چگونه یک جشن فارغ التحصیلی به یاد ماندنی برگزار کنیم؟

چگونه یک جشن فارغ التحصیلی به یاد ماندنی برگزار کنیم؟

فهرست عناوین

فارغ‌التحصیلی هر جوانی از بهترین لحظات عمر او است و فرقی نمی‌کند این فارغ شدن از دوره دبستان باشد یا دبیرستان یا دانشگاه. جشن فارغ‌التحصیلی مراسمی است که هدف از برگزاری آن، بزرگداشت یاد و خاطره دوستان در دوران تحصیل، جشن گرفتن برای دریافت مدرک و دیدار برای آخرین بار با دوستان قبل از اتمام مدرسه یا دانشگاه است. از آنجایی که دوره تحصیلی یک جوان از مهم‌ترین دوره‌های‌ زندگی‌اش است به همین دلیل همه جوانان دوست دارند تا جشن فارغ‌التحصیلی خوبی داشته باشند. برای آنکه بتوانید جشن فارغ‌التحصیلی خوب و باشکوهی برگزار کنید باید برای تمام مراحل آن مانند دعوت دوستان، سفارش کیک و دکوراسیون جشن برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. در این مقاله عوامل مهمی را که در زمینه سازماندهی یک جشن خوب فارغ‌التحصیلی باید در نظر گرفته شوند، را ذکر کردهایم.

تخمین بودجه

جشن فارغ‌التحصیلی زرق و برقهای فراوانی دارد، به همین دلیل قبل از انجام دادن خرید و مراحل دیگر برای انجام این جشن قرار دادن یک بودجه تخمینی بسیار مهم است. اگر قصد دارید برای جشن فارغ‌التحصیلی خود کم هزینه کنید، بهتر است جشن‌تان را در منزل و فقط برای دوستان صمیمی و خانواده خود تدارک ببینید. اما مهمترین هزینه‌های جشن فارغ‌التحصیلی عبارتند از تالار یا سالن مناسب برای جشن، گروه موسیقی مناسب و تدارک غذا، کیک، خوراکی برای جشن فارغ‌التحصیلی. ابتدا باید با توجه به تعداد میهمان‌هایتان یک بودجه تخمینی برای جشن‌تان قرار دهید و سپس بر اساس آن بودجه هزینههای مربوط به موارد مختلف جشن فارغ‌التحصیلی را تخصیص دهید تا در زمان تدارک این موارد، هزینه بیش از حد انجام ندهید. یا با هزینه پیشبینی نشده سورپرایز نشوید. با کمک قسمت بودجهبندی سایت بزمینه می‌توانید برای جشن خود تخمینی از هزینهها داشته باشید.

انتخاب سالن

برای برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی مکان مقرری وجود ندارد و می‌توانید بسته به تعداد مهمان‌ها و بودجه خود مراسم‌تان را در داخل خانه یا سالن‌های موجود برای برگزاری جشن برگزار کنید. ولی برای کسانی که دوست دارند برای جشن خود هزینه کمتری انجام دهند جشن‌گرفتن در خانه باعث کاسته شدن بخش قابل توجهی از هزینه‌هایشان می‌شود. به هر حال اگر قصد برگزاری مراسم خود در سالن‌های جشن را دارید، سالن‌تان را با توجه به تعداد مهمان‌هایتان انتخاب کنید تا سالن مراسم بعد از دکوراسیون و آمدن میهمان‌ها، متناسب دیده شود و بتوانید هم اوقات زیبایی در کنار دوستانتان سپری کنید و هم تصاویر به یادماندنی از جشن‌تان داشته باشید.


بوفه آبنبات و تنقلات

امروزه بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در مراسم خود به جای کیک و شیرینی‌جات سنتی، از بوفه آبنبات و تنقلات استفاده می‌کنند. رفته رفته استفاده از این بوفه خوش‌رنگ و خوشمزه مابین جوانان مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اگر میخواهید مراسم خود را منحصر به فرد و به یاد ماندنی کنید یک راه ساده استفاده از بوفه تنقلات به جای کیک‌های سنتی است. همچنین برای اینکه این ایده در مراسمتان بیشتر خود را نشان دهد می‌توانید رنگ آبنبات‌‌هایتان را بر اساس رنگ‌های به کار رفته در تم مربوط به جشن فارغ‌التحصیلی‌تان انتخاب کنید.


عکس یادگاری با دوستان

برای اینکه بتوانید تصاویر زیبا و به یاد ماندنی همراه دوستان خود در جشن فارغ‌التحصیلی خود ثبت کنید می‌توانید از ایدههایی مانند استفاده از بنرهای زیبا و همرنگ با تم دکوراسیون جشن خود یا استفاده از قابهای بزرگی مانند اینستاگرام بهره بگیرید و یا با کمک المان‌هایی مانند کلاه فارغ‌التحصیلی و لباس فارغ‌التحصیلی برای عکاسی همراه با دوستان خود تصاویری زیبا و به یادماندنی ثبت کنید.


انتخاب غذا

 برای غذاهایی که می‌خواهید در جشن فارغ‌التحصیلی برای مهمانانتان در نظر بگیرید می‌توانید مانند استفاده از بوفه آبنات و تنقلات، بهجای کیک و شیرینیهای سنتی و از فینگرفودها، بهجای غذاهای سنتی استفاده کنید. امروزه فینگرفودها تنوع بالایی دارند و میتوانید با سفارش چندین نوع فینگرفود مانند مینیساندویچ، انواع الویه و دسر، سلیقه غذایی همه دوستانتان را پوشش دهید و جشن خود را منحصر بهفرد برگزار کنید. 


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

کسری | 1397 مهر 08


جشن فارغ التحصیلی هم از بهترین جشن های به یاد موندنی برای افراد هستش

علیرضا | 1397 مهر 09


میخوام برای نامزدم جشن فارغ التحصیلی بگیرم به نظرتون رستوران شیک تره یا خونه؟

رزیتا | 1397 مهر 28


دوست دارم یکی برای جشن فارغ التحصیلی منو سورپرایز کنه