تجربه خرید جهیزیه و اثاث خانه با توجه به متراژ آن

تجربه خرید جهیزیه و اثاث خانه با توجه به متراژ آن

فهرست عناوین

امروزه با توجه به افزایش جمعیت شهر‌ها تعداد خانه ها بیشتر و متراژ آنها کمتر شده است. دیگر خبری از خانه های ویلایی و مستقل با حیاط و باغچه که درختان میوه و بوته های گل داشت، ایوانی برای هواخوری و چند اتاق خواب بزرگ نیست. به چند دلیل...
• دیگر جمعیت خانواده ها کم شده است همچنین قدرت خرید چنین خانه‌هایی به خصوص در کلان‌شهرها کم شده است.
• نظافت و نگه داری آن خانه‌ها سخت است به خصوص برای نسل جدید که بیشتر زمان روز را در خانه نیستند.
با کوچک شدن خانه ها و آپارتمان نشینی، نوع و اندازه اسباب و اثاثیه خانه‌ها هم تغییر زیادی کرده‌اند که این تغییرات بر نوع و اندازه فرش و پرده تا میز نهار خوری و حتی اندازه و اینچ تلویزیون هم تاثیر گذاشته است. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و گرانی لوازم اولیه خانه و کوچک شدن خانه ها، باید خیلی با احتیاط و اصطلاحا دست به عصا انتخاب وسایل و خرید جهیزیه را انجام داد.
تیم بزمینه در این مقاله از تجربیات کاربران برای خرید و چیدمان اسباب منزل استفاده کرده است و نکاتی که برای تازه عروس های عزیز هم مفید است جمع آوری کرده است. این نظرات بیشتر در تاپیکهای اینستاگرام بزمینه یا تالارگفتگوی بزمینه ذکر شده و بدون تغییر محتوایی کپی شده اند.

تجربه خرید لوازم برقی:

نظر لی لی جون کاربر بزمینه درباره خرید وسایل برقی:
من برای خرید وسایل برقی جهیزیه‌ام یه لیست نوشتم و فقط مهم ها را خریدم. مثلا پنکه، چرخگوشت و آبمیوه گیری نخریدم. بعد از حرفام براتون لیستم را میذارم شاید به دردتون خورد. برای خرید رفتم بانه. هرکس پول نقد داره بهش توصیه میکنم بره خیلی براش به صرفه تره.
لیست وسایل برقی من :
یخچال ساید سامسونگ، لباسشویی الجی، ظرفشویی الجی، ماکروفر فلر 20 لیتری، غذاساز چند کاره دلونگی ،  اتوبخار فلر، جاروبرقی پاناسونیک 
نظر مریم کاربر بزمینه درباره خرید لوازم برقی:
لوازم برقی‌های من از اول زندگیم، همه برند بودن و معتقدم حتما باید از نمایندگی های معتبر خرید که حتما گارانتی داشته باشه.
نظر بهارزندگی کاربر بزمینه درباره خرید لوازم برقی:
من وسایل برقی خونم را پارسال بعد 10سال زندگی عوض کردم و رفتم از بندر گناوه خریدم. به نظرم هم فال و هم تماشا، بعدم خودشون با کامیون میارن برات در خونت تو تهران یا هر شهری باشی.
بهترین چیزی که خرید از بندر گناوه داشت به نظرم این بود که تمام وسایل وارداتی و اصل هر برند هستش و تو ایران مونتاژ نمیشه.
نظر نسیمی کاربر بزمینه درباره خرید لوازم برقی:
به نظر من خیلی مهم نیست از کجا و چی و چند میخرید، نگهداری و روش استفاده از وسایل خونه مهمه.  مادر من یخچال ساید داره و برای نسل اول یخچالهای سایدبای‌ساید! حدود 25 سال هست که آخ نگفته اما خواهرشوهرم هر 5 سال یه بار یخچال و لباسشویی میسوزونه و عوض میکنه.  
نظر ساناز کاربر بزمینه درباره خرید لوازم برقی:
من خرید وسایلم به بحران گرونی خورد برای همین یخچال و لباسشویی را برند اسنوا خریدم و یه ماشین ظرفشویی رو میزی الگانس خریدم چون شاغل هستم. جاروبرقی و غذاسازم ایرانی هستن و از همه وسایلام راضیم.

خرید فرش و پرده:

نظر یاسی کاربر بزمینه درباره خرید فرش:
به نظر من فرش خونه باید حتما با تم بقیه وسایل خونه هماهنگ باشه. من خونم دکوراسیون مدرن داره برای همین فرش مدرن خریدم. اما خب کلا مدل و رنگ مبل، مدل و رنگ پرده و کلا تمام اجزای خونه باید با هم
هماهنگ باشه. من فرش ماشینی از میدون هفت تیر خریدم پارسال. مجموعا 4 تیکه از 9 متری تا 3 متری که شد 10 تومن با هزینه حمل.
نظر زیبا جون کاربر بزمینه درباره خرید فرش و پرده:
برای پرده های خونه اول باید اندازه دقیق بزنید و اگر مستاجر هستید پارچه های شیک اما ارزون انتخاب کنید چون ممکن است خونه بعدی باز مجبور بشید پرده بخرید. اما اگر مالک هستید دستتون باز تره و به نظرم هر قسمت از خونه را یه رنگ کنید و پرده و وسایلش خاص همون قسمت خونه باشه خیلی خوشگل تره. برای فرش هم بسته به سایز خونتون بخرید. من یه فرش 9 متری از آقای فرش خریدم که تخفیف خوبی خورده بود و برای سالن خونه 45 متری من کافی بود.
نظر بنفشه و امید کاربر بزمینه درباره خرید پرده و فرش:
من و همسرم امید همه وسایل خونمون رو با سلیقه خودمون خریدیم، اصلا از این حرفا نداشتیم من اینو میگیرم تو اون بگیر. برای خرید فرش رفتیم بازار تهران و کلی حال کردیم آخرسر هم 2 تا شش متری ست دستباف برای سالن خونمون که تقریبا 18 متر بود خریدیم و وسط انداختیم و مبل ها را روی سرامیک گذاشتیم چو بدمون میومد جای پای مبل روی فرش بیفته. پرده هم با مامانم رفتیم مولوی حریر های ساده با رنگ های ملایم خریدم بدون والان و ... کلا همه چیز ساده دوست دارم. کل هزینه خرید فرش و پرده برای من نزدیک 28 میلیون تومن شد.

تجربه خرید مبل:

نظر کتی کاربر بزمینه درباره خرید مبل:
اول از همه بگم من یه دیزاینر هستم و با توجه به دانشی که دارم اینجا یه سری راهنمایی میکنم و بعدم نظر شخصی خودم برای مبلمان منزل را میگم.
مبلمان یکی از ارکان مهم خانه است که برای راحتی خانواده باید بهش خیلی توجه کرد.
اگر خونتون کوچیکه مثلا 50 تا 70 متر، شما میتونید از مبلمان ال استفاده کنید ولی اگر مبلمان های راحتی که تکنفره و دونفره و ... دوست دارید، باتوجه به متراژ سالن خونتون جای هر کدوم را از قبل مشخص کنید و بخرید، من باشم کلا با یه متر میرم برای خرید که بعدش خدایی نکرده پشیمون نشم.
اگر خونتون از 70 تا 100 متر هست، دستتون باز تره و میتونید یه دست مبلمان کامل با توجه به مقدار فضایی که دارید و مدل دلخواهتان بخرید و یه میز نهار خوری 2 تا 8 نفره هم داشته باشید.
اگر خونتون از 100 متر به بالاست میتونید 2 ست مبل داشته باشید و مبلمان میهمان را از مبلمان راحتی جدا کنید و کاملا سلیقه ای است.
خود من یه خونه نقلی 63 متری دارم که از رنگهای روشن و خنثی استفاده کردم و مبلمان راحتی با مدل ها و رنگهای مختلف خریدم و برای جون دادن به خونه از کوسن های رنگی و اکسسوری هایی مثل تابلو نقاشی و گلدون و ... استفاده کردم.
تجربه هستی درباره خرید مبل:
من رفتم بازار مبل یافت آباد و کلی گشتم و یه دست مبل 9 نفره سلطنتی با چوب طلایی و پارچه قهوه ای سوخته انتخاب کردم. میز وسط هم یه میز شیک با همون چوب طلایی و شیشه روش کلی برش های قشنگ خورده و گل میز های سه پایه با همون چوب طلایی و شیشه های روش هم خیلی نازه. من کلا 17 میلیون تومن برای مبل هزینه کردم و نهارخوری رو همراه ست خواب به دلاوران سفارش دادم.
نظر مرجان درباره خرید مبل:
دوستان من مبل را رفتم از دلاوران خریدم اما خیلی پشیمونم. جنس و مدلش خوبه اما خیلیییی گرون فروختن بهم و من بعدش فهمیدم. یکی از دوستام رفته بود مبل هاش رو از چهاردانگه خریده بود می‌گفت مثل مبلهای من را با قیمت خیلی پایین تر دیده بود. خورد تو ذوقم.
نظر الی کاربر بزمینه درباره خرید مبل:
برای خرید مبل و میز ناهارخوری ما اول یافت آباد رو گشتیم. باید بگم اصلا مغازه های خیابون اصلی و بازار مبل رو نگردید که واقعا الکی گرونن. برید پاساژهای دورتر و مغازه های کوچکتر. من یه عادتی دارم همیشه از فروشنده های مسن تر خرید می کنم. تجربه و صداقتشون رو دوست دارم. ما مبل و ست نهارخوری رو 35 میلیون خریدیم.

خرید ظروف پخت و پز:

تجربه پری کاربر اینستاگرام بزمینه درباره خرید ظروف پخت و پز:
من برای جهیزیم یه سرویس کامل قابلمه های چدن خریدم همه چیز تکمیل داره. دو سری دم دستی هم خریدم یکی قابلمه های مسی و یک سری قابلمه های تفلون سایز کوچیک. بیشتر هم تو قابلمه مسی غذا میپزم هم غذا توش خوشمزه میشه هم برای بدن مفید.
هر قابلمه ای با هرجنس برای پخت یه چیز خوبه مثلا تو قابلمه و ظرف استیل نباید پلو گذاشت فقط برای خورشت و سوپ و... خوبه چون زود داغ میشه. قابلمه تفلن اصلااا نباید خورشت و غذاهای مایع بذارید تفلنش زودتر خراب میشه و برای بدن هم ضرر داره. از همه بهتر قابلمه های مس و روی همه چیز میشه توشون پخت و حتی سرخ کرد راحت و بی دردسر.
نظر بنفشه درباره خرید ظروف پخت و پز:
من یه سری قابلمه چدن دارم و یه سری تفلن کوچولو برای خودمون دوتا. اما از این زودپز های چند کاره فلر هم دارم که خیلی خوب و کارآیی داره. هم زودپز برقی، هم پلو پز و بخارپز و سرخ کن بدون روغن و .... حتی برای حلیم و ماست بندی هم منو داره.خیلی باحاله و دوستانی که شاغل هستن حتما بخرن چون منو گرم نگه دارنده هم داره و خیلی راحت کار باهاش.
نظر گیتی کاربر بزمینه درباره خرید ظروف پخت و پز:
 برای پخت یه غذای خوب و خوشمزه، قابلمه و گاز و میزان شعله گازتون خیلی مهمه و هر خانمی با وسایل خونه خودش راحت تره و عادت داره. من با پلوپز راحتتر کار می کنم و خورشت رو تو قابلمه استیل درست می کنم. البته یه سرویس 14 تیکه چدن هم به قیمت 4 میلیون تومن سال 98 خریدم که کلا 10 بار هم استفاده نشده تا حالا!

تجربه خرید ظروف چینی و پذیرایی:

نظر زری خانم کاربر سایت بزمینه درباره خرید ظروف چینی و پذیرایی:
من 30 ساله خانه دارم و تمام دلخوشی من خریدن ظرف برا خونست! انقدر ظرف چینی و آرکوپال و فنجون و نعلبکی و پارچ ولیوان و.... دارم که دیگه کابینت ها و بوفه ام جا نداره. اما خب باز هم دوست دارم و میخرم. البته بگم همه چیزم را از جهیزیم تا الان سالم نگه داشتم و دارمشون. پیشنهادم برای دختر خانمها اینه که حداقل ست های 12 نفره بخرند چون بعد از چند سال که بچه ها به دنیا می آیند و مهمانها بیشتر می شوند ستهای 6 نفره خیلی ناقص و زشت هستند و به احتمال زیاد به فکر تکمیل آنها می افتید.
نظر کاملیا کاربر اینستاگرام بزمینه درباره خرید ظروف چینی و پذیرایی:
من تازگی ها جهیزیه خریدم و یه سرویس 18 نفره چینی تقدس خریدم و یه سرویس 6 نفره آرکوفام برای استفاده روزمره. همه را هم از شوش خریدم.
نظر لی لی جون کاربر بزمینه درباره خرید ظروف چینی و پذیرایی:
بچه ها ظرف و ظروف زیاد به نظرم نخرید در حد کار راه انداز باشه براتون چون دیگه اونقدر رفت و آمد نداره خونه ها مخصوصا خونه تازه عروس کسی زیاد نمیره. من یه سرویس 12 نفره چینی زرین خریدم و یه سرویس 12 نفره آرکوپال آبی آسمانی خریدم. پارچ و لیوان هم زیاد نخریدم یه دست خریدم چون خودم و همسرم ماگ داریم بیشتر اونها را استفاده میکنیم. البته بگم آرکوپالم فنجون و نعلبکی و قندون و پارچ و لیوان هم داره دیگه.
نظر بهار کاربر تالار گفتگوی سایت بزمینه درباره خرید ظروف چینی و پذیرایی:
من سرویس چینی 18 نفره با پوشش نانو خریدم (سوپ خوری , ظرف سالاد , سالاد خوری , دیس , بشقاب غذا خوری , بشقاب خورش خوری , پیش دستی , قوری چای خوری , فنجان , نعلبکی , قندان , شکر پاش , نمک پاش) و یه سرویس 12 نفره آرکوپال با گلهای صورتی ناز گرفتم و سرویس کامل پذیرایی کریستال خریدم خریدم و فقط عید ها ازش استفاده میکنم. البته بگما ما هردو خانوادمون پر جمعیته و واقعا استفاده میشه.
 در آخر امیدواریم شما با خواندن این مقاله و سری مقالات خرید جهیزیه، لیست لوازم مورد نیاز منزل خود را تهیه کنید و پس از تحقیق کافی از معتبرترین مغازه ها خرید خود را انجام دهید و سالهای سال به شادی از آنها استفاده کنید.
این مقالات را هم بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت