8 نکته درباره میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائم که باید بدانید

8 نکته درباره میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائم که باید بدانید

فهرست عناوین

میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائم، یک روش آرایشی و بهداشتی نوآورانه است که هم زنان و هم مردان را قادر می‌سازد از طریق فرایند ایجاد رنگدانه به لایه درم یا میانی پوست، ابرو، خط مو، لب، چشم و… را به صورت دائم به شکل دلخواه درآورند. میکروپیگمنتیشن یک درمان عالی برای بازگرداندن اعتماد به نفس در مبتلایان به آلوپسی، ریزش مو ، بیماران شیمی‌درمانی و موارد دیگر است. در این مقاله، بزمینه به بیان نکاتی پیرامون میکروپیگمنتیشن پرداخته است.

1- آرایش دائمی‌چگونه انجام می‌شود؟

آرایش دائم ‌یا میکروپیگمنتیشن با وارد کردن یک سوزن کوچک و نازک و بدون حساسیت به همراه رنگدانه به لایه دوم پوست انجام می‌شود تا آرایش ملایم و دائم لب، چشم یا ابرو و سایر موارد انجام شود. به منظور جلوگیری از شیوع میکروب و سایر موارد، آرایشگر شما در طول عمل باید دستکش استفاده کرده و از سوزن جدید استفاده کند.
در این روش از رنگدانه‌ای متفاوت از جوهر تاتو استفاده می‌شود و با تاتو‌های آرایشی فرق می‌کند و همچنین اثر تهاجمی‌ کمتری دارد. همچنین ابزار مورد استفاده در میکروپیگمنتیشن از دستگاه‌های خال‌کوبی پیشرفته‌تر است.

2- انجام میکروپیگمنتیشن چه قدر طول می‌کشد؟

یکی از سوالاتی که ممکن از ذهن افراد را بیش از رفتن به سالن جهت انجام آرایش دائم مشغول کند این است که عمل میکروپیگمنتیشن چند ساعت زمان می‌برد؟ پاسخ این سوال این است که این عمل تقریباً بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می‌کشد و به طور معمول در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود و این بدان معنی است که شما در همان روز به خانه باز خواهید گشت.

3- آیا میکروپیگمنتیشن درد دارد؟

بسیاری از افراد آستانه درد پایینی دارند و از اعمالی که سبب تحریک اعصاب آن‌ها می‌شود گریزان‌اند. حقیقت امر این است که اگرچه میکروپیگمنتیشن روشی با حداقل درد است، اما بسته به منطقه تحت عمل میکروپیگمنتیشن، ممکن است برخی از بیماران قبل از درمان از پمادهای سر کننده استفاده کنند تا این امر راحت‌تر انجام شود.

4- چه انتظاری پس از عمل میکروپیگمنتیشن داشته باشیم؟

منظور از این سوال این است که بعد از میکروپیگمنتیشن چه احساسی در ناحیه تحت آرایش دائم خواهیم داشت و صورت ما به چه شکل در خواهد آمد. به دنبال درمان، افراد به طور معمول دچار تورم در ناحیه تحت درمان خواهند شد. با این حال، به شما توصیه می‌کنند که چند بار یخ را در منطقه مور نظر بمالید و از پمادهای خاصی استفاده کنید تا به کاهش تورم کمک کند. بیمارانی که در ناحیه چشم میکروپیگمنتیشن انجام می‌دهند نیز ممکن است بعد از آن دچار پارگی سطحی و خراش‌هایی شوند که این امر شایع است. بنابراین بهتر است روزی که برای میکروپیگمنتیشن به سالن زیبایی می‌روید تنها نباشید و با خود کسی شما را همراهی کند تا در زمان برگشت دچار مشکل نشوید.

5- مراقبت‌های پس از میکروپیگمنتیشن چه چیزهایی هستند؟

پس از انجام میکروپیگمنتیشن، آرایشگر شما برای تمیز کردن ناحیه تحت درمان از داروهای ضد عفونی کننده استفاده می‌کند ، همچنین به شما توصیه می‌شود که از تابش آفتاب و همچنین برخی محصولات مانند پراکسید جلوگیری کنید زیرا این موارد می‌تواند بر روند کار تأثیر منفی بگذارد.
میکروپیگمنتیشن و رنگدانه‌های وارد شده به پوست شما در ابتدا بسیار شدید و غلیظ است که به مرور محو می‌شود. اگر دچار تب یا بثورات پوستی شدید و یا در آن منقطه پس از انجام عمل میکروپیگمنتیشن تورم یا سوزش بیش از حد مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید.

6- چه کسانی میکروپیگمنتیشن انجام دهند؟

آرایش دائمی ‌هم برای آقایان و هم برای خانم‌هایی که مایل به بهبود ظاهر موها، ابروها، لب‌ها و… هستند بسیار عالی است. همچنین کسانی که به آرایش سنتی آلرژیی دارند می‌توانند از آرایش دائمی‌استفاده کنند. کسانی که محدودیت فیزیکی دارند، مانند آرتریت شدید، می‌توانند آرایش دائمی‌را جایگزین آرایش سنتی که نیاز به کار با دست دارد کنند. افرادی که عینک می‌زنند و یا چشم‌های حساسی در مقابل مواد آرایشی دارند نیز می‌توانند میکروپیگمنتیشن را امتحان کنند.
علاوه بر این موارد، آرایش دائم می‌تواند برای اهداف پزشکی نیز مورد استفاده قرار گیرد. ترمیم پوست برای درمان زخم‌ها، اصلاح ترک لب‌ها و ترمیم رنگدانه‌های آرئول در افرادی که تحت شیمی‌درمانی یا جراحی پستان هستند، نمونه‌هایی از این دست کاربرد‌های میکروپیگمنتیشن است.

7- تعداد دفعات عمل میکروپیگمنتیشن چقدر است؟

برای دستیابی به نتایج مطلوب ممکن است به چند بار مراجعه نیاز داشته باشید. همچنین، به تدریج با گذشت زمان رنگدانه‌ها محو می‌شوند. بنابراین، برای دستیابی به نتیجه مطلوب، شما باید یک یا چند جلسه اضافه‌تر مراجعه کنید.

8- آیا بیمه میکروپیگمنتیشن را پوشش می‌دهد؟

میکروپیگمنتیشن یک عمل زیبایی محسوب می‌شود نه درمانی. از این رو تمام هزینه‌های میکروپیگمنتیشن را باید خودتان پرداخت کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت