رنگ مورد علاقه شما نشان از شخصیت شما دارد! (روانشناسی رنگ ها، قسمت سوم: رنگ سبز)

رنگ مورد علاقه شما نشان از شخصیت شما دارد! (روانشناسی رنگ ها، قسمت سوم: رنگ سبز)

فهرست عناوین

روانشناسی رنگ ها به عنوان یکی از علوم جدید بسیار مورد توجه قرار گرفته است. روانشناسان بر این باور هستند که رنگ ها علاوه بر تاثیرات فیزیولوژیک، روی واکنش های مغزی و روانشناختی هم موثر هستند. این فرضیه دستمایه بسیاری از پژوهش ها و مقالات در زمینه های متفاوت شده است. یکی از زمینه هایی که روانشناسی رنگ ها در آن تاثیر بسزایی دارد صنعت مد و فشن و استایل شناسی است. امروزه دیزاینرهای مد علاوه بر هارمونی رنگ ها و ایده های جدید دوخت به تاثیر روانشناختی طرح های خود و افکار و نمادهایی که با رنگ ها به مخاطب القا می شود بسیار توجه می کنند. بزمینه در سری مقالات رواشناسی رنگ ها به گوشه ای از این تاثیرات پرداخته است. قسمت اول: رنگ قرمز و قسمت دوم: رنگ آبی را مطالعه نمایید.

رنگ سبز نشانه چیست؟

طیف های مختلف رنگ سبز حاصل ترکیب رنگ آبی و زرد هستند. به همین دلیل رنگ سبز آمیخته ای از شادابی رنگ زرد و آرامش و احساسات عاطفی رنگ آبی است. سبز نماد طبیعت، تعادل، پویایی و رشد، ایمنی، سلامتی و مثبت اندیشی است. علاوه بر همه این ها در دنیای تجارت رنگ سبز نماد ثروت و رونق است به همین دلیل بسیاری از برندهای مشهور در طراحی لوگوی خود از رنگ سبز استفاده می کنند.
سبز به هر محیطی که وارد می شود احساس سرزندگی، سلامتی و نشاط را با خود به همراه می برد هم چنین در آموزه های دینی رنگ سبز نماد معنویت به شمار می رود به همین دلیل در معماری مساجد و اماکن مذهبی از رنگ سبز و نور سبز به وفور استفاده می شود.

تاثیرات فیزیولوژیک و جسمی رنگ سبز

نور سبز تحریک کننده سیستم ایمنی بدن می باشد تا آنجا که برای درمان سردردهای میگرنی، بهبود دهنده تب و برطرف کننده بیماری های عفونی و زخم های ملتهب بسیار مفید و موثر می باشد. رنگ سبز برای بهبود دردهای حاصل از بیماری های قلبی، فشار خون بالا و درمان کم خوابی بسیار مناسب می باشد. رنگ سبز به دلیل حس آرامشی که از خود پراکنده می کند برطرف کننده خستگی روحی و تنظیم کننده متابولیسم است و علاوه بر همه این ها به بهبود عملکرد طحال و کبد نیز کمک می کند. در روانپزشکی از القائات رنگ سبز برای از بردن خاطرات بد و احساسات آزار دهنده ناشی از حوادث تلخ استفاده می گردد.
پزشکان و روانپزشکان توصیه می کنند که بیماران سرطانی در معرض رنگ سبز قرار نگیرند چون رنگ سبز به دلیل القای حس رشد و پویایی موجب بدخیم تر شدن غده های سرطانی می گردد.

اکسسوری ها و دکوراسیون های سبز رنگ

رنگ سبز شامل طیف متفاوتی از رنگ هاست. زیتونی، پسته ای، سبزآبی، سدری، یشمی، چمنی، زمردی از جمله طیف های رنگ سبز هستند که هر یک از آنها نماد معانی خاصی هستند به عنوان مثال سبز زیتونی حس شکست در زندگی شخصی را بیان می کند و سبز زمردی نماد فخر و شکوه و جلال به شمار می رود.
از رنگ سبز برای طراحی دکوراسیون انواع جشن ها از جمله تولد، عروسی، نامزدی و عقد می توان استفاده نمود. دکوراسیون های هاوایی، استوایی، ساحلی و روستیک از جمله سبک هایی هستند که در آنها به وفور از رنگ سبز استفاده می شود. برای انتخاب استایل عروسی خود تست مربوطه را در سایت بزمینه بدهید.
زمرد از جمله سنگ های سبز رنگ در طبیعت است که در صنعت جواهرسازی به دلیل رنگ زیبا و باشکوه و خواص شفابخشی که دارد بسیار پرطرفدار محسوب می شود.
تورمالین، دیوپسید، زبرجد، عقیق سبز، تسافوریت، کریزوبریل، سنگ خون و یشم سبز از سنگ های سبز رنگ در طبیعت هستند که می توانند در تاج، جواهرات و سایر اکسسوری ها مورد استفاده قرار گیرند.

علاقمندان به استایل سبز چه شخصیتی دارند؟

رنگ سبز یکی از رنگ های مناسب برای استایل مادر عروس و مادر داماد در مراسم های نامزدی و عروسی می باشد. افرادی که به رنگ سبز علاقمند هستند عاشق طبیعت هستند و معمولا حفاظت از محیط زیست برای آنها یکی از اولویت های زندگی محسوب می شود. دوستداران رنگ سبز در همه حالات، احساسات متعادلی دارند و به ندرت درگیر واکنش های افراطی یا تفریطی می شوند و از احساسات منفی و مثبت شدید پرهیز می کنند. سبزدوستان مشاوران و شنونده های خوبی هستند که علاقه زیادی به نصیحت کردن دارند و به دلیل شخصیت رازداری که دارند در بین دوستان به افرادی امانتدار و مورداعتماد مشهور هستند. این افراد اشخاصی امیدوار، مثبت اندیش، سخاوتمند، واقع بین و با ثبات هستند که اکثر اطرافیان از آنها به عنوان انسان هایی مهربان، بخشنده، دلسوز و اجتماعی یاد می کنند. دلسوزی در سبزدوستان گاهی تا آنجا پیش می رود که این حس دلسوزی جای خود را به ترحم می دهد وباعث آزار آنها می گردد.
علاقمندان به استایل سبز معمولا افرادی تجملاتی و قدرت طلب هستند که حس مالکیت در آنها بسیار قوی می باشد و عموما دوست دارند در بین اطرافیان، خود را بسیار ثروتمند و مادی گرا نشان دهند.
اگر دوست دارید که در محیط کاری خود فعال باشید و با لذت به فعالیت های حرفه ای خود بپردازید پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ سبز در پوشش است و هم چنین سعی کنید به طور مرتب خود را در معرض رنگ سبز قرار دهید. رنگ سبز برای شما آرامش توام با پویایی را به ارمغان می آورد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت