13 نکته‌ی قابل توجه در هنگام خرید کفش عروس

13 نکته‌ی قابل توجه در هنگام خرید کفش عروس

فهرست عناوین

زمانیکه شما قصد خرید کفش‌ رویایی خود را برای روز عروسیتان را دارید، چند نکته وجود دارد که باید آنها را درنظر بگیرید. 14 مرحله زیر را دنبال کنید تا بتوانید به راحتی کفش‌های موردنظرتان را انتخاب کنید و آنها را بارها و بارها بپوشید.


کفش‌های رویایی خود را در روز عروسی، بپوشید

شما ممکن است عاشق کفش‌هایی با پاشنه‌های بلند و باریک باشید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که شما باید با این کفش‌ها در مسیر‌‌ها قدم بزنید، ژست عکاسی بگیرید، با آنها برقصید و این کفش‌ها کل روز عروسی با شما خواهند بود. توجه داشته باشید که با پاشنه‌های خیلی بلند نمی‌توانید به راحتی راه بروید و تلو تلو خوردن با این کفش‌ها اصلا ظاهر خوبی ندارد، شما باید بتوانید در این روز زیبا مثل یک ملکه با وقار و با تسلط راه بروید.


به مدل کفشی که انتخاب می‌کنید، دقت نمایید

کفش‌هایی را انتخاب کنید که با پوشیدن آنها حس وقار و زیبایی نمایید حتی اگر لباس عروسیتان بلند است و کفش‌های شما به ظاهر دیده نمی‌شود. یک کفش زیبا، شکیل و راحت که متناسب با قد شما باشد باعث می‌شود که شما مانند یک شاهزاده خانم واقعی قدم بردارید. همچنین مدل کفش عروسیتان می‌تواند ترکیبی از سبک کلاسیک با جزئیات مدرن باشد و به این ترتیب می‌توانید آنها را سال‌ها بپوشید بدون اینکه از مد بیفتند.



قبل از روز عروسی کفش‌های خود را چند مرتبه بپوشید

کفش‌های خود را برای اولین بار در عروسی نپوشید بلکه از چند هفته قبل از عروسی راه رفتن با آنها را تمرین کنید به خصوص اگر محل برگزاری عروسی شما در باغ یا سالن (با کف پارکت، سنگ و یا فرش) است حتما قبل از روز عروسی، در این گونه محل‌ها نیز آنها را بپوشید تا در روز بزرگ زندگیتان با آنها راحت باشید و آنها قالب پای شما را به خود گرفته باشند.


هنگام انتخاب کفش، به قد لباس عروسی توجه داشته باشید

باید در نظر داشته باشید که قد لباس عروسی شما باید با ارتفاع پاشنه کفش شما همخوانی داشته باشد، تا لباستان بیش از اندازه کوتاه و یا بلند به نظر نرسد. مخصوصا اگر لباس عروسی خود را به خیاط سفارش داده‌اید حتما ارتفاع پاشنه کفش خود را به خیاطتان اعلام کنید و برای نهایی کردن ارتفاع دامن خود در روز پرو لباس عروسیتان، کفش‌های خود را به همراه داشته باشید.


به محل برگزاری مراسم توجه کنید

هنگام خرید کفش عروسی، دقت کنید که پاشنه کفشتان با محل برگزاری مراسم متناسب باشد. به عنوان مثال اگر جشن شما در باغ برگزار می‌شود یا در یک سالن، نوع پاشنه کفش شما باید متفاوت باشد.

از آب و هوا غافل نشوید

اگر مراسم عروسی شما در فصل زمستان است و یا در منطقه‌ای است که احتمال بارندگی در آن زیاد است (مثلا شمال کشور) یک جفت کفش مناسب برای هوای برفی و یا بارانی، همراه خود داشته باشید تا هنگامی که برای گرفتن بخشی از عکس‌ها و فیلم‌ عروسیتان در طبیعت و باغ قدم برمی‌دارید از آنها استفاده کنید و کفش‌های اصلی شما کثیف و خراب نشود.

هنگام خرید کفش، مدل لباستان را در نظر داشته باشید

هنگام خرید کفش عروسی، یک تکه از پارچه لباستان را همراه داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید کفش شما با رنگ لباستان هماهنگی دارد. یک ایده جالب برای هماهنگی بیشتر کفش با لباس این است که از تور یا دانتل لباس عروسی خود را برای تزئین کفش‌هایتان استفاده کنید.


کفش‌های خاص

اگر لباس عروسی بسیار سنتی می‌پوشید توجه داشته باشید که لازم نیست حتما رنگ‌ کفش‌های شما سفید و یا نباتی باشد بلکه می‌توانید آنها را با رنگ لباس عروستان یا دسته گل های عروسی هماهنگ انتخاب کنید.


به زیبایی پاهایتان اهمیت دهید

این امر مخصوصا زمانیکه کفش عروسی روباز انتخاب کرده‌اید اهمیت بیشتری می‌یابد. اگر کفش عروسیتان روباز است بهتر است پاهای خود را پدیکور کنید تا لطیف و زیبا به‌نظر برسند. پاهای ظریف و زیبا، به کفش شما هم جلوه می‌بخشند.


در نظر گرفتن قد آقای داماد

هنگام خرید کفش بهتر است که با آقای داماد به فروشگاه مراجعه کنید و یا قد ایشون رو هم در نظر داشته باشید. کفشی را انتخاب نکنید تا با پوشیدنش از همسر خود بلندتر به نظر برسید. یا اگر فاصله قدی زیادی دارید بهتر است کفشی را انتخاب کنید که پاشنه بلندتری دارد، البته با در نظر گرفتن راحتی کفش.


زمان خرید کفش عروسی

یک نکته ساده و در عین حال موثر در هنگام خرید کفش عروسی این است که بهتر است هنگام غروب به خرید کفش بروید. زیرا معمولا هنگام غروب، پاها مقداری ورم می‌کنند که می‌تواند تصویری از وضعیت پاهای شما در شب عروسیتون باشد، چون در آن روز شما تقریبا از صبح سرپا هستید و در پایان روز پاهای شما مقادیری ورم خواهند کرد. بنابراین احتمال اینکه کفش شما شب عروسی، پای شما را بزند کمتر خواهد شد.


کفش کمکی را فراموش نکنید

در ساعات پایانی مراسم عروسی، که پاهایتان ورم کرده و خسته شده‌اند شاید راه رافتن با کفش‌های پاشنه بلند کمی سخت باشد. در این زمان می‌توانید از یک جفت کفش کمکی که پاشنه کوتاه‌تر و پهن‌تری دارد کمک بگیرید.

ترفند روزنامه و آب

بعضی اوقات ممکن است با تمام تدابیری که در انتخاب کفش عروسی داشته‌اید باز هم احساس کنید کفش‌های شما کمی پاهایتان را می‌زند. در این شرایط می‌توانید مقادیری روزنامه را به آب آغشته کرده و در داخل کفش‌ها برای مدت یک شب بگذارید. این ترفند به شما کمک می‌کند تا کفش‌هایتان مقداری جا باز کنند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت