فرمالیته عروسی، از برنامه های جایگزین عروسی در روزهای کرونا!

فرمالیته عروسی، از برنامه های جایگزین عروسی در روزهای کرونا!

فهرست عناوین

در سال‌های اخیر قبل از مراسم عروسی عکاسی و فیلمبرداری از عروس داماد انجام می‌شود که اصطلاح فرمالیته را برای این مراسم به کار می‌برند. فرمالیته عروسی میتواند چند روز یا چند ماه قبل از عروسی انجام شود.
در روز عکاسی و فیلم برداری فرمالیته، عروس و داماد میتوانند چند مدل لباس، آرایش و مدل مو عوض کنند یا با همان لباس عروس و کت شلوار دامادی ثبت خاطره کنند. می توانند در محیط آتلیه یا در کویر و جنگل عکاسی کنند یا حتی برای ثبت عکسهای متفاوت راهی کشورهای دیگر شوند.

چرا فرمالیته داشته باشیم؟

مزیت مهم فرمالیته این است که عروس داماد در روز عروسی دیگه استرس خوب و بد بودن هوا و خوب و بد شدن عکس و فیلم را ندارند و وقت کم نمی‌آورند و سرفرصت کارها را انجام می‌دهند. 
در ضمن اگر به هر دلیلی برنامه عروسی به تعویق افتد یا کنسل شود (مانند شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تالارهای عروسی) می توان با عکاسی و فیلم برداری فرمالیته خاطری ماندگار تا ابد ایجاد کرد و عکس و فیلم ها را برای آشنایان و دوستان صمیمی ارسال کرد.

تم های فرمالیته

برای روز عکاسی و فیلم برداری فرمالیته، عروس و داماد میتوانند یک تم خاص مود علاقه خودشان را انتخاب کنند. مثلا ست کردن رنگ‌ لباس‌هایشان، تم لباس‌های سنتی، تم لباس‌های ملل مختلف یا حتی تم لباس های شخصیت های دیزنی!
برای انتخاب تم، سلیقه عروس و داماد مهم است. ولی این مورد امری اجباری نیست و می‌توانند بدون تم و با لباس‌های نامزدی و عقد خود هم این روز را سپری کنند. در سالهای اخیر پیراهنهای آزاد و افتاده برای عروس خانمها و لباس غیررسمی مانند استفاده از ساسبند و پاپیون بدون کت برای آقا داماد در عکاسی فرمالیته در طبیعت مرسوم شده است. توصیه می کنیم حتما این مقاله را هم بخوانید: برای فرمالیته چه لباسی بپوشیم و آن را از کجا بخریم؟

فصل فرمالیته

برای انتخاب روز فرمالیته، آب و هوا و فصل خیلی مهم است. اگر عروسی‌تان در پاییز است و روز قطعی آن مشخص است اما نمی خواهید در هوای سرد عکاسی و فیلم‌برداری داشته باشید بهتر است چند ماه قبل در تابستان به عکاسی فرمالیته بروید و عکس و فیلم با لباسهای تابستانی بگیرید. پس می توانید هم عکاسی فرمالیته داشته باشید و هم در روز عروسی برای یادگاری با چند ژست زیبا عکس بگیرید.

بهترین مکان‌ها برای فرمالیته

اغلب استودیو های عکاسی لوکیشن های خاص و جذابی را برای این عکاسی و فیلم برداری عروس و داماد ها در نظر دارند. اما عروس دامادها هم می توانند پیشنهادهای خود را ارائه دهند یا با توجه به تم انتخاب شده و آهنگ مورد نظر عروس و داماد برای مونتاژ فیلم و کلیپ، میتوانند لوکیشن انتخاب کنند.
مثلا اگر عروس و داماد تمی لایت و عاشقانه با آهنگ های عاشقانه ملایم مد نظر دارند باید فضاهای رمانتیک مثل جنگلهای سرسبز و برکه های آب را انتخاب کنند
یا مثلا اگر در جای خاصی با هم آشنا شده اند برای یادآوری روز های آشنایی و ثبت خاطرات آن روزها، لوکیشن همان روز را انتخاب کنند.

تیم کاری برای روز فرمالیته

برای این روز شما یه یک تیم کامل که شامل عکاس، فیلمبردار، میکاپ آرتیست، هیراستالیست، گل آرا و ترجیحا طراح لباس و صحنه نیاز دارید که البته با این شرایط اقتصادی خیلی از عزیزان نمیتوانند هزینه برای هر کدام از این افراد با حرفه خاص بدهند. پس اصلا نگران نباشید، با کمی ذوق و سلیقه که چاشنی عشق همراه داشته باشد خیلی از این این کارها را خودتان می‌توانید انجام دهید.
مثلا برای میکاپ و حالت موهایتان می‌شود خودتان با سلیقه خود را بیارایید که امروزه هم آموزش‌های تصویری در اینترنت بسیار است و هم مهارت خودتان را در آرایش دست کم نگیرید. برای دسته گل یا دستبند گل و تاج گل روی موهایتان هم میتوانید گل‌های مورد نظر را تهیه کنید و خودتان ست کامل گل دست و سرتان را تهیه کنید. توصیه می کنیم این مقالات را بخوانید:

ژست های عکاسی در فرمالیته

در روز فرمالیته ژست های عروس داماد متناسب با تم لباس‌هایشان و امکانات موجود در لوکیشن مورد نظر‌شان است. مثلا اگر درکنار دریا هستید میتوانید عکس های عاشقانه بسیار زیبا و عاشقانه ای با طلوع و غروب خورشید داشته باشید. اگر در فصل بهار باشید با شکوفه‌های بهاری عکس داشته باشید. حتما در جلسه ای قبل از شروع عکاسی، با عکاس خود درباره ژستهایی که دوست دارید صحبت کنید تا با سلیقه شما آشنا باشد. مقالات مرتبط با استایل و ژست عکاسی را نیز در بزمینه مطالعه کنید.

داستان برای کلیپ فرمالیته خود داشته باشید

برای کلیپ روز فرمالیته خود میتوانید با سلیقه خود یک داستان و سناریو بنویسید و و فیلمی جذاب که بازیگران آن خودتان هستید داسته باشید و روی این فیلم آهنگی متناسب با موضوع و مضمون داستان‌تان بررویش بگذارید.
مثلا میتوانید داستان آشنایی‌تان، داستان رمانتیک یک فیلم، داستان یک خاطره ای که دارید و خلاصه هرچیزی که برایتان خاص و خاطره انگیز است را برای فیلم خود انتخاب کنید.
روز فرمالیته میتواند برای عروس و داماد روزی پرخاطره و شیرین باشد. به دور از استرس‌های روز عروسی حسی شیرین را تجربه کنند و به دور از کلیشه های عکس و فیلم‌های عروسی، کلیپی به یاد ماندنی از حس و حال ناب لحظات خود داشته باشند.
امیدواریم این مقاله هم کمکی به شما عاشقان کرده باشد و اگر به دنبال آتلیه و استودیو های خوب و کاردرست هستید میتوانید با خیال راحت از لینک بهترین‌های سایت بزمینه با بهترین آتلیه‌های تهران ارتباط برقرار کنید و حضورا بروید و نمونه کارهای‌شان را ببینید. سایت بزمینه بهترین کسب وکارهای مرتبط با جشن را به شما معرفی می‌کند چون شما لایق بهترین هستید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت