فیبروز ابرو چیست و هزینه آن چقدر است؟

فیبروز ابرو چیست و هزینه آن چقدر است؟

فهرست عناوین

فیبروز ابرو یکی از اقدام های زیبایی است که این روزها در میان خانم ها بسیار رایج شده و طرفداران زیادی دارد. نام این متد زیبایی از یک شرکت صربستانی گرفته شده است که برای اولین بار آن را طراحی و استفاده کرده است. اگر می خواهید با فیبروز ابرو، روش های انجام آن، عوارض و هزینه این متد زیبایی آشنا شوید، خواندن این مقاله به شما کمک می کند. برای انتخاب بهترین و معتبرترین سالنهای زیبایی از بزمینه کمک بگیرید. 

  فیبروز ابرو چیست؟ 

فیبروز ابرو یکی از روش های جدید هاشور نیمه دائم است که برای انجام آن از هیچ دستگاهی استفاده نمی شود. برای هاشور زدن ابرو در این روش از سوزن های یک بار مصرف و قلم های مخصوص استفاده شده تا نواقص ابرو کاملا پوشانده شود. شما می توانید در این روش زیبایی مدل و حالت خاصی به ابروهایتان داده و قسمت های خالی ان را پر کنید.
الگوی استفاده شده برای هاشور زدن ابروها، کاملا مطابق با حالت طبیعی ابرو و هم جهت با موهای آن است. از این رو بعد از انجام این عمل زیبایی ابروهای شما حالت طبیعی خود را حفظ خواهد کرد.

آیا فیبروز همان میکروبلیدینگ است؟ 

بسیاری از افراد ممکن است تفاوت فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ را ندانند و این دو متد زیبایی را یکی بدانند. البته تصور شما چندان هم از دور از ذهن و اشتباه نیست. باید گفت هر دو این متد زیبایی روش های طبیعی برای هاشور نیمه دائمی ابروها هستند با این تفاوت که فیبروز با رنگ و سوزن مخصوص فیبروز انجام شده که با مواد مورد استفاده برای میکروبلیدینگ تفاوت دارد.

  فیبروز ابرو به چه مدل هایی انجام می شود؟ 

فیبروز همانند دیگر عمل های زیبایی به مدل ها و شکل های مختلفی انجام می شود تا هر کس متناسب با سلیقه و فرم صورت خود بتواند آن ها را انتخاب کند. این متد زیبایی به مدل های زیر انجام می شود.

فیبروز 3-Spine

در این روش که به آن روش تیغ ماهی نیز گفته می شود، نقطه کانونی و اصلی را روی انتهای ابرو قرار داده و در جهت آن هاشورهای دیگر زده می شود.

فیبروز 5- Spine

در این روش فیبروز، نقطه کانونی را در قسمت پایین جایی بین ابتدای ابرو و قوس آن در نظر گرفته و بقیه هاشور را متناسب با آن می کشند.

فیبروز 6- Spine

به این مدل از فیبروز ابرو، مدل کلاسیک نیز می گویند. فقطه کانونی در این روش قوس پایینی ابرو در نظر گرفته شده و هاشورهای دیگر در جهت آن زده می شوند.

هاشور Upper Spine

در این روش پر طرفدار هاشور ابرو، نقطه کانونی قسمت بالایی ابرو در نظر گرفته شده تا بقیه هاشورها متناسب با آن زده شوند.

فیبروز ابرو چگونه انجام می شود؟ 

برای انجام این کار باید جوهر سازگار با پوست به زیر پوست ابرو تزریق شده تا برای آن حالت تار و مو ایجاد کند. به این نکته توجه داشته باشید که از ده روز قبل از انجام این متد زیبایی نباید ابروهای خود را رنگ بزنید.
در ابتدا ابرو در بخش تاج شکل دهی شده و هاشور زده می شود. هر خط معمولا دو بار تمدید می شود. بعد از آن نوبت رنگ گرفتن ابرو است. تقریبا بعد از 5 دقیقه رنگ روی ابروها می نشیند. مرحله بعدی نوبت به آرک ابرو و دم آن می رسد. اگر رنگ هاشور کم رنگ باشد، می توانید ضخامت استروک را دو برابر کنید. با توجه به نوع پوست افراد اقدامات فیبروز ابرو در چند مرحله انجام می شود.

بهترین سالن های زیبایی

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

  چه کسانی نمی توانند از فیبروز ابرو استفاده کنند؟ 

در صورتی که شما قبلا ابروهای خود را تتو کرده اید و یا از دیگر متدهای زیبایی ابرو استفاده کرده اید، احتمالا نمی توانید از این روش زیبایی استفاده کرده و یا نتیجه کار چندان رضایت بخش برای شما نخواهد بود. بنابراین حتما قبل از انجام کار با چند شخص حرفه ای در این زمینه مشورت کنید.

رنگ های استفاده شده در فیبروز ابرو 

از آن جا که این رنگ ها به پوست شما تزریق می شوند، نباید برای بدن مضر باشند. این رنگ ها از مواد معدنی ساخته شده و فاقد فلزات سنگین هستند. از این رو بعد از چند ماه تزریق به راحتی جذب پوست شده و کم کم تاثیر خود را از دست می دهند. خبر خوب آن که بعد از پاک شدن این رنگ ها هیچ اثر قرمزی روی پوست نداشته و به طور کامل پاک می شوند.

تفاوت فیبروز ابرو با تتو چیست؟ 

تتو را می توان یکی از قدیمی ترین متدهای زیبایی ابرو دانست که این روزها چندان نیز مورد استفاده قرار نمی گیرد. در تتو جوهر به طور غیر طبیعی و یک دست و کاملا پیوسته روی ابروهای زیر پوست تزریق شده و ابرو را از حالت طبیعی خارج می کند. همچنین تزریق تتو تقریبا عمیق است، از این رو پاک کردن آن بسیار سخت و گاهی غیر ممکن بوده و تا سال ها ماندگار خواهد بود.
اما همان طور که در بالا نیز اشاره شد، فیبروز توسط سوزن های بسیار باریک انجام شده و تزریق آن سطحی است. بعد از چند ماه تاثیر آن از بین رفته و هیچ گونه ردی از آن باقی نمی ماند.

  ماندگاری فیبروز ابرو چقدر است؟ 

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، فیبروز یک روش نیمه دائمی برای زیبایی ابروها است. میزان این ماندگاری به تخصص آرایشگر شما، مواد به کار رفته، مراقبت شما از ابروها بعد از فیبروز و نوع پوست شما وابسته است. در حالت کلی می توان ماندگاری این متد زیبایی را چیزی بین 6 ماه تا یک یا دو سال دانست.
البته میزان ماندگاری فیبروز ابرو به عوامل دیگری مانند هورمون ها، نوع پوست و عمق هاشور بستگی دارد.
 هرچه میزان عمقی که سوزن به پوست زده می شود بیشتر باشد، ماندگاری هاشور بیشتر خواهد بود.
 ماندگاری فیبروز ابرو روی پوست های چرب در مقایسه با پوست های دیگر کم تر است.
 در دوران هایی مانند پریودی، شیردهی و یا بارداری، هورمون های بدن دچار تغییر شده و ماندگاری این متد زیبایی روی ابرو کم تر خواهد بود.

مزایا و معایب فیروز ابرو 

بعد از آن که با این متد زیبایی و روش های انجام آن آشنا شدیم، بهتر است بدانیم که فیبروز چه مزایا و معایبی به دنبال دارد. طبیعی بودن ابروها و پاک شدن راحت آن بعد از حداکثر یک سال را می توان یکی از مهم ترین مزایای این متد زیبایی دانست. از دیگر مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• التهاب کم تری در این متد زیبایی روی صورت و ابرو ایجاد می شود.
• به راحتی می توان مدل ابرو را تغییر داد.
• به خوبی می توان ابروها را قرینه کرد.
• می توان در قسمت های خالی ابرو تراکم ایجاد کرد.
• می توانید به تاج ابروهایتان فرم دلخواه بدهید.
• سوزش و درد این روش در مقایسه با روش های دیگر کم تر است.
• می توانید به آرک ابروهایتان نیز مدل دلخواه خود را بدهید.
همچنین فیبروز ابرو می تواند معایب و عوارض زیر را نیز به دنبال داشته باشد:
o از آن جا که زدن هاشور توسط سوزن و به صورت دستی انجام می شود، شخصی که آن را انجام می دهد باید در کار خود بسیار حرفه ای باشد. زیرا هم می تواند به خود و هم به مشتری آسیب برساند.
o همان طور که در بالا نیز اشاره شد، فیبروز ابرو روی ابروهای تتو شده جواب نمی دهد.
o در صورتی که از رنگ های بی کیفیت و نامناسب استفاده شود، برای سلامتی مضر خواهد بود.

  هزینه فیبروز ابرو چقدر است؟ 

فیبروز ابرو نیز مانند دیگر عمل های زیبایی با توجه به فاکتورهای مختلف دارای رنج قیمت متفاوت است. برای مثال قیمت فیبروز به موقعیت جغرافیایی سالن زیبایی و شهر محل سکونت شما، به تخصص و مدرک آرایشگر، به تعداد و نوع سوزن ها و غیره بستگی دارد. در حالت کلی می توان قیمت فیبروز ابرو را چیزی بین 500 هزار تا یک میلیون تومان یا کمی بیشتر در نظر گرفت.

آیا فیبروز نیاز به ترمیم دارد؟ 

بله. بعد از جلسه اول فیبروز ابرو، معمولا 4 تا 6 هفته بعد شما باید برای ترمیم مجدد ابرو به سالن زیبایی بروید. در این مرحله همچنین شما می توانید ایرادهای احتمالی ابرو و چیزهایی که مورد نظرتان است را عنوان کرده تا آرایشگرتان ان را اعمال کند.

مراقبت های بعد از فیبروز ابرو 

بعد از انجام این متد زیبایی تا 3 روز حمام نکنید و هنگام شست و شوی صورت خیلی دست روی ابروهایتان نکشید. تا 3 روز ابروهایتان را با پماد ویتامین A چشمی نرم و استریل کرده تا از عفونت کردن زخم هایش جلوگیری شود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

farideh | 1400 آذر 07


به نظرم بهترین کار فیبروز اصفهان را خانم سمیرا اسماعیلی انجام می دهند