گران‌قیمت‌ترین عروسی‌های جهان

گران‌قیمت‌ترین عروسی‌های جهان

فهرست عناوین

مراسم عروسی در کشورها و فرهنگ‌های مختلف تفاوت‌هایی دارد اما علت اصلی برگزاری چنین مراسمی ‌اساسا یکی است. در جشن عروسی دختر و پسر پیوند ابدی می‌بندند و زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند. کیفیت و هزینه‌های مربوط به عروسی با توجه به بودجه و میزان اهمیتی که برای جشن عروسی قائل هستند تعیین می‌شود.
معمولا افراد سعی می‌کنند تا با صرف هزینه محدود بهترین پذیرایی و جشن ممکن را ایجاد کنند ولی بعضی افراد ثروتمند و مشهور برای برگزاری مراسم عروسی خود محدودیتی در بودجه قائل نمی‌شوند. در این مقاله ما در تیم بزمینه گران قیمت‌ترین عروسی‌های جهان را به صورتی لیستی گرد آورده‌ایم. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید پرهزینه‌ترین عروسی‌های جهان مربوط به چه افرادی بوده و چه مدت دوام داشته است.

کریستینا آگویلرا و جردن براتمن - 2.2 میلیون دلار

کریستینا آگویلرا، بازیگر و خواننده آمریکایی در سال 2005 با همسرش جردن براتمن طی یک مراسم با شکوه ازدواج کرد. عروسی پس از پیشنهاد رمانتیک بتمن انجام شد. اتاقی تزئین شده با گل‌های رز، جعبه‌های کادو و بادکنک که داخل یکی از جعبه‌ها انگشتر قرار داده بود تا به این صورت از کریستینا خواستگاری کند. مراسم عروسی این دو بالغ بر 2.2 میلیون دلار هزینه داشت. جالب است بدانید آن‌ها با وجود داشتن یک فرزند دو ساله در سال 2010 از یکدیگر جدا شدند.
 
الیزابت‌ هارلی و آرن نایار - 2.6 میلیون دلار
مراسم ازدواج الیزابت ‌هارلی بازیگر زن انگلیسی با تاجر هندی آرن نایار به دو صورت متفاوت، یک بار در انگلستان و یک بار با سنت هندو اجرا شد. اولین بار در سال 2007 در قلعه sudeley و دومین بار در کاخ ادموند بلان در جدهپور مراسم عروسی را برگزار کردند. ازدواج پر سر و صدا و پر خرج این دو که قریب به 2.6 میلیون دلار هزینه داشت تنها 4 سال دوام یافت. قاضی پرونده آن‌ها پس از 92 ثانیه به این نتیجه رسید که ازدواج آن‌ها شکست خورده است. در واقع آن‌ها یکی از پرخرج‌ترین مراسم‌های عروسی و یکی از سریع‌ترین مراسم‌های طلاق را از آن خود کردند.
 
پل مک‌کارتنی و هدر میلز - 3.6 میلیون دلار
خواننده و آهنگساز راک انگلیسی، پل مک کارتنی، و کارآفرین و بازرگان اهل انگلستان، هدر میلز، در ژوئن سال 2002 باهم ازدواج کردند. ازدواج پر هزینه 3.6 میلیون دلاری این دو زمان زیادی دوام نداشت و آن‌ها در سال 2006 از یکدیگر جدا شدند و در سال 2008 به طور رسمی ‌از هم طلاق گرفتند. نکته جالب توجه این بود که طلاق آن‌ها پر هزینه‌تر از مراسم عروسی آن‌ها بود. زیرا طبق دستور دادگاه پل مککارتنی موظف شد دو مبلغ 27 و 13 میلیون دلاری به همسر سابق خود با فاصله مدت زمان معلومی ‌پرداخت کند.
 
الیزابت تیلور و لری فورتنسکی - 4 میلیون دلار
الیزابت تیلور، بازیگر سرشناس و مشهور آمریکایی 8 بار ازدواج کرده است. او در سال 1991 با لاری فورتنسکی در سن 59 سالگی ازدواج کرد. مراسم عروسی این دو در لیست پر زرق و برق‌ترین مراسم‌های عروسی قرار گرفته است. جشن عروسی الیزابت تیلور و لری فورتنسکی با حضور مشهورترین افراد تاریخ هنر برگزار شد. مایکل جکسون، ادی مورفی، لیزا منلی و مکولی کلکین از مهمانان این مراسم بودند. این دو در سال 1996 پس از 5 سال از هم جدا شدند اما تا زمان مرگ الیزابت تیلور بهترین دوستان یکدیگر باقی ماندند.
 
لایزا مینلی و دیوید گست - 4.2 میلیون دلار
لایزا مینلی خواننده وهنرپیشه آمریکایی در سال 2002 با دیوید گست در یک مراسم عجیب و غریب در خیابان پنجم نیویورک ازدواج کردند. لیام نیسون، جوآن کالینز، گلوریا گینور، آنتونی‌هاپکینز، میا فارو، مایکل جکسون و الیزابت تیلور از مهمانان این مراسم بودند. ازدواج این دو دوام کمی‌داشت زیرا پس از یک سال از هم جدا شدند و 5 سال بعد به صورت رسمی‌طلاق خود را ثبت کردند.
 
چلسی کلینتون و مارک مازوینسکی - 5 میلیون دلار
چند در صد احتمال دارد که عروسی دختر رییس جمهور سابق آمریکا و وزیر سابق ایالت متحده ساده برگزار شود؟ بعید است احتمال زیادی قائل شوید. عروسی چلسی کلینتون فرزند هیلاری کلینتون و بیل کلینتون با وزیر سابق امور خارجه آمریکا در سال 2010 در کنار رودخانه‌هادسون در محلی زیبا و رمانتیک با هزینه ای بالغ بر 5 میلیون دلار انجام شد.
 
وین رونی و كالين مك لاگلين- 8 میلیون دلار
وین رونی ستاره دنیای فوتبال و کالین مک لاگلین در سال 2008 با یک مراسم پر هزینه با هم ازدواج کردند. وین رونی 5 هواپیمای خصوصی را در اختیار داشت تا مهمانان را به محل مراسم عروسی برساند. آن‌ها دارای دو فرزند هستند و همچنان در کنار هم زندگی می‌کنند.
 
پرنس ویلیام و کیت میدلتون 34 میلیون دلار
بدون شک یک عروسی سلطنتی با فراهم کردن امنیت مراسم و شکوه آن هزینه بالایی می‌برد. مراسم عروسی دوشس کیت میدلتون و پرنس ویلیام در سال 2011 در انگلستان با حضور پر شور مردم برای تماشای مراسم، و تماشای غیر مستقیم ملل مختلف در سراسر دنیا انجام گرفت. مراسم عروسی سلطنتی در حدود 34 میلیون دلار برای پادشاه و ملکه آینده انگلستان هزینه داشت.
 
پرنس هری و مگان مارکل 40 میلیون دلار
عروسی سلطنتی دیگری که اخیرا برگزار شد و چشمان میلیون‌ها انسان در سراسر جهان را به خود خیره کرد مراسم عروسی دوشس مگان و پرنس هری با هزینه حدود 40 میلیون دلار بود. تمهیدات امنیتی، جواهر عروس، لباس، موزیک و سایر بخش‌های عروسی هر کدام به بهترین شکل ممکن و در شکوه کامل انجام شد.
 
وانیشا میتال و آمیت باتیا 66 میلیون دلار
وانیشا میتال دختر رییس بزرگ‌ترین شرکت فولاد جهان در سال 2004 در تالار ورسای در پاریس برگزار شد. مراسم آتتش بازی پر هزینه از برج ایفل، کارت دعوت‌های 20 صفحه ای نقره، نوشیدنی‌های گران قیمت و هزاران مهمان و سایر تجملات هزینه بالای این عروسی را رقم زدند. این ازدواج در سال 2013 به پایان رسید.
 
پرنس چارلز و پرنسس دایانا 110 میلیون دلار
هرچند این عروسی ده‌ها سال قبل انجام شده است اما همچنان در ذهن‌ها مانده و در تاریخ به عنوان پر هزینه‌ترین عروسی ثبت شده است. دایانا در بیست سالگی با ازدواجش با شاهزاده چارلز در سال ۱۹۸۱ در کلیسای جامع سنت پل، شاهدخت ولز شد. این مراسم با تماشای عده‌ای نزدیک به هفتصد و پنجاه میلیون از پای تلویزیون و صف کشیدن ششصد هزار نفر در بیرون کلیسا و خیابان‌ها همراه گردید. دایانا در مراسم، لباسی به ارزش نه هزار پوند بر تن کرد که از دنباله‌ای به طول هشت متر برخوردار بود. این دو از سال ۱۹۹۲ جدا از هم زندگی کردند و در سال ۱۹۹۶ با پیشنهاد ملکه رسماً از هم طلاق گرفتند.

گران قیمت ترین کیک های عروسی را اینجا ببینید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت