7 هزینه پنهان عروسی که باید پیش‌بینی کنید

7 هزینه پنهان عروسی که باید پیش‌بینی کنید

فهرست عناوین

هزینه‌‌های عروسی به خودی خود سرسام‌آور هستند و برای برگزاری یک عروسی آبرومند باید متناسب با بودجه خود برنامه‌ریزی درستی داشته باشید. علاوه بر هزینه‌‌های واضحی که پیش از برنامه‌ریزی عروسی در نظر می‌گیرید، هزینه‌‌هایی هم وجود دارد که باید آن‌‌ها را پیش‌بینی کنید تا در ادامه روند برگزاری مراسم سورپرایز نشوید. بزمینه در این مقاله به بیان 7 مورد از این موارد پرداخته است.

1- مالیات بر ارزش افزوده

از تشریفات یا تهیه غذای خود بپرسید قیمتی که برای منوهای خود در نظر می‌گیرند قیمت کل می‌باشد یا مالیات بر ارزش افزوده جداگانه حساب می‌شود؟ از سایر شرکت‌‌های خدماتی که برای عروسی قصد دارید با آن‌‌ها قرارداد ببندید نیز این سوال را بپرسید.

2- انعام

شب عروسی همه از داماد انتظار دارند تا یک زمان‌‌هایی بنا بر آداب اجتماعی به سایرین انعام دهد. نیروهای مهماندار و خدماتی پول زیادی از تشریفات نمی‌گیرند بد نیست مبلغی را برای انعام به آن‌‌ها در نظر بگیرید. همچنین برای رقص چاقو و موارد دیگر باید مقداری پول نقد همراه داشته باشید تا در آن زمان‌‌ها غافلگیر نشوید. همچنین عروس خانم باید از صبح با خود پول نقد داشته باشد تا به نیروی خدماتی آرایشگاه در ازای کمک‌‌هایی که می‌کند انعام بدهد.

3- هزینه‌‌های بعد از قرارداد تشریفات

معمولا بعد از عقد قرارداد با تشریفات، تا شب عروسی و حتی بعد از آن همچنان هزینه‌‌ها ادامه دارد، یعنی عقد قرارداد به معنی هزینه نهایی نیست و ممکن است با اضافه کردن مواردی به آن لازم باشد بودجه خود را افزایش دهید. افزایش میزان گل‌آرایی، تبدیل شربت به آب‌میوه طبیعی، افزایش ناگهانی تعداد مهمان‌‌ها، اضافه کردن سفره عقد به عروسی، تبدیل کوکتل میوه به میوه کامل، افزودن عصرانه به منو، افزایش سایر تزئینات و... مواردی است که ممکن است تشریفات شما را قانع کند به جشن عروسی خود اضافه کنید. هرچقدر هم مقاومت کنید معمولا در مقابل اصرارهای مدیر تشریفات دوام نمی‌آورید و یک سری از این موارد را به منوی خود اضافه می‌کنید. پس بهتر است بودجه خود را برای این گونه موارد افزایش دهید.

بهترین و خوش قیمت ترین کسب و کارهای عروسی

آتلیه عروس شاهرخ مشاهده این کسب و کار
باغ تالار چوبی مشاهده این کسب و کار
آتلیه عکاسی راویا مشاهده این کسب و کار

4- اضافه کردن آپشن‌‌های آتلیه

آتلیه نیز مانند تشریفات برای اضافه کردن هزینه‌‌ها تا بی نهایت جا دارد. اضافه کردن وسایل حرکتی مانند هلی شات و کرین، اضافه کردن برگه به آلبوم، فرمالیته، انتخاب لوکیشن گران‌تر برای عکاسی و فیلمبرداری مواردی است که هزینه‌‌های آتلیه را افزایش می‌دهد. خودتان را برای تبلیغات آتلیه برای اضافه کردن این آپشن‌‌ها آماده کنید و احتمال دهید تعدادی از این پیشنهادات را بپذیرید.

5- افزایش خدمات آرایشگاه

اگر قرار باشد برای یک میکاپ معمولی، سیصد هزار تومان هزینه کنید زمانی که از آرایشگاه بیرون می‌آیید متوجه می‌شوید چهارصد یا پانصد هزار تومان هزینه کرده اید. این اتفاق در آرایشگاه‌‌های زنانه معمول است چه برسد به زمانی که عروس هستید و چنگال‌‌ها برای گرفتن پول از شما تیز شده است. شاید هنگام عقد قرارداد برای کاهش هزینه‌‌ها از انتخاب یک سری آپشن‌‌ها خودداری کنید اما معمولا با میکاپ آرتیست قانع می‌شوید که این مقدار را نیز هزینه کنید اما نتیجه بهتری داشته باشید. هر دختر خانمی‌ دوست دارد در شب عروسی خود بهترین چهره را داشته باشد کافی است آرایشگر به عروس خانم توصیه کند با گذاشتن لنز، چهره بهتری پیدا می‌کند یا بهتر است ابرو و موی خود را رنگ کند. اجاره تاج گران‌تر، بیعانه ای که برای تاج یا موی اضافه می‌گذارید، انتخاب مژه‌‌های دانه ای به جای مژه‌‌های یکسره، رژ لبی که از‌ترس پاک شدن رژ لب خود از آرایشگر می‌خرید، رنگ مو، رنگ ابرو، کاشت ناخن به جای ناخن مصنوعی، فون بدن، شیو صورت و اصلاح ابرو و... همگی مواردی هستند که ممکن است در قرارداد نباشد اما در روز عروسی متحمل هزینه‌‌های آن‌‌ها شوید.

6- مهمانان راه دور

هر مراسمی ‌یک سری مهمان راه دور دارد که برای عروسی به شهر شما می‌آیند. حتی اگر این مهمانان برای خود در شهر شما خانه دارند یا خودشان هزینه هتل را تقبل کردند رسم ادب است که حداقل یک وعده دیگر را با آن‌‌ها بگذرانید چرا که آن‌‌ها به خاطر شما برنامه ریزی کردند و راه دوری را برای مراسم شما طی کرده اند. به نسبت تعداد این افراد و سایر موارد مبلغی را در نظر بگیرید تا بعد از عروسی به این‌ترتیب از آن‌‌ها تشکر کنید.

7- مادرزن سلام

بعضی از عروس و دامادها بعد از عروسی برای تشکر برای والدین خود هدایایی می‌خرند و به منزل آن‌‌ها می‌برند. اما رسم معمول این است که فردای عروسی یا یکی دو روز بعد از آن به مادر عروس هدیه‌ای می‌دهند و او نیز از عروس و داماد پذیرایی می‌کند. بهتر است پیش از عروسی مبلغی از بودجه خود را به خرید این هدیه اختصاص دهید یا هدیه را از قبل تهیه کنید و بعد از عروسی به او بدهید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت