معرفی بهترین لوکیشن های عکاسی در شیراز

معرفی بهترین لوکیشن های عکاسی در شیراز

فهرست عناوین

شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران است که هر ساله افراد زیادی برای دیدن آثار تاریخی و طبیعی فوق العاده به آن سفر می کنند. در کنار آثار تاریخی مشهوری چون تخت جمشید، حافظیه، سعدیه و غیره این شهر دارای مکان های تاریخی و طبیعی دیگر است که می توان از آن ها به عنوان زیباترین لوکیشن های عکاسی در شیراز نام برد. اگر در این شهر زیبا به دنبال پیدا کردن یک لوکیشن خاص و منحصر به فرد هستید، با ما همراه شوید تا لوکیشن های عکاسی در شیراز را به شما معرفی کنیم.

دشت ارژن

یکی از زیباترین لوکیشن های عکاسی در شیراز که مانند گوشه ای از بهشت می ماند، دشت ارژن است که در فاصله 60 کیلومتری شیراز واقع شده است. اگر در فصل بهار این دشت زیبا را برای عکاسی انتخاب کنید، می توانید عکس هایی در کنار دسته های گل های شقایق وحشی بگیرید. منظره ای که تصاویر شما را منحصر به فرد و زیبا خواهد کرد.
در این دشت زیبا یک آبشار خودنمایی می کند که به شما این امکان را می دهد در کنار آن عکس هایی رویایی و بسیار زیبا بگیرید. در فصل بهار و تابستان دشت ارژن به رنگ سبز بسیار زیبایی در خواهد آمد که یک چشم انداز منحصر به فرد برای تصاویر شما خواهد بود. اگر به دنبال یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در شیراز هستید، دشت ارژن می تواند انتخاب بسیار عالی برای شما باشد.

تنگه تیزاب

از دیگر دیدنی های طبیعی و یکی از لوکیشن های عکاسی در شیراز تنگه تیزاب این استان است که با شیراز حدود 90 کیلومتر فاصله دارد. در این تنگه یک رودخانه بسیار زیبا قرار دارد که می توانید در کنار آن عکس هایی زیبا بگیرید. کوه های سر به فلک کشیده این تنگه پس زمینه رودخانه همانند نقاشی هایی است که نقاشان حرفه ای می کشند.
در کنار رود و کوه ها، این تنگه پوشش گیاهی بسیار سرسبز و زیبا دارد. گل هایی بسیار منحصر به فرد در این تنگه روییده اند که در کنار دامن سرسبز چمن، می تواند تصاویر شما را بسیار خاص و رویایی کند. بدون شک تنگه تیزاب گوشه ای از بهشت است که شما می توانید آن را برای یکی از لوکیشن های عکاسی در شیراز انتخاب کنید.

تنگه دم اسب

اگر دوست دارید فیلم و تصاویر فرمالیته خود را در محیطی رویایی و به سبکی اروپایی بگیرید، تنگه دم اسب یکی دیگر از لوکیشن های عکاسی در شیراز می تواند انتخابی بسیار عالی برای شما باشد. رودخانه فیروزه ای رنگ این تنگه آنقدری زیبا است که شما نمی توانید از آن چشم بردارید.
در کنار رودخانه این منطقه، درختان بلوط انبوهی وجود دارد که شما را به اوج زیبایی برده و شما می توانید در کنار آن ها تصاویری خاص و بسیار زیبا بگیرید. مسیرهای پر پیچ و خم، شکاف های بسیار منحصر به فرد، کوه های سر به فلک کشیده از دیگر جاذبه های این منطقه است که زیبایی آن را دو چندان می کند.
شما همچنین می توانید در این تنگه به عنوان یکی از لوکیشن های عکاسی در شیراز سوار بر قایق شده و بر روی رودخانه تصاویری بسیار لاکچری و خاص بگیرید.

ابشار مارگون

یکی دیگر از لوکیشن های عکاسی در شیراز که افراد زیادی آن را برای عکاسی و گرفتن کلیپ فرمالیته خود انتخاب می کنند. تمایز این آبشار بسیار زیبا آن است که از هیچ رودخانه ای سرچشمه نمی گیرد. این آبشار از دل کوه جوشیده و از ارتفاع به پایین سرازیر شده است. جالب است بدانید این آبشار به عنوان بلندترین و بزرگ ترین آبشار چشمه ای جهان معروف است.
از دیگر زیبایی های این آبشار آن است که گسترده و وسیع است و مسیرهای سرازیر شدن آب متعدد است. تصاویر شما در کنار این آبشار بسیار زیبا و رویایی بدون شک خاص و منحصر به فرد خواهد شد.

روستای قلات

اگر دوست دارید تصاویر و کلیپ شما به شکلی کلاسیک و خاص گرفته شود، می توانید روستای قلات را به عنوان یکی از زیباترین و ناب ترین لوکیشن های عکاسی شیراز انتخاب کنید. این روستا بیش از 2500 سال قدمت دارد و ساختار آن به شکلی بسیار خاص و دیدنی است.
در کنار بافت قدیمی روستا که می تواند یک منظره رویایی برای عکاسی شما باشد، در این روستا باغ های بسیار انبوهی وجود دارند که زیبایی آن شما را حیران خواهد کرد. باغ هایی با درختان میوه و گل های متنوع که به عکس های شما جلوه ای زیبا خواهد داد. زیبایی های این روستا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و لوکیشن های عکاسی در شیراز به بافت روستا و باغ خلاصه نمی شود! در این روستا یک رود خروشان و بسیار زیبا نیز قرار دارد که می توانید از تماشای آن لذت برده و در کنار آن عکس بگیرید.
اگر زمانی که برای عکاسی انتخاب کرده اید، پاییز است، عکاسی در این گوشه از بهشت را فراموش نکنید. باغ های این روستا همراه با درختان انبود در فصل پاییز مانند یک نقاشی رویایی پر از رنگ های زرد و نارنجی خواهد بود که می تواند تصاویری خاص و منحصر به فرد برای شما به یادگار بگذارد.

دریاچه های هفت برم

اگر برای لوکیشن عکاسی در شیراز به دنبال یکی از جاذبه های طبیعی هستید، دریاچه های هفت برم نیز می تواند برای شما بسیار مناسب و فوق العاده باشد. این منطقه حدود 70 کیلومتر با شیراز فاصله داشته و طبیعت آن خاص و بکر است. در این منطقه 7 آبگیر وجود دارد که زیبایی منطقه را چند برابر کرده و شما می توانید در کنار آن ها تصاویری خاص و منحصر به فرد بگیرید.

تخت جمشید

بدون شک تخت جمشید را می توان شناخته شده ترین و مشهورترین آثار تاریخی شیراز دانست که آوازه ای جهانی دارد. این جاذبه تاریخی نیز می تواند به عنوان یکی از لوکیشن های عکاسی در شیراز به شما معرفی شود. با یک سبک خاص از عکاسی و ساخت فرمالیته در این مکان می توانید تصاویر و فیلم هایی رویایی و خاص بگیرید.
آثار قدیمی این مجموعه شامل دروازه ملل، کاخ آپادانا، کاخ هدیش، کاخ اردشیر، خیابان سپاهان، دروازه ناتمام و غیره هر کدام می توانند منظره ای زیبا برای عکاسی به شمار روند. در تمامی فصل های سال می توانید تخت جمشید را به عنوان یکی از لوکیشن های عکاسی در شیراز انتخاب کرده و فیلم ها و تصاویری خاص و زیبا بگیرید.

چشمه جوشک در روستای قصر قمش

از دیگر لوکیشن های عکاسی در شیراز که مکانی بسیار بکر و زیبا برای دوستداران طبیعت است، چشمه جوشک در حوالی روستای قمش است. در کنار چشمه و رودخانه بسیار زیبا، پوشش گیاهی این منطقه کوهستانی همراه با استپ های کوهی است که منظره ای خاص و متفاوت برای تصاویر شما ایجاد خواهد کرد.
این منطقه محل زیست گونه های جانوری خاص به خصوص پرندگان بسیار زیبایی است که می تواند عکاسی شما را متفاوت از هر لوکیشن دیگر کند. اگر می خواهید تصاویر شما با هر آنچه تا کنون دیده اید متفاوت باشد، این مکان را به عنوان یکی از زیباترین لوکیشن های عکاسی شیراز فراموش نکنید.

آبشار کوهمره سرخی در روستای رمقان

روستای رمقان یکی از زیباترین روستاهای استان شیراز است که حدود 60 کیلومتر با آن فاصله دارد. در این روستا آبشارهای متعددی وجود دارد که معروف ترین و زیباترین ان ها آبشار کوهمره است. در این روستا در کنار پوشش کوهستانی و خاص یک جنگل بلوط انبوه و زیبا وجود دارد که شما این امکان را می دهد که تنها در یک روستا چندین تصویر با پس زمینه و منظره مختلف داشته باشید. این روستا نیز یکی دیگر از لوکیشن های عکاسی شیراز است که سعی کنید حتما سری به آن بزنید.

باغ پرندگان

یکی از معروف ترین باغ های پرندگان ایران بدون شک باغ پرندگان شیراز است که تقریبا تمامی مسافران این شهر بازدید از آن را فراموش نمی کنند. این باغ زیبا با داشتن بیش از 2 هزار پرنده، از 300 گونه مختلف آسیایی،آفریقایی و اروپایی برای هر کسی جذاب خواهد بود. باغ پرندگان نیز می تواند به عنوان یکی از لوکیشن های عکاسی در شیراز به شما رفته و شما می توانید در کنار پرندگان زیبای آن عکس هایی خاص بگیرید.

بوستان آزادی یا پارک شهر

از دیگر لوکیشن های عکاسی در شیراز که در خود شهر واقع شده است، بوستان آزادی یا پارک شهر است. این بوستان یکی از قدیمی ترین پارک های این استان به شمار می رود که مساحت آن به حدود 200 هزار متر مربع می رسد. در این بوستان بسیار زیبا در کنار طراحی فضای سبز، لانه پرندگان، آب نماهای زیبا و یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که شما می توانید در کنار هر کدام از آن ها تصاویری زیبا گرفته و یک کلیپ فرمالیته عالی تهیه کنید.

پارک جنگلی امام زاده سید حسین

از دیگر لوکیشن های عکاسی در شیراز که بسیار از آتلیه های عکاسی آن را به مراجعان خود پیشنهاد می دهند، پارک جنگلی امام زاده سید حسین در 25 کیلومتری کازرون است. در این پارک یک چشمه جوشان و بسیار زیبا به همراه پوشش گیاهی انبوه و متنوع قرار دارد که می تواند برای چند ساعت آرامش را به شما هدیه دهد. در زیبایی و آرامش این پارک می توانید عکس های فوق العاده نیز بگیرید.

نقش رستم

یکی دیگر از لوکیشن های عکاسی در شیراز که برای افراد علاقه مند به مکان های تاریخی مناسب است، نقش رستم در فاصله 3 کیلومتری تخت جمشید است. در این مجموعه 8 نقش برجسته از پادشاهان ساسانی و 4 مقبره متعلق به پادشاهان هخامنشی وجود دارد که هر کدام معماری خاص خود را دارند. عکاسی در این مجموعه می تواند فضایی بسیار خاص و زیبا به فیلم ها و تصاویر شما بدهد.

کعبه زرتشت یا مکعب

اگر برای عکاسی و ساخت کلیپ فرمالیته خود به دنبال یک مکان تاریخی هستید، پیشنهاد ما به شما کعبه زرتشت به عنوان یکی دیگر از لوکیشن های عکاسی در شیراز است. این بنای تاریخی در محوطه نقش رستم قرار گرفته و شما می توانید بعد از عکاسی در کنار مجموعه نقش رستم، در کنار کعبه زرشت نیز عکاسی کنید. این بنا یک اتاقک از جنس از آهک است که حدود 12 متر ارتفاع دارد.

دریاچه مهارلو

اگر دوست دارید عکس ها و فیلم های خود را در کنار پرندگان مهاجر بگیرید، دریاچه بهارلو در فصل پاییز و زمستان می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. گرفتن عکس در کنار پرندگان در زمان غروب یا طلوع آفتاب منظره ای رویایی ایجاد خواهد کرد که آن را به یکی از زیباترین لوکیشن های عکاسی شیراز تبدیل کرده است.

کاخ اردشیر بابکان

از دیگر لوکیشن های عکاسی در شیراز که جلوه های تاریخی و کلاسیک به تصاویر شما خواهد داد، کاخ اردشیر بابکان است. این کاخ در کنار چشمه ای جوشان واقع شده که زیبایی آن را دو چندان می کند. کاخ اردشیر معماری بسیار خاص و زیبایی داشته و یادگاری از دوران ساسانیان است.

تنگه بستانک یا بهشت گمشده

تنگه بستانک یکی دیگر از لوکیشن های عکاسی در شیراز است که آن قدر زیبا است به بهشت گمشده معروف شده است. این تنگه در شهرستان مرودشت واقع شده و طبیعتی بکر و زیبا دارد. فرقی نمی کند در چه فصلی از سال هستید، بهشت گمشده می تواند یکی از زیباترین لوکیشن های عکاسی در شیراز برای شما به شمار رود.

شهر باستانی استخر- تخت طاووس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیراز و یکی از لوکیشن های عکاسی آن شهر باستانی استخر است. هنوز بقایای این شهر تاریخی به زیبایی تمام استوار بوده و شما می توانید در میان آن ها تصاویری ناب و زیبا بگیرید.

باغ جهان نمای شیراز

از دیگر لوکیشن های عکاسی در شیراز می توان به باغ جهان نمای ان اشاره کرد. این باغ را قدیمی ترین باغ شیراز معرفی می کنند و در خیابان حافظ واقع شده است. این باغ دارای 3500 متر مربع فضای سبز با درختانی چون شمشاد سبز، سرو و نارنج، بنفشه، رز هفت رنگ، اطلسی و گل های داوودی است. در کنار این درختان زیبا شما می توانید از عمارت قدیمی این باغ نیز عکاسی کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت