مهم ترین نکاتی که قبل از انتخاب نوع میکاپ و آرایشگاه عروس باید بدانید (به همراه 20 مدل میکاپ عروس)

مهم ترین نکاتی که قبل از انتخاب نوع میکاپ و آرایشگاه عروس باید بدانید (به همراه 20 مدل میکاپ عروس)

فهرست عناوین

انتخاب میکاپ مناسب فرم صورت شما و البته انتخاب آرایشگاه حرفه ای مهم ترین انتخاب هایی است که باید قبل از شب عروسیتان به آن فکر کنید. اگر شما ارایشگاهی حرفه ای انتخاب نکنید و آرایش عروس شما نه تنها زیبا نبوده بلکه به فرم صورت شما نیاید، احتمالا خاطره شما از بهترین روز زندگیتان چندان خوشایند نخواهد شد! مناسب ترین و جدید ترین میکاپ عروس چیست؟ در انتخاب آرایشگاه عروس به چه نکاتی توجه کنیم؟ با ما همراه شوید تا هرآنچه باید قبل از مراسم عروسیتان بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم. 

  انواع آرایش عروس 

در گام اول باید بدانید که چند نوع آرایش عروس وجود دارد و هر کدام از آن ها چه ویژگی هایی دارند؟ در این بخش شما را با محبوب ترین انواع میکاپ عروس آشنا می کنیم.

آرایش عروس اروپایی 

در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین انواع آرایش عروس، آرایش اروپایی است. این آرایش بسیار لایت و ملایم است اما با این وجود شما را بسیار تغییر خواهد داد و زیباتر خواهد کرد. در این نوع آرایش، تمرکز بیشتر روی چشم ها است تا زیباتر و جذاب تر دیده شوند، با این حال از خط چشم های پهن استفاده نمی شود. کانتورینگ از مهم ترین کارهایی است که در آرایش اروپایی انجام می شود تا فرم صورت جذاب و زیباتر شده و عیب های احتمالی آن پوشیده شود.
رنگ سایه معمولا از تناژ پوست انتخاب شده و برای آرایش صورت از سه رنگ مکمل و واضح استفاده می شود. رژ گونه در این آرایش تا حد زیادی لایت و محو بوده و معمولا از رنگ های هلویی استفاده می شود. رنگ لب ها هم در این آرایش، کم رنگ و متناسب با رنگ پوست مانند گوشتی یا صورتی روشن است.

آرایش عروس به سبک ایرانی 

از انواع دیگر آرایش عروس، آرایش عروس ایرانی است که از آرایش عربی ساده تر و از آرایش اروپایی غلیظ تر است. در این سبک آرایش معمولا به چهره عروس توجه بیشتری می شود. برای مثال اگر چشم های عروس کوچک باشد، تمرکز بیشتری روی آن ها شده و آرایش آن غلیظ تر انجام می شود. همچنین اگر لب ها نازک باشد، از خط لب های پهن استفاده شده تا لب کمی قلوه ای تر و بزرگ تر شود.
نکته مهم این آرایش آن است که معمولا چشم ها و لب ها در تضاد با یکدیگر هستند. یعنی اگر چشم ها آرایشی غلیظ دارند، معمولا از رژ لب هایی کم رنگ برای لب استفاده می شود و برای آرایش چشم های کم تر معمولا از رژ لب هایی تیره به خصوص خانواده بنفش استفاده می شود. اگر شما یک میکاپ آرتیست و آرایشگاه عروس حرفه ای انتخاب کنید، این نوع آرایش نیز می تواند شما را زیباتر کند.

  آرایش عروس هندی و یا شرقی 

از دیگر انواع آرایش عروس، می توان به ارایش عروس شرقی اشاره کرد که طرفداران خاص خود را نیز دارد. در این آرایش معمولا از رنگ های گرم و تند و رژ لب هایی قرمز یا صورتی استفاده می شود. چشم ها نیز معمولا با خط چشم هایی کشیده و سایه هایی طلایی و یا نقره ای آرایش می شوند. اگر این نوع آرایش را برای روز عروسی خود انتخاب کرده اید، میکاپ آرتیست شما باید حتما فردی حرفه ای باشد در غیر این صورت با یک آرایش بسیار غلیظ و نه چندان زیبا مواجه خواهید شد.

آرایش عروس شاین 

از دیگر انواع میکاپ عروس که بیشتر مورد علاقه عروس خانم های کم سن و سال تر است، آرایش شاین یا براق است. در این نوع آرایش از رژ لب های براق، سایه های شاین و اکلیل دار و حتی رژ گونه های کمی براق استفاده می شود.

  آرایش خلیجی و یا عربی 

این سبک آرایش را می توان یکی از قدیمی ترین انواع میکاپ عروس دانست که این روزها به ندرت در آرایشگاه عروس استفاده می شود. در این سبک آرایش ابروها را نازک کرده و معمولا از سایه های رنگی استفاده می شود. آرایش چشم ها بسیار غلیظ بوده و لب ها تا حد ممکن درشت و قلوه ای و پر رنگ آرایش خواهد شد. در این نوع میکاپ نیز معمولا از رنگ های تیره و گرم استفاده می شود.

آرایش فشن 

از دیگر انواع آرایش عروس می توان به آرایش فشن نیز اشاره کرد که در آن همزمان از رنگ های لایت و شاین، تیره و روشن استفاده می شود. این آرایش نیز جزئی از آرایش های اروپایی محسوب شده و میکاپ آرتیست آن باید تخصص کافی در انجام آن داشته باشد.

انواع مدل مو و شینیون عروس 

بعد از انواع آرایش و میکاپ عروس، بهتر است با انواع مدل موهایی هم که می توانید برای روز عروسی خود انتخاب کنید آشنا شوید.

شینیون بسته

مدل های مختلفی برای شینیون عروس وجود دارد که بالای سر، پایین و یا در یک سمت از گردن بسته جمع می شوند. این شینیون ها می توانند ساده و یا بسیار پیچیده باشند. اگر شینیون شما بسته است، حتما سعی کنید که در انتخاب تاج و ریسه دقت بیشتری داشته باشید زیرا که جلوه بسیار زیبا و متفاوتی به شما خواهد داد. شینیون ها را معمولا با نوع آرایش انتخاب می کنند برای مثال اگر آرایش شما لایت و اروپایی است، شینیون شما کمی پیچیده تر خواهد بود. البته این روزها شینیون های ساده نیز طرفداران بیشتری نسبت به شینیون های پیچیده دارند.

  مدل موی باز 

مدل موی باز انتخاب دیگری برای عروس خانم ها است تا زیبایی آن ها را در روز عروسی دو چندان کند. اگر موهای شما پرپشت و زیبا است، می توانید آن ها را در روز عروسی خود باز بگذارید. انتخاب این مدل برای عروس خانم هایی که گردن کوتاهی دارند چندان مناسب نیست. موی بلند همچنین می تواند تا حد زیادی باز بودن یقه شما از پشت را بپوشاند.

مدل موی نیمه باز نیمه بسته 

اگر هم دوست دارید موهای شما شینیون ساده ای داشته باشد و روی شانه ها و لباس شما بیفتد، مدل های مختلف و بسیار زیبایی برای مدل مو و شینیون عروس وجود دارد که شما آن ها را خواهید بپسندید. در این حالت آرایشگر شما همچنین می تواند از انواع بافت نیز برای قسمت های بالای مو استفاده کند. این مدل نیز برای عروس خانم هایی که موهایی کم پشت و نازک دارند، چندان مناسب نخواهد بود.

مهم ترین نکاتی که راجع به میکاپ عروس باید بدانید

بعد از آن که نوع میکاپ خود را برای بهترین روز عروسی خود انتخاب کردید، بهتر است نکات مهمی را نیز بیاموزید تا در روز عروسیتان زیباترین شوید.

ابروها را فراموش نکنید

این روزها کم تر آرایش به روزی را پیدا می کنید که رنگ ابرو با رنگ موها متفاوت باشد. بنابراین رنگ زدن آن ها را فراموش نکرده و بیش از اندازه آن ها را پهن و یا باریک نکنید. ابروها باید در صورت شما کاملا طبیعی و متناسب باشند.

تا حد ممکن موی مصنوعی نگذارید

اگر موهای شما پرپشت است و نیازی به اضافه کردن موی اضافه ندارد، بگذارید آرایشگر شما تنها از موهای خودتان استفاده کند. این موها در شبیه ترین حالت ممکن باز هم با رنگ موهای خودتان متفاوت هستند و این تفاوت به خصوص در فیلم ها و عکس ها جلب توجه خواهد کرد.

باید ها و نبایدهای خود را به آرایشگرتان بگوئید

حتما و حتما قبل از شروع میکاپ مدل های مورد علاقه تان را به میکاپ آرتیست نشان دهید یا از داخل آلبوم خود سالن زیبایی به آرایشگرتان بگوئید که چه سبک آرایشی را می پسندید. اگر آرایش و مدل خاصی را نمی پسندید و یا می دانید که به شما نمی آید، حتما آن را به آرایشگرتان بگوئید.

  مراقب انتخاب درست مژه مصنوعی باشید 

مژه مصنوعی یکی از اجزای جدا نشدنی آرایش عروس است اما انتخاب آن بسیار مهم است. مژه ها طول ها و تراکم های متفاوتی دارند و آرایشگر شما باید با توجه به نوع چشم و آرایش شما آن را انتخاب کند.

آرایشتان را در نورهای مختلف ببینید

شما در روز عروسیتان در محیط های مختلفی مانند تالار، باغ، آتلیه و یا محیط های دیگر قرار می گیرید که هر کدام از آن ها نور متفاوت و مخصوص به خود را دارد. بهتر است بعد از اتمام آرایش، از میکاپ آرتیست خود بخواهید آرایش شما را در نورهای مختلف، داخل سالن و بیرون آن ببیند تا مطمئن شود همه چیز کامل و زیبا است.

به تفاوت رنگ پوست بدن و صورتتان دقت کنید

بعد از آرایش و استفاده از کرم صورت، ممکن است رنگ پوست صورت با بدنتان کمی فرق کند. برای آن که آرایشتان طبیعی جلوه کند، سعی کنید با استفاده از کرم و پنکک این تفاوت رنگ را از بین ببرید.

یا روی چشم و یا دهان تمرکز کنید

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، یک آرایش عروس حرفه ای نباید غلیظ باشد. بنابراین اگر دوست دارید چشم های شما آرایش بیشتری داشته باشد، آرایش ملایم تری برای لب ها انتخاب کنید و بر عکس.

  زمان لایه برداری صورت و اصلاح صورت

برای آن که آرایش روی صورت شما به خوبی بنشیند، بهتر است از دو هفته قبل از ماسک هایی برای لایه برداری پوست استفاده کرده تا پوست شما جوان تر و شاداب تر شود. همچنین بهتر است اصلاح موهای صورت را چند روز قبل از روز عروسی خود انجام دهید.

رنگ مو

اگر می خواهید برای روز عروسی خود، موهایتان را رنگ کنید، بهتر است این کار را چند رور قبل از مراسم انجام دهید تا مطمئن شوید دقیقا رنگ مورد نظرتان از آب درآمده است.

نکاتی که قبل از انتخاب آرایشگاه عروس باید بدانیم 

برای آن که بتوانید یک سالن زیبایی با کیفیت و مناسب را انتخاب کنید، کافی است به چند نکته توجه داشته باشید.
• حتما سری به فضای مجازی آرایشگاه عروس مورد نظرتان رفته و نمونه کارهای آن را ببینید. با این کار شما با سبک و کیفیت کار آن ها آشنا خواهید شد.
• در همین صفحات مجازی معمولا عروس های قبلی نظرات خود را به اشتراک می گذارند. بنابراین خواندن نظرات نیز می تواند دید خوبی به شما بدهد.
• اولین سالن را عجولانه انتخاب نکنید. سعی کنید سالن های زیبایی مختلف را بررسی کرده و کارهای آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید.
• سالن زیبایی را انتخاب کنید که میکاپ آرتیست آن مدارک حرفه ای داشته و دوره های جدید آرایش عروس را گذرانده باشد.
• به قیمت ها توجه کنید. قیمت های بسیار پایین نسبت به عرف احتمالا نتیجه جالبی برای شما به دنبال نخواهد داشت. برای بهترین روز زندگیتان خساست را کنار بگذارید.
• از برند لوازم آرایشی مورد استفاده سوال بپرسید. برندهای بی کیفیت بعد از مدت کوتاهی روی صورت شما ماسیده و یا پاک خواهد شد.
 

20 مدل از جدید ترین میکاپ عروس

در ادامه تعدادی از جدید ترین میکاپ عروس را به شما نمایش داده تا بتوانید از ان ها برای میکاپ خودتان ایده بگیرید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت