یک طلا فروشی خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

یک طلا فروشی خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

فهرست عناوین

کافی است سری به بازار طلا فروش ها بزنید تا با صدها گالری طلا فروشی مواجه شوید. این مساله هم بازار رقابت را میان طلا فروشان بالا برده و هم انتخاب و خرید را برای مشتری سخت می کند. این مقاله هم به فروشندگان طلا کمک می کند تا بتوانند تاثیر مثبتی روی مشتری گذاشته و فروش خود را بالا ببرند، هم به خریداران کمک می کند که بتوانند در میان حجم انبوه فروشگاه ها یک انتخاب مناسب و درست داشته باشند. بنابراین چه به عنوان خریدار و چه فروشنده خواندن این مقاله برای شما مفید واقع خواهد شد. 

  نوآوری، خلاقیت و تنوع در طرح ها 

یکی از مهم ترین ویژگی های یک طلا فروشی حرفه ای، داشتن طلا در سبک ها و مدل های مختلف و متنوع است. هر فردی سلیقه مخصوص به خود را دارد و ممکن است طرحی را بپسنند که برای دیگران جذاب نباشد. یک طلا فروشی حرفه ای، باید برای تمامی سلیقه ها مدل ها و طرح های مختلفی داشته باشد تا بتواند فروش خود را بالا ببرد.

داشتن طلا در وزن های مختلف 

علاوه بر آن که یک گالری طلا و جواهر فروشی باید طرح ها و مدل های متنوعی داشته باشد، این گالری باید جواهرات و زیورآلاتی در وزن های مختلف از سبک و ظریف تا سنگین و گران قیمت داشته باشد. امروزه برند های معروف طلا سازی، به سمت طلاهای ظریف اما شیک روی آورده اند که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. یک طلا فروشی حرفه ای باید در گالری خود از زیورآلات مختلف در وزن های مختلف داشته باشد.

داشتن دانش کافی و ارائه مشاوره به مشتری 

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک گالری طلا و جواهر فروشی شده باشید و فروشنده سوال های شما را سر بالا جواب بدهد. آیا از این مغازه خریدی انجام داده اید؟! به احتمال زیاد پاسخ شما خیر است. یک فروشنده حرفه ای باید اطلاعات و دانش کافی راجع به سنگ های قیمتی، ویژگی ها، شرایط نگه داری، مزایا و معایب، اندازه، رنگ و دیگر ویژگی های طلا و جواهر داشته باشد. شما نیز به عنوان خریدار حق دارید قبل از انتخاب، تمامی سوال های خود را از فروشنده پرسیده و ابهامات خود را برطرف کنید.

  ارائه فاکتور دقیق و واضح 

یکی از مهم ترین ویژگی های یک طلا فروشی حرفه ای، ارائه فاکتورهای دقیق و واضح است. همان طور که می دانید هزینه تمام شده شما برای خرید طلا و جواهر شامل مواردی مانند مالیات، اجرت، قیمت روز طلا و سود فروشنده خواهد بود. برای آن که از صحت عملکرد فروشنده مطمئن شوید، فاکتور نوشته شده را بررسی کنید تا تمامی اطلاعات به طور دقیق و واضح در آن نوشته شده باشد.

بسته بندی شیک طلای خریداری شده 

داشتن بسته بندی شیک و زیبا یکی از اصول بسیار مهم در موفقیت در هر کسب و کار فروش است. یک گالری طلا فروشی حرفه ای معمولا از بسته ها و جعبه هایی با نام خود گالری استفاده کرده و طلای خریداری شده را در آن به مشتری ارائه می کند. انجام این کار هم می تواند یک تبلیغ مناسب برای برند و گالری محسوب شده و هم حس اطمینان و خوشایندی به خریدار خواهد داد.

  نمایش قیمت روز و لحظه ای طلا روی صفحه نمایش 

یک گالری طلا فروشی حرفه ای معمولا از یک صفحه نمایش در مغازه خود استفاده می کند تا به طور آنلاین و لحظه به لحظه اطلاعات طلا و قیمت آن را نمایش دهد. این کار تاثیر مثبتی روی خریدار گذاشته و در او احساس اطمینان ایجاد خواهد کرد، زیرا خود به طور آنلاین قیمت طلا را دیده و احتمال کلاهبرداری و فروش با قیمت بالاتر کاهش خواهد یافت.

ویترین زیبا با نورپردازی مناسب 

داشتن یک ویترین زیبا با نورپردازی مناسب، می تواند یکی از مهم ترین فاکتورها برای موفقیت در فروش به شمار رود. جنس فلز طلا به گونه ای است که در برابر نور و در محیط های روشن، جلوه گری بیشتری خواهد داشت. بنابراین اگر می خواهید مشتریان و فروش خود را بالا ببرید، حتما یک ویترین شیک و زیبا، همراه با نور پردازی کافی و مناسب داشته باشید. همچنین ویترین طلا فروشی باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند طلای مورد نظرشان را بدون نیاز به در آوردن از ویترین به راحتی و به خوبی دیده و اگر آن را پسندیدند از فروشنده بخواهند که آن را از نزدیک به خریدار نشان دهد.

امنیت کافی 

یکی از مهم ترین ویژگی های یک گالری طلا فروشی حرفه ای داشتن امنیت کافی و مناسب است. در پاساژها و بازارهای طلا فروشی معمولا پلیس و سیستم های امنیتی وجود دارد اما اگر گالری طلا و جواهر فروشی به صورت مغازه تک و جداگانه است، حتما باید دارای امنیت کافی باشد. مشتری باید داخل گالری از لحاظ امنیت احساس آرامش و اطمینان کامل کند. در بسیاری از گالری های طلا فروشی حرفه ای، بعد از خرید یک طلای گران قیمت یک محافظ خریدار را تا سوار شدن به وسیله نقلیه همراهی کرده تا از بروز هر گونه مشکل و سرقت جلوگیری شود.

  تبلیغات حرفه ای 

در هر کسب و کاری تبلیغات حرفه ای و مناسب حرف اول را می زند. شما به عنوان یک فروشنده طلا باید بتوانید گالری خود را به خوبی به دیگران معرفی کرده و مشتریان خود را افزایش دهید. این روزها تبلیغات در فضای مجازی، مهم ترین و تاثیرگذارترین روش تبلیغ است. یک گالری حرفه ای حتما در اپلیکیشن های مجازی صفحه مختص به خود دارد و در آن محصولات خود را همراه با تصاویر با کیفیت و حرفه ای به افراد معرفی می کند.

سفارش ساخت طلا

بسیاری از طلافروشی های حرفه ای، از شما سفارش ساخت نیز گرفته و دقیقا طلایی مشابه چیزی که می خواهید را به شما تحویل می دهند. ممکن است شما جزئی از سرویس قدیمی خود را گم کرده باشید و یا یک مدل منحصر به فرد در اینترنت دیده باشید و مشابه ان را در هیچ گالری پیدا نکرده باشید. در این شرایط می توانید عکس مورد نظرتان را به گالری داده تا طلای مورد نظرتان را بسازد.

داشتن گواهی نامه های معتبر از صنف طلا فروشان 

یک گالری طلا فروشی باید گواهی نامه های معتبر و رسمی از مراجع مختلف مانند صنف طلا و جواهر و اتاق بازرگانی داشته باشد. این مساله نشان دهنده حرفه ای بودن و بالا بودن کیفیت کار است. اگر یک طلا فروشی گواهی نامه معتبر از صنف نداشته باشد، در صورت بروز مشکل و یا کلاهبرداری شکایت شما به صنف بسیار سخت و پر دردسر خواهد بود.

  فروش اینترنتی 

این روزها طلا فروشان نیز مانند دیگر صنف ها و کسب و کارها به فروش اینترنتی محصولات خود روی آورده اند. گالری های حرفه ای طلا فروشی، سایت ها و صفحات معتبری دارند و طبق اصول استانداردی برای خریداران امکان خرید غیر حضوری را نیز فراهم آورده اند.
برای پیدا کردن معتبرترین طلافروشی ها ما در کنار شما هستیم.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت