید و با همسرتان یک سفره یلدا کوچک دو نفره دارید، می توانید همه چیز را روی یک سینی مسی کوچک گذاشته و یک سفره یلدا سنتی داشته باشید. می توانید خوراکی ها را درون ظرف های کوچک مسی یا لعابی بریزید تا حالت سنتی سفره کوچک شما حفظ شود.

استفاده از شمع

شمع یکی از زیباترین المان هایی است که می توانید هم در دیزاین مدرن و هم سنتی استفاده کنید. می توانید از شمع های وارمر کوچک استفاده کرده و کل فضای سفره را نورانی کنید. می توانید از شمع های مخصوص یلدا که به شکل هندوانه یا انار ساخته شده اند، استفاده کنید. همچنین اگر تزئین سفره شما مدرن و لوکس است می توانید از جا شمعی های گران و لوکس و شمع های مناسب آن استفاده کنید.

استفاده از سماورهای قدیمی و مسی در شب یلدا

اگر می خواهید یک سفره یلدا سنتی و بزرگ بیاندازید، می توانید بالای سفره را به یک سماور قدیمی یا مسی اختصاص دهید. ایده استفاده از سماور حال و هوایی متفاوت و بسیار زیبا به سفره یلدا شما خواهد داد.

چیدمان میوه ها کنار هم بدون استفاده از ظرف

اگر می خواهید سفره یلدای امسالتان متفاوت از همیشه باشد، از این ایده کمک بگیرید. می توانید میوه های یلدایی خود را به جای آن که در ظرف بچینید، روی خود میز گذاشته و آن را دیزاین کنید. در این حالت شما باید حتما یک روز میزی شیک و زیبا داشته باشید.

استفاده از رومیزی ترمه

اگر سلیقه شما سفره سنتی است، هیچ چیز مانند رومیزی ترمه سفره یلدا شما را زیبا نمی کند. رومیزی های ترمه طرح ها و رنگ های متفاوتی دارند، اما برای این شب خاص بهتر است سراغ رنگ های قرمز یا سبز بروید.

استفاده از آینه شمعدان

فرقی نمی کند که شما بخواهید از یک دیزاین سنتی یا مدرن استفاده کنید. در هر حالت آینه و شمعدان می تواند سفره یلدا شما را زیباتر کند.

استفاده از ظروف با طرح بته جقه 

یک ایده زیبا برای طراحی سفره یلدا به سبک سنتی استفاده از ظروف با طرح های بته جقه یا ظروف سفالی همدان با طرح سنتی است. اگر شما یک سفره ساده و تک رنگ مثلا سفید انتخاب کرده باشید، ظروف براق بته جقه روی آن نمای خاصی به سفره یلدا شما خواهد داد.

استفاده از صندوق چوبی

یک ایده مدرن دیگر برای دیزاین سفره یلدا استفاده از صندوق های چوبی در ابعاد مختلف است. این صندوق ها را می توانید از مغازه های مختلف لوازم دکوری بخرید و سفره یلدا خود را با آن زیباتر کنید.

گل آرایی یلدا

گل آرایی را نیز می توان یک ایده جدید و مدرن برای دیزاین سفره یلدا دانست. می توانید از گل های با رنگ های قرمز برای تزئین سفره یلدا استفاده کنید. می توانید ظروف ساده خود را با گل آرایی زیباتر کرده و سفره ای بانشاط و زیبا داشته باشید.

استفاده از ظروف قدیمی

اگر در خانه خود ظروف قدیمی با طرح های نوستالژیک دارید، شب چله آن ها را از کابینت ها بیرون بیاورید. استکان های شاه عباسی، ظروف قدیمی با طرح های زنان و طرح های اسلیمی می تواند یک سفره یلدا واقعی برای شما بسازد.

استفاده از کاج و تخته چوب به جای ظرف

این روزها در بسیاری از لوازم دیزاین خانه می توانید بشقاب ها یا سینی های چوبی را پیدا کنید که بسیار زیبا هستند. استفاده از این تخته چوب ها در کنار کاج های کوچک بزرگ سفره شما را زیباتر خواهد کرد.

سفره یلدا چند طبقه

استفاده از پارچه ساتن و یک سفره یلدا بزرگ و چند طبقه چیزی است که هیچ گاه قدیمی نمی شود. این ایده می تواند هم برای دیزاین سنتی و هم مدرن استفاده شود. می توانید از عسلی ها و چهارپایه ها با ارتفاع مختلف استفاده کرده و روی آن پارچه ساتن بزرگ بکشید.

استفاده از ایده گاری یا کالسکه

یک ایده جذاب و متفاوت دیگر برای دیزاین سفره یلدا استفاده از دو چرخ چوبی و قدیمی به عنوان چرخ های یک گاری و چیدن یک سفره یلدا کوچک بر روی زین آن است. این ایده سفره یلدا احتمالا متفاوت ترین ایده برای شما خواهد بود.دکور چرخ یلدا

استفاده از دسرها و ژله های رنگی

یک ایده مدرن و بسیار زیبای دیگر برای تزئین سفره یلدا استفاده از انواع دسرها و ژله هایی است که با طرح ها و رنگ های مختلف به خصوص سبز و قرمز آماده می شوند. استفاده از این مواد خوراکی حالتی لوکس تر و زیباتر و البته خوشمزه تر به سفره یلدا شما خواهند داد. حتما مقاله 50 ایده برای خوراکی های مدرن شب یلدا را هم ببینید.شیرینی یلدا

ایده کرسی شب یلدا

اگر می خواهید خاطرات دوران بچگیتان را زنده کنید و در خانه یک لحاف قرمز دارید، ایده کرسی بهترین ایده برای شما خواهد بود. با کمی سلیقه می توانید می توانید یک سفره یلدا متفاوت و کاملا سنتی داشته باشید.کرسی یلدا

سفره یلدا دو طبقه

اگر نمی خواهید سفره یلدایتان خیلی بزرگ باشد اما سفره کوچک و یک طبقه را هم دوست ندارید، می توانید مانند شکل زیر یک سفره دو طبقه بیاندازید. در این حالت پارچه ساتن را آن قدر بلند در نظر می گیرید که روی زمین آن را پخش کرده و نصف دیگر وسایل تزئینی را روی زمین بچینید.دکور یلدا

استفاده از رومیزی مخمل سبز و قرمز

با وجود آن که رومیزی ترمه اولین انتخاب برای دیزاین سنتی است اما رومیزی تک رنگ مخمل زیبایی متفاوت و خیره کننده ای به سفره یلدا شما خواهد داد. دیزاین سفره یلدا با این پارچه و دیگر المان های سنتی یک سفره متفاوت و زیبا از آب درخواهد آمد.یلدا دکور

استفاده از طاق در دکور یلدا

ایده دیگر برای تزئین متفاوت سفره یلدا استفاده از یک طاق زیبا با پارچه مخمل یا ساتن و یک میز چوبی است. در این دیزاین دیگر نیاز زیادی به استفاده از وسایل گران قیمت یا اکسسوری ندارید و ساده ترین چیزها جلوی این طاق زیبا خواهد بود.سفره یلدا

استفاده از فانوس در دکور یلدا

اگر در سفره های یلدای قبلی خود از شمع استفاده کرده اید و این بار برای نماد روشنی دنبال چیز جدیدی هستید، فانوس بهترین انتخاب برای شما است. فانوس ها در لوازم دکوری به شکل های مختلفی وجود دارند که یا با باطری یا برق شهری یا شمع روشن شده و نمایی خاص و متفاوت به سفره یلدا شما خواهند داد.کرسی یلدا

سبدهای حصیری در شب یلدا

یک ایده سنتی و کلاسیک دیگر برای دیزاین سفره یلدا استفاده از سبدهای حصیری است. این سبدها در ابعاد مختلفی وجود دارند که می توانید با توجه به اندازه سفره یلدایتان از آن ها برای جای تنقلات، میوه و دیگر خوراکی ها استفاده کنید.

گیفت های کوچک یلدایی

اگر دوست دارید از هر شب یلدا یک یادگاری داشته باشید و آن را اعضای خانواده یا مهمان هایتان هدیه کنید، می توانید از گیفت های یلدایی استفاده کنید. این گیفت ها را می توانید بخرید یا با کمی حوصله و سلیقه خودتان با وسایل مختلفی مانند چوب، نمد، کاغذ یا وسایل دیگر بسازید. این گیفت ها دیزاین سفره یلدا را زیباتر می کند.کوکی یلدا

چیدمان خاص آجیل ها

یک ایده جذاب دیگر برای تزئین سفره یلدا چیدمان خاص آجیل ها است. به جای آن که همه آجیل ها را مثل همیشه روی هم بریزید، آن ها را دیزاین کنید. برای این کار به جای اجیل خوری های گود از یک سینی یا ظرف نسبتا پهن استفاده کرده و با چیدن هر آجیل در قسمت خاصی از ظرف دیزاین متفاوتی به آن بدهید.آجیل یلداآجیل یلدا

استفاده از ظروف های چوبی

اگر در خانه کاسه ها و سینی های چوبی و جا شمعی چوبی دارید، سب یلدا بهترین زمان برای استفاده از آن ها است. دیزاین سفره یلدا با ظروف چوبی هم سبکی مدرن و هم کلاسیک داشته و در عین سادگی بسیار زیبا خواهد بود.

ایده های سنتی برای تزیین سفره یلدا

برای تزیین سنتی سفره یلدا می توانید از ایده های زیر کمک بگیرید. توجه کنید که میوه به خصوص هندوانه و انار از اجزای جدا نشدنی سفره یلدا است که می توانید به شکل ها و طرح های مختلف آن ها را دیزاین کنید.

ایده های مدرن برای تزیین سفره یلدا

اگر از عروس خانمهایی هستید که می خواهید با تم مدرن سفره یلدا بچینید ایده هایی برای شما در ادامه آورده ایم.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها : یلدا
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت