چگونه یک ساقدوش بی نظیر باشیم!

چگونه یک ساقدوش بی نظیر باشیم!

فهرست عناوین

همیشه دوستان صمیمی عروس و داماد بی‌صبرانه در انتظار مراسم عروسی آنها هستند تا بتوانند با پوشیدن لباس ساقدوش در یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات طول عمر دوست عزیزشان حضور داشته باشند. برای عروس خانم ها انتخاب چند نفر به عنوان ساقدوش شاید در نظر اول ساده به نظر برسد، اما باید افرادی را برای پوشیدن لباس‌های ساقدوش انتخاب کنند که علاوه بر چهره و اندام زیبا، آراستگی خوبی نیز داشته باشند؛ زیرا ساقدوش‌ های عروس در بیشتر عکس‌ها در کنار آن‌ها حضور دارند و نقش ساقدوش‌ها در جذاب‌تر شدن مراسم عروسی و عکس‌های ثبت شده در مراسم ازدواج قابل چشم پوشی نیست.

در ادامه سبک آرایش ساقدوش‌ های عروس و هارمونی لباس آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است تا بتوانید مراسم عروسی را به بهترین نحو برگزار کنید و لحظات خاطره انگیزی را کنار دوستانتان داشته باشید.

ملایم بودن آرایش ساقدوش‌ ها

ساقدوش‌ های عروس باید آرایش ملایمی داشته باشند؛ زیرا آرایش غلیظ ساقدوش‌ ها می‌تواند سبب کم‌رنگ‌تر شدن نقش عروس در مراسم و عکس‌های عروسی شود. هنگام آرایش ساقدوش‌ ها باید از رنگ‌هایی هماهنگ با رنگ لباس آن‌ها استفاده شود و رنگ رژ لب و سایه چشم ساقدوش‌ ‌ها با رنگ سایه چشم و رژ لب عروس کاملاً متفاوت باشد.

نوع مدل موی ساقدوش‌ ها

ساقدوش‌ های عروس باید مدل مویی متفاوت با مدل موی عروس داشته باشند؛ به عنوان مثال اگر مدل موی عروس بسته است، بهتر است ساقدوش‌ ها مدل موی باز را انتخاب کنند. اما در صورتی که آرایشگر بنابر چهره عروس مدل موی باز را برای وی انتخاب کرده است، ساقدوش‌ ها اگر مدل موهای بسته داشته باشند، هماهنگی بهتری با ظاهر عروس ایجاد خواهد شد.

یک ایده جالب این است که ساقدوش‌ های عروس مدل موهای یکسانی داشته باشند؛ اما از رنگ موهای متفاوتی برای رنگ آمیزی موهایشان قبل از شروع مراسم استفاده کنند.

با وجود آرایش متفاوت و مدل موهای خاصی که برای ساقدوش‌ ها در نظر گرفته می‌شود، عروس می تواند مانند یک مروارید بین آنها برجسته‌تر نشان داده شود. تا توجه تمام افراد حاضر در مراسم ازدواج به سوی عروس جلب شود.

انتخاب لباس ساقدوش‌ های عروس

بعد از انتخاب آرایش و مدل موی ساقدوش‌ ها باید لباس مناسبی برای آن‌ها در نظر بگیرید. هنگام انتخاب لباس ساقدوش‌‌ها باید چندین گزینه را مورد توجه قرار دهید. نوع رنگ بندی لباس‌ها، بلند یا کوتاه بودن لباس‌ها و هماهنگ بودن یا متفاوت بودن لباس‌ها از مهم‌ترین گزینه‌ها جهت انتخاب لباس ساقدوش‌ ها هستند.

نوع رنگ بندی لباس ساقدوش‌ ها

انتخاب رنگ لباس ساقدوش‌ های عروس کاملاً سلیقه‌ای است و عروس و ساقدوش‌ ها می‌توانند آخرین مدل‌های ارائه شده در ژورنال‌های مد را بررسی کرده و رنگ سال را برای لباس ها انتخاب کنند.

هنگام انتخاب لباس ساقدوش‌ ها می‌توانید تمام لباس‌ها را همرنگ سفارش دهید یا از لباس‌هایی با طراحی یکسان و رنگ بندی‌های متفاوت و نزدیک به هم استفاده کنید. به عنوان مثال لباس‌ ساقدوش‌ ها می‌تواند از بین طیف‌های مختلف رنگ صورتی و به رنگ صورتی تیره یا صورتی روشن انتخاب شوند.

کوتاه یا بلند بودن لباس ساقدوش‌ ها 

لباس ساقدوش‌ های عروس ممکن است کوتاه یا بلند باشد. لباس‌های کوتاه جهت تفاوت بین ساقدوش‌ ها و عروس انتخاب می‌شوند، هر چند ممکن است عده‌ای علاقه خاصی به پوشیدن لباس بلند داشته باشند و این مدل از لباس‌ها را انتخاب کنند.

اگر ساقدوش‌ ها قدبلند هستند، لباس‌های بلند انتخاب مناسب‌تری هستند؛ اما در صورتی که ساقدوش‌ ها دارای رنج قدی متوسط و کوتاه باشند، بهتر است لباس‌های کوتاه برای ساقدوش‌ ها انتخاب شوند.

سایز بندی لباس ساقدوش‌ های عروس

تمام ساقدوش‌ ها هم قد و هم وزن نیستند؛ بنابراین هنگام سفارش لباس باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید. ساقدوش‌ ها ممکن است مدت زیادی در جشن عروسی این لباسها را بر تن داشته باشند و باید زمان پوشیدن آن احساس راحتی داشته باشند؛ بنابراین هنگام سفارش لباس ساقدوش‌ ها درباره سایز آن‌ها اطلاعات دقیقی داشته باشید و با مزون مورد نظر جهت سفارش مدل‌های مناسب مشورت کنید.

هماهنگی رنگ لباس‌ها با رنگ پوست و مو ساقدوش‌ ها 

با توجه به این که رنگ پوست و موی ساقدوش‌ های عروس متفاوت است، باید لباس‌هایی را انتخاب کنید با رنگ پوست همه ساقدوش‌ ها هماهنگ باشد.(به مقاله چه آرایشی برای پوست‌های مختلف مناسب است؟ مراجعه کنید.) انتخاب رنگ‌ها ملایم همیشه بهترین گزینه است، زیرا تناژهای رنگ آبی، سفید و حتی کرم با رنگ پوست‌های مختلف همخوانی دارند و ساقدوش‌ ها از پوشیدن این لباس‌ها احساس رضایت بیشتری خواهند داشت.

انتخاب لباس ساقدوش‌ ها متناسب با شرایط آب و هوایی

اگر عروسی شما در فصل بهار یا تابستان است می‌توانید مدل لباس ساقدوش‌ های عروس را متناسب با شرایط آب و هوایی این فصل‌ها انتخاب کنید. اما برای عروسی‌هایی که در فصل زمستان هستند باید لباس ساقدوش‌ های عروس را از بین مدل‌هایی که به نسبت پوشیده‌تر هستند و در آن‌ها پارچه‌های ضخیم به کار رفته است انتخاب نمایید.

همچنین برای تحمل سرمای هوا هنگام عکس برداری در فضاهای باز می‌توانید از کت‌های جمع و جور و زیبایی که مناسب این فصل طراحی شده‌اند و برای پوشیدن روی لباس‌های مجلسی مناسب هستند استفاده کنید.

لباس‌های ساده یا لباس‌های پف دار

اگر عروس لباسی ساده را انتخاب کرده باشد، بهتر است ساقدوش‌ های عروس لباس‌های پف دار را در نظر داشته باشند؛ اما در صورتی که لباس عروس دارای چین‌های فراوان است، ساقدوش‌ ها باید لباس‌های ساده‌تر را انتخاب کنند؛ زیرا لباس ساقدوش ها و لباس عروس باید مکمل هم باشند و به هیچ عنوان شباهتی بین آن‌ها وجود نداشته باشد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 08


ساقدوش های گرامی لطفا در روز عروسی انقدر هیجان انگیز نشید که از عروسی بهتر بشید . هر چیزی حد داره
خودشونو خفه می کنند که بهتر باشن