نکته هایی که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم- سری دوم

نکته هایی که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم- سری دوم

فهرست عناوین

قبل از ازدواج نکاتی را باید بدانید تا بعد از مدتی احساس سرخوردگی و شکست نداشته باشید. پس در این سری مقالات با ما همراه باشید و این نکات کلیدی را دنبال کنید.

حتی ازدواج­های خوب هم فصولی تکراری دارند، که شاید زمستان­های سخت هم در آن باشد

ما نیز ممکن است تحت نفوذ افسانه­  "خوش و خرم تا آخر عمر"، این توهم را داشته باشیم که ازدواج­های خوب همه شیرین و لذت­بخش هستند، بدون هیچ­گونه ناراحتی و آشفتگی. متأسفانه دیوانه­ وار عاشق یکدیگر بودن، شادمانی بلندمدت یا رابطه بدون تعارض را تضمین نمی­کند.

گاهی شاید شوک­ آور باشد که کشف کنیم سطح اعتماد می ­تواند فراز و نشیب داشته باشد، همان­طور که احساسات قلبی زوج­ها فراز و نشیب دارد. در هر ازدواجی، زمان­های خیلی دشواری وجود خواهد داشت. ممکن است نسبت به سپری کردن این زمان­های توأم با احساس ناامنی، ترس، ناامیدی یا حتی خیانت، احساس انزجار کنیم، و وقتی این شرایط اجتناب­ ناپذیر به وجود می ­آید، ممکن است احساس خشم، گیجی یا شک و تردید کنیم که آیا ازدواج­مان در طی این دوره­ تخریبی دوام خواهد داشت یا نه.

بهتر است بدانیم که طی زمان باور ما مورد آزمون قرار خواهد گرفت. این پدیده در همه­ ارتباطات رخ خواهد داد، نه فقط در ارتباطات "دشوار". در ارتباطی که طرفین به جای تخریب شدن رشد می­ یابند، این آزمون سخت با عمق مشکلات مشخص نمی­شود، بلکه با تمایل هر دو همسر جهت رویارویی صادقانه و مستقیم با آن­ها حل می­شود. این تمایل قدرتی را در ما شکل می­ دهد که در طول فصول سرد، ما را گرم می­کند. درست مثل فصل بهار که به دنبال فصل زمستان می ­آید، ما می­توانیم از میان دوره­ دشوار عبور کنیم و ارتباط شکل جدیدی به خود خواهد گرفت.گاهی سردترین زمستان می­تواند لذت­بخش­ترین بهار را شکل دهد.

ارتباط اولیه و مهم شما با همسرتان است، نه با فرزندانتان

وقتی ما برای برآورده کردن نیازهای فرزندانمان ارتباط با همسرمان را قربانی می­کنیم، در واقع نیازهای فرزندمان را برآورده نکرده­ ایم.

حتی ممکن است گاهی این­طور احساس شود که رقابتی برای توجه بین همسر و فرزندانمان وجود دارد. وقتی ما درک کنیم که رفاه فرزندانمان به­طور مستقیم در ارتباط با سلامت زندگی زناشویی­مان است، کمتر در ارتباط خود با همسرمان مسامحه می­کنیم.

یکی از عالی­ترین هدایایی که ما می­توانیم به فرزندانمان بدهیم، زندگی مشترک شاد است. ما بیشتر از هر چیزی دیگر می­توانیم برای آن­ها سودمند باشیم. این نمونه احتمال خلق چنین ارتباطی را در زندگی خصوصی آنان نیز حمایت و تشویق می­کند. داشتن زندگی مشترک و ارتباطی سالم، مهم­ترین گام در رشد فرزندانی سالم و مسئول است.

 

 

منبع

کتاب 101 نکته که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم؛ نویسندگان: لیندا و چارلی بلوم؛ مترجمان: شمس­الدین حسینی، الهام آرام­نیا، مهدیه سامع؛ انتشارات نسل نواندیش

 

   

 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

عسل بانو | 1397 آبان 13


خیلی مقاله مفید و خوبی بود - واقعا درس مهم زندگی اینه که ما رابطه با همسرمون رو قربانی رابطه با بچه هامون نکنیم