ایده هایی برای فینگرفود مناسب کودکان

ایده هایی برای فینگرفود مناسب کودکان

فهرست عناوین

هر غذایی که ابعاد کوچکی داشته باشد یا به عبارتی لقمه مانند باشد و بتوان با استفاده از دست‌ آن را خورد،  فینگرفود یا غذای انگشتی نام دارد. غذای انگشتی با توجه به ابعاد کوچک، رنگ و طعم آن برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز است و باعث به اشتها آمدن کودکان می‌شود. این نکته برای رفع مشکل کودکانی که با غذا خوردن مشکل دارند، بسیار حائز اهمیت است.

با اینکه بچه‌ها وقتی با دست‌هایشان غذا می‌خورند باعث دردسر والدین می‌شوند و ممکن است محیط اطراف یا خودشان را کثیف کنند ولی والدین در این زمینه باید صبر و حوصله کنند و  به بچه‌ها فرصت کافی بدهند تا با بازی با غذا مستقل‌شدن را تمرین کنند و بتوانند به تنهایی و رفته‌رفته با دنیای اطراف‌شان ارتباط برقرار کنند.


کودکان از 8 الی 9 ماهگی با رفتار‌هایی مانند دست بردن در ظرف غذا به والدین‌شان نشان می‌دهند خودشان می‌خواهند تلاش برای غذا خوردن را آغاز کنند. در این حین والدین باید به نیاز کودک پاسخ مناسب بدهند و غذای انگشتی که متناسب سن کودکان است را برایش تهیه کنند تا کودک خوردن غذا با دستانش را شروع کند و رفته‌رفته بتواند برای خوردن غذا با استفاده از قاشق آماده شود. نکته مهمی که حین دادن غذای انگشتی به کودکان باید رعایت کرد این ‌است که در ماشین از دادن این غذا‌ها به بچه جلوگیری کرد تا اتفاقاتی مانند پریدن غذا به گلوی بچه نیفتد.

برای این‌که کودک توانایی خوردن غذای انگشتی را داشته باشد، باید در انتخاب مواد بکار رفته در آن دقت کرد. حال ما می خواهیم در مورد فینگر فودهایی که می توانید برای جشن تولد کودکان برای آنها تهیه کنید ابتدا نکاتی را ذکر کنیم سپس به معرفی چند فینگر فود خوشمزه و مناسب برای آنها بپردازیم.

فینگرفود مناسب کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

1. هر غذایی را که انتخاب می کنید، مواظب باشید که کودک توانایی نرم‌کردن آن با لثه را داشته باشد تا در حین جویدن غذا آسیبی به لثه های او وارد نشود.

2. در تهیه فینگرفود برای کودک باید به این نکته دقت کرد که مواد به‌کار رفته در آن به خوبی خرد شده باشند. اگر تکه های غذاب بزرگ باشد شاید در مواقعی باعث پریدن در گلو شود. 

3. کودک با خوردن مدل های جدید غذا وارد دنیای طعم های مختلف می‌شود، باید در حد توان غذاهایی با ترکیبات مقوی، مغذی و متنوع برای کودک درست کرد.

4. سعی کنید سبزیجاتی که در غذای کودک به کار می برید، حتما پخته شده باشند.

5. در تهیه مواد غذایی برای کودکان، غذاهایی را در اولویت قرار دهید که ارزش غذایی بیشتری داشته باشند نه کالری بیشتر. از دادن شیرینی، بیسکویت و سایر خوراکی‌های ناسالم به کودک بپرهیزید و سعی کنید بیشتر از میوه های خوشمزه و خوراکی های پروتئینی استفاده کنید.


چه فینگر فود هایی برای جشن تولد کودکان مناسب هستند؟

پیتزای مرغ و سیب زمینی

فینگرفودی که بیشتر جنبه ی غذایی داشته باشد می تواند به خوبی بچه ها را سیر کند. مواد مورد نیاز برای تهیه این پیتزا، مرغ، سیب زمینی و کمی پنیر پیتزا با سس گوجه است.

کورن داگ

بدیهی ست که اکثر بچه ها غذاهای فست فودی را بیشتر دوست دارند. به همین دلیل به دور از بحث سالم بودن غذا، ایرادی ندارد اگر کمی باب میل آنها فینگرفود تهیه کنید. برای این غذا به سوسیس و مخلوط ذرت احتیاج خواهید داشت.

بستنی چوبی

اگر جشن تولد کودکتان را در فصل بهار یا تابستان برگزار می کنید، می توانید بهترین خوراکی هوس انگیز فصل یعنی بستنی های چوبی را برای آنها سرو کنید. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم که خودتان این بستنی ها را با قالب های کوچک و با کمی مواد دیگر مثل اسمارتیز و خرده بیسکوئیت یا شکلات ترکیب کنید و داخل قالب بریزید. بعد که آنها را بیرون آوردید با ترافل تزئین کنید.

فیله مرغ سوخاری

با این غذا بچه ها هم به خوبی سیر می شوند و هم از خوردن غذا لذت می برند.  پودر سوخاری، تخم مرغ و البته فیله مرغ چیزهاییست که به آن احتیاج خواهید داشت.

ساندویچ پنیری

اکثر بچه ها طعم پنیر را دوست دارند. ساندویچ را نیز دوست دارند. پس تا جایی که می توانید سعی کنید آن را خوشمزه درست کنید تا بچه ها لذت ببرند. از تزئینات روی ساندویچ غافل نشوید.

دسر موز چوبی با غلات

ساده است. موز و کمی غلات صبحانه خوشمزه حتی می تواند جای یک شیرینی را بگیرد.

سالاد میوه استوایی

میوه های استوایی طعم های بسیار قوی و شاداب کننده ای دارند؛ علاوه بر این بسیار مقوی هم هستند. می توانید آنها را در یک کاسه بزرگ خرد کنید و یا در کاسه های کوچک برای بچه ها سرو کنید.

وافل پیتزایی

شاید یکی از بی نظیر ترین اسنک ها خصوصا به عنوان صبحانه، وافل باشد که درست کردن آنها در خانه ساده است. ابتدا نان وافل را در دستگاه درست کنید. سپس لای دو نان آن را با مواد پیتزایی پر کنید.

تست فرانسوی با توت فرنگی و عسل

یک تست لذیذ که با تخم مرغ سرخ شده باشد، همراه با عسل و توت فرنگی، یک ترکیب فوق العاده خوشمزه برای سرو در مهمانی است. از چوب های کباب استفاده کنید و در آخر عسل را روی آن بریزید.

تاکو خامه و توت فرنگی

با کمی خامه عسلی و توت فرنگی خرد شده می توانید چند لقمه عالی تهیه کنید. اگر نتوانستید نان تاکو در خانه بپزید از نان پیتا یا نان لواش معمولی استفاده کنید.

پاپ کورن کاراملی

معنای واقعی یک خوراکی جدید را می توانید با پاپ کورن کاراملی به آسانی درک کنید. درست کردن آن زیاد زمان نمی برد و می توانید مطمئن باشید که در نهایت چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

نان کوفته پنیری

و اما آخرین اما بهترین و هیجان انگیز ترین پیشنهاد ما به شما درست کردن این نان کوفته های فوق العاده است. گوشت رست شده یا گوشت چرخ کرده را همراه با سبزیجاتی مانند بروکلی و سیب زمینی برای پرکردن داخل نان های گرد آماده کنید. روی آن را با پنیر بپوشانید و در فر قرار دهید. این فینگرفود یک غذای کامل است.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت