حجاب عقد محضری (انواع توربان و کلاه حجاب)

حجاب عقد محضری (انواع توربان و کلاه حجاب)

فهرست عناوین

اگر دوست دارید عقدتان را با یک لباس پوشیده و زیبا برگزار کنید، انتخاب یک توربان و یا کلاه عقد می تواند برای شما عالی باشد. کافی است جست و جویی در دنیای مد برای انواع توربان و کلاه عقد داشته باشید، مدل‌های بسیار متنوع و زیادی به شما نمایش داده می شود که می‌توانید متناسب با سلیقه خودتان آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه با انواع حجاب عقد محضری آشنا خواهیم شد.




توربان یا کلاه حجاب چیست؟

قبل از آن که با انواع توربان و کلاه حجاب آشنا شویم، بهتر است بدانیم این پوشیدنی دقیقا چیست؟ توربان نوعی سربند است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی شده و در بازار موجود است. تاریخچه استفاده از توربان به زنان آفریقایی برمی گردد که یک پوشش سنتی برای زنان به شمار رفته و زنان آن را رنگ‌های متنوع و طرح های شاد استفاده می‌کردند.
بعد از مدتی استفاده از توربان برای لباس عروس به سبک‌های کلاسیک اروپایی نیز وارد شد. در واقع عروس خانم ها برای داشتن یک استایل کلاسیک از یک کلاه و دستکش استفاده می کردند. بعد از مدتی توربان به لباس‌های عروس کشورهای مسلمان نیز وارد شد تا عروس های محجبه بتوانند در کنار داشتن ظاهری شیک و زیبا حجاب خود را نیز حفظ کنند.
کلاه های حجاب معمولا همراه با تور بوده و به صورت کج بر روی صورت عروس قرار می گیرد. کلاه حجاب بر روی موهای شما فیکس شده و نیازی نیست نگران افتادن از روی سرتان باشید. نکته مهم دیگر آن که توربان و کلاه جایگزین تور لباس است بنابراین بهتر است با انتخاب توربان و کلاه از استفاده از تور خودداری کنید زیرا ظاهر شما را شلوغ و شلخته نشان می‌دهد.

آیا توربان فقط برای حجاب استفاده می شود؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا از انواع توربان و کلاه حجاب تنها برای حفظ حجاب استفاده می شود؟ خیر! در صورتی که شما بتوانید یک توربان و یا کلاه عقد زیبا متناسب با لباس و استایل خود پیدا کنید، این توربان می‌تواند زیبایی و خاص بودن شما را دو چندان کند. همچنین اگر لباس عقد محضری شما رنگی است، ست کردن یک توربان رنگی با لباس، استایل شما را خاص و یونیک می‌کند.



در انتخاب حجاب عقد محضری به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای آن که حجاب عقد محضری شما شیک و مناسب باشد، بهتر است در انتخاب انواع کلاه عقد و توربان به نکات زیر توجه کنید.

ست کردن کلاه عقد با لباس

یکی از نکات مهمی که می تواند ظاهر شما را شیک و خاص کند، ست کردن کلاه عقد با لباس است. مدل و رنگ لباس عقد شما هرچه که باشد، کلاه و توربان را نیز باید مناسب با آن انتخاب کنید.




انتخاب سایز مناسب کلاه

ممکن است شما یک توربان و یا کلاه را بپسندید، اما سایز آن کمی بزرگ یا کوچک باشد. انتخاب شما چیست؟ کلاه را بر می‌دارید یا از خرید آن منصرف می‌شوید؟ پیشنهاد ما به شما این است که در انتخاب انواع توربان و کلاه عقد به اندازه آن توجه ویژه نشان دهید. حتی کمی بزرگ یا کوچک بودن کلاه از بیرون مشخص بوده و باعث می شود که زیبایی شما تحت تاثیر منفی قرار بگیرد.


انتخاب مدل

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، برای انتخاب انواع حجاب عقد محضری، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. کلاه عقد و توربان در مدل‌های بسیار متنوعی در مزون‌ها موجود است. شما می توانید با انتخاب یک مدل زیبا، هم حجاب خود را حفظ کنید و هم زیباتر از همیشه دیده شوید.

انواع کلاه حجاب و توربان

در بخش های بالا با توربان و نکات مهم با برای انتخاب آن آشنا شدیم. در این بخش می خواهیم مدل‌های مختلف این حجاب عقد محضری و عروسی را ببینیم.


کلاه انگلیسی

یکی از مدل های جذاب در میان انواع کلاه حجاب و توربان، کلاه انگلیسی است. کلاه انگلیسی همان کلاهی است که عروس خانم های کلاسیک پسند اروپایی هستند را به لباس عروس خود اضافه کردند. این کلاه یک کلاه کوچک است که بر روی قسمتی از سر قرار گرفته و البته پوشش زیادی به موهای شما نمی دهد. با انتخاب یک مدل موی فرق می توانید یک استایل شیک و زیبا داشته باشید.


کلاه های بزرگ

اگر دوست دارید ظاهر لباس عقد و عروسی شما متفاوت باشد، یک کلاه عقد بزرگ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. بزرگ بودن کلاه عقد به معنای آن است که کلاه برای اندازه سر شما بزرگ است، خیر قالب کلاه به طور کامل بر روی سر قرار می‌گیرد اما اندازه خود کلاه به طور کلی بزرگ است.


کلاه حجاب همراه با مروارید و سنگ های تزئینی

یکی دیگر از انواع کلاه حجاب و توربان که طرفداران خاص خود را دارد، مدل‌هایی است که در آن از انواع مروارید و سنگ های تزئینی زیبا و گاهی گران قیمت استفاده می شود. این کلاه ها معمولا خودشان طرح و مدل ساده‌ای دارند و با استفاده از مروارید ها و سنگ ها زیبا و خاص می‌شوند.


کلاه حجاب همراه با تور

یکی از جذاب ترین مدل های توربان و کلاه حجاب، مدل هایی است که کلاه همراه با یک تور است. تورها معمولا در این مدل ها روی یک بخش از صورت تا گونه را می‌پوشاند و به صورت کج بر روی صورت قرار می‌گیرد. اگر سبک‌های کلاسیک و خاص را دوست دارید، این مدل می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.


توربان همراه با گل یا پاپیون

یکی از مدل های فانتزی و زیبا در انواع توربان و کلاه حجاب، مدلی است که معمولا در قسمت کناری آن یک پاپیون و یا گل نسبتا بزرگ زده می‌شود. در برخی مدل‌ها می‌توان در کنار این گل یا پاپیون یک یا چند پر سفید کوچک نیز قرار داد. ست کردن این مدل توربان با لباس عقد محضری یک انتخاب خاص و شیک برای شما خواهد بود.



کلاه توری ساده

یک انتخاب ساده اما شیک دیگر در میان مدل‌های مختلف انواع کلاه عقد و توربان، کلاه های توری ساده ای است که بر روی قسمت بالایی سر قرار می گیرند. انتخاب این کلاه توری تا حد زیادی به نوع شینیون شما بستگی دارد و ممکن است به هر نوع شینیون و مدل مویی نیاید.


کلاه حجاب پر زرق و برق

یکی دیگر از انواع کلاه حجاب و توربان، مدل هایی است که در آن از پارچه‌هایی پر زرق و برق استفاده می شود. پارچه این کلاه‌ها از پارچه های مخصوص پولک دار بوده که در برابر نور برق و زیبایی خاصی دارد.



کلاه حجاب هایی با پارچه ساتن

اگر سبک های ساده و مینیمال را دوست دارید، انتخاب یک کلاه عقد با پارچه ساتن می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد. این کلاه‌های عقد معمولا ظاهری ساده داشته و به شما کمک می کنند بتوانید موهای خود را به طور کامل بپوشانید.



توربان های مرواریدی

در این توربان ها، خبری از پارچه و یا تور نیست و کلاه به طور کامل با استفاده از مرواریدهای به هم چسبیده آماده می شود. این کلاه حجاب نیز ظاهری بسیار خاص و زیبا داشته و شما می توانید آن را با کت و شلوار عقد محضری و یا پیراهن به راحتی ست کنید.



توربان با تور دنباله دار

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، با انتخاب کلاه حجاب، بهتر است قید تور لباس عروس را بزنید. اما اگر تور لباس را دوست دارید، می توانید از انواع توربان‌هایی استفاده کنید که خودشان دنباله دار هستند. البته معمولا دنباله این توربان‌ها چندان بلند نیست اما می تواند تا حد زیادی خواسته شما را برطرف کند. البته توربان‌های بسیار بلندی نیز در برخی از مزون ها طراحی می شوند که بلندی آن‌ها تا ساق پای شما نیز می رسد! نکته مهم ان که حتما قبل از انتخاب این توربان از ست شدن آن با لباستان مطمئن شوید.



توربان گیپور

از دیگر انواع کلاه عقد و توربان که می توانید برای حجاب عقد محضری از آن استفاده کنید، توربان‌هایی با پارچه گیپور است. این توربان‌ها نیز ظاهری کلاسیک و بسیار زیبا دارند و انتخاب آن با یک لباس با سبک کلاسیک می‌تواند شما را شیک پوش تر از همیشه نشان دهد.



توربان همراه تاج





به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت