فلسفه خرس ولنتاین ( چرا در روز ولنتاین به یکدیگر خرس کادو می دهیم؟)

فلسفه خرس ولنتاین ( چرا در روز ولنتاین به یکدیگر خرس کادو می دهیم؟)

فهرست عناوین

روز ولنتاین روز عشق است و در این روز به کسانی که دوستشان داریم، هدیه می دهیم. این روز زیبا نه تنها مختص عشاق است، بلکه شما می توانید به اعضای خانواده و یا دوستان صمیمی خود نیز کادو داده و به آن ها یادآوری کنید که دوستشان دارید. در میان انتخاب های زیادی که برای کادو دارید، خرس ولنتاین جز جدا نشدنی هدیه های این روز است. اما چرا در خرس به یکی از هدیه های اصلی این روز تبدیل شده و فلسفه آن چیست؟ با ما همراه شوید تا علت این مساله را بخوانیم.

ریشه ولنتاین از کجا است؟

قبل از آن که با فلسفه خرس ولنتاین آشنا شویم، بهتر است بدانیم اصلا روز ولنتاین چه روزی است و علت به وجود آمدن آن چیست؟ برای پیدایش چنین روزی داستان های مختلفی بیان می کنند که رایج ترین آن مربوط به کشیشی به نام ولنتاین است.
ولنتاین کشیشی ایتالیایی بود در قرن قرن سوم میلادی و در رم زندگی می کرده است. در آن زمان کلادیوس دوم امپراطور رم دنبال تشکیل یک سپاه عظیم و بزرگ بود و اعتقاد داشت مردان مجرد هم توان فیزیکی بالاتری برای جنگ داشته و هم دغدغه های ذهنی کم تری دارند.
ولنتاین از این دستور سرپیچی کرده و به صورت مخفیانه اقدام به عقد سربازان و پسران و دختران جوان کرد. در پایان هر مراسم کشیش به زوج های جوان یک گل سرخ به نشانه عشق هدیه می داد. امپراطور متوجه این سرپیچی ولنتاین شد و دستور داد او را زندانی کنند. ولنتاین در زندان عاشق دختر نابینای زندان بان خود شد. در بعضی از افسانه ها آمده است که عشق کشیش و اعتقاد او به خداوند باعث شد دختر بینایی خود را نیز به دست آورد.
کشیش عاشق پیشه سرانجام در 14 فوریه اعدام شد و از آن روز به بعد این روز به نام روز عشق و روز ولنتاین نام گذاری شد. کشیش ایتالیایی در روزهای قبل خود یک نامه عاشقانه همراه با یک گل سرخ برای دختر زندانبان می فرستد تا گل سرخ به نماد عشق تبدیل شود.
روایت دوم داستانی هیجان انگیز دارد. در داستان ها آمده که جونز یکی از پادشاهان یونان و خدای ازدواج، زنان و همه الهه ها بوده است. در روزهای قبل از 14 فوریه دختران جوان نام خود را روی کاغذ نوشته و آن را داخل بطری به آب می انداختند. پسران جوان یک بطری از آب گرفته و در روز جشن 14 فوریه با آن دختر شرکت می کردند. این رسم جذاب باعث ایجاد عشق های زیادی میان دختران و پسران می شده است.

چرا روز ولنتاین خرس هدیه می دهند؟ فلسفه خرس ولنتاین چیست؟

در روز ولنتاین می توانید هدیه های مختلفی از گل، شکلات تا عروسک به کسانی که دوست دارید بدهید اما در این میان خرس ولنتاین یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین کادوها است. این که خرس ولنتاین انقدر محبوب شده است می تواند دلایل زیر را داشته باشد:

خرس ها نرم و بغلی هستند

بغل کردن یک حس آرامش بسیار عالی به شما می دهد. درست است که هیچ چیز جای در آغوش گرفتن عزیزانتان را نمی گیرد اما بغل کردن خرس های نرم و پشمالو نیز حس خوبی به شما خواهد داد.

عروسک مناسب برای هر فرد در هر سنی است

از دیگر دلایلی که چرا خرس ولنتاین به یک هدیه محبوب تبدیل شده است آن است که می توانید آن را به هر فرد با هر سنی کادو بدهید. بسیاری از عروسک ها کاملا دخترانه هستند و شما نمی توانید آن را به یک پسر هدیه کنید و یا مناسب دختر بچه و پسر بچه ها هستند. خرس تدی یا خرس ولنتاین از این قاعده مستثنی بوده و می توانید آن را به دوست، عشق و یا همسرتان هدیه کنید.

خرس ولنتاین برای همیشه باقی می ماند

در میان کادوهای دیگر ولنتاین مانند شکلات و گل، خرس ها کادوهایی هستند که برای همیشه می توانید آن را نگه دارید. شما می توانید آن را برای همیشه گوشه تخت خوابتان گذاشته و با هر بار دیدنش خاطرات این روزهای خوش برایتان تداعی شود.

خرس های تدی شنونده های خوبی هستند

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چهره خرس های تدی آرامش و حس دوستانه زیادی را به شما القا می کند، بدون این که خودتان آگاهانه متوجه آن باشید. شما می توانید به راحتی با این عروسک دوست داشتنی خود صحبت و درد دل کرده و آن را مانند دوست واقعی خود ببینید.

پشمالو و بامزه هستند

خرس ولنتاین مدل های مختلفی دارند که ویژگی پشمالو و نرم بودن در همه آن ها مشترک است. این خرس ها بسیار نرم و پشمالو هستند و ظاهری بسیار بامزه و دوست داشتنی دارند که باعث می شود شما آن ها را دوست داشته باشید.

خرس نماد عشق در بسیاری از کشورها است

یکی از دلایل اصلی که چرا در روز ولنتاین به یکدیگر خرس هدیه می دهیم آن است که در بسیاری از کشورها خرس از گذشته به نماد عشق معروف بوده است. این مساله باعث شده در این کشورها افراد برای بیان عشق خود به کسی که دوستش دارند، خرس های تدی معمولا قرمز رنگ هدیه دهند. به تدریج این رسم از این کشورها به کشورهای دیگر نیز وارد شده است.

می توانید به خرس ولنتاین عطر همیشگی خود را بزنید

شما می توانید قبل از هدیه دادن خرس ولنتاین به کسی که دوست دارید، ادکلن همیشگی خود را بزنید تا عشقتان هر وقت خرس را در آغوش می گیرد، بوی شما به مشامش برسد. بافت این خرس ها به گونه ای است که تا مدت ها می توانند بوی عطر را حفظ کنند.

به راحتی می توانید آن را گوشه ای از اتاق قرار دهید

با توجه به سایز خرس های تدی شما می توانید آن ها را روی میز، روی تخت و یا گوشه اتاقتان قرار دهید. در واقع شما می توانید بدون نیاز به خالی کردن یک جای خاص در اتاق و به هم زدن چینش آن خرس را در یک گوشه قرار داده تا هم همیشه جلو چشمتان باشد و هم زیبایی اتاقتان چند برابر شود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت